Hop til indhold

Forbud mod blandingshvalpe!


Gæst kilde
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman
Nu ved jeg ikke om Flemming Møller er DKK-freak, det er jeg langt fra sikker på.

 

Jeg ved at jeg i går sagde (iht denne tråd http://www.hunde-forum.dk/debat/9159-aldrig-har-jeg-set-noget-sa-hjaelpelost.html ) at det var hvad man kunne forvente sig af en socialdemokrat.....

 

 

I dag vil jeg om dette trip sige.... Det var hvad man kunne forvente sig af en labradorejer :mrgreen:

 

haha.

Vi må bare afvente det der hunde udvalg.

Alt andet bliver sgu for meget gætteri.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Jamen den er købt som en pirania, men eftersom den er kraftigt bygget, har underbid og tænder, vil jeg klart mene den går ind under betegnelsen muskel-fisk.. Den angriber også uskyldig rejer uden nogen form for advarsel, altid med døden til følge!

 

 

Fååååk en gusten muskel-fisk

Rejemorder.

Du må danne RBF- Rejernes Befrielsesfront.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hørte lige her til morgen i radioavisen, at Venstre har stillet forslag om, at en del af forbudspakken mod kamphunde (ikke muskelhunde men kamphunde...) skal være, at hvalpe af blandingshunde skal aflives! Aldrig har jeg hørt noget så grotesk før!! Man forsøger på den måde at komme avl af muskelhunde til livs (yeah right! :confused:), og Venstre mener, at hvis man afliver ALLE hvalpe af blandingshunde, dvs. hunde der ikke er racerene/har stambog, kan man på den måde slippe for overfald fra muskelhunde.......*indsæt tænkepause*........... :rolleyes:

 

Jeg er selv en af dem der går i en stor bue udenom hundeluftere med muskelhunde (fordomsfuld men better safe than sorry) men den her muskelhundedebat/lovforslag fra regeringen er da ved at køre helt af sporet!!

 

Dyrenes Beskyttelse er selvsagt ikke glade for forslaget, fordi det vil betyde, at masser af uskyldige hvalpe skal lade livet, og tror man virkelig seriøst, og man kommer problemet med muskelhunde til livs på den måde??

 

Som jeg ser det, vil det kun skabe meget større problemer:

 

- Hvis Brian virkelig ønsker sig en potensforlænger, henter han den i udlandet. Vovsen vil aldrig komme forbi en dyrlæge....

 

- Der bliver masser af "sort handel" med blandingshunde - også muskelhunde.

 

- Masser af administration....hvem skal kontrollere, at alle vovserne på gaden har stambog? Skal vi gå rundt med vores stambog i baglommen, når vi lufter Fido som dokumentation for, at Fido ikke er en farlig blandingshund?

 

- Mig bekendt er der masser af muskelhunderacerne der er racerene??

 

- Der er mange ups'er blandt hunde - og disse vil formentlig heller ikke komme forbi en dyrlæge til 8 ugers vaccination osv. osv. - og hvor mange dyrlæger vil synes, det er fedt at skulle aflive f.eks. puddelblandinger fordi de potentielt kan gå hen og blive dræbermaskiner??!

 

- Spændende om en del af lovforslaget også vil gå ud på, at kommende hundejere får et tilskud på lad os sige 10.000 kr. som tilskud til at gå ud og købe deres racerene hvalp - for nu må vi jo ikke længere have blandingshunde, og prisen på racerene hvalpe stiger jo nok....

 

Der er mange ting i det men det er fuldstændig ude i hækken det her forslag!! Skræmmende at det er vores folkevalgte politikere der kan komme på sådanne idéer :confused:

Jeg er fuldstændig enig. Det er et hæsligt forslag! Tænk på alle de stakkels hvalpe der skal lade livet :cry: Fuldstændig dybt godnat...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige gøre opmærksom på, nu ved jeg self. ikke om det er nogen herinde der har oprettet gruppen ;), men der er en gruppe der hedder således på FB :

 

"Imod Venstres forslag om aflivning af hunde uden stamtavle!"

 

Ved ikke om det hjælper, men jeg har i hvert fald meldt mig ind, og sendt invitationer ud til mine venner.

 

Synes det er et vanvittigt foreslag. Kan slet ikke forestille mig hverken hvordan det skulle håndhæves, samt de konsekvenser det ville få for alm. mennesker:( Der kan man virkelig snakke om blod på hænderne, hvis det bliver gennemført, og folks sunde og raske hul-i-hækken hvalpe skal have sprøjten:badr:. Så kan det måske ende med at folk så har råd til at anskaffe hunden, men ikke at holde udgifterne, hvis det hele skal være fancy schmancy kennel-hunde med tavle. Det er et dybt personligt valg i mine øjne, om man vil eje en blanding eller en racehund og hvorvidt den skal have tavle.

Ja, det er vanvittigt! :badr: Kan slet ikke se at noget som helst i dette forslag vil gøre noget som helst bedre! :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Assist4dogs

Min mand kom lige med en god kommentar da jeg fortalte ham om det forslag om at alle hvalpe uden stamtavle skal aflives...

 

Har kamphunde ikke en stamtavle...??

 

Og det fik mig til at tænke... jo, det har de da vist... så hjælper det jo ikke noget at aflive hunde uden stamtavle...:blink:

De kamphunde der er lovlige og ren racet har vel stamtavle eller er det mig der tager helt fejl af den...??

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, de har åbenbart ressourser (Staves?) :roll: til at aflive rigtig mange hvalpe hvis forslaget går igennem - men hvad med et dyrepoliti, som faktisk kunne være med at sørge for hunde ikke bliver "kørt" op til "dræbermaskiner" .

 

Det er jo ikke hundene der er noget galt med - det er menneskerne!!

 

.. Og det er alt for sørgeligt.. se rundt omkring på nettet, der er så mange af disse blandinger som søger nye hjem af den "ene eller anden grund" - det er sgu da klart de bliver bims i hovederne - det ville alle hunde da blive af at skifte hjem konstant.

 

Det er de forkerte mennesker der får disse hunde (Misforstå mig ikke) - ved godt der også findes rigtige hjem for dem - hvor folk har forstand på hunde. (Uanset race)!

 

Et eller andet sted kan jeg godt se lidt positivt på forslaget - uden at være med på ideen. Men ideen om at disse hunde skal have tavle - for det vil betyde at man skal til en opdrætter og købe sin hund - og de fleste opdrættere vil det bedste for deres hvalpe - og sælger ikke til alle og enhver.

 

Jeg tror på de hunde som vi hører så meget om, kommer fra "stalde" - hvor alle kan komme og hente en hund, bare man har pengene med, så er ejeren egentlig ligeglad med hvor de kommer ud.

 

Hvorimod de muskelhunde vi ikke hører andet end positivt kommer fra gode hjem, med en god opvækst, hvor opdrætter har sat sig ind ind i hver enkelt hvalp, og hvalp familierne..

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Et eller andet sted kan jeg godt se lidt positivt på forslaget - uden at være med på ideen. Men ideen om at disse hunde skal have tavle - for det vil betyde at man skal til en opdrætter og købe sin hund - og de fleste opdrættere vil det bedste for deres hvalpe - og sælger ikke til alle og enhver.

 

Jeg tror på de hunde som vi hører så meget om, kommer fra "stalde" - hvor alle kan komme og hente en hund, bare man har pengene med, så er ejeren egentlig ligeglad med hvor de kommer ud.

 

Måske, og måske ikke. Der findes også opdrættere som vil score kassen og er ligeglad med hvalpenes videre skæbne.

Enhver hundefabrikant kan kalde sig opdrætter hvis de kan leve op til nogle minimumskrav der fastsættes af den organisation de søger medlemsskab af.

Hvis deres årlige antal stambogsføringer er stort nok haj jeg oplevet at brud på minimumskravene i et vist omfang accepteres af organisationen bag.

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvis alle blandingshvalpe skal henrettes, så må det vel også være slut med import af gadehunde fra Grækenland, Spanien etc.?

 

Et tåbeligt forslag fremsat af en usympatisk mand. Jeg troede det var imod god dyrlægeetik af aflive sunde dyr.

 

Sådan en lov vil få vidtrækkende konsekvenser

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Heldigvis er nærmest, hvis ikke alle partiers dyrevelfærds ordførere, gået imod forslaget. Jeg læste i hvert fald i avisen i morges, at indtil flere kaldte foreslaget groteskt - så super! :-D Det var det også!

 

Faktum er jo at foreslaget ikke kun ramte blandinger af "kamp hunde", det var jo også puddel blandinger og chihuahua'er osv.

Så længe din hund ikke havde stamtavle, stod den for skud! Friggs forældre er registrerede, men hun har ikke selv stambog, så det kunne også have været en risiko.

 

Heldigvis er det en fisk, og kan vi jo så bare vente på, hvad deres næste udspil bliver;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Heldigvis er nærmest, hvis ikke alle partiers dyrevelfærds ordførere, gået imod forslaget. Jeg læste i hvert fald i avisen i morges, at indtil flere kaldte foreslaget groteskt - så super! :-D Det var det også!

 

 

Jamen er det ikke bare det der foregår for øjeblikket.

 

Hvis SocDem foreslår noget så er V og DF imod og SF syntes det er ok.

Hvis Venstre forsslår noget så er SoC Dem imod og SF osse og DF er nok osse imod med mindre det er noget de lige er enige i men ville formulere anderledes. Hvilket så igen får EnhL op på barikaderne men dem er der ikke nogen der hverken ser eller hører for de er imod alt.

Så vilSocDem lave omvendt bevisbyrde så man skal bevise at ens hund ikke har Muskelhundegener i sig. Gener som ingen ved hvad er for nogen. Så der forslag er Venstre og DF så imod. Og sådan spiller møllen hele tiden.

 

;-)

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

Måske, og måske ikke. Der findes også opdrættere som vil score kassen og er ligeglad med hvalpenes videre skæbne.

Enhver hundefabrikant kan kalde sig opdrætter hvis de kan leve op til nogle minimumskrav der fastsættes af den organisation de søger medlemsskab af.

Hvis deres årlige antal stambogsføringer er stort nok haj jeg oplevet at brud på minimumskravene i et vist omfang accepteres af organisationen bag.

 

Hilsen Kim

 

Det har du selvfølgelig helt ret i, det var lige mig som ikke lige tænkte videre, og kun så positive opdrættere i hovedet. :blink:

 

Friggs forældre er registrerede, men hun har ikke selv stambog, så det kunne også have været en risiko.

Jeg læste, at hvis 2 forskellige racer fik hvalpe - men forældre havde stamtavle (fx. dalatiner og dobberman) så var det iorden.. :roll: hvordan vil de overhovedet kontrollere dette?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du selvfølgelig helt ret i, det var lige mig som ikke lige tænkte videre, og kun så positive opdrættere i hovedet. :blink:

 

 

Jeg læste, at hvis 2 forskellige racer fik hvalpe - men forældre havde stamtavle (fx. dalatiner og dobberman) så var det iorden.. :roll: hvordan vil de overhovedet kontrollere dette?

Tryk en t-shirt med tavle på ryg og front fra hver forældre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, det er godt nok forfærdeligt, og totalt vanvittigt, at aflive alle blandingshvalpe!! Det er grotesk!! Jeg har så også lige en blandingshund, mellem shæfer/golden retriever og hun kan ikke gøre en flue fortræd!!

på en måde kan jeg godt forstå dem som mennesker, der sidder og styre Dk, det er en hård opgave, nogle vil have det ene, andre det andet, men at ville slå alle blandingshvalpe ihjel, ejj så stopper festen godt nok!!

 

ellers vil jeg bare sige at jeg er 100% enig med jer alle sammen....

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, det er godt nok forfærdeligt, og totalt vanvittigt, at aflive alle blandingshvalpe!! Det er grotesk!! Jeg har så også lige en blandingshund, mellem shæfer/golden retriever og hun kan ikke gøre en flue fortræd!!

på en måde kan jeg godt forstå dem som mennesker, der sidder og styre Dk, det er en hård opgave, nogle vil have det ene, andre det andet, men at ville slå alle blandingshvalpe ihjel, ejj så stopper festen godt nok!!

 

ellers vil jeg bare sige at jeg er 100% enig med jer alle sammen....

 

Bortset fra at det lyder som om du kaster skylden på DKK, så er jeg helt enig. Ellers er forslaget ikke noget jeg kan fare op over, fordi det er så langt ude at det aldrig vil blive aktuelt.

 

Tror, hvis Venstre skal gøre noget godt for dem selv, skal give den kære dyrlæge forbud mod at udtale sig i debatten i fremtiden. *mangler en smiley der ryster på hovedet*

 

Edit: Undskyld, jeg kan ikke læse. Du skrev DK og ikke DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...