Hop til indhold

Hunden ville bide katten.


Gæst Kato
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke om det er hvad man gør i den pågældende politiforening, men det er efter mine oplysninger IKKE den gængse metode at træne hunde på hos politiet - ikke længere!

Gudske lov for det! :???:

 

Mht. alfa-rulning teknikken, så kan jeg kun sige at jeg glæder mig til at høre fra dig Emma, når din 70 kg tunge Rotweiler han opdager at han er langt stærkere og vejer langt mere end du :blink: Så kan du nemlig stoppe din alfa rulning et sted hen hvor solen ikke skinner, og du vil ikke kunne gøre en døjt!

Ja gudskelov for det da, jeg ved så det også foregår her i byen i hvert fald, om det er alle trænerne eller "kun" når de træner private hund ved jeg ikke.

 

Men når jeg ser en schæfer med kvælerhalsbånd blive rykket så hårdt i snoren at han ryger på bagdelen/ryggen og får beskeden "det lærte vi så han ikek lavede udfald imod andre"

Eller hunden for et dask med linien over ryggen når den ikek går i palds første gang.

Så ryger jeg altså op i stolen og ringer ikke for at hører om hundetræning der.

 

Og enig med resten

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja gudskelov for det da, jeg ved så det også foregår her i byen i hvert fald, om det er alle trænerne eller "kun" når de træner private hund ved jeg ikke.

 

Men når jeg ser en schæfer med kvælerhalsbånd blive rykket så hårdt i snoren at han ryger på bagdelen/ryggen og får beskeden "det lærte vi så han ikek lavede udfald imod andre"

Eller hunden for et dask med linien over ryggen når den ikek går i palds første gang.

Så ryger jeg altså op i stolen og ringer ikke for at hører om hundetræning der.

 

Og enig med resten

 

Folk er bare for dumme :roll:

 

Èn ting er at det er virkeligt synd for dyrene - det kan de tydeligvis hverken se eller tage sig af, men hvordan kan det give mening at anvende fysisk magt for at kontrollere et dyr, vel vidende at dyret vil være langt stærkere end en selv hvis det skulle komme til det.

 

Jeg ville føle mig utryg tror jeg - bare gå og vente på, hvornår hunden ville opdage at den kunne stoppe overgrebene ved blot at sige fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad mig starte med at sige at jeg ikke selv har rotte, men der er flere rotter på træningspladsen i DKK. Vi har også muskel hunde, dobber osv.

 

MEN der er ingen der bruger den gammeldags opdragelses metode !

Når man bruger det med at undertrykke en hund, vil den i 75% reagere med at lave udfald mod andre. ( de sidste 25 % kryber bare ) Det er jo dig / jer der har vist den vejen frem.

Vis hunden et samarbejde med positiv forstærkning og i vil få en hund der heller vil skabe kontakt end dominere.

 

Der er jer der som hunden´s "flok" viser vejen frem.

Desværre er der stadig nogle få hunde trænere der ikke har fattet det.

 

Jeg vil heller have en hund der lystre fordi den har lyst og ikke fordi den skal.

 

Kan du selv se svaret på det med katten ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Selvom du har valgt ikke at svare på mine eller udemærkede spørgsmål så svarer/kommenterer jeg gerne på dit indlæg /spørgsmål.:5up:

 

Hej Allesammen.

Starter lige ud med at fortælle at, jeg er den heldige ejer af kato, vufferen hele indlægget handler om.

Det er min mor som har lagt indlægget ind, nu hvor jeg har læst jeres svar, så er mit spørgsmål:

Hvem af jer har en HAN-Rottweiler, jeg så en som havde 2 tæver.

Men en Rottweiler tæve er vand i forhold til en han!

 

Allerede her er din opfattelse af Rottweilers ikke opdateret.

Ja hannene kan være væsentligt mere "tungnemme".

 

Men at de skulle være så slemme som jeg sporer du skriver sammenholdt med dim generelle holdning til hundehold så fatter jeg ikke at du har valgt en Rotte.

 

Jeg tænker bare, det er jo komplet åndsvagt at sidde og belære hende om at det hun-vi gør er forkert. hun spurgte om der var nogle der havde oplevet noget lignende som kunne hjælpe, intet andet!

så jeg forstår ikke at folk de blander sig når de ikke kan komme med en løsning.

 

Dette er en debat og hvis jeg finder det vigtigt at blande mig så gør jeg det. Især når jeg læser noget der er så forkert som et Alfa Roll

 

Derefter kan jeg fortælle at Kato træner hos politiet og de siger vi gør præcis det rigtige, ALLE dem jeg har snakket med som har HAN-rotweilere, gør præcis det samme med deres for det er nødvendigt,

Der er en årsag til at politiet ikke bruger Rottweileres til dagligt. Du får ikke en Rottweiler til at arbejde for dig med de metoder der hidtil og desværre stadig anvender visse steder.

 

Specielt når man tænker på at Kato er 1 år og 3 måneder, er i perfekt form (ifølge dyrelægen) men vejer omkring de 70 kilo. for 35 kilo af ham er fedt, og de andre 35 er muskler.

 

Sikke en sjov hund.

35 kg fedt og 35 kg muskler. Håber sgu ikke du har en hund med 35 kg fedt og ingen knogler mm.

 

 

Kato er den store rottweiler race der er, og det betyder imens han er teenager skal han ned og ligge fra tid til anden.

Hvis det er forkert, så træner politiet også deres hunde forkert!

 

Jeg ved ikke hvad politiet gør. Men der hvor du træner gør de det forkert.

 

Men hvis der nogen der kender nogle der har Han rottweilere som er ældre end kato og ikke har været det her igennem, så vil jeg gerne have deres nummer for så står vi en del politifolk der gerne vil vide hvordan de har båret sig ad med det, for så er de ikke mindre end et guds mirakel.

 

Ismael de Voss kommer ofte til danmark. Måske i skulle få ham forbi og fortælle om Rottweilers.

http://www.ismaeldevos.be/

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, hvad kan man forvente hvis man lytter til råd om opdragelse fra disse mennesker...

[media]http://www.youtube.com/watch?v=dh0SKj9xZgI[/media][media]http://multimedia.pol.dk/archive/00161/cut_69438_161132c.jpg[/media]

 

Hvad i alverden har det med sagen at gøre at et menneske ikke forstå hvad "flyt dig" betyder....

 

Man kan ikke sige til en hund at den ikke må jage katten men helt ærligt, hvad skal politiet gøre når de står overfor mennesker der bare ikke fatter disse simple ord på dansk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Tja, hvad kan man forvente hvis man lytter til råd om opdragelse fra disse mennesker...

 

 

Ajj Sammar. Det var vidst ikke emnet.

 

Irellevant for tråden.

Mudderkastning.

 

Jeg skal ikke bestemme hvad du gør meeeeeeen,

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej supergodt med alle de svar, nu kan vi læse og sortere i svarene.

 

Jeg skrev det første indlæg, LIGE efter det var sket, og var måske nok lidt chokeret :cry:

 

Kato blev ikke SMIDT rundt, men han fik en meget bestemt behandling. Det skulle jeg nok have skrevet anderledes. Set i forhold til jeres reaktioner.

 

Kato er IKKE svær normalt, der var tale om en ting, vi aldrig har oplevet før.

 

Kato bliver overvejende opdraget med positiv respons.

 

Ingen af de andre hunde vi træner sammen med har nogensinde kunne nøjes med at invitere deres hanrottweiler til kaffe og snak rundt om bordet :blink: De skal have en bestemt behandling engang imellem, men selvfølgelig skal de ikke mishandles eller opdrages gammeldags, det bliver han heller ikke.

 

De hundeførere vi møder, er meget samvittighedsfulde og har dygtige hunde, der på ingen måde behandles dårligt.

 

Kato sprang ud efter katten, det chokerede os og vi reagerede. Det vigtige er nu, at det ikke sker igen.

 

Hundeopdragelse skal altid og løbende op til overvejelse. Man må aldrig tro, at man er færdig med at lære og tage råd fra andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ismael De Voss på You tube.

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=9o70DE0tGNQ[/media]

Blot et bevis på at klikker træning og udelukkelse af Alfa Roll kan give fantastiske resultater.

efter 40 sek tænkte jeg bare "så giv dog den hund en hapser" :mrgreen: elsker at se film hvor man kan se hunden nyder det den gør, ingen lav bagkrop pga. "angst/frygt" men en højt løftet bagkrop og hale og et "smil" på hunden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, hvad kan man forvente hvis man lytter til råd om opdragelse fra disse mennesker...

 

 

Ajj Sammar. Det var vidst ikke emnet.

 

Irellevant for tråden.

Mudderkastning.

 

Jeg skal ikke bestemme hvad du gør meeeeeeen,[/quote

 

sorry, ment som for sjov.. ok, ikk sjovt:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ps.

Jeg TROR, han gjorde det fordi, han ville lege med hende. Men jeg kan jo ikke vide det. Desværre kan han ikke tale. Det ville ellers være ret spændende. :mrgreen:

 

Du skrev at han snerrede, det får mig til at tro at det ikke var leg?

 

Var katten i nærheden af hans kødben, legetøj, mad eller noget andet han kunne betragte som værende hans?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja han snerrede. Smilede som vi kalder det.

 

Min mand var meget i nærheden. Han sad ved katten, der vist nok kravlede rundt på ham/omkring ham i sofaen. Det gik meget hurtigt det hele. Kato sad en meters penge væk og så på dem og sprang så op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Allesammen.

Starter lige ud med at fortælle at, jeg er den heldige ejer af kato, vufferen hele indlægget handler om.

Det er min mor som har lagt indlægget ind, nu hvor jeg har læst jeres svar, så er mit spørgsmål:

Hvem af jer har en HAN-Rottweiler, jeg så en som havde 2 tæver.

Men en Rottweiler tæve er vand i forhold til en han!

 

Jeg tænker bare, det er jo komplet åndsvagt at sidde og belære hende om at det hun-vi gør er forkert. hun spurgte om der var nogle der havde oplevet noget lignende som kunne hjælpe, intet andet!

så jeg forstår ikke at folk de blander sig når de ikke kan komme med en løsning.

 

Derefter kan jeg fortælle at Kato træner hos politiet og de siger vi gør præcis det rigtige, ALLE dem jeg har snakket med som har HAN-rotweilere, gør præcis det samme med deres for det er nødvendigt, Specielt når man tænker på at Kato er 1 år og 3 måneder, er i perfekt form (ifølge dyrelægen) men vejer omkring de 70 kilo. for 35 kilo af ham er fedt, og de andre 35 er muskler. Kato er den store rottweiler race der er, og det betyder imens han er teenager skal han ned og ligge fra tid til anden.

Hvis det er forkert, så træner politiet også deres hunde forkert!

 

Men hvis der nogen der kender nogle der har Han rottweilere som er ældre end kato og ikke har været det her igennem, så vil jeg gerne have deres nummer for så står vi en del politifolk der gerne vil vide hvordan de har båret sig ad med det, for så er de ikke mindre end et guds mirakel.

 

Med Venlig Hilsen

Emma og Kato

 

Så er forskellen på en tæve og en han såmænd heller ikke større. jeg kender en del Rottweilerfolk der mener det modsatte - nemlig at kællingerne er kællinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kato blev ikke SMIDT rundt, men han fik en meget bestemt behandling. Det skulle jeg nok have skrevet anderledes. Set i forhold til jeres reaktioner.

 

Stor misforståelse - hvis der skal brugbare svar på bordet, så skal hele situationen også beskrives som den foregik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stor misforståelse - hvis der skal brugbare svar på bordet, så skal hele situationen også beskrives som den foregik.
Jo bevares, men ok, det skortede heller ikke på fortolkninger der ville se dyrplageri i farvandet :-)

 

Den skulle være præciseret lidt mere nu.

 

Bottum line.

 

Han må ikke få den dårlige vane at knurre, snerre af noget levende væsen.

 

Han knurrer, når der er nye lyde, så undersøger vi lyden sammen med ham og giver tilladelse til at den er der. Viser ham, at vi er ok med situationen. Han gør jo bare det han synes han skal for at passe på os. Den er bare lidt sværere med katten - tilsyneladende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo bevares, men ok, det skortede heller ikke på fortolkninger der ville se dyrplageri i farvandet :-)

 

Den skulle være præciseret lidt mere nu.

 

Bottum line.

 

Han må ikke få den dårlige vane at knurre, snerre af noget levende væsen.

 

Han knurrer, når der er nye lyde, så undersøger vi lyden sammen med ham og giver tilladelse til at den er der. Viser ham, at vi er ok med situationen. Han gør jo bare det han synes han skal for at passe på os. Den er bare lidt sværere med katten - tilsyneladende.

 

Jeg kan da sagtens følge den med man ikke ønsker hunden skal knurrer - men hvordan skal den så vise, at den ikke bryder sig om situationen?

 

Som tidligere skrevet begyndte min egen Rottweiler at knurrer mere og mere af katten i forbindelse med den lå i sofaen. Dette vælger jeg at tolke som - Skrid kat, dette er min hvileplads (og legeplads til tider). Mennesker var der ikke noget med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han må ikke få den dårlige vane at knurre, snerre af noget levende væsen.

 

Hvis I skælder ham ud for at knurre når han bliver udsat for noget han ikke bryder sig om, vil han højst sandsynligt springe det skridt over og gå direkte til at markere / bide!

 

Knurren er ikke andet end at fortælle det andet levende væsen at hunden ikke bryder sig om hvad der foregår. Knurren bliver benyttet for at undgå deciderede kampe - bliver knurren respekteret, vil konflikten ikke accelerere!

 

Jeg ved ikke hvorfor folk er så bange for at deres hunde knurrer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Jo bevares, men ok, det skortede heller ikke på fortolkninger der ville se dyrplageri i farvandet :-)

 

Den skulle være præciseret lidt mere nu.

 

Bottum line.

 

Han må ikke få den dårlige vane at knurre, snerre af noget levende væsen.

 

Han knurrer, når der er nye lyde, så undersøger vi lyden sammen med ham og giver tilladelse til at den er der. Viser ham, at vi er ok med situationen. Han gør jo bare det han synes han skal for at passe på os. Den er bare lidt sværere med katten - tilsyneladende.

 

Det må mine hunde godt, en knurren her i huset er et venligt signal fra hunden om at dens grænse er overskredet, altså en høflig henstilling:-)

 

Dog har vi ikke oplevet at mennesker bliver knurret af, det er kattene, eller hundene imellem, hvis feks. de ligger med et lækkert okseben, de gerne vil have i fred:-)

 

P/S Nej vi tager ikke et ben fra hunden, blot for at demonstrerer at vi kan, sådan en magt har vi ikke brug for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvorfor folk er så bange for at deres hunde knurrer?
Jeg kan sgu ikke lide det :-( Det gør mig utryg. Jeg kan da sagtens se argumentet for, at det er ok, men indrømmet, jeg bryder mig ikke om det.

 

Det springende punkt er selvfølgelig, at han regulært snappede ud efter katten. :shock:

 

Knurren kan man berolige/fjerne kort ved f.eks. at aflede opmærksomheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jo bevares, men ok, det skortede heller ikke på fortolkninger der ville se dyrplageri i farvandet :-)

 

 

Jeg må indrømme at jeg ikke så noget med dyrplageri i det der blev skrevet.

Bare så du lige vidste det.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om det er hvad man gør i den pågældende politiforening, men det er efter mine oplysninger IKKE den gængse metode at træne hunde på hos politiet - ikke længere!

Gudske lov for det! :???:

 

Mht. alfa-rulning teknikken, så kan jeg kun sige at jeg glæder mig til at høre fra dig Emma, når din 70 kg tunge Rotweiler han opdager at han er langt stærkere og vejer langt mere end du :blink: Så kan du nemlig stoppe din alfa rulning et sted hen hvor solen ikke skinner, og du vil ikke kunne gøre en døjt!

 

Det er ved den søde ikke de metoder, der benyttes i Odense. Jeg tror endda trænerne ville græmme sig om nogle kursister gjorde sig i den slag.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Mht. alfa-rulning teknikken, så kan jeg kun sige at jeg glæder mig til at høre fra dig Emma, når din 70 kg tunge Rotweiler han opdager at han er langt stærkere og vejer langt mere end du :blink: Så kan du nemlig stoppe din alfa rulning et sted hen hvor solen ikke skinner, og du vil ikke kunne gøre en døjt!

 

 

Vi gik til hundetræning med en rott han, og ejeren hun fik også at vide ALDRIG tage den fysiske kamp, for den dag du taber den, har du et seriøst problem, for så kunne hun ikke stoppe hunden.

 

Den var tabt på forhånd, om det så er i dag eller om et år, men tabt er den!

Redigeret af Aslan
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...