Hop til indhold

Mundkurv - størrelse?


Lonny
 Share

Recommended Posts

Baldur har fået en tæge på sit inderlår, og den sidder et sted hvor det åbenbart gør rigtig ondt, så han vil bare ikke lade os fjerne den :cry:

 

Men denne tæge SKAL jo fjernes, så jeg har besluttet at så må han have mundkurv på imens vi fjerner den.

 

Men jeg har aldrig købt mundkurv på, og jeg har ikke mulighed for at medbringe Baldur, da mundkurven jo selvsagt skal købes i dag, så denne tæge kan blive fjernet hurtigst muligt.

 

Jeg har så fundet denne mundkurv http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/9245-sige-fra.html, tror I ikke at det er den der skal bruges til Baldur?

 

ps. Jeg er i fuld gang med at klikkertræne ham til at acceptere at få fjernet tægen, og vi er også kommet et pænt stykke vej, men det går bare ikke hurtigt nok ifht. at sådan en tæge kan overfører smitte inden for 24-48 timer

Link til indlæg
Del på andre sites

det er et link tilbage til din anden tråd, ikke en mundkurv.

Hvis den KUN skal bruges til at fjerne tæger, skal den bare have en st¢rrelse hvor den kan komme på uden at klemme. Skal du bruge den ufenfor, er det vigtigt den er stor nok til at han kan stikke tungen godt ud af munden for at k¢le ned. Selvsagt duer mundkurvene af nylon ikke i den sammenhæng, da de er skabt til at holde munden temmelig stramt lukket, da hunden ellers sagtens kam bide alligevel.

Det er rimelig nemt at klikke en hund til at acceptere en mundkurv, især hvis det kun er for et kort ¢jeblik :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om jeg er helt på vildspor, havde en der ikke kunne fordrage dyrlægen, prøvede forskellige mundkurve, den der lukkede munden helt tæt (sådan et stof-rør og så snor om bag nakken) havde den bedste effekt, jeg tænkte det var fordi han opdagede at der var intet at gøre og så var der ingen grund til at forsøge at bide. Alle andre mundkurve, hvor han kunne halse / gø, fik ham til at vride sig vildt og angribe dyrlægen.

 

Held og lykke med at få den klamme mide fjernet!

Link til indlæg
Del på andre sites

det er et link tilbage til din anden tråd, ikke en mundkurv.

Hvis den KUN skal bruges til at fjerne tæger, skal den bare have en st¢rrelse hvor den kan komme på uden at klemme. Skal du bruge den ufenfor, er det vigtigt den er stor nok til at han kan stikke tungen godt ud af munden for at k¢le ned. Selvsagt duer mundkurvene af nylon ikke i den sammenhæng, da de er skabt til at holde munden temmelig stramt lukket, da hunden ellers sagtens kam bide alligevel.

Det er rimelig nemt at klikke en hund til at acceptere en mundkurv, især hvis det kun er for et kort ¢jeblik :5up:

 

Her får I lige det rigtige link til en mundkurv http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=6846&varenr=09-1920-040&varegrp=1920&page=1&name=vareliste, mundkurven er beregnet til Boksere, så jeg tænkte at det måtte da også være sådan en der passer en Amstaff?

 

Han skal ikke bruge den udenfor, og han vil kun skulle have den på i kortere tid (5 minutter). Så det eneste der er vigtigt er, at han ikke kan bide, fordi at hvis vi føler os helt sikre på det, så kan vi også hurtigere fjerne det der gør ondt (i det her tilfælde tægen) uden at fumle i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om jeg er helt på vildspor, havde en der ikke kunne fordrage dyrlægen, prøvede forskellige mundkurve, den der lukkede munden helt tæt (sådan et stof-rør og så snor om bag nakken) havde den bedste effekt, jeg tænkte det var fordi han opdagede at der var intet at gøre og så var der ingen grund til at forsøge at bide. Alle andre mundkurve, hvor han kunne halse / gø, fik ham til at vride sig vildt og angribe dyrlægen.

 

Held og lykke med at få den klamme mide fjernet!

 

Det er også sådan en vores dyrlæge bruger, og sådan en jeg havde tænkt mig at købe til Baldur. Og i den foregående post, er det lykkedes mig at lægge det rigtige link ind :oops:

 

Fordelen ved denne mundkurv er også (kan vi se hos dyrlægen) at den er så let, at han ikke rigtig lægger mærke til at han har den på, og han ser heller ikke ud til at den skræmmer ham på nogen måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan selv "lave" en midlertidig mundkurv, så du kan få flåten fjernet med det samme. Så slipper du også lidt billigere - med mindre mundkurven skal bruges flere gange og jævnligt.

 

Men hvis du selv er frisk: http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=164/sprog=1/grp=3/menu=7/

 

Tak :5up:

 

Det er meget rart at vide hvis jeg nu ikke finder en mundkurv i dag, den tæge skal jo væk i dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...