Hop til indhold

Hvad ville i gøre?


Gæst mariannaa
 Share

Recommended Posts

Gæst MariePylaia

Update

Nu er hunden så stukket af fra sin ejer, den drøner rundt her i boligområdet med 100 km/t - den strøg lige forbi min højløbske tæve uden at reagere på det - Når en hanhund gør det, er det så fordi den er bange?

 

Ved sku ikke lige hvad jeg skal gøre, jeg tør ærligt talt ikke lufte Mimmer mere i dag, hvis nu der sker noget, samtiddig kan den da heller ikke bare rende løs rundt i kvarteret.

 

Er ejer på jagt efter den?

 

Jeg ville gå ud med en line, og forsøge at kalde den til mig med godbidder.

Så kunne du jo gå over til ejeren, og så kan du virkelig få anledning til at fortælle at hunden skal være i snor. Men det er da ikke okay, at den løber upåagtet rundt.

 

Bor i i byen? Det kunne da også potentielt være farligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Er ejer på jagt efter den?

 

Jeg ville gå ud med en line, og forsøge at kalde den til mig med godbidder.

Så kunne du jo gå over til ejeren, og så kan du virkelig få anledning til at fortælle at hunden skal være i snor. Men det er da ikke okay, at den løber upåagtet rundt.

 

Bor i i byen? Det kunne da også potentielt være farligt.

 

Jeg gik hjem med Mimi, og så gik jeg ud igen, men jeg så ingen ejer i den tid jeg gik rundt, ca. 20 min. hunden fes bare frem og tilbage, den var ligeglad med mine guffer (og min højløbske tæve, da jeg første gang mødte den) derfor jeg tror den måske er bange?

 

Jeg ved kun i hvilken blok ejeren bor, men ikke i hvilken lejlighed (der er flere 100 lejligheder i blokken)

 

Jeg ved at ejerne elsker deres hund, og den bliver behandlet godt, så jeg vil være ked af at ringe til politiet, og de så måske tager den fra dem.

 

Min uro går mest på at Mimmer er i løbetid, og vil ikke have hende bedækket, samt folk bliver sku da bange når sådan en kæmpe kommer løbende.

 

Vi bor i et boligområde, der er heldigvis ikke store veje i nærheden.

 

Jeg vil klart tale med ejerne når jeg ser dem, om at de må holde deres hund i snor, de er begyndt at gøre det ind i mellem, men desværre ikke hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... hvem ville fremstå som latterlig hvis der blev fortaget en anmeldelse ?

 

At hunden er ½ dit og ½ dat... hvem kan bevise det ?

Tror I ejeren vil indrømme overfor politiet ? Næææe mon dog... det vil ende i påstand mod påstand og så vil et naboskab være dødsdømt på forhånd.

Hun har evt boet i området længer og kender flere mennesker... du er lige flyttet ind og vil helt sikkert få vedhæftet en usynlig mærkat på ryggen hvor der står "Anmelder".. Ikke smart .. vel ??

 

Jeg vil råde dig til at forklare hende din nervøsitet og så pænt sige at du gerne vil have at hun holder hunden i snor når I færdes ude på samme tid... HUSK bare lige at du så også bør holde din egen hund i snor.

Måske er der nogen som ikke syntes at din hund er så dejlig som du selv syntes og derfor går rundt og tænker...

"Bare hun dog ville holde den i snor når hun lufter den"

 

Her på HF er vi alle "tossede" med hunde men vi må bare huske at ikke ALLE er som os !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Hmmm... hvem ville fremstå som latterlig hvis der blev fortaget en anmeldelse ?

 

At hunden er ½ dit og ½ dat... hvem kan bevise det ?

Tror I ejeren vil indrømme overfor politiet ? Næææe mon dog... det vil ende i påstand mod påstand og så vil et naboskab være dødsdømt på forhånd.

Hun har evt boet i området længer og kender flere mennesker... du er lige flyttet ind og vil helt sikkert få vedhæftet en usynlig mærkat på ryggen hvor der står "Anmelder".. Ikke smart .. vel ??

 

Jeg vil råde dig til at forklare hende din nervøsitet og så pænt sige at du gerne vil have at hun holder hunden i snor når I færdes ude på samme tid... HUSK bare lige at du så også bør holde din egen hund i snor.

Måske er der nogen som ikke syntes at din hund er så dejlig som du selv syntes og derfor går rundt og tænker...

"Bare hun dog ville holde den i snor når hun lufter den"

 

Her på HF er vi alle "tossede" med hunde men vi må bare huske at ikke ALLE er som os !!

Jeg forstå overhovedet ikke dit indlæg :confused: Hvor henne ser du at jeg vil anmelde dem til politiet?

 

Hvorfor siger du at min hund skal være i snor? Den er da altid i snor, så hvor får du fra at den ikke er?

 

Har du overhovedet læst indlæggene? ja undskyld, men jeg fatter hat af dit svar her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstå overhovedet ikke dit indlæg :confused: Hvor henne ser du at jeg vil anmelde dem til politiet?

 

Hvorfor siger du at min hund skal være i snor? Den er da altid i snor, så hvor får du fra at den ikke er?

 

Har du overhovedet læst indlæggene? ja undskyld, men jeg fatter hat af dit svar her.

 

 

Jeg svarede udfra de første svar der forlagde i tråden.. uden dog at tjekke datoen.:oops:

Men havde da regnet med at du som trådholder selv var klar over hva folk havde svaret/skrevet til dig da du oprettede indlægget.

Her nævnes bl.a anmeldelser af ejeren , grundet hundens racesammensætning.

 

SÅ JA jeg har faktisk læst indlægget !

 

Er det ikke dig der har startet det og dig som folk har svaret ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Jeg svarede udfra de første svar der forlagde i tråden.. uden dog at tjekke datoen.:oops:

Men havde da regnet med at du som trådholder selv var klar over hva folk havde svaret/skrevet til dig da du oprettede indlægget.

Her nævnes bl.a anmeldelser af ejeren , grundet hundens racesammensætning.

 

SÅ JA jeg har faktisk læst indlægget !

 

Er det ikke dig der har startet det og dig som folk har svaret ?

Jeg synes bare ikke dit indlæg giver så meget mening, for du skriver:

 

 

Hun har evt boet i området længer og kender flere mennesker... du er lige flyttet ind og vil helt sikkert få vedhæftet en usynlig mærkat på ryggen hvor der står "Anmelder".. Ikke smart .. vel ??

Går da ud fra den besked var til mig ? Så hvorfor det når jeg ikke har nævn noget med politiet?

 

HUSK bare lige at du så også bør holde din egen hund i snor.

Måske er der nogen som ikke syntes at din hund er så dejlig som du selv syntes og derfor går rundt og tænker...

"Bare hun dog ville holde den i snor når hun lufter den"

 

Her på HF er vi alle "tossede" med hunde men vi må bare huske at ikke ALLE er som os !!

 

Hvorfor skriver du det?? Jeg har da ingen steder skrevet at jeg ikke har min hund i snor, tvært i mod

http://www.hunde-forum.dk/debat/9758-gar-jere-shund-i-snor.html

 

Det virker virkelig som om du læser, hvad du "tror" jeg skriver, og ikke hvad jeg skriver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er netop flytte i en ny lejlighed,

 

 

Dette skriver du selv i dit start indlæg ... SÅ derfor skriver jeg det om at hun nok har boet der længere tid.

 

Men, hvorfor ikke melde hende?

 

Dette skrives i bl.a indlæg #7 (og flere andre steder)... så derfor skriver jeg det om politiet ! Du må da som trådholder selv være bevist om hva folk har svaret dig tidliger.

 

Årsagen til at jeg skriver det om hunden i snor er såmen kun en tolkning af at når man beder den ene om at føre hunden i snor så må den anden jo også gøre det... skriver jo ikke at du IKKE gør det. Det er vel blot en alm tale form.

Men tolker du det som en anklage så Undskyld.. dette var ikke meningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Dette skriver du selv i dit start indlæg ... SÅ derfor skriver jeg det om at hun nok har boet der længere tid.

 

Du skriver det her:

 

 

 

Hun har evt boet i området længer og kender flere mennesker... du er lige flyttet ind og vil helt sikkert få vedhæftet en usynlig mærkat på ryggen hvor der står "Anmelder".. Ikke smart .. vel ??

 

 

Dette skrives i bl.a indlæg #7 (og flere andre steder)... så derfor skriver jeg det om politiet ! Du må da som trådholder selv være bevist om hva folk har svaret dig tidliger.

Det giver stadigvæk ikke nogen mening, at du skriver et indlæg til mig om hvor forkert det er at gå til politiet, når det ikke er mig der har skrevet noget om at gå til politiet.

 

Årsagen til at jeg skriver det om hunden i snor er såmen kun en tolkning af at når man beder den ene om at føre hunden i snor så må den anden jo også gøre det... skriver jo ikke at du IKKE gør det. Det er vel blot en alm tale form.

Men tolker du det som en anklage så Undskyld.. dette var ikke meningen.

 

Jeg synes faktisk dit oprindtelige indlæg til mig var ret træls, og at du skød mig en hel masse i skoene som jeg hverken mener eller har sagt, det som bare det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk dit oprindtelige indlæg til mig var ret træls, og at du skød mig en hel masse i skoene som jeg hverken mener eller har sagt, det som bare det.

 

Skal vi så ikke bare blive enige om at du åbenbart læser det som du "tror" jeg skriver.. og så lade det ligge ?

 

Gider ikke forklare mig når mit indlæg blot var venlig ment mht en evt anmeldelse... men det kan åbenbart tolkes på flere måde og ikke som det var ment.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...