Hop til indhold

Vandmærke og ændre billed størrelse tip til jer


guanomo
 Share

Recommended Posts

Et lille nemt og gratis program til at klare begge dele :-) både indsætte vandmærke og ændre billed størrelse før upload, uden at miste kvalitet.

Og det er på dansk :5up:

 

Download Visualizer Photo Resize 6.1 - Powerful JPG Photo Manager for resizing multiple digital images - Softpedia

 

 

picture.php?albumid=1192&pictureid=14353

 

direkte downlaod vindue (bemærk det er et pop up vindue)

http://download.softpedia.com/dl/2923868c03ebe0023b4cf1a61e64e032/4c63bd95/100020120/software/multimedia/graphic/vpr_us.exe

Start vinduet

 

Her vælder du hvilken mappe billeder ligger i du vil ændre og hvor de skal gemmes, lav en ny mappe da de ellers vil overskrive de originale billeder.

 

I boksen bredde, skriv 600, hvilket er "reglen" for maks størrelse billed på hunde forum.

 

Hvis billedet er "højt" altså taget med den lodrette side som længste side, så sæt højden til 800 i stedet 600 i bredden.

 

derefter tryk på knappen vandmærke. (skal man kun lave vandmærke på et billed, så sæt flueben i boksen "omdan ikke"

 

guanomo-albums-billed-porgram-picture9303-nr1.jpgpicture.php?albumid=1192&pictureid=9303

 

 

Næste vindue

 

Indstillinger for vandmærke

 

Her kan i se mine indstillinger, for at få copyright skrift og log på, så tryk på det lille c til højre for tekst feltet.

Opsætnings feltet er for hvor på billedet det skal sættes ind.

 

HUSK at sætte et flueben i boksen ved "inkluder Vandmærke"

Når i har indstillet vandmærket, så tryk OK og er i er tilbage til start siden og skal nu trykke næste.

 

guanomo-albums-billed-program-picture9304-nr2.jpg

 

 

 

 

Næste vindue.

 

Her kompimerers kvaliteten af billed, jo større din fil er, altså fylde i mb jo mindre skal tallet for komprimering være, Maks på hunde forum er 390 kb, så vær opmærksom på det og evt. test først med et billed.

 

Husk KUN at sætte flueben i "brug komprimering" hvis dit billed fylder væsentligt mere end mit test billed som fyldte 400 kb og var 1600x1200 pixel, alene det at størrelsen blev ændret, ændrede nemlig også på fil størrelsen i kb.

 

Tryk næste.

 

guanomo-albums-billed-porgram-picture9278-nr3.jpgpicture.php?albumid=1192&pictureid=9278

 

 

 

Næste billed

 

Her behøver i ikke gøre noget, det bruges til billeder mindre end 600x800 eller billeder der er "høje" altså der er længst lodret, som så laver billedet på et "lærred" så det færdige resultat fylder 600x800.

 

Tryk på næste

 

picture.php?albumid=1192&pictureid=9279

guanomo-albums-billed-porgram-picture9279-nr4.jpg

 

 

Sidste vindue

 

Her trykker i bare på omdan og så går den i gang og viser når den er færdig.

 

 

guanomo-albums-billed-porgram-picture9280-nr5.jpgpicture.php?albumid=1192&pictureid=9280

 

 

 

guanomo-albums-blandet-ting-picture9302-ben.jpg

 

 

Og hvorfor selv lave størrelsen om?

Fordi kvaliteten på billedet bliver bedre end ved at lave hunde-forum lave det om pr. auto som det gør hvis du uploader et billed der er for stort.

 

 

 

Så mit råd, test med et billed fra en billed serie først om komprimering er nødvendig.

 

 

Enjoy :blink:

Redigeret af guanomo
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...
Gæst Breton-Jet

Ihhh jeg kan ikke finde det rigtigt:cry:

 

Og der er ikke nogle billeder i din guide længere :fornaermet:..:engel:

 

Jeg er lidt spas til den hjemmeside du linker vil du ikke tage et screenshot (staveplade) og så sætte en ring om det link jeg skal trykke på:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...