Hop til indhold

Kamphunde, muskelhunde eller hvad det hedder!


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather
Nå ja! Sådan et bæst gad jeg så (med mine 55 kg) ikke havde bundet om maven :mrgreen:

 

hehe...de lærer jo en trækkommando, ellers ville det jo være ulideligt at gå med dem...:mrgreen:....nu kan man jo så sikkert diskutere om det er forsvarligt at træne en, i forvejen stærk, hund stærkere...men ikke desto mindre kan jeg altså stadig holde både ham og Victoria tilbage, også når vi møder andre hunde...

 

Lad dem der vil have en -10kg hund om det, men det har ikke min store interesse....

 

Pablo på arbejde, med 5kg. over din vægt...uden hjul...

 

pablo.jpg

 

Men det er jo dødvægt, dvs. det arbejder ikke imod ham...:-D

 

Og jeg mener bestemt det er gavnligt at han får brugt sine muskler til noget....(282kg. er på en vogn med hjul)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Det lyder til at enkelte debatører finde dit forslag glimrende.

Til de måbende debat deltagere vises her billeder af svært kraftige mænd, der skulle kunne holde selv den stærkeste hund til sig og forhåbentligt ikke taber deres snor.

 

 

[ATTACH]13026[/ATTACH]

Ronnie Coleman.

[ATTACH]13025[/ATTACH]

Mark Henry.

 

Skulle en af disse svært muskuløse hankønsvæsener komme til at tabe snoren så kan vi næppe klandre dem for at have en for stor hund.

 

 

hehe...det er nu nogen dejlige fyre...:mrgreen:...især Mark Henry...han skulle angiveligt være verdens stærkeste mand, om det så kun er ifølge ham selv skal jeg ik kunne sige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo netop det, der ikke er ligegyldigt. Din hund risikerer ikke i samme grad at komme i livsfare, hvis andre ikke kan holde deres hunde, og hundene ikke er så velopdragne, som det påstås.

 

 

 

Og jeg er stadig dybt forbavset over det åbenlyst dobbeltmoralske i din udlægning. Intet mindre.

 

Skal vi lige - trods det at det er dybt OT - stoppe op her. Og så fortælle du mig lige nøjagtigt, hvor jeg er dobbelmoralsk. Det synes jeg et eller andet sted, at du skylder mig, så værsågod: Ordet er frit.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Så det jeg oplever at Bla. Ascha og Zarina argumenterer imod ,er at man har hund der er fysisk stærkere end een selv.

 

Det har jeg da ikke skrevet en skid om, så hold lige mig udenfor. Jeg ytrede bare min utilfredshed med at nogle folk forsøger at lukke munden på andre ved at anvende standart "showstoppere". Altså ord med værdier man ikke kan bevise, ikke dækker over ens holdninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det lyder til at enkelte debatører finde dit forslag glimrende.

Til de måbende debat deltagere vises her billeder af svært kraftige mænd, der skulle kunne holde selv den stærkeste hund til sig og forhåbentligt ikke taber deres snor.

 

 

[ATTACH]13026[/ATTACH]

Ronnie Coleman.

[ATTACH]13025[/ATTACH]

Mark Henry.

 

Skulle en af disse svært muskuløse hankønsvæsener komme til at tabe snoren så kan vi næppe klandre dem for at have en for stor hund.

 

For mit eget vedkommende så tvivler jeg på at jeg fysisk ville kunne holde en af Rotterne tilbage hvis den virkelig ville frem.

 

De er i stand til at trække mig tværs over en asfalteret vej.

 

Så det jeg oplever at Bla. Ascha og Zarina argumenterer imod ,er at man har hund der er fysisk stærkere end een selv.

 

Her finder jeg at opdragelse spiller ind som en vigtig faktor og det er vigtigt som hundeejer af en hvilken som helst størelse hund at være på forkant med med de situationer man kan støde på i dagligdagen.

 

Således at ejere af alle hunde kan færdes i ro og mag. Og at de med store hunde har øvet sig ordentligt med at holde hunden og ikke taber snoren og de med små og mindre hunde ruller deres ,eventuelle, flexliner ind i holderen, når de færdes hvor der er andre hunde og mennesker.

 

Jeg har oplevet flere gange at ejere af store trækstærke hunde har iført sig en lændesele og har spændt hunden fast til denne.

Det giver en vis frihed til både hund og ejer. Jeg har selv en sådan og det virker faktisk ganske godt.

 

Men selv Tex kan bringe mig ud af ballance hvis han trækker en anden vej end jeg havde planlagt. I ved :" Liden tue kan vælte stort læs"

 

Problemet med store hunde og deres ejere (generalsering anvendt) er ofte at jo større hunden er des mere fysiks styrke anvender ejeren på projekt "jeg kan holde dig", hvilket de oftest vitterligt ikke kan, hvis hunden vil frem.

 

I stedet for at have den mentale og følelsesmæsigge kontakt og lære at holde hunden hos sig med stemmen. Det virker og det holder.

 

Desværre er der ikke så meget "prestige" ved at kunne holde hunden mentalt som at vise man er stærk fysisk.

 

Pelle ville kunne flytte mig langt på en dag hvor mine knæ driller, han ved det bare ikke og det er sådan det bør være efter min mening.

Hold hunden hos dig vha. stemmen og positiv kontakt.

 

Selv chihuahuas på min træningsplads bliver øvet i dette selvom de fysisk sagtens kan holdes.

Det SKAL ikke være de fysiske ressoucer der afgør om man kan holde sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med store hunde og deres ejere (generalsering anvendt) er ofte at jo større hunden er des mere fysiks styrke anvender ejeren på projekt "jeg kan holde dig", hvilket de oftest vitterligt ikke kan, hvis hunden vil frem.

 

I stedet for at have den mentale og følelsesmæsigge kontakt og lære at holde hunden hos sig med stemmen. Det virker og det holder.

 

Desværre er der ikke så meget "prestige" ved at kunne holde hunden mentalt som at vise man er stærk fysisk.

 

Pelle ville kunne flytte mig langt på en dag hvor mine knæ driller, han ved det bare ikke og det er sådan det bør være efter min mening.

Hold hunden hos dig vha. stemmen og positiv kontakt.

 

Selv chihuahuas på min træningsplads bliver øvet i dette selvom de fysisk sagtens kan holdes.

Det SKAL ikke være de fysiske ressoucer der afgør om man kan holde sin hund.

 

Enig :5up:

 

Det kræver hårdere arbejde, men når det lykkedes er det bare så meget mere effektivt.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...de lærer jo en trækkommando, ellers ville det jo være ulideligt at gå med dem...:mrgreen:....nu kan man jo så sikkert diskutere om det er forsvarligt at træne en, i forvejen stærk, hund stærkere...men ikke desto mindre kan jeg altså stadig holde både ham og Victoria tilbage, også når vi møder andre hunde...

 

Lad dem der vil have en -10kg hund om det, men det har ikke min store interesse....

 

Pablo på arbejde, med 5kg. over din vægt...uden hjul...

 

pablo.jpg

 

Men det er jo dødvægt, dvs. det arbejder ikke imod ham...:-D

 

Og jeg mener bestemt det er gavnligt at han får brugt sine muskler til noget....(282kg. er på en vogn med hjul)

 

tja hvis det ikke er iorden at lade sin hund træne, hvor er vi så ?:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Problemet med store hunde og deres ejere (generalsering anvendt) er ofte at jo større hunden er des mere fysiks styrke anvender ejeren på projekt "jeg kan holde dig", hvilket de oftest vitterligt ikke kan, hvis hunden vil frem.

 

I stedet for at have den mentale og følelsesmæsigge kontakt og lære at holde hunden hos sig med stemmen. Det virker og det holder.

 

Desværre er der ikke så meget "prestige" ved at kunne holde hunden mentalt som at vise man er stærk fysisk.

 

Pelle ville kunne flytte mig langt på en dag hvor mine knæ driller, han ved det bare ikke og det er sådan det bør være efter min mening.

Hold hunden hos dig vha. stemmen og positiv kontakt.

 

Selv chihuahuas på min træningsplads bliver øvet i dette selvom de fysisk sagtens kan holdes.

Det SKAL ikke være de fysiske ressoucer der afgør om man kan holde sin hund.

 

Tak for det indlæg.

 

Selvfølgelig skal man tænke sig om. Men det du her skriver fortæller netop at hundens styrke / vægt contra ens egen styrke / vægt ikke bør være det der gør udslaget, om man har hund ,men den rette træning der gør udslaget.

 

Så måske vi snart kan slippe for at høre på at det er uansvarligt ikke at være fysisk stærkere end sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tak for det indlæg.

 

Selvfølgelig skal man tænke sig om. Men det du her skriver fortæller netop at hundens styrke / vægt contra ens egen styrke / vægt ikke bør være det der gør udslaget, om man har hund ,men den rette træning der gør udslaget.

 

Så måske vi snart kan slippe for at høre på at det er uansvarligt ikke at være fysisk stærkere end sin hund.

 

Det ved jeg ikke om vi kan, for kontakt/stemme som brug til at "holde" hunden ses jo ikke i gadebilledet, så medmindre alle lærer det, vil jeg synes man skal have en hund man fysisk kan holde.

 

Men det holder bare heller ikke, for det kræver igen, som du også var inde på, at hundeejeren er nærværende og det er ikke det der kendetegner mennesker generelt i dag. Alle har så travlt med ikke at være i nuet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg ikke om vi kan, for kontakt/stemme som brug til at "holde" hunden ses jo ikke i gadebilledet, så medmindre alle lærer det, vil jeg synes man skal have en hund man fysisk kan holde.

 

Men det holder bare heller ikke, for det kræver igen, som du også var inde på, at hundeejeren er nærværende og det er ikke det der kendetegner mennesker generelt i dag. Alle har så travlt med ikke at være i nuet.

vi kan med stemmeføring ect. dog til en hvis grænse, når en anden hanhund har skabt sige rigeligt kan han godt finde på at forlade sin plads og gå frem/imod hunden, men ikke så han trækker derhen, faktisk der er mest skraldemændene han trækker imod, men det er fordi han er vant til de giver hapser, så bare han ser skraldevognen er han "på" :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal vi lige - trods det at det er dybt OT - stoppe op her. Og så fortælle du mig lige nøjagtigt, hvor jeg er dobbelmoralsk. Det synes jeg et eller andet sted, at du skylder mig, så værsågod: Ordet er frit.

 

#62

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er DdB en kamphund, mens amstaff ikke er

http://ekstrabladet.dk/ferie/danmark/article1206298.ece

 

og en Boston Terrier, det er godt nok en farlig en! Tror jeg vil skrive til dem og bede om at få papillioner på listen også.

ifølge denne her side er ddb en kamphund, står der i beskrivelsen.:roll::roll::roll:

http://www.muscle4life.dk/1626025

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...