Hop til indhold

Åhhh hjælp, jeg vil så gerne.........


Gæst Bichon Charlie
 Share

Recommended Posts

Gæst Bichon Charlie

Så er banditten Charlie ved at være et ½ år....... :scared:, vildt som tiden dog bare flyver afsted. Han er fortsat helt fantastisk dejlig og han passer rigtig godt ind i vores lille familie. Alle elsker ham og han elsker os alle (min datter på 6 kan han dog godt blive lidt træt af ind imellem, men han holder hendes krammeri ud..... og også elastikkerne i pandehåret.......:mrgreen::mrgreen:) he he

 

Lige fra starten har jeg være opsat på at prøve kræfter med udstilling. Han har fornemme aner, og jeg vil gerne investere den tid det tager at træne, ordne og klippe ham. Også selvom det ikke lige er helt nemt.......:mrgreen:

 

Naiv som jeg var (er også lidt blond.....:mrgreen:), meldte jeg ham glad til 2 udstillinger. Jeg har meldt ham til udstilling i Brøndby i september ( den 20.) og i Gørlev i oktober.

 

MEN mit store problem er at han ikke vil gå i ring!! :confused:

 

Som nogle måske kan huske :rolleyes:fra jeg fik ham, har det med at gå tur været et problem siden vi fik ham.

Jeg har givet mig alt den tid i verden han havde brug for, stået på fortorvet og kigget tålmodigt på ham, mens han sad der på sin lille flade numse og nægtede at rokke sig ud af stedet. Jeg har lokket med godbider, med opmuntrende ord og kæmpe ros når han bare rykkede sig 2 mm ud af stedet. Men lige meget hjalp det! Har også prøvet at ignorere ham når han ikke ville gå! Har stået med ryggen til ham i flere kvater ad gangen og kun kigget og rost ham når han ville gå! Jeg har båret ham ud (de 200 meter) og så har han faktisk ofte gået hjem.

På det seneste er det blevet meget bedre med gå-turene :klap:. Nu GÅR han faktisk :5up:! Omend ikke meget hurtigt, men vi kan faktisk gå en hæderlig tur ad villavejene UDEN jeg bærer ham og UDEN jeg lokker med mad........ Tak for det dejlige Charlie :hjerte::hjerte:.

 

Men nu har jeg jo meldt ham til udstilling :mrgreen:! Fortryder næsten allerede. Havde næsten lykkeligt glemt alle de gå-problemer vi havde for bare få måneder siden.

Selvfølgelig vil han ikke gå! Overhovedet. Han bakker helt baglæns når han får udstillingslinen på, og jeg forsøger, at gå med ham i haven. I går var jeg så til ringtræning i frederiksværk. Det var god træning, men han nægtede at gå! Han bakker nærmest baglæns når vi skal rundt i ringen med de andre, og når jeg går i ring med ham alene, kommer vi kun få meter, så vil han ikke mere! Og det er uanset hvor mange lækre godbider jeg vifter med. Instruktøren sagde: der er meget arbejde forude.......:megaked::megaked:

 

Så nu har jeg fundet et andet sted hvor de også tilbyder ringtræning, og så må jeg bare træne 2 gange om ugen! De andre dage træner jeg lidt selv......

 

Tror I jeg når det??? Har I gode råd??

 

Skal lige sige at jeg ikke har ambitioner om at blive nr. 1 overhovedet! Jeg ville bare så gerne prøve udstilling, og jeg ville syntes det var dejligt hvis Charlie også syntes det var sjovt, og gad GÅ MED!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og du har selvfølgelig prøvet at dufte som kogte hjerter eller lever?

 

Jeg har det modsatte problem, Guincho hopper og danser afsted i stedet for at trave, når han har linen på, fordi han ved at der er godbidder i min hånd.

 

Jeg tror bare vi helt skal droppe de der udstillingsambitioner :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han var min hund ville jeg tage ud et sted der var indhegnet, (helst et stort område som f.eks. en fodboldbane) give Charlie sin udstillingsline på og i det sekund han slog bak,.... smide linen og gå fra ham,... sådan i et lidt godt tempo (ikke løbe). Når han så kom hen ville jeg samle linen op og fortsætte uden at sige noget (ingen godbidder... nada). Det skal jo helst være noget naturligt at han følger med. Tror at han vil opdage at han ikke opnår noget med den adfærd hvis du øver det et par gange.

 

Når han så begynder at følges med dig (uden at standse op) kan du begynde at rose ham for at være dygtig.

 

Personligt ville jeg ikke tilmelde mig ringtræning før den ting er på plads. Selvfølgelig er alle ikke ens men jeg har bare aldrig gået til ringtræning hvor ryk i linen ikke er set som løsningen på sådanne problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie
Hvis han var min hund ville jeg tage ud et sted der var indhegnet, (helst et stort område som f.eks. en fodboldbane) give Charlie sin udstillingsline på og i det sekund han slog bak,.... smide linen og gå fra ham,... sådan i et lidt godt tempo (ikke løbe). Når han så kom hen ville jeg samle linen op og fortsætte uden at sige noget (ingen godbidder... nada). Det skal jo helst være noget naturligt at han følger med. Tror at han vil opdage at han ikke opnår noget med den adfærd hvis du øver det et par gange.

 

Når han så begynder at følges med dig (uden at standse op) kan du begynde at rose ham for at være dygtig.

 

Personligt ville jeg ikke tilmelde mig ringtræning før den ting er på plads. Selvfølgelig er alle ikke ens men jeg har bare aldrig gået til ringtræning hvor ryk i linen ikke er set som løsningen på sådanne problemer.

 

Tak for det gode råd......:5up: Tror faktisk det er lige det jeg skal prøve!

Har prøvet alt (også kogt lever kære Vivi.....:mrgreen:, lige nu er hittet ost i bitte små hapser og pølse, griner :blink:) og han BLIVER faktisk bedre og bedre. Tror det med at gå fra ham når han bakker kunne være et hit! Mange tak......:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...