Hop til indhold

Kamphunde, muskelhunde eller hvad det hedder!


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Nu kan det her vist ikke blive mere OT end det allerede er. Jeg vil nærmere sige, at du bevæger dig tilbage til T.

 

Og oki, jeg troede faktisk ikke, at man kunne få en blanding UHM-testet, men kan man, så så meget desto bedre. Det er jo trods alt ret betryggende at vide lidt om, hvad der er inde i knolden på ens vovse. Underligt at det i det mindste ikke er et krav til alle racer før avlsgodkendelse. Det ville nok have sparet mange for meget.

 

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at vide hvad en UHM test går ud på :-D

 

Hvad er det for en test, ligner den en mentaltest eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at vide hvad en UHM test går ud på :-D

 

Hvad er det for en test, ligner den en mentaltest eller?

 

UHM er mentaltesten. Unghundemetaltest. Den der, du skal have inden hunden fylder 2 år, hvis du vil avle på dine hunde, men som jeg så frivilligt kan melde min Berner til for nysgerrigheds skyld. Det er ikke et krav for den race.

Link til indlæg
Del på andre sites

UHM er mentaltesten. Unghundemetaltest. Den der, du skal have inden hunden fylder 2 år, hvis du vil avle på dine hunde, men som jeg så frivilligt kan melde min Berner til for nysgerrigheds skyld. Det er ikke et krav for den race.

 

Så det er præcis det samme, bare lidt lettere at skrive UHM, tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

UHM er mentaltesten. Unghundemetaltest. Den der, du skal have inden hunden fylder 2 år, hvis du vil avle på dine hunde, men som jeg så frivilligt kan melde min Berner til for nysgerrigheds skyld. Det er ikke et krav for den race.

 

Tror der er forskel på racerne her, samt hvorvidt man skal have en UHM for at kunne avle på hunden.

 

Min gamle gennemgik en UHM i en alder af 7½ år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror der er forskel på racerne her, samt hvorvidt man skal have en UHM for at kunne avle på hunden.

 

Min gamle gennemgik en UHM i en alder af 7½ år.

 

Det var dog utroligt som jeg har lyst til at udbryde: Det var Satans idag, men nu melder lysten sig lige igen :mrgreen:

 

Jeg troede faktisk at UHM´en (unghunde-bla-bla-bla) skulle være inden hunden er fyldt to år for alle racers vedkommende. Jeg bliver klog i dag og tak for det :5up:

 

PS: Hey vent...en hund kan selvfølgelig UHM-testes på hvilket som helst tidspunkt, men skal den ikke falde før hunden er fyldt to år, hvis det er en del af avlsgodkendelseskravet ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det var dog utroligt som jeg har lyst til at udbryde: Det var Satans idag, men nu melder lysten sig lige igen :mrgreen:

 

Rolig nu :ae:

Husk, at ligemeget hvor du er og hvad du laver, kan du tale med Gud - om det så er på vej i skole eller foran din computer. Han lytter altid til dig! [ATTACH]13019[/ATTACH]

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Slap dog af, tøser. Fordi vi er et par stykker, der mener at man skal opdrage sin hund (stor som lille) behøves I jo ikke at flejne fuldstændig ud og klappe hinanden på skuldrene imedens...really.

 

Hvor har hvem udtalt sig imod opdragelse? Jeg kan ikke finde det...:blink:

 

Synes i øvrigt det var dig, der startede "udflejningen" med beskyldninger om hetz.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rolig nu :ae:

Husk, at ligemeget hvor du er og hvad du laver, kan du tale med Gud - om det så er på vej i skole eller foran din computer. Han lytter altid til dig! [ATTACH]13019[/ATTACH]

 

:blink:

 

 

 

Det kunne da godt være, at jeg lige skulle tage en lille chat med ham den gamle deroppe...bla. om mine verbale udgydelser. Der er sandelig emner nok at tage fat på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har hvem udtalt sig imod opdragelse? Jeg kan ikke finde det...:blink:

 

Synes i øvrigt det var dig, der startede "udflejningen" med beskyldninger om hetz.

 

Det var ikke en uflejning, der var en uendelig træthed a la; "Skal vi nu til den igen ? Hvorfor vil nogle personer dog ikke bare forstå, at vi er nogle, der bare ikke har lyst til en lille hund ? Gab-gab".

 

Derudover mener jeg vitterligt, at Thomas TBO (tror jeg han har som nick) startede den fint op ved at tale imod, at en hund kunne opdrages til ikke at smutte fra sin ejer. Tjek det ud et par indlæg tilbage i tråden, hvis du har lyst.

 

PS: Indlæg # 41 starter festen. Jeg taler imod (og det gør jeg stadig om nødvendigt) og I styrter til og klapper ryg og himler op. Ærligt talt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ikke en uflejning, der var en uendelig træthed a la; "Skal vi nu til den igen ? Hvorfor vil nogle personer dog ikke bare forstå, at vi er nogle, der bare ikke har lyst til en lille hund ? Gab-gab".

 

Og du kunne ikke forestille dig, at vores reaktion bare er "Skal vi nu til den igen? Hvorfor vil nogle personer bare ikke forstå, at det er meget tillid at bede fremmede mennesker om, når man åbenlyst ikke kan holde sin hund? Suk-suk".

 

Derudover mener jeg vitterligt, at Thomas TBO (tror jeg han har som nick) startede den fint op ved at tale imod, at en hund kunne opdrages til ikke at smutte fra sin ejer. Tjek det ud et par indlæg tilbage i tråden, hvis du har lyst.

 

PS: Indlæg # 41 starter festen. Jeg taler imod (og det gør jeg stadig om nødvendigt) og I styrter til og klapper ryg og himler op. Ærligt talt...

 

Sjovt somm det hedder "tale imod", når det er dig selv, der ytrer dig, men "himle op" når det er andre :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og du kunne ikke forestille dig, at vores reaktion bare er "Skal vi nu til den igen? Hvorfor vil nogle personer bare ikke forstå, at det er meget tillid at bede fremmede mennesker om, når man åbenlyst ikke kan holde sin hund? Suk-suk".

 

 

 

Sjovt somm det hedder "tale imod", når det er dig selv, der ytrer dig, men "himle op" når det er andre :hmm:

 

Ok, vi lader det første stå lige. Vi bliver alligevel aldrig enige om, hvilken størrelse hund, der er forsvarlig at eje.

 

Mht det andet, så prøv at læse jeres indlæg...jeg mener; virkelig læse dem. Det kunne måske give dig et hint om, hvorfor jeg mener, at I himler op, klapper ryg og flejner ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, vi lader det første stå lige. Vi bliver alligevel aldrig enige om, hvilken størrelse hund, der er forsvarlig at eje.

 

Nej, det gør vi nok ikke. Men du kan da i det mindste glæde dig over, at "din hund kan banke min hund", så du behøver ikke i samme grad at lægge din hunds liv i hænderne på vildt fremmede mennesker og deres - måske - velopdragne hunde.

 

Mht det andet, så prøv at læse jeres indlæg...jeg mener; virkelig læse dem. Det kunne måske give dig et hint om, hvorfor jeg mener, at I himler op, klapper ryg og flejner ud.

 

Det tror jeg næppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det gør vi nok ikke. Men du kan da i det mindste glæde dig over, at "din hund kan banke min hund", så du behøver ikke i samme grad at lægge din hunds liv i hænderne på vildt fremmede mennesker og deres - måske - velopdragne hunde.

 

 

 

Det tror jeg næppe.

 

Det første kan du have så evigt ret i og det passer mig fint og så er det egentlig ligegyldigt om den vildt fremmedes hund er stor eller lille. Det ville passe mig dårligt om min bette Basse kom noget til.

 

Det andet: Ok da, hvis du mener, at dine og hvem den anden egentlig var´s indlæg var saglige og stueren og ej kan klandres for det mindste, så vil jeg indskrænke mig til at være intet mindre end...dybt forbavset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog utroligt som jeg har lyst til at udbryde: Det var Satans idag, men nu melder lysten sig lige igen :mrgreen:

 

Jeg troede faktisk at UHM´en (unghunde-bla-bla-bla) skulle være inden hunden er fyldt to år for alle racers vedkommende. Jeg bliver klog i dag og tak for det :5up:

 

PS: Hey vent...en hund kan selvfølgelig UHM-testes på hvilket som helst tidspunkt, men skal den ikke falde før hunden er fyldt to år, hvis det er en del af avlsgodkendelseskravet ?!?

 

 

Hos min race skal den, du kan dog søge DKK om dispensation

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos min race skal den, du kan dog søge DKK om dispensation

 

Ok, så er jeg med igen. En vovse kan UHM-testes hvornår det skal være, MEN er det et krav for avlsgodkendelse skal det være før hunden er to år. Der kan dog søges dispensation...har du et eksempel på, hvornår dispensation kan komme på tale ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så er jeg med igen. En vovse kan UHM-testes hvornår det skal være, MEN er det et krav for avlsgodkendelse skal det være før hunden er to år. Der kan dog søges dispensation...har du et eksempel på, hvornår dispensation kan komme på tale ?

 

Hvis du f.eks. har importeret en hund fra udlandet, og den ved ankomsten er mere end 2 år gammel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det første kan du have så evigt ret i og det passer mig fint og så er det egentlig ligegyldigt om den vildt fremmedes hund er stor eller lille. Det ville passe mig dårligt om min bette Basse kom noget til.

 

Det er jo netop det, der ikke er ligegyldigt. Din hund risikerer ikke i samme grad at komme i livsfare, hvis andre ikke kan holde deres hunde, og hundene ikke er så velopdragne, som det påstås.

 

Det andet: Ok da, hvis du mener, at dine og hvem den anden egentlig var´s indlæg var saglige og stueren og ej kan klandres for det mindste, så vil jeg indskrænke mig til at være intet mindre end...dybt forbavset.

 

Og jeg er stadig dybt forbavset over det åbenlyst dobbeltmoralske i din udlægning. Intet mindre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Damn...gad vide om man egentlig skal hedde Mark Henry eller Ronnie Coleman for at eje en bullmastiff så?:mrgreen:

 

Det lyder til at enkelte debatører finde dit forslag glimrende.

Til de måbende debat deltagere vises her billeder af svært kraftige mænd, der skulle kunne holde selv den stærkeste hund til sig og forhåbentligt ikke taber deres snor.

 

 

[ATTACH]13026[/ATTACH]

Ronnie Coleman.

[ATTACH]13025[/ATTACH]

Mark Henry.

 

Skulle en af disse svært muskuløse hankønsvæsener komme til at tabe snoren så kan vi næppe klandre dem for at have en for stor hund.

 

For mit eget vedkommende så tvivler jeg på at jeg fysisk ville kunne holde en af Rotterne tilbage hvis den virkelig ville frem.

 

De er i stand til at trække mig tværs over en asfalteret vej.

 

Så det jeg oplever at Bla. Ascha og Zarina argumenterer imod ,er at man har hund der er fysisk stærkere end een selv.

 

Her finder jeg at opdragelse spiller ind som en vigtig faktor og det er vigtigt som hundeejer af en hvilken som helst størelse hund at være på forkant med med de situationer man kan støde på i dagligdagen.

 

Således at ejere af alle hunde kan færdes i ro og mag. Og at de med store hunde har øvet sig ordentligt med at holde hunden og ikke taber snoren og de med små og mindre hunde ruller deres ,eventuelle, flexliner ind i holderen, når de færdes hvor der er andre hunde og mennesker.

 

Jeg har oplevet flere gange at ejere af store trækstærke hunde har iført sig en lændesele og har spændt hunden fast til denne.

Det giver en vis frihed til både hund og ejer. Jeg har selv en sådan og det virker faktisk ganske godt.

 

Men selv Tex kan bringe mig ud af ballance hvis han trækker en anden vej end jeg havde planlagt. I ved :" Liden tue kan vælte stort læs"

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder til at enkelte debatører finde dit forslag glimrende.

Til de måbende debat deltagere vises her billeder af svært kraftige mænd, der skulle kunne holde selv den stærkeste hund til sig og forhåbentligt ikke taber deres snor.

 

 

[ATTACH]13026[/ATTACH]

Ronnie Coleman.

[ATTACH]13025[/ATTACH]

Mark Henry.

 

hmm... Hvem var det der skrev hans hund kunne trække.. hvor meget..? over 200 kg ikk?

høhø, kom lige til at forestille mig dig med sele om maven, blive trukket flere meter ud over asfalten efter en livsglad rotte :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...