Hop til indhold

Forbud mod blandingshvalpe!


Gæst kilde
 Share

Recommended Posts

Der er rigtig mange gode grunde:

 

1. Det er meget svært at forbyde visse typer af mennesker.

2. Det er ikke kun én type menneskers hunde, der er farlige.

3. Mange kamphundeejere er trods alt lovlydige mennesker, der ville vælge en mindre farlig race, hvis kamphundene var forbudt.

4. Det vil tage årevis at gøre pudler til kamphunde, så det er ikke nogen umiddelbart forestående fare.

 

For en god ordens skyld vil jeg lige tilføje, at jeg ikke er tilhænger af Venstres blodbad.

 

Hvad mener du med "farlige racer"? Har du evt. noget dokumentation eller kildehenvisninger på din påstand om at visse racer er farligere end andre? Eller mener du at golden retrivers høre under betegnelsen kamphund?

 

Citat:

"Forskning på Hannover Veterinære Universitet viser, at aggression ikke er racebestemt. Bl.a. viser undersøgelser, at der ikke er en reel forskel på adfærden hos de racer, der var mistænkt for medfødt aggressivitet (angiveligt ”kamphunde”) og kontrolgruppen af Golden Retrievers (se bilag | Hannover Veterinære Universitet).

D.v.s. at der ikke findes et ”aggressions gen” hos nogle racer, men at det enkelte hundeindivid via dårligt opdræt, opfostring, prægning, opdragelse og

håndtering kan blive en ”farlig” hund. Der er altså ikke tale om ”farlige” racer, men om uansvarlige ejere og opdrættere."

fra http://www.dansk-terrier-klub.dk/download/pdfs/090429big.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Jeg skal selvfølgelig score kassen på min ;-)

Og så vil jeg uddele små rosetter til de hunde, jeg synes er sødest.

Og jeg vil have min egen gåtursliga, hvor det kun er hunde i min klub der må gå :mrgreen:

 

Jeg vil ikke opkræve kontingent. Helt gratis.

Men du skal lige se nogle admistrations gebyr takster,, er du sindsyg de er effektive.

 

Jeg vil uddele gratis dækkener til alle medlemmer, med navn og race samt evt farlighed påtrykt. Helt gratis.

Dog opkræves det et mindre gebyr på ca 750,-DKr

 

Tænkte på at kalde den "PKK". Men det er der vidst nogle kurdere der også kalder sig så det går ikke.

Hmm, må lige i tænkeboks

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med "farlige racer"? Har du evt. noget dokumentation eller kildehenvisninger på din påstand om at visse racer er farligere end andre? Eller mener du at golden retrivers høre under betegnelsen kamphund?

 

Citat:

"Forskning på Hannover Veterinære Universitet viser, at aggression ikke er racebestemt. Bl.a. viser undersøgelser, at der ikke er en reel forskel på adfærden hos de racer, der var mistænkt for medfødt aggressivitet (angiveligt ”kamphunde”) og kontrolgruppen af Golden Retrievers (se bilag | Hannover Veterinære Universitet).

D.v.s. at der ikke findes et ”aggressions gen” hos nogle racer, men at det enkelte hundeindivid via dårligt opdræt, opfostring, prægning, opdragelse og

håndtering kan blive en ”farlig” hund. Der er altså ikke tale om ”farlige” racer, men om uansvarlige ejere og opdrættere."

fra http://www.dansk-terrier-klub.dk/download/pdfs/090429big.pdf

 

Jeg synes, at alle de episoder med kamphunde er rigelig med dokumentation.

Jeg har heller aldrig afvist, at dårlig opdræt og dårlig ejer naturligvis trækker i den forkerte retning. Men jeg mener heller ikke, at en god avl og en god ejer i alle tilfælde er nok. Der findes ingen statistikker, der be- eller afkræfter dette, så jeg kan kun bygge det på hændelser i egen og bekendtes omgangskreds.

Det er da en fin undersøgelse, du henviser til, men selv amstaffopdrættere betegner ofte racen som "krævende". Desuden går kritikken jo slet ikke kun på aggression men i høj grad også på muskelstyrke og det, at de bliver ved med at bide, når de først har fået fat.

Endelig er labrador og golden retriever nogle af de mest udbredte hunderacer i Danmark, så der er ingen grund til at tro, at der ikke er ligeså mange fjolser, som har dem, men alligevel er det ikke dem, der i så stort omfang forårsager de alvorlige ulykker.

Efterhånden minder denne debat mig om våbendebatten i USA, hvor tilhængere af fri våben også siger, at det ikke er pistolens skyld....

 

Men det bliver vi nok aldrig enige om, og det behøver vi jo heller ikke :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke opkræve kontingent. Helt gratis.

Men du skal lige se nogle admistrations gebyr takster,, er du sindsyg de er effektive.

 

Jeg vil uddele gratis dækkener til alle medlemmer, med navn og race samt evt farlighed påtrykt. Helt gratis.

Dog opkræves det et mindre gebyr på ca 750,-DKr

 

Tænkte på at kalde den "PKK". Men det er der vidst nogle kurdere der også kalder sig så det går ikke.

Hmm, må lige i tænkeboks

DFHK

 

de forenede hundes klub

 

:5up:

 

tager kun 3000 kr for ideen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nyt fra TV2 News:

 

SF er imod at aflive sunde og raske hundehvalpe, og DB siger "lyt til hundeudvalget".

 

http://www.bt.dk/danmark/dyreforening-imod-aflivning-af-hvalpe

 

- Det virker som om, at politikerne er begyndt at løbe om kap om at komme med det mest outrerede forslag. Lad nu udvalget, som de selv har nedsat, blive færdigt, siger han med henvisning til justitsministeriets særlige Hundeudvalg.

 

- kunne ikke have sagt det bedre selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs
Der er rigtig mange gode grunde:

 

1. Det er meget svært at forbyde visse typer af mennesker.

2. Det er ikke kun én type menneskers hunde, der er farlige.

3. Mange kamphundeejere er trods alt lovlydige mennesker, der ville vælge en mindre farlig race, hvis kamphundene var forbudt.

4. Det vil tage årevis at gøre pudler til kamphunde, så det er ikke nogen umiddelbart forestående fare.

 

For en god ordens skyld vil jeg lige tilføje, at jeg ikke er tilhænger af Venstres blodbad.

 

med hensyn til nr 3, så tror jeg at noget som fx et hundekørekort hvor kommende hundejere bliver godt informeret om mange forskellige racer... også kunne få folk til at vælge andre racer...

 

Lige meget hvad der skal ske er det meget svært at gøre det i praktisk... både at forbyde bestemt racer (jeg har da set fx pitbill´s selvom de er forbudt.) Det vil også være besværlig at lave krav om et hundekørekort (dog tror jeg personligt at dette er vejen frem. Jeg har tilbudt hundekørekort i lang tid nu og alle dem der har fået et har været meget glad for den information.)

Men som sagt vil alt blive svært at føre ud i praktisk, eller var der nok også sket noget nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
nope, du forener jo alle hunde der vil i en klub, alle er race hunde, omend deres egen race betegnelse, alle er velkommen fra andre klubber..

 

 

Nåhr ja .

 

Hmm. Hvad med logo.

Uha der er meget at tænke på. hele to ting.:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at alle de episoder med kamphunde er rigelig med dokumentation.

Jeg har heller aldrig afvist, at dårlig opdræt og dårlig ejer naturligvis trækker i den forkerte retning. Men jeg mener heller ikke, at en god avl og en god ejer i alle tilfælde er nok. Der findes ingen statistikker, der be- eller afkræfter dette, så jeg kan kun bygge det på hændelser i egen og bekendtes omgangskreds.

Det er da en fin undersøgelse, du henviser til, men selv amstaffopdrættere betegner ofte racen som "krævende". Desuden går kritikken jo slet ikke kun på aggression men i høj grad også på muskelstyrke og det, at de bliver ved med at bide, når de først har fået fat.

Endelig er labrador og golden retriever nogle af de mest udbredte hunderacer i Danmark, så der er ingen grund til at tro, at der ikke er ligeså mange fjolser, som har dem, men alligevel er det ikke dem, der i så stort omfang forårsager de alvorlige ulykker.

Efterhånden minder denne debat mig om våbendebatten i USA, hvor tilhængere af fri våben også siger, at det ikke er pistolens skyld....

 

Men det bliver vi nok aldrig enige om, og det behøver vi jo heller ikke :vinken:

 

Ingen tvivl om at store hunderacer er krævende. Og at terrier generalt kræver mere. Men derfra og så til at sammenligne folks elskede hunde med våben, det synes jeg nu er langt ude. Der er nogen som køber hunde som våben, men det er efter min mening en helt anden snak. Og nej, jeg tror ikke at særlig mange anskaffer sig en golden med hensigt at gøre den til et våben.

 

Der ER et problem, det kan vi godt blive enige om.

Du skriver "Jeg synes, at alle de episoder med kamphunde er rigelig med dokumentation", har du noget dokumentation på at det rent faktisk er pits og amstaf der står for de angreb du taler om? For vi kan godt blive enige om at i mediernes øjene er alt fra hønsehunde, over rotter og til schæfere "kamphunde" hvis de bidder?

 

Desuden synes jeg mere det handler om hvorvidt at et forbud vil afhjælpe de problemer som der er. Måske kan vi lære noget af andre landes forsøg, inden vi kaster os ud i en desiderede etniske udrensning blandt hunde. Vil lige citere igen:

"England har siden 1991 haft deres lov om ”farlige” hunde. På den engelske kennel klubs webside ses det, at politikere overvejer at fjerne raceforbud, da det ikke har nedbragt antallet af bid-episoder (Se bilag | Lovgivning).

I 2008 valgte den Hollandske stat at fjerne forbuddet mod pit bull, der blev indført i 1993.

Begrundelse er bl.a., at der i de 15 år, loven har været gældende, ikke har været en nedgang i bid-episoder. Så loven har ikke haft effekt."

-http://www.dansk-terrier-klub.dk/download/pdfs/090429big.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige gøre opmærksom på, nu ved jeg self. ikke om det er nogen herinde der har oprettet gruppen ;), men der er en gruppe der hedder således på FB :

 

"Imod Venstres forslag om aflivning af hunde uden stamtavle!"

 

Ved ikke om det hjælper, men jeg har i hvert fald meldt mig ind, og sendt invitationer ud til mine venner.

 

Synes det er et vanvittigt foreslag. Kan slet ikke forestille mig hverken hvordan det skulle håndhæves, samt de konsekvenser det ville få for alm. mennesker:( Der kan man virkelig snakke om blod på hænderne, hvis det bliver gennemført, og folks sunde og raske hul-i-hækken hvalpe skal have sprøjten:badr:. Så kan det måske ende med at folk så har råd til at anskaffe hunden, men ikke at holde udgifterne, hvis det hele skal være fancy schmancy kennel-hunde med tavle. Det er et dybt personligt valg i mine øjne, om man vil eje en blanding eller en racehund og hvorvidt den skal have tavle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Vil med glæde lave et forslag til logo :mrgreen: Tror du min fisk kan blive optaget? Den er næsten raceren pittbull!

 

Hmm Fisk. Jo for søren.. hvis det er en KampHUNDEstejle så er det ok.:5up:

 

ligesom alle

HUNDEhoveder

HUNDEdage

 

 

Kom frit.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm Fisk. Jo for søren.. hvis det er en KampHUNDEstejle så er det ok.:5up:

 

ligesom alle

HUNDEhoveder

HUNDEdage

 

 

Kom frit.....

 

Jamen den er købt som en pirania, men eftersom den er kraftigt bygget, har underbid og tænder, vil jeg klart mene den går ind under betegnelsen muskel-fisk.. Den angriber også uskyldig rejer uden nogen form for advarsel, altid med døden til følge!

Link til indlæg
Del på andre sites

Manden er jo en komplet spade.

Så skal vi lige aflive 3 hunde her i huset. og fremover skal Hr Flemming Møller så bestemme hvilken stambog forening der kan bruges.

 

For ellers laver jeg da bare en stambogs-klub for dem der ikke har stambøger andet steds.

Eller vil Hr Flemming Møller promovere tåberne i Dkk som om de havde svaret på hvordan en hund skal se ud og hvordan en hund skal være. :rolleyes:

 

No Fucking Way.:evil:

 

Hvordan tror han så i øvrigt lige at prisen på stambogsførte hunde ryger hen. Den ryger da seriøst op. Men så er der nok betydeligt færre der kan få hund og så bliver alle problemerne jo færre.

 

 

Nu ved jeg ikke om Flemming Møller er DKK-freak, det er jeg langt fra sikker på.

 

Jeg ved at jeg i går sagde (iht denne tråd http://www.hunde-forum.dk/debat/9159-aldrig-har-jeg-set-noget-sa-hjaelpelost.html ) at det var hvad man kunne forvente sig af en socialdemokrat.....

 

 

I dag vil jeg om dette trip sige.... Det var hvad man kunne forvente sig af en labradorejer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
De her skal du da have med i din klub, hunde der går amok over et håndklæde må være kamphunde

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=Z315-VqN5rQ[/media]

 

 

Dette viser hvor dyrehold går galt uanset hvilket land det er . Vi griner og finder det skide sjovt at drille og en hund og finder det smadder sjovt at se den være bange ,frustreret og nærmest panisk.

Hvem er det der griner hvis det er samme grundholdning vi har til de hunde der vitterligt kan forsvare sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...