Hop til indhold

Aldrig har jeg set noget så hjælpeløst


Umulia
 Share

Recommended Posts

^^Det må jeg så erklære mig uenig i. Alle kamphundeejere er ikke kriminelle, så der er givetvis nogle, der ville fravælge kamphunderacer, hvis de var forbudt, og dermed vil et forbud hjælpe. At man så ikke får bugt med alle, er en anden sag, som i øvrigt gælder for alle love.

:roll:

 

dem der ville overholde det er IKKE de kriminelle/uansvarlige eller uvidne/naive hundeejer. "dem" som sandsynligvis er ejere af de hunde der har begået de overfald, primært pga. skødesløshed og uvidenhed...

 

Det er alle "os" andre...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 174
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst mulline
^^Det må jeg så erklære mig uenig i. Alle kamphundeejere er ikke kriminelle, så der er givetvis nogle, der ville fravælge kamphunderacer, hvis de var forbudt, og dermed vil et forbud hjælpe. At man så ikke får bugt med alle, er en anden sag, som i øvrigt gælder for alle love.

 

De som ville fravælge kamphundene, er jo dem som i forvejen godt kan finde ud af at tage ansvar for deres hund, og ikke de som har hundene som potens forlænger, det vil nok endda synes at racen bliver endnu mere spændende nu den er forbudt:-)

 

Der er en grund til at den forbudte pittbull stadig er i DK:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
DK kan ikke bruge andres erfaringer til noget, vi laver vores egne... mini Stalin land...

 

Og hvis vi begynder at gå ad SocDemokratiets vej så bliver vi et nyt mini-Nord Korea.

 

Fru Thorning -Schmidt mener jo at med flere love og regler så vil vi blive mere frie til at udfolde os som mennesker. ?????????????????

Link til indlæg
Del på andre sites

De som ville fravælge kamphundene, er jo dem som i forvejen godt kan finde ud af at tage ansvar for deres hund, og ikke de som har hundene som potens forlænger, det vil nok endda synes at racen bliver endnu mere spændende nu den er forbudt:-)

 

Der er en grund til at den forbudte pittbull stadig er i DK:-)

 

Den myte hopper jeg ikke på. Jeg kender selv til flere tilfælde af absolut kvalificerede hundeejere, hvis kamphunde alligevel har forvoldt stor skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det man skal er vel dybest set at finde en måde at forhindre at skvatmiklerne uden ansvar får en hund!

 

Uanste race er det jo dem vi andre har problemer med, som oftest. jeg har lige måttet bo i 1,5 måned hos min mor fordi en skvatmikkel med en hund, der ikke var styr på, gjorde det umuligt for mig og mine hunde at bo hjemme, efter hunden bed mysla...

Og det er IKKE en kamphund og den er heller ikke voldtsomt farlig, har bare en ejer uden ansvar og hjerne til at tage hensyn til andre..

 

Og det er DE ejere der skal gøres noget ved, så kan man måske sige, ISÆR hvis de vælger at have en kamphundetype.

 

Først og fremmest må man sikre at politiet har ressurcer til at gøre noget, ellers er al lovgivning jo tabt på forhånd.

Men får de det, så kan en skærpelse af nuværende lovgivning formentlig være nok...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den myte hopper jeg ikke på. Jeg kender selv til flere tilfælde af absolut kvalificerede hundeejere, hvis kamphunde alligevel har forvoldt stor skade.

Det er ingen myte, det er fatcs....

 

Man kan godt være kvalificeret hundeejer uden at være perfekt eller være "uheldig" med snor der knækker, lille møgkæter der løber løs ind i hovedet på kamphund ect. ect.

 

Ja de kan forvolde stor skade, siger du konstant og det ved vi fandeme godt ! og det kan mange andre hunde dæleme også...

 

Men har du virkelig ikke andre argumenter for hvorfor visse racer skal forbydes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ingen myte, det er fatcs....

Enig.

 

Man kan godt være kvalificeret hundeejer uden at være perfekt eller være "uheldig" med snor der knækker, lille møgkæter der løber løs ind i hovedet på kamphund ect. ect.

 

Præcis.

 

Ja de kan forvolde stor skade, siger du konstant og det ved vi fandeme godt ! og det kan mange andre hunde dæleme også...

 

Hvis det skete ligeså tit, var det nok dem, der blev talt om at forbyde.

 

Men har du virkelig ikke andre argumenter for hvorfor visse racer skal forbydes?

 

Jeg mener, at det er rigelig grund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Den myte hopper jeg ikke på. Jeg kender selv til flere tilfælde af absolut kvalificerede hundeejere, hvis kamphunde alligevel har forvoldt stor skade.

 

Har det så reélt være kvalificerede ejere??

Hvis du møder så mange kvalificerede ejere med utilregnelig-gjorte hunde så hører du da til et absolut fåtal i dette land.

Pudsigt at du kalder dem for kvalificerede ejere hvis netop deres hunde agerer som de gør. Hmm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den myte hopper jeg ikke på. Jeg kender selv til flere tilfælde af absolut kvalificerede hundeejere, hvis kamphunde alligevel har forvoldt stor skade.

Jeg kender da også kvalificerede ejere af andre racer, hvis hunde har forvoldt stor skade. Det er da en del af risikoen med levende dyr af alle arter, at ting sker selv mod ens bedste evne og vilje. Nu er jeg rytter, når lejligheden byder sig, så ved lidt om uheld og risiko med levende dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den myte hopper jeg ikke på. Jeg kender selv til flere tilfælde af absolut kvalificerede hundeejere, hvis kamphunde alligevel har forvoldt stor skade.

 

Så er din måde at bedømme om en hundeejer er kvalificeret nok ikke helt den samme som min, idet flere af dem som du har dømt som kvalificerede hundeejere, åbenbart kommer ud for "uheld".

 

Det viser jo så en vis tendens, så måske er du bare ikke så god til at bedømme om en hundeejer er kvalificeret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Engang var det rotter og schæfere som var frygtede. Derfor valgte folk som gerne ville havde en farlig hund en af disse racer og opdragede dem derefter. Hvilket igen skaber mere frygt for racerne.

 

I dag er schæferen og rotten almindelige familie hunde.

 

Er vi enige om at der er ENORMT mange af disse to racer i dagens Danmark, UDEN at vi hver dag, faktisk sjældent, høre om overfald fra disse dyr? På trods af at de før blev anset som de farlige hunde i dk..

Hvis du er enig i det, vil det så sige du mener at det er racerne som har ændret sig i løbet af de sidste 50 år?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kommer vi til det igen.

Hvad er så tydelige træk fra Pittbull.

 

Det brede hoved?

Den brede mund?

Det markerede brede forparti?

De smalle øjne når den er en kende usikker?

Den markant lavere bagende i forhold til Forparten?

Den røde /leverfarvede mund?

 

Eller er det noget helt andet?

 

Ovenstående passer på nær den sidste på en Rottweiler. Og den er vel ikke en Pittblanding. ( endnu da)

 

det markerede: Syntes jeg nu ikke passer på en Rottweiler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hr. og Fru Priceman: jeg troede, at det var den fremhævede del af mit indlæg guanomo svarede på, men nu kan jeg da godt se, at jeg var for hurtigt.

 

Den myte hopper jeg ikke på. Jeg kender selv til flere tilfælde af absolut kvalificerede hundeejere, hvis kamphunde alligevel har forvoldt stor skade.

 

Nå men intet er så galt, at det ikke er godt for noget. I har da fået chancen til at rulle øjne og igen vise jeres sædvanlige respekt for andres holdninger :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er din måde at bedømme om en hundeejer er kvalificeret nok ikke helt den samme som min, idet flere af dem som du har dømt som kvalificerede hundeejere, åbenbart kommer ud for "uheld".

 

Det viser jo så en vis tendens, så måske er du bare ikke så god til at bedømme om en hundeejer er kvalificeret...

 

Hvad vil du gøre mere end at træne og opdrage fornuftigt og holde hunden i snor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det så lige at det går galt for de hunde du kender ?? - Hvis de er i snor ??

 

De har revet sig løs og bidt. Det skete i begge tilfælde så pludseligt og hurtigt, at ejerne intet kunne gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

De har revet sig løs og bidt. Det skete i begge tilfælde så pludseligt og hurtigt, at ejerne intet kunne gøre.

 

Så mener jeg altså ikke de er gode ejere, desværre. Hvis hunden kan rive sig løs fra ejeren, har ejeren ikke styr på dem. Så kan man sige, at man er nok så ansvarlig, men det er man så ikke i mine øjne, hvis man ikke kan holde sin egen hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så mener jeg altså ikke de er gode ejere, desværre. Hvis hunden kan rive sig løs fra ejeren, har ejeren ikke styr på dem. Så kan man sige, at man er nok så ansvarlig, men det er man så ikke i mine øjne, hvis man ikke kan holde sin egen hund.

 

Jeg er enig i, at man fysisk bør kunne holde sin hund - det er derfor, jeg har en lille hund - jeg er en slapsvans :mrgreen: Men jeg tror så ikke på, at der findes hundeejere, der ikke på et tidspunkt kan tabe en snor eller komme til at holde for løst om den, selvom de principielt er stærkere end hunden, og det bekymrer mig, at ens hunds liv kan afhænge af, at andre ikke begår en så relativt normal fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig i, at man fysisk bør kunne holde sin hund - det er derfor, jeg har en lille hund - jeg er en slapsvans :mrgreen: Men jeg tror så ikke på, at der findes hundeejere, der ikke på et tidspunkt kan tabe en snor eller komme til at holde for løst om den, selvom de principielt er stærkere end hunden, og det bekymrer mig, at ens hunds liv kan afhænge af, at andre ikke begår en så relativt normal fejl.

 

Her kan vi så blive enige om, at vi ikke er enige. Jeg mener ikke at det er en normal fejl ikke at kunne holde sin hund. Jeg er også en "slapsvans" - men jeg kan altså godt holde min schæfer på 45 kg. tilbage, hvis der er noget han bliver gal i skralden over - og hvis jeg ikke kunne, tja så skulle jeg ikke have ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

De har revet sig løs og bidt. Det skete i begge tilfælde så pludseligt og hurtigt, at ejerne intet kunne gøre.

 

Jeg er enig i, at man fysisk bør kunne holde sin hund - det er derfor, jeg har en lille hund - jeg er en slapsvans :mrgreen: Men jeg tror så ikke på, at der findes hundeejere, der ikke på et tidspunkt kan tabe en snor eller komme til at holde for løst om den, selvom de principielt er stærkere end hunden, og det bekymrer mig, at ens hunds liv kan afhænge af, at andre ikke begår en så relativt normal fejl.

 

Jeg har i de 15 år jeg har haft hund aldrig tabt en snor!

 

Du bliver altid ved med kommer tilbage til denne her med at nogen taber snoren, og så bliver du ædt. Jeg syntes at det er en enorm overdrivelse, og jeg mener, at dem du kender (og evt. dig selv) er nogle klumrehoveder når I sådan konstant går og "taber" hundens snor!

 

Så jeg vil ikke kalde det en ansvarlig ejer hvis du ikke kender din hund godt nok til at vide i hvilke situationer den kan finde på at reagere, og derefter sørger for at være forberedt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i de 15 år jeg har haft hund aldrig tabt en snor!

 

Du bliver altid ved med kommer tilbage til denne her med at nogen taber snoren, og så bliver du ædt.

 

Alle gentager sådan set sig selv i denne debat, som vi jo har haft 1000 gange før (utroligt at vi gider at fortsætte :lol:). Det eneste nye er, at du gider at debattere med mig :blink:

 

Jeg syntes at det er en enorm overdrivelse, og jeg mener, at dem du kender (og evt. dig selv) er nogle klumrehoveder når I sådan konstant går og "taber" hundens snor!

 

Der er ikke kun tale om at tabe den, men også at et pludseligt og stærkt ryk kan forårsage, at den glider ud af din hånd, med mindre du konstant knuer den, så knoerne er hvide. Men det bliver vi nok ikke enige om, og fred med det. Det er hverken dig eller mig, der afgør loven. :-)

 

Så jeg vil ikke kalde det en ansvarlig ejer hvis du ikke kender din hund godt nok til at vide i hvilke situationer den kan finde på at reagere, og derefter sørger for at være forberedt!

 

Enig, men man kan blive overrasket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...