Hop til indhold

Hunden ville bide katten.


Gæst Kato
 Share

Recommended Posts

Ja han snerrede. Smilede som vi kalder det.

 

Min mand var meget i nærheden. Han sad ved katten, der vist nok kravlede rundt på ham/omkring ham i sofaen. Det gik meget hurtigt det hele. Kato sad en meters penge væk og så på dem og sprang så op.

 

Jeg har aldrig selv prøvet det, men som Tanten (tror jeg det var) siger, så har han nok fået ejerfornemmelser over sofaen, og mener at katten skal skrubbe ned.

 

Jeg ville enten sige til katten at den ikke længere kunne være i sofaen, bare for at undgå at der skete den noget. Eller også ville jeg begynde at belønne jeres hund for at forholde sig roligt når både den og katten er i sofaen. Så han lære at forbinde det at katten er i sofaen med noget godt.

 

Min ene hund vil ikke have at katten nærmer sig hans legetøj eller hans mad (medmindre det bare er tørfoder), dette har både katten og jeg valgt at respektere. Men jeg ville nok have det lidt mere svært med at acceptere at katten ikke måtte være i sofaen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

Jeg er enig med Ekaterina...kan heller ikke lige forstå hvorfor folk er så bange for knurren...mine kan da også brumme lidt af og til...det vil jeg da til enhver tid foretrække fremfor at de bider...hehe...(egentlig underligt for en hund uden sprog...:mrgreen:)...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Kato blev ikke SMIDT rundt, men han fik en meget bestemt behandling. Det skulle jeg nok have skrevet anderledes. Set i forhold til jeres reaktioner.

 

De skal have en bestemt behandling engang imellem, men selvfølgelig skal de ikke mishandles eller opdrages gammeldags, det bliver han heller ikke.

 

bestemt, ja det skal alle hunde til en grænse, men vil hellere kalde det konsekvens, sitter hunden ikke første gang, så skal den ikke have belønning for anden gang :-),

men ikke bestemt i form at de skal ligges ned på ryggen, pacificeres fysisk og ting i den dur.

 

Påstår ikke i er dyremishandler, bare at en fysisk kamp med en sjældent ender godt, nogle racer kan bedre "tåle" det end andre, altså de underkuer sig, men mange racer vil en dag sige fra, her i blandt rotter, ambull,amstaff og andre jeg nok ikke kender til :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

De fysiske metoder (her tænker jeg specielt på alfarulning) kan måske nok se ud til at være effektive, da de jo helt bogstaveligt bremser uønsket adfærd, men - og dette har flere andre så også allerede påpeget - medaljen har en bagside, for idet man satser på fysisk overlegenhed som slutargument, prikken over i'et, i krisesituationer, så indprenter man også i hunden, at den der er stærkest bestemmer.

 

Dette kunne måske i visse situationer være relativt underordnet, men der er bare en vigtig faktor der spiller ind... ved ikke-fysisk irettesætttelse, sætter man ind overfor en adfærd - det er menneske mod uønsket adfærd - stop det du laver, siger man. Ved fysisk irettesættelse bliver det derimod personligt, man sætter ind overfor selve hunden og det bliver menneske mod hund. Med andre ord er man inde i en reel magtkamp, som let bliver optrappet og ender i en ond spiral - man kan kun fastholde 'kontrollen' ved til stadighed at bevise overfor hunden at man er stærkest. Er der tale om en meget stærk race kan det ende grueligt galt, medmindre man selv er bodybuilder-type, for en dag er man måske ikke længere den stærkeste og så styrter hele korthuset (opbygget på fysisk overlegenhed) sammen.

 

Som det står nævnt i nogle af de undersøgelser der er linket til, så øger fysiske metoder (og det behøver ikke nødvendigvis betyde at man tæsker hunden) risikoen for tiltagende aggression - under alle omstændigheder er det ikke noget der gavner det indbyrdes forhold. Jeg læste engang et sted, at vil man bruge fysiske metoder overfor sin hund, så skal man virkelig gå til den... kun ved at gøre episoderne yderst traumatiske for hunden kan man skræmme den fra at forsøge at gentage kunststykket hurtigt efter - der skal simpelhen være tale om reelle lærestreger som hunden sent glemmer... spørgsmålet er så: hvor fedt er det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da sagtens følge den med man ikke ønsker hunden skal knurrer - men hvordan skal den så vise, at den ikke bryder sig om situationen?

 

Som tidligere skrevet begyndte min egen Rottweiler at knurrer mere og mere af katten i forbindelse med den lå i sofaen. Dette vælger jeg at tolke som - Skrid kat, dette er min hvileplads (og legeplads til tider). Mennesker var der ikke noget med.

 

 

Kato har jo heller ikke nogen problemer med mennesker?:?:

----------------------------------------------------------------------------

 

Det andet med at lægge hele historien på bordet med det samme, det er rigtigt det burde vi have gjort.

Men vi kan også vende den om og sige, måske skulle folk ikke bare hoppe til konklusioner, når man jo egentlig bare kunne spørge; er det mig der har misforstået det?

Eller blande sig helt uden om i stedet.

 

Det tredje med kællinger er kællinger.

Det er nemlig helt rigtigt!

Men, nu var det jo også lige en HANrottweiler, vi snakkede om.

Så jeg vil sige: prøv igen med et råd, når du har haft en Han. :-)

 

 

Til alle jer andre, som har givet nogle super gode råd (& har vist forståelse for situationen, uden at betragte os som dyremishandlere) Vi er super glade for rådene, og vil tage dem i brug med det samme.:-D

 

Mvh Emma & (Kato som er i kolonihave og lege med sin fætter):-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kato har jo heller ikke nogen problemer med mennesker?:?:

----------------------------------------------------------------------------

 

Det andet med at lægge hele historien på bordet med det samme, det er rigtigt det burde vi have gjort.

Men vi kan også vende den om og sige, måske skulle folk ikke bare hoppe til konklusioner, når man jo egentlig bare kunne spørge; er det mig der har misforstået det?

Eller blande sig helt uden om i stedet.

 

Det tredje med kællinger er kællinger.

Det er nemlig helt rigtigt!

Men, nu var det jo også lige en HANrottweiler, vi snakkede om.

Så jeg vil sige: prøv igen med et råd, når du har haft en Han. :-)

 

 

Til alle jer andre, som har givet nogle super gode råd (& har vist forståelse for situationen, uden at betragte os som dyremishandlere) Vi er super glade for rådene, og vil tage dem i brug med det samme.:-D

 

Mvh Emma & (Kato som er i kolonihave og lege med sin fætter):-D

 

Beklager hvis det jeg har skrevet åbenbart har stødt dig - men syntes nu egentlig mine indlæg er helt pæne i forhold til andre der er postet - og jeg har på intet tidspunkt dømt jer.

 

Og så tror jeg godt du kan opgive den med HAN!! Personligt kender jeg en del hanner der er mere omgængelige end tæver.......... Jeg forstår ikke hvorfor mange har den opfattelse??

Link til indlæg
Del på andre sites

uanset køn eller race er det det at i mener i er nød til at tvinge hunden ned på ryggen for at vise dominans, det er en myte som ikke holder. det er det vores harme vækkes over :-)

Men i læser ikke folks argumentationer om hvorfor man ikke skal gøre det...

 

Har ikke erfaring med hund og kat, men derfor synes jeg godt jeg kunne give mit besyn med ang. jeres holdning til dominans.

 

Men svart at tror man har misforstået noget når i skriver i kastede hunden ned på gulvet og "viste dominans" ved at han lå der 10 min.

Den dag han finder ud af han er stærkest har i tabt kampen...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Så jeg vil sige: prøv igen med et råd, når du har haft en Han. :-)

 

Jeg mener så ikke at hanner er så meget forskellige fra tæverne.

 

 

Til alle jer andre, som har givet nogle super gode råd (& har vist forståelse for situationen, uden at betragte os som dyremishandlere) Vi er super glade for rådene, og vil tage dem i brug med det samme.:-D

 

Mvh Emma & (Kato som er i kolonihave og lege med sin fætter)

 

Der er ingen der har beskyldt jer eller dig for dyremishandling.

 

Det skrevne ord kan "lyde" hårdere end det talte.

 

Jeg er overbevist om at hvis det er ment i ramme alvor så ville det lyde ganske anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kato har jo heller ikke nogen problemer med mennesker?:?:

----------------------------------------------------------------------------

 

Det andet med at lægge hele historien på bordet med det samme, det er rigtigt det burde vi have gjort.

Men vi kan også vende den om og sige, måske skulle folk ikke bare hoppe til konklusioner, når man jo egentlig bare kunne spørge; er det mig der har misforstået det?

Eller blande sig helt uden om i stedet.

 

Det tredje med kællinger er kællinger.

Det er nemlig helt rigtigt!

Men, nu var det jo også lige en HANrottweiler, vi snakkede om.

Så jeg vil sige: prøv igen med et råd, når du har haft en Han. :-)

 

 

Til alle jer andre, som har givet nogle super gode råd (& har vist forståelse for situationen, uden at betragte os som dyremishandlere) Vi er super glade for rådene, og vil tage dem i brug med det samme.:-D

 

Mvh Emma & (Kato som er i kolonihave og lege med sin fætter):-D

 

Kan så fortælle at Tanten VED hvad hun snakker om - og hun har skam erfaring med HAN rottweilere, og så vidt jeg ved, så er der sgi mere nosser i hendes tæver i forhold til en han ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan så fortælle at Tanten VED hvad hun snakker om - og hun har skam erfaring med HAN rottweilere, og så vidt jeg ved, så er der sgi mere nosser i hendes tæver i forhold til en han ;-)

 

 

Altså, med den ejer de har.............................. så kan de da blive nødt til at have nossere :mrgreen::blink::blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, med den ejer de har.............................. så kan de da blive nødt til at have nossere :mrgreen::blink::blink::blink:

 

ha ha - Det kræver squ mere et et sæt nosser at omgås mig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan.... helt ind fra sidelinien. Jeg har passet to rottweilere fra samme hjem (en han og en tæve). Hanhunden var en stor godmodig bamse der bare elskede at sutte på folks tommelfingre. :lol: Tæven var en hund, der ikke gjorde noget hun ikke havde lyst til, færdig arbejde. Og hun var da ikke bleg for at understrege det med et sæt blottede bisser, hvis man ville have hende ned fra sofaen for at gå tur.

 

Sjovt at man ved alle større hunderacer har denne forventning om at hannerne skal behandles hårdere end tæverne. Måske dèt i virkeligheden er grunden til den megen eget-køns-aggression man ser blandt hanner.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt at man ved alle større hunderacer har denne forventning om at hannerne skal behandles hårdere end tæverne. Måske dèt i virkeligheden er grunden til den megen eget-køns-aggression man ser blandt hanner.

:5up:

 

Han kommer overens med vores anden hanhund, der er retriever, det er den eneste anden hanhund han kan rigtig godt med.

 

Så kan det vist ikke være tydeligere...en hanhund på 1 år burde ikke have egetkønsagrssioner så længe der ikke er sket påvirkninger, og slet ikke rotten som jeg kender den i hvert fald, mig bekendt er det ikke en race der er kendt for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Sjovt at man ved alle større hunderacer har denne forventning om at hannerne skal behandles hårdere end tæverne. Måske dèt i virkeligheden er grunden til den megen eget-køns-aggression man ser blandt hanner.

 

 

 

Sådan havde jeg aldrig tænkt på det

 

 

Monstro bødme (til en hvis grænse) avler..........rolig han-hunde der hviler i sig selv :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

 

 

 

Så kan det vist ikke være tydeligere...en hanhund på 1 år burde ikke have egetkønsagrssioner så længe der ikke er sket påvirkninger, og slet ikke rotten som jeg kender den i hvert fald, mig bekendt er det ikke en race der er kendt for det.

Det har jeg så tit hørt - men jeg kommer måske også i de forkerte kredse :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...