Hop til indhold

Øhhh, hjælp.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg har rodet mig ud i noget værre noget. Mødte nogle der havde overtaget en hvalp på ca. 12 uger og dagen efter blev den ladt alene, hvor den havde gøet i perioder. De nærmere omstændigheder kender jeg ikke, andet end at sælger havde sagt at den sagtens kunne være alene (at der så var andre hunde glemte vedkommende vist at tage i betragtning).

 

Ejerne har nu ladet hvalpen være lidt alene (1½-2 timer) i weekenden og den skulle så være alene i 7-7½ time imorgen. Det kunne jeg jo selvfølgelig ikke tåle at høre og efter at have spurgt om de da ikke kendte nogen der kunne have den lidt af tiden (og svaret var nej) endte jeg selvfølgelig med at tilbyde at hente den imorgen.

 

Mit dilemma er så: hvordan søren hjælper jeg den bedst til at være alene i så mange timer til på tirsdag. Måske kunne jeg godt hente den et stykke tid på tirsdag men vil helst ikke have nogen del i at ødelægge en alene-hjemme-træning. Hvad ville I gøre hvis I var mig?. Vælge pest eller kolera....

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Bare ud fra Petrine, hun ville gå i total panik over at blive hentet af fremmed, og alenetræning efter at være hentet af frremmed, lyder heller ikke så heldigt.

 

Hvis du har nøglen, så træn alene hjemme i dens eget hjem ;-) du er for god af dig, heldigvis.

 

Er godt klar over at det absolut ikke nærmer sig det optimale og har fået en nøgle men det er altså vildt fremmede mennesker og det kan jeg altså ikke lide. Desuden ville jeg aldrig tage Thailo med og han er jo ikke vant til at være så længe alene hjemme.

 

Kan den ikke falde til ro hjemme hos mig, vil jeg tage den med hjem i dens egen have. Det er vist det bedste jeg kan tilbyde.

 

Alt i alt er det en lorte situation at være i for både hvalpen, dens nye familie og mig. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det lyder unægteligt kaotisk :( men hvis du har overskud til at give lidt selskab, så er det bedre end ingenting, stadig kan du jo ikke bruge de næste 3 uger på at træne en fremmeds hund.

 

Nej det kan jeg ikke, ihvertfald ikke de dage jeg arbejder.

 

Tror bare jeg fisker lidt efter om folk synes at det ville være bedre at jeg fulgte den hjem igen efter nogle timer, så den blev vænnet til lidt mere alene tid eller om det pga. evt. frustrationer ville være bedre at bare hente den som aftalt og så skyde problemet til tirsdag.

 

Ai, jeg skal lære at holde min næse for mig selv. :mad: Kan allerede nu fornemme min nattesøvn spoleret. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke noget lort Ascha, men ved du hvad, det er sgu derfor jeg holder så meget af dig, du har et godt hjerte :kys:

 

Jeg har ikke nogen løsning på problemet desværre :oops: Ikke andet end at jeg kan tilbyde at tage Thailo (bare ikke tirsdag, da er jeg i dagvagt).

 

Tak skal du have. :oops: Er bare ikke sikker på om jeg egentlig gør den lille hund en bjørnetjeneste. :???:

 

Og tak for tilbudet, jeg sover lige på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...