Hop til indhold

Jeg bliver mere og mere skeptisk.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO
Efter min mening er det så også der kræfterne skal bruges :5up: der er masser af jammerlige hunde i Dk i forvejen uden vi ligefrem behøver at importere dem også.

 

I takt med i laver jeres arbejde i landet, må tilfældene af sult, påkørsler, forgiftning osv. jo også falde!!

 

Jeg tror desværre det er en meget lang kamp at ændre et helt folks holdninger til dyrevelfærd. Så meget desto mere beundringsværdig.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har en hundebekendt som har været plejemor for flere græskehunde, og hun har forgæves prøvet at melde sig til forummet så derfor har hun kun fulgt med på "sidelinien". Så jeg har lovet at videreformidle hendes indlæg, hvis det ikke er lovligt så må i slette denne besked:

 

"Til hunde-forum

Jeg prøver at få dette overført , da jeg desværre ikke kan komme ind.

Jeg har været aktiv i GH i flere år, dog her til sidst ikke som plejemor pga

af , at jeg nu har 5 hunde, og ikke har været så godt til bens pga

knæoperation.

Jeg har 3 cockertæver af super afstamning , avler lidt hvalpe ind i mellem

og har desuden adopteret 2 græske hunde.De er nu for tæven 4 1/2 år og og

hannen= 1 1/2 år.Jeg har været medlem af DKK i nok mindst 25 år og er med

kennelmærke.Og aktiv i min specialraceklub.

Jeg har så indimellem i ferier og deslige haft mindst 10 unghunde/hvalpe fra

GH i pleje ,og 2 fra DFAS og 4 moderløse fra Ammestuen til opfostring, med

flaske fordi deres moder var død..

Jeg har haft 5 kuld af DKK cockerer og føler mig ikke som en nybegynder.

Jeg ved godt at nogle græske hunde kommer hjem med problemer, men faktisk

,så for mig at se ,så informeres de nye ejere, faktisk rigtig OK.

Fire af mine nærmeste bekendte har også hunde fra GH, de 2 uden mit vidende,

da de adoptererede, de 2 andre med min hjælp.Alle fungerer fint ,som mine 2

egne også gør.

Nu tror jeg ikke, at disse hunde på samme måde, som danske godt opdrættede

hvalpe hurtigt finder sig til rette i nye hjem, og mener ikke at nogen vil

foregøgle dem dette..Det sker normal kun , hvis adoptivfamilien har gode

hunde, eller bare een der tager de nye under deres vinger.

Jeg har førhen overtaget en del danske hunde og ser ikke den store

forskel,da alle hunde med dårlig opvækst kræver noget særligt fra nye ejer.

Men at skrive, at GH er for ukritisk med nye adoptianter, synes jeg ikke er

passende. Jeg har med alle disse unghunde forbeholdt mig ret til at nægte at

udleverer hvalpen , hvis jeg fik en mistanke om , at køber var useriøs eller

uegnet, sådan som jeg ville med hvalpe født her. Måske var de bare egnet til

en mere stillestående hund7anden type, end den, de på billederne var faldet

for.

Vil lige pointere,r at jeg slet ikke er i inderkredsen af GH, men har en

stor ntereesse der, uden nogen mandat overhovedet.

En stolt ejer af 2 stk meget aktive græske hunde, der lever et meget aktivt

liv med masser af oplevelser.

Hej fra Ulla"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror desværre det er en meget lang kamp at ændre et helt folks holdninger til dyrevelfærd. Så meget desto mere beundringsværdig.

 

Ja - men jeg syntes nu stadig der er en del kampe at tage op i lande som DK også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Husk lige at give mig navnet på den omtalte hvalp, for uanset hvem jeg spørger i GH etc, så kan vi ikke komme på hvilken hvalp det skulle være fra os af ?

Vi har som sagt kun fået en hvalp på 12 uger adopteret ud i august, og han er stadig på Fyn hos sin mor...

 

KH,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk lige at give mig navnet på den omtalte hvalp, for uanset hvem jeg spørger i GH etc, så kan vi ikke komme på hvilken hvalp det skulle være fra os af ?

Vi har som sagt kun fået en hvalp på 12 uger adopteret ud i august, og han er stadig på Fyn hos sin mor...

 

KH,

Benedikte

 

Selvom jeg havde kunne huske navnet har den jo sikkert fået et nyt, så det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Ascha, mon ikke ejerne kan huske hvad hvalpen hed, da de fik den, det er det eneste jeg beder om.

Men mon ikke sandheden er, det slet ikke er en hvalp fra os af, da vi som sagt kun har bortadopteret en 12 ugers hvalp i august, faktisk i juli også, han hedder Bobba og bor på fyn.

 

 

KH,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha, mon ikke ejerne kan huske hvad hvalpen hed, da de fik den, det er det eneste jeg beder om.

Men mon ikke sandheden er, det slet ikke er en hvalp fra os af, da vi som sagt kun har bortadopteret en 12 ugers hvalp i august, faktisk i juli også, han hedder Bobba og bor på fyn.

 

 

KH,

Benedikte

 

Ikke fordi det som sådan rager mig :oops: men jeg tror nu ikke man skal gå så højt op i den enkelte hund, mere det faktum at man kan få en hund uden at have tiden til at sørge for at den falder ordentligt til. Samt måske den opfattelse af at folk måske føler sig presset til at tage en hund tidligere end aftalt - hvilket igen kan give problemer med at have den fornødne tid når den ankommer.

 

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha, mon ikke ejerne kan huske hvad hvalpen hed, da de fik den, det er det eneste jeg beder om.

Men mon ikke sandheden er, det slet ikke er en hvalp fra os af, da vi som sagt kun har bortadopteret en 12 ugers hvalp i august, faktisk i juli også, han hedder Bobba og bor på fyn.

 

 

KH,

Benedikte

 

Det skal jeg så ikke kunne sige. Jeg bad jo ikke om beviser på at hvalpen kom fra GH. Men møder jeg ejerne igen, skal jeg da spørge dem og sende dig en pm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst benedikte

Tanten,

 

Selvfølgelig betyder det da noget, vi bliver jo som forening hængt ud for at presse nogen til at tage en hvalp, det kunne vi aldrig drømme om.

Vi har sågar taget godkendelser tilbage hvis folk pludseig har udtalt sig om at de ikke har tid til alenehjemme træning etc, og mange bliver faktisk sure på os fordi de mener vi er for skrappe.

Men vi har gjort det klart at vi gør dette for dyrene, og mener vi ikke en hund er egnet til en bestemt familie, så siger vi nej, også selv om vi bliver upopulære.

Så klart betyder det da noget for os at få "renset" vores navn som forening, specielt da den metode som jeg hører her, nemlig tag hvalpen eller den bliver solgt til anden side, har jeg hørt før, og det er bestemt ikke os der bruger den metode.

Vi har jo været igennem en lang godkendelses proces med den enkelte familie før de må hente hunden, så det er jo ikke sådan at vi har flere end en familie godkendt pr hvalp/hund.

Så at sige, hent den nu eller vi sælger den til anden side giver ingen mening, da det jo ville tage mindst en uge eller mere at godkende en ny familie til omtalte hund.

Og vi er jo slet ikke uenige, en hvalp, eller voksen hund for den sags skyld, skal da ikke ud i et hjem, og så efterlades alene dagen efter i flere timer.

 

KH,

Benedikte

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter at have modtaget nogle personlige henvendelser er jeg klar over at det måske ikke var så smart at have gengivet ejerens udtalelse mht. hvor hvalpen var fra. Navnet Græske Hunde er derfor slettet i det oprindelige indlæg.

 

Jeg undskylder selvfølgelig foreningen Græske Hunde, da det jeg har hørt, lyder til at være i forbindelse med en anden forening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Efter at have modtaget nogle personlige henvendelser er jeg klar over at det måske ikke var så smart at have gengivet ejerens udtalelse mht. hvor hvalpen var fra. Navnet Græske Hunde er derfor slettet i det oprindelige indlæg.

 

Jeg undskylder selvfølgelig foreningen Græske Hunde, da det jeg har hørt, lyder til at være i forbindelse med en anden forening.

 

Uanset så er det du har hørt meget samstemmende med noget af det jeg har fået fortalt/læst mig til.

 

Jeg kan godt forstå Benedikte bliver ærgerlig, hvis det vitterligt ikke er hendes forening det drejer sig om, men dit oplæg er stadig godt nok som debatoplæg, bare uden foreningsnavn, åbenbart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa - så kom jeg ind.

Vil lige fortælle at jeg fra hundevenner har kendskab til en annonce, hængt op i butikker i det nordvestsjællanske område, med salg af 4 hvalpe , privat hjemtaget fra Grækenland. Altså sansynligvis turister, der har fundet et moderløst kuld/udsat kuld- igen - igen. Dette sker vel flere gange dagligt her i sæsonen, da hvalpe og killinger dumpes som almindlig husholdningsaffald.

Og så til Ninja- undskyld mig, men jeg følte med dit indlæg , at os, måske især kvinder, der har adopteret sådanne græske gadehunde, var sådan lidt ved siden af normalen for hundeejerer. Sådan underforstået lidt ensomme halvgamle, der bare skulle have et dyr at udøse vor kærlighed på eller bare ikke ønskede ensomhed.

Det er ikke sådanne mennesker, jeg har mødt i GH , faktisk har en del været aktive hundefolk, med kennel, avl, udstilling, konkurrencer, name it.

Nogle er så gearet ned og kan ikke leve uden hunden ved deres side, og så er det bare blevet en græsk mixhund. Og mht til Gh Forum, så har en stor del af dem, der følger med, aldrig ejet en græker, men kan bare lide dette Forum, hvordan de så har fundet det.

Sidste år mistede jeg min hanhund, DKK hund, certificeret og i avl, og synes egenlig, der manglede en han i tæveflokken.

Så jeg stod mellem at finde en hanhvalp af superafstamning, som kunne benyttes i avl eller en ung han, af Mix, der kunne kastreres.

Tilfældigvis var en ung pæn og især korthåret hanhvalp( er træt af trimmehunde ) på GH listen i DK. Jeg forspurgte mht ham, men NEJ- jeg boede for trafikeret, så han skulle på landet. Så mødte en bekendt en hvalp på et internat ved Athen, der endnu ikke var til formidling, men hjem kom han , ca 5 mdr gammel . Han er en bordermixdrømmehund , bare uden FCI papirer og jeg har købt eget agilitybane, ikke kun til ham , men for at kunne lave lidt herhjemme også.

Men husk , vi er lige så forskellige som den danske befolkning.Og jeg giver dig ret i , at klientellet for Racehunde og mixhunde er lidt forskelligt, det ved jeg jo fra købers krav ved salg af egne hvalpe og dem , der drømmer om at redde en græsk hund.

Men lad være at se nej på os grækerejerer, de fleste, jeg kender har hunde, der faktisk ofres mere tid og oplevelser på i det grønne på end gennemsnittet af hunde i DK. Altså hunde der oplever noget hver dag og har det rigtig sjovt.

Hej fra Ulla H

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ascha,

 

Jeg takker for at du er stor nok til at skrive du tog fejl, for vi er jo alle enige i sidste ende om hvordan tingene burde gøres :)

 

KH,

Benedikte

 

Så stor er jeg nu heller ikke, at jeg vil sige at jeg tog fejl. Jeg kom bare i tvivl om hvorvidt ejeren kunne have rodet tingene sammen og det skal jo ikke gå ud over nogen, hvis de ikke har noget med sagen at gøre.

 

Der er derfor ikke rettet et komma i mit indlæg, ud over at jeg har fjernet Græske Hunde ved navns nævnelse. Resten står jeg ved..... og mener.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Og så til Ninja- undskyld mig, men jeg følte med dit indlæg , at os, måske især kvinder, der har adopteret sådanne græske gadehunde, var sådan lidt ved siden af normalen for hundeejerer. Sådan underforstået lidt ensomme halvgamle, der bare skulle have et dyr at udøse vor kærlighed på eller bare ikke ønskede ensomhed.

 

Du behøver ikke undskylde :-D

 

Jeg skrev sådan her:

Mit indtryk dengang var, at en hel del personer får disse hunde fordi de mangler nogen at øse kærlighed ud over og at de ofte går over gevind i forsøgene på at rehabilitere hundene. At det i mange tilfælde er for meget styret af følelser og at meget af det forsøgte sker på amatørbasis uden reel viden om problemadfærd.

 

Det er ikke sådanne mennesker, jeg har mødt i GH , faktisk har en del været aktive hundefolk, med kennel, avl, udstilling, konkurrencer, name it.

Nogle er så gearet ned og kan ikke leve uden hunden ved deres side, og så er det bare blevet en græsk mixhund.

 

Jeg kender også hundeejere som har græske hunde der ikke er problemer med

 

Og mht til Gh Forum, så har en stor del af dem, der følger med, aldrig ejet en græker, men kan bare lide dette Forum, hvordan de så har fundet det.

 

Det kender jeg ikke noget til. De personer jeg lærte at "kende" havde hunde, nævnte dem ved navn, viste fotos og fortalte om de problemer der var med hundene.

 

Jeg skal naturligvis ikke kunne sige om der blev overdrevet, men jeg blev i allefald ret upopulær, når jeg ville igennem med træning af problemerne i stedet for bare at symptombehandle.

Dette ligger 3 - 5 år tilbage og det er derfor jeg skrver "dengang", for tingene kan have ændret sig siden.

 

Sidste år mistede jeg min hanhund, DKK hund, certificeret og i avl, og synes egenlig, der manglede en han i tæveflokken.

Så jeg stod mellem at finde en hanhvalp af superafstamning, som kunne benyttes i avl eller en ung han, af Mix, der kunne kastreres.

Tilfældigvis var en ung pæn og især korthåret hanhvalp( er træt af trimmehunde ) på GH listen i DK. Jeg forspurgte mht ham, men NEJ- jeg boede for trafikeret, så han skulle på landet. Så mødte en bekendt en hvalp på et internat ved Athen, der endnu ikke var til formidling, men hjem kom han , ca 5 mdr gammel . Han er en bordermixdrømmehund , bare uden FCI papirer og jeg har købt eget agilitybane, ikke kun til ham , men for at kunne lave lidt herhjemme også.

Men husk , vi er lige så forskellige som den danske befolkning.

 

Tillykke med din drømmehund

 

Og jeg giver dig ret i , at klientellet for Racehunde og mixhunde er lidt forskelligt, det ved jeg jo fra købers krav ved salg af egne hvalpe og dem , der drømmer om at redde en græsk hund.

 

Så giver du mig ret i noget jeg ikke har skrevet et ord om?

 

Men lad være at se nej på os grækerejerer, de fleste, jeg kender har hunde, der faktisk ofres mere tid og oplevelser på i det grønne på end gennemsnittet af hunde i DK. Altså hunde der oplever noget hver dag og har det rigtig sjovt.

Hej fra Ulla H

 

"Se ned" på jer? Hvor kommer det fra?

Jeg har skrevet om hvordan jeg har oplevet ejere af græske hunde på et debatforum. Det er dig der tillægger mig følelser omkring det. Jeg ser ikke ned på bestemte grupper af hundeejere.

 

Men nu skriver du så, at ejere af græske hunde er bedre til at give deres hunde tid og oplevelser end flertallet af vi med danske hunde. Altså er bedre hundeejere.

 

Hvordan kommer du frem til det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej- jeg selvfølgelig mener jeg ikke, at ejerer af GH er bedre til hundehold end andre.Jeg har formuleret mig forkert.

Jeg har bare den erfaring, at mange der adopterer, er helt indstillet på, at der især for halvvoksne /ældre hunde skal arbejdes en del , på forskellige planer med hunden, især i starten.

Som f.eks tilvænning til trafik, at hunden er mistroisk overfor måske mænd, at hunden kan indeholde andre egenskaber, der giver lidt misforståelser, f.eks har en del jagt eller hyrdehundegener osv.

Danske misrøgtede hunde er jo hellerikke lette altid at overtage.

Og desværre har for mange hunde store problemer med at lære at være trygge ved at være alene, hvilket jo er natrurligt for et pattadyr af hundeslægt, især hvis de har boet længerer tid på internat, omgivet af mange hunde.

Min ældste græker er sikkert et mix af pointer/vizhla. Jeg bad om en tævehvalp, der matchede mine unge cockere mht motion, og Ja, det fik jeg sandelig. Så må man se på sin hvalp, og erkende, at det nok ikke er i Spanielklubben, jeg skal træne , for deres anlæg for Apport har ikke hendes store interesse.

Jeg er som næsten alle, mere tilfreds med at arbejdet foregår, hvor de nødstedte er, men synes det er rimeligt at nogle dog overlever i gode hjem.

Og hvor mine hunde er født er ikke så væsenligt for mig. Mine cockerer er jo ikke danske , da anerne er fra Frankrig, England , Skotland, Norge, Sverige og lidt danske. Her er det blot meget nødvendig at kende deres familie, hvis hunden skal i avl.

Jeg følte mig bare lige lidt stødt, for jeg elsker alle mine hunde højt og er da lidt stolt af mine 2 grækerer, fordi de er så godt fungerende , trods deres meget uheldige start i livet.

Og de andre grækerhunde i nabolaget , som jeg ofte mødes med, også på træningsbanen, er da som gennemsnittet af danske hunde meget velfungende og aktive , glade.

hej fra Ulla

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...