Hop til indhold

Alenetræning - hjælp.


Gæst Camilla_Olsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Camilla_Olsen

Jeg har fået min lille chihuahua og har nu øvet alenetræning siden i mandags. Han hyler uanset hvor længe jeg er væk af gangen. Jeg har startet med få sekunder og sat tiden op, men han hyler hele tiden.

 

Er ved at blive en anelse frustreret, selvom jeg har ferie hele næste uge og 2 dage i uge 35 føler jeg at tiden at knap.

 

Jeg aner virkelig ikke mine levende råd, han står virkelig og skriger :cry:

 

Hjælp!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin

Nu er jeg ikke expert da jeg aldrig har haft hund, men jeg vil da meget gerne prøve at hjælpe! :-)

 

Jeg har læst at hvis man sørger for at hvalpen er beskæftiget, med fx et tyggeben eller noget, så skulle det være lettere. Men det har du sikkert allerede prøvet, men som sagt vil jeg gerne prøve at hjælpe alligevel hehe :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla_Olsen

Nu er jeg startet helt fra basis igen. Med at gå ud og ind hurtigt igen inden han begynder at hyle. Den ene gang havde jeg lagt lidt guffer ud da jeg gik.

 

Men hvordan ved jeg hvornår jeg kan hæve minutterne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan gør jeg det når han hyler 1 sekund efter jeg er gået næsten?

 

Så starter du med forberedelserne til at gå, dvs. tage overtøj på, rasle med nøgler, tage i dørhåndtaget. Når hvalpen ikke reagerer på det, åbner og lukker du døren. Når det heller ikke giver nogen reaktion, går du ud i et sekund og kommer ind igen osv. Det gør du mange gange om dagen.

 

Prøv evt. at læse denne artikel: http://www.hundeliv.dk/?Artikler:Alene_hjemme_problemer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS

Du skal ignorere hunden et kvarters tid inden du går, og du skal ignorer den når du kommer ind igen, så han kan se at det ikke er noget stort problem. Jeg plejer at lægge morgenmaden ud på gulvet inden jeg går så hun ikke opfatter noget før jeg er væk, hun piver dog stadig i starten, men det stopper efterhånden ret hurtigt. Hvis du bugger dig ned og "trøster" ham når du kommer igen, vil han aldrig holde op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...