Hop til indhold

Aldrig har jeg set noget så hjælpeløst


Umulia
 Share

Recommended Posts

Nu var det jo ikke det forkerte ord i sig selv, men dels det faktum at hun ikke kunne redegøre for hvorfor hunde skal "kastreliseres", og dels det øvrige indhold i forslaget - navnlig den del, der handler om at man nu ikke længere er uskyldig til det modsatte er bevist, et ellers fasttømret princip i alle retssamfund.

 

Det sidste kan jeg godt give dig ret i, selvom det også er problematisk, at hunde, der tydeligvis har træk fra f.eks. pitbulls kan komme ind i landet som "blandinger". Derimod er det da rimeligt logisk, at kastration/sterilisering vil mindske antallet (især af den useriøse avl) og dermed være en god idé.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 174
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Derimod er det da rimeligt logisk, at kastration/sterilisering vil mindske antallet (især af den useriøse avl) og dermed være en god idé.

 

Det var sikkert det hun mente, men hun var ikke i stand til at formulere det. Det synes jeg er lidt for ringe, hvis man vil tages seriøst som politiker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sidste kan jeg godt give dig ret i, selvom det også er problematisk, at hunde, der tydeligvis har træk fra f.eks. pitbulls kan komme ind i landet som "blandinger". Derimod er det da rimeligt logisk, at kastration/sterilisering vil mindske antallet (især af den useriøse avl) og dermed være en god idé.

Nu kan en hund af ganske harml¢s blanding sagtens have "tydelige træk fra pittbulls", blandt andet derfor er rigtig mange gode dejlige familiehunde herovre blevet aflivet efter ordre af politiet. Den lov de er lige til at lukke op og sk*de i :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan en hund af ganske harml¢s blanding sagtens have "tydelige træk fra pittbulls", blandt andet derfor er rigtig mange gode dejlige familiehunde herovre blevet aflivet efter ordre af politiet. Den lov de er lige til at lukke op og sk*de i :evil:

 

Tager politiet så bare folks hunde hvis de ser dem på gaden, og de har synlige muskler? Eller hvordan bærere de sig ad med at vurdere racerne? Er det op til politiet at vurdere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Man kan være enig eller uenig med hende, men det er da ynkeligt at kaste sig over hende, fordi hun kommer til at sige et ord forkert, som i øvrigt på ingen måde forvirrer meningen.

 

Hvis det ene ord havde været det eneste uheldige hun sagde, så havde vi nok kunne overhøre det, og trække på smilebåndene, men resten var også helt til grin:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange skriver om, hvor lovstridigt det er, at indføre omvendt bevisførelse. Jeg vil blot gøre opmærksom på, at dette allerede er tilfældet i skattesager, og derfor ikke en ukendt faktor i det danske samfund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det ene ord havde været det eneste uheldige hun sagde, så havde vi nok kunne overhøre det, og trække på smilebåndene, men resten var også helt til grin:(

 

Ja, nogen synes jo altid, at folk med en anden holdning er helt til grin :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange skriver om, hvor lovstridigt det er, at indføre omvendt bevisførelse. Jeg vil blot gøre opmærksom på, at dette allerede er tilfældet i skattesager, og derfor ikke en ukendt faktor i det danske samfund.

spørgsmål

 

Hvordan kan du sammenligne en skattesag= penge med et levende væsen?

 

( hvis du ikke kan bevise du ikke dræbte jfk så ryger du i den elektrisk stol)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan en hund af ganske harml¢s blanding sagtens have "tydelige træk fra pittbulls", blandt andet derfor er rigtig mange gode dejlige familiehunde herovre blevet aflivet efter ordre af politiet. Den lov de er lige til at lukke op og sk*de i :evil:

 

Der er også masser af hunde, der bliver skamferet af disse blandinger, som man ikke kan slå ned på, fordi det er umuligt at fastslå racen. :evil:

Og en hund kommer næppe til at ligne en pitbull, hvis den er en blandning af irsk ulvehund og hønsehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Ja, nogen synes jo altid, at folk med en anden holdning er helt til grin :roll:

 

Som skrevet, så er det, det hun sagde der var til grin/uheldigt, ikke hendes person, der er en vis forskel:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

spørgsmål

 

Hvordan kan du sammenligne en skattesag= penge med et levende væsen?

 

( hvis du ikke kan bevise du ikke dræbte jfk så ryger du i den elektrisk stol)

 

 

Du lægger mig ord i munden - det var bestemt ingen sammenligning, blot en konstatering af, at omvendt bevisførelse ikke strider mod gældende praksis i det danske samfund. Det har i øvrigt ofte været oppe at vende, om omvendt bevisførelse ligeledes skal gælde i voldtægtssager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange skriver om, hvor lovstridigt det er, at indføre omvendt bevisførelse. Jeg vil blot gøre opmærksom på, at dette allerede er tilfældet i skattesager, og derfor ikke en ukendt faktor i det danske samfund.

 

Det kan godt være (jeg ved det ikke), men det er da absolut ikke en tendens vi skal have udbredt i danmark, jeg ønsker da absolut ikke at leve i et samfund hvor du er skyldig, til du selv har bevist det modsatte!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tager politiet så bare folks hunde hvis de ser dem på gaden, og de har synlige muskler? Eller hvordan bærere de sig ad med at vurdere racerne? Er det op til politiet at vurdere?

Muskelhunde er ikke forbudte, men pittbulls og blandinger deraf er. Da den engelske kennelklub ikke godkender pitt'en som en race, kan den ikke stambogsf¢res her, og har ingen decideret recabeskrivelse, findes den kun som "type", hvilket g¢r det muligt for dem at beslaglægge hunde de mener ligner pittbulls. Derefter bliver hundene vurderet af "experter" (nogle er, nogle er ikke), som tjekker udseende og temperament, og derved vurderer om hunden er af pittbull type eller ej.

Der er også masser af hunde, der bliver skamferet af disse blandinger, som man ikke kan slå ned på, fordi det er umuligt at fastslå racen. :evil:

Og en hund kommer næppe til at ligne en pitbull, hvis den er en blandning af irsk ulvehund og hønsehund.

En blanding af staffie (som herovre IKKE på nogen måde anses for at være en farlig hund) og f.ex labrador, kan ganske ofte have meget pitt-lignende træk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du lægger mig ord i munden - det var bestemt ingen sammenligning, blot en konstatering af, at omvendt bevisførelse ikke strider mod gældende praksis i det danske samfund. Det har i øvrigt ofte været oppe at vende, om omvendt bevisførelse ligeledes skal gælde i voldtægtssager.

jeg kan desværre ikke modbevise at du har ret (a jeg ikke har viden til det), så må give dig ret. Uanset hvor mistroisk jeg synes det lyder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være (jeg ved det ikke), men det er da absolut ikke en tendens vi skal have udbredt i danmark, jeg ønsker da absolut ikke at leve i et samfund hvor du er skyldig, til du selv har bevist det modsatte!

 

Du kan sørme også tro, det er en træls ting at blive hevet gennem skatte-møllen og så selv skal stå for bevisførelsen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det sidste kan jeg godt give dig ret i, selvom det også er problematisk, at hunde, der tydeligvis har træk fra f.eks. pitbulls kan komme ind i landet som "blandinger". Derimod er det da rimeligt logisk, at kastration/sterilisering vil mindske antallet (især af den useriøse avl) og dermed være en god idé.

 

Så kommer vi til det igen.

Hvad er så tydelige træk fra Pittbull.

 

Det brede hoved?

Den brede mund?

Det markerede brede forparti?

De smalle øjne når den er en kende usikker?

Den markant lavere bagende i forhold til Forparten?

Den røde /leverfarvede mund?

 

Eller er det noget helt andet?

 

Ovenstående passer på nær den sidste på en Rottweiler. Og den er vel ikke en Pittblanding. ( endnu da)

 

 

Selvfølgelig er vi da nødt til at gøre lidt grin med hende der Julie Skovsby og hendes fortalelse. Havde resten af hendes indlæg været bare nogenlunde relevant og seriøst så havde vi nok overhørt den lille talefejl. Men desværre var stort set alt hun sagde ligeså useriøst og ikke underbygget som de øvrige lovforslag hun er kommet med i folketinget. Hvilket i øvrigt har været en med dyrepoliti og en med at forbyde kamphunde. ( iøvrigt uden at definere hvilke hunde der var tale om) De skulle bare forbydes.

Begge blev trukket inden andenbehandlingen. Simpelthen på grund af manglende præcisering.

 

Nej jeg er ikke Soc-Demokrat. Men jeg syntes ikke af den grund at SocDem´er er tåbelige eller til grin.

 

Lige i denne situation er jeg dog rimeligt uenig i de ting hun siger.

 

At jeg skal bevise at mine hunde IKKE indeholder evt kamphunde. ???

Sorry vil nogen fortælle mig hvordan jeg skal det?

 

Kom frit... for min dyrlæge kan ikke bevise det.

Måske Frk Julie Skovsby´s dyrlæge kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hehe - Har nu læst hele tråden, og det er da ret munter læsning!

Godt folk kan bevare det gode humør :mrgreen:

 

Men for en gangs skyld var det en dejlig vært, der gjorde sit arbejde og stillede kritiske spørgsmål - Især mht. kastereliseringens virkning :-D

"Virker kasteration på at mindske overfaldende?" "Øhhh... Det ved jeg ikke - Men hele pakken kommer til at virke"

Jamen kvinden ved ikke engang hvad formålet er - At stoppe avl?, At stoppe egetkønsaggresion?, tja... Det må stå hen i det uvisse.

 

Må dog stille mig noget undrende overfor, hvorfor det lige netop skal være en "kamphunde" enhed, hun vil have oprettet????

 

Ja, der er sgu' brug for penge og nogen der kan håndhæve den nuværende hundelov.

 

Kommer hun igennem med forslaget om en sådan enhed, så er vi lige vidt i mine øjne - Og på grænsen til det diskriminerende.

 

Hvad med ressourcer til liiige, at få styr på den lov vi har i forvejen, der gælder for ALLE, før vi opretter en enhed "kun" til kamphunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Muskelhunde er ikke forbudte, men pittbulls og blandinger deraf er. Da den engelske kennelklub ikke godkender pitt'en som en race, kan den ikke stambogsf¢res her, og har ingen decideret recabeskrivelse, findes den kun som "type", hvilket g¢r det muligt for dem at beslaglægge hunde de mener ligner pittbulls. Derefter bliver hundene vurderet af "experter" (nogle er, nogle er ikke), som tjekker udseende og temperament, og derved vurderer om hunden er af pittbull type eller ej.

 

En blanding af staffie (som herovre IKKE på nogen måde anses for at være en farlig hund) og f.ex labrador, kan ganske ofte have meget pitt-lignende træk.

 

En staffie og en amstaff er så også ret tæt beslægtede.

Link til indlæg
Del på andre sites

En staffie og en amstaff er så også ret tæt beslægtede.

og din pointe er?

Staffier er ikke forbudte, de er ikke "farlige"... de har måske oftere tendens til ikke at kunne så godt med andre dyr end f.eks en labrador eller lignende, men det gælder bestemt ikke for dem alle. Og ikke værre en end de fleste andre terriere, if¢lge min erfaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

og din pointe er?

Staffier er ikke forbudte, de er ikke "farlige"... de har måske oftere tendens til ikke at kunne så godt med andre dyr end f.eks en labrador eller lignende, men det gælder bestemt ikke for dem alle. Og ikke værre en end de fleste andre terriere, if¢lge min erfaring.

 

Min pointe er, at de rimeligvis ville komme med i et evt. forbud herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk hvis det skulle komme så vidt at DANMARK bliver et sted hvor hundeloven er mere hjerned¢d og ugennemtænkt end den herovre... det ville da være grund nok for mig til aldrig at flytte hjem, den slags har jeg ikke lyst til at st¢tte.

Tror det er sagt mange gange nu; der er allerede en hundelov som IKKE bliver opfulgt/håndhævet. Hvad vil de med en ny? Hunde der er forbudte flytter under jorden, det er UK beviset på.

Forbud virker ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk hvis det skulle komme så vidt at DANMARK bliver et sted hvor hundeloven er mere hjerned¢d og ugennemtænkt end den herovre... det ville da være grund nok for mig til aldrig at flytte hjem, den slags har jeg ikke lyst til at st¢tte.

Tror det er sagt mange gange nu; der er allerede en hundelov som IKKE bliver opfulgt/håndhævet. Hvad vil de med en ny? Hunde der er forbudte flytter under jorden, det er UK beviset på.

Forbud virker ikke.

DK kan ikke bruge andres erfaringer til noget, vi laver vores egne... mini Stalin land...

Link til indlæg
Del på andre sites

^^Det må jeg så erklære mig uenig i. Alle kamphundeejere er ikke kriminelle, så der er givetvis nogle, der ville fravælge kamphunderacer, hvis de var forbudt, og dermed vil et forbud hjælpe. At man så ikke får bugt med alle, er en anden sag, som i øvrigt gælder for alle love.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...