Hop til indhold

Når man er besøgende på udstilling


Gæst Frigga
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

I søndags drog kæresten og jeg til Hillerød for at kigge på hunde, særligt gruppe 5! Vi skulle kigge på shiba, shikoku, finsk hyrdehund, eurasier og keeshond.

 

Amatører, som vi nu er på denne front, så dukkede vi op kl. 13. For bare at stå og glo på en tom plads...vi ville så rundt og beundre alle de andre racer, men egentlig var de fleste færdige. Kæresten nåede dog at forelske sig i pomeranier, mens jeg var dybt betaget af Dogue de Bordeaux :rolleyes:

 

Men bortset fra det... hvad tid skal man dukke op for at se hundene?

 

Er udstillingerne normalt fra 9-12? (også om lørdagen?) Jeg havde forgæves forsøgt at finde noget mere information om udstillingen på nettet inden vi drog afsted, men kunne ikke finde noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var der vel 10.30 ved ring 7 (Dogue de Bordeaux) og der starter de vist kl 9 eller 10.. Vi gik derfra kl 14.15 ca.. Der var de ved at være færdige..

 

Jeg mener Store Ring foregår indendørs i hallen, men der plejer at være gang i noget til ved 16-tiden. Det kommer meget an på, hvor mange der deltager i de forskellige klasser..

 

Hvis nu der kun er 5-6 hunde af en race, så tager det jo ikke så længe at udstille den race:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ærgeligt for jer

 

Men nej , det er ikke 9-12 udstilling , det er sjældent de har været færdige før sidst på eftermiddagen , og så er der storring bagefter

 

Jeg var ikke med denne gang , men ved fra bekendte at det var tidligt færdigt , der har nok ikke været så mange tilbage om Søndagen , så måske derfor de sluttede tidligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så vi var bare uheldige denne gang?

 

Store Ring var det det den fine ring inden for i hallen? Hvad bruges den til? Den forklarede jeg ellers med stor selvsikkerhed til kæresten, at den var til showhunde som pudler :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så vi var bare uheldige denne gang?

 

Store Ring var det det den fine ring inden for i hallen? Hvad bruges den til? Den forklarede jeg ellers med stor selvsikkerhed til kæresten, at den var til showhunde som pudler :D

 

Det er nu ikke en showring for pudler , men det har været storringen du har set

 

Det er alle vinderne af de forskellige racer der så skal op og dyste om hvem af dem der er den aller bedste af dem alle

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, hvor træls, jeg ikke vidste det. Så skulle vi være blevet. Vi sad endda på sædepodiet til sidst og gloede på den tomme storring. Tror vi tog hjem ved halv tre-tiden.

 

Nå, men så ved jeg det til en anden gang. Tusind tak for svarene :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, hvor træls, jeg ikke vidste det. Så skulle vi være blevet. Vi sad endda på sædepodiet til sidst og gloede på den tomme storring. Tror vi tog hjem ved halv tre-tiden.

 

Nå, men så ved jeg det til en anden gang. Tusind tak for svarene :)

 

Du kan gå ind på DKK hjemmeside og se hvornår og hvor de har udstillinger , måske vi ses , jeg har lige 2 vovser som skal avlsgodkendes :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende :) Vi var faktisk forbi ved New Foundlanderne, men de var vist også færdige, tror jeg, for de sad i hvert fald i bure på det tidspunkt. Så det fik vi desværre ikke så meget ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

I søndags drog kæresten og jeg til Hillerød for at kigge på hunde, særligt gruppe 5! Vi skulle kigge på shiba, shikoku, finsk hyrdehund, eurasier og keeshond.

 

Amatører, som vi nu er på denne front, så dukkede vi op kl. 13. For bare at stå og glo på en tom plads...vi ville så rundt og beundre alle de andre racer, men egentlig var de fleste færdige. Kæresten nåede dog at forelske sig i pomeranier, mens jeg var dybt betaget af Dogue de Bordeaux :rolleyes:

 

Men bortset fra det... hvad tid skal man dukke op for at se hundene?

 

Er udstillingerne normalt fra 9-12? (også om lørdagen?) Jeg havde forgæves forsøgt at finde noget mere information om udstillingen på nettet inden vi drog afsted, men kunne ikke finde noget.

 

Hvis du er interesseret i gruppe 5 hunde, og har lyst til at ofre en weekend mere er der en dobbelt udstilling i Fuglebjerg med spidshunde klubben.

Den starter kl 10 og plejer at slutte ved 15-16 tiden men du kan se mere på http://www.spidshundeklubben.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg var ikke med denne gang , men ved fra bekendte at det var tidligt færdigt , der har nok ikke været så mange tilbage om Søndagen , så måske derfor de sluttede tidligt

Tidligt og tidligt.. Store ring var færdig halv 5 tror jeg... Selve bedømmelserne var færdig i de almindelige ringe ved 3 tiden (indenfor).. Udenfor aner jeg ikke, men sikkert det samme..
Link til indlæg
Del på andre sites

Tidligt og tidligt.. Store ring var færdig halv 5 tror jeg... Selve bedømmelserne var færdig i de almindelige ringe ved 3 tiden (indenfor).. Udenfor aner jeg ikke, men sikkert det samme..

 

Det er sådan cirkus det samme til udendørsudstillingerne. Man plejer at være igennem ved 14.30-15.00 tiden. Dog har vi prøvet at sidste hund gik i ringen til bedømmelse omkring 17.30. Det er ok med en grundig dommer, meeeeeeen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøvede at poste i går, hvor forum gik ned - så måske noget af det allerede er besvaret. Anywho here goes:

 

 

På dette link: http://www.dansk-kennel-klub.dk/1113 finder du information om næste internationale DKK udstilling i Brøndby i september. Det er en dobbeltudstilling, hvilket betyder alle grupper udstiller begge dage (der er i praksis tale om to udstillinger). Ca. en uge til ti dage før udstillingen udsendes til udstillerne et såkaldt PM (praktiske meddelelser) der fortæller hvor mange hunde der er tilmeldt af hver race, i hvilken ring de skal bedømmes og i hvilken rækkefølge.

 

Man siger som tommelfingerregel, at en dommer dømmer 15-20 i timen. Man kan altså regne sig frem til, hvornår ens foretrukne race er at se i ringen. Som regel starter man kl. 10 - mens de der afholdes skudprøve for starter med det lidt tidligere.

 

I Brøndby tror jeg der bliver en masse gode hunde at se på, så syntes endelig I skal komme derud (i god tid :blink:). Og så bare husk, at folk gerne vil tale om deres hunde, men som regel er stressede inden de skal i ringen. Så sig I gerne vil høre noget mere om vedkommendes hund og spørg hvornår det passer dem at fortælle. Så slipper man for at blive skuffet - for udstillere som folkefærd er mere stressede og fokuserede end vi påstår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...