Hop til indhold

lite foder eller mindre mængde af sit normal foder


Gæst Skou
 Share

Recommended Posts

Når i skal have jeres kære på slankekur, sætter i dem så ned i foder eller sætter i dem over på lite foder? Min Bella skal tabe sig og jeg købte noget lite foder i det mærke hun får til daglig. Hun fik det i 14 dage men det var som om hun slet ikke kunne fungere på det, hun blev meget træt hele tiden virkede nærmest dipremeret og gad ingen ting. Så nu køre hun på sit normal foder igen, men vil hun kunne slanke sig på det ? hun skal tabe 3 kilo, er en golden retriever. lige nu får hun kun 140 gram Pro Plan m/ laks om dagen. før fik hun 180 gram om dagen.

 

tillægs spørgsmål: Nogen her der kender til proplan ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Da Fie skulle tabe sig ret meget, da kørte jeg hende over på OLIVER'S WEIGHT LOSS

 

Hun tabte sig ganske hurtigt på dette foder og efterfølgendene røg hun tilbage på andet foder.

 

Husk de nfodervejdledning der står bag på poserne kun er vejledene og den er absolut ikke sat for lavt, tværtimod er den sat for højt, for at producenterne ikke skal få en sag på halsen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Når i skal have jeres kære på slankekur, sætter i dem så ned i foder eller sætter i dem over på lite foder? Min Bella skal tabe sig og jeg købte noget lite foder i det mærke hun får til daglig. Hun fik det i 14 dage men det var som om hun slet ikke kunne fungere på det, hun blev meget træt hele tiden virkede nærmest dipremeret og gad ingen ting. Så nu køre hun på sit normal foder igen, men vil hun kunne slanke sig på det ? hun skal tabe 3 kilo, er en golden retriever. lige nu får hun kun 140 gram Pro Plan m/ laks om dagen. før fik hun 180 gram om dagen.

 

tillægs spørgsmål: Nogen her der kender til proplan ?

 

Hvis min hund skal tabe sig går jeg lidt mere med ham, det vil altid imo være den bedste slankekur.

 

Mht. mad, så giver jeg lidt flere kogte grøntsager og køber noget magert fisk eller kylling. Nu laver jeg selv mad til ham og det tror jeg han er glad for. Kan lige se hvis jeg forsøgte at spise ham af med 140 g tørfoder. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Mere motion ?

 

Der skal man bare huske at jo mere man vænner hunden til, jo mere vil den have efter en slankekur også....

 

Så der skal man lige se om man har plads til en masse mere, personligt ville jeg ikke kunne give hunden meget mere motion, uanset om hun skulle tabe sig eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går også nogle gode ture, men det med at man skal passe på med at vænne dem til for meget har jeg også hørt før. Dyrelægen ville gerne man brugte hills eller royal canien men det var så også lige de to produkter de solgte i deres butik:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går også nogle gode ture, men det med at man skal passe på med at vænne dem til for meget har jeg også hørt før. Dyrelægen ville gerne man brugte hills eller royal canien men det var så også lige de to produkter de solgte i deres butik:blink:

 

Ja det ville da også være underligt hvis de ikke kunne stå inde for de produkter de sælger..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går også nogle gode ture, men det med at man skal passe på med at vænne dem til for meget har jeg også hørt før. Dyrelægen ville gerne man brugte hills eller royal canien men det var så også lige de to produkter de solgte i deres butik:blink:

 

Man skal passe på med ikke at træne hundens kondition for meget f.eks. ved at løbe efter cykel osv. En hund der har brugt sin krop igennem hele livet (og der mener jeg ikke bare ligeud af en vej) har meget større modstandskraft i alderdommen end en hund der bare har luffet rundt i snor i villakvarteret. Fordi man går en halv time mere om dagen i snusetempo gør kun hunden godt, med mindre den har en eller anden skavank.

 

Dyrlægerne er ikke helt uden økonomisk interesse i dit valg af foder er jeg så ked af at sige. Der findes langt bedre foder, der dog forhandles andre steder.

 

Ked af at lyde så negativ men man kan desværre ikke altid stole på det som man får at vide. Man skal bruge sin egen snusfornuft og i mit tilfælde tror jeg ikke på at en hund kan klare sig på 22-25% protein f.eks. Ej heller at forarbejdet affald kan være ligeså sundt som reelle varer man selv tilbereder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går også nogle gode ture, men det med at man skal passe på med at vænne dem til for meget har jeg også hørt før. Dyrelægen ville gerne man brugte hills eller royal canien men det var så også lige de to produkter de solgte i deres butik:blink:

 

 

Altså Royal Canin Satiety kan jeg anbefale........... Chili tabte sig fra 9 kilo til 7½ på 7-8 uger........

 

Jeg tror man skal passe på med at sætte almindeligt foder ned i kvantum. Får hunden så de vitaminer og mineraler den skal have?

Link til indlæg
Del på andre sites

Flica er på skrump i øjeblikket, og får Oliver's lam og Oliver's Selected Fish, lammen er snart brugt op og derefter kommer det til at hedde Oliver's Old and Fit sammen med Oliver's Selected Fish. Hun får pt. mellem 100 og 150 gram tørfoder om dagen og bliver så suppleret op med kogte grøntsager og evt brune ris.

- Til sammenligning får hun ca. 300g. tørfoder om dagen (og ingen grøntsager), når hun ikke er på skrump.

 

Jeg har ikke prøvet decideret ligth foder, men på et tidliger tidspunkt hvor hun skulle tabe sig lidt, kom hun på rent senior foder (Fromm Gold Senior), men så tabt hun sig faktisk for meget, og fik total tør pels :(

 

Som regel plejer jeg bare at købe en pose blandet, frossne grønsager, koger dem og kommer dem en tur i foodprossecoren, så det bliver fint fordelt og så koger jeg et par deciliter brune ris i grøntsagsvandet og blander så ris og grøntsager sammen.

Men lige i dag, tømt jeg bare køleskabet for grøntsagsrester :blink: Jeg havde ca. en halv pose gulerødder der snart skulle bruges og så en sjat kinakål, begge dele røg en tur i foodprossecoren og blev finfordelt inden det blev kogt, til det fik en lidt grødagtig koncistens og bagefter smed jeg lidt havregryn i for at samle det.

 

Ud over tørfoder og grøntsager, får hun også lidt lakseolie hver dag -som jo også feder lidt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror man skal passe på med at sætte almindeligt foder ned i kvantum. Får hunden så de vitaminer og mineraler den skal have?

 

Tror ærlig talt ikke at ret mange giver deres hunde så meget som der står på posen selvom deres hunde ikke skal tabe sig. Men tanken har da også strejfet mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...