Hop til indhold

Baldur skal til dyrlægen i dag


Lonny
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hold da op en tur :shock:

 

I og baldur er vist ikke de heldigste på denne jord hva?

 

det kunne også ligge grund for hans "spise forstyrrelser" :hmm:

 

vi krydser for der ikke er hjerteorm, men "kun" en betændelse der kan helbredes...

 

Ja, han er sgu ikke videre heldig...

 

Men du har ret det kan give forklaring på rigtig mange problemer vi har haft, og dermed også hans problemer med at spise, hans enorme træthed, hans til tider dårlige humør, og hans angst overfor nye ting. Hvordan ville vi andre ikke have det hvis vi havde været alvorligt syg i over 2 år :shock:

 

Både ormen og betændelsen kan heldigvis kureres, men selvfølgelig håber jeg at han "kun" har betændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: en ting af gangen :-)

 

Men du ringer selvfølgelig lige i morgen til dr.dyr og spørger ang. luna og hjerteorm.

 

Håber du er tilfreds med Bo's indsats i dag :mrgreen:

 

Jeg var tilfreds, og det var slet ikke nødvendigt :blink:

 

Dyrlægen havde besluttet sig for at når nu Baldur var så nervøs ved den fysiske undersøgelse, så var den ikke nødvendig, i og med den jo egentlig bare skulle bekræfte det hun allerede vidste, nemlig at han havde en betændelse i kroppen. Så Baldur tullede bare rundt i lægens værelse og hyggede sig, alt i mens dyrlægen og Bo talte sammen :lol:

 

Dyrlægen ringer til mig i morgen for at fortælle om Baldur har hjerteorm, og så vil jeg lige spørge hende angående Luna

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjerteorm skal igennem en snegl, som mellemvært. Så en hund kan ikke smitte en anden hund med mindre dens afføring bliver spist af en snegl, som en anden hund kommer til at spise eller spise slimen fra. Hvis det er fransk hjerte-/lungeorm.

 

Men Luna kan selvfølgelig være smittet fra samme kilde som Baldur, hvis de f.eks. æder/slikker på det samme græs eller jord. Bl.a. derfor laver jeg ikke fodersøg det samme sted flere dage i træk (selv små mængder af rester tiltrækker snegle).

 

Krydser fingre for at det går godt med baldur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjerteorm skal igennem en snegl, som mellemvært. Så en hund kan ikke smitte en anden hund med mindre dens afføring bliver spist af en snegl, som en anden hund kommer til at spise eller spise slimen fra. Hvis det er fransk hjerte-/lungeorm.

 

Men Luna kan selvfølgelig være smittet fra samme kilde som Baldur, hvis de f.eks. æder/slikker på det samme græs eller jord. Bl.a. derfor laver jeg ikke fodersøg det samme sted flere dage i træk (selv små mængder af rester tiltrækker snegle).

 

Krydser fingre for at det går godt med baldur.

 

Det var jeg ikke klar over, så det gør jeg tit :cry:

 

Jeg troede også at det kunne smitte fra hund til hund via afføringen, men det kan den altså ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

 

Ikke smart af den gamle dyrlægen godt nok, altså! Faktisk direkte chokerende, synes jeg :cry:

 

God bedring med Baldur! :ae: Godt han snart er på højkant igen! Og så :x:'er jeg for, at Luna ikke er smittet!

 

Nej, jeg er godt nok også glad for at jeg allerede har skiftet ham ud med en anden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjerteorm skal igennem en snegl, som mellemvært. Så en hund kan ikke smitte en anden hund med mindre dens afføring bliver spist af en snegl, som en anden hund kommer til at spise eller spise slimen fra. Hvis det er fransk hjerte-/lungeorm.

 

Men Luna kan selvfølgelig være smittet fra samme kilde som Baldur, hvis de f.eks. æder/slikker på det samme græs eller jord. Bl.a. derfor laver jeg ikke fodersøg det samme sted flere dage i træk (selv små mængder af rester tiltrækker snegle).

 

Krydser fingre for at det går godt med baldur.

 

Jeg har nu slået det op, og jeg kan se du har ret :5up:

 

Puha, der lettede en sten godt nok fra mit hjerte, både Baldur og Luna går jo til træning, og jeg har siddet her og været bekymret for om vi kunne have smittet nogen.

 

Tak for at du lige gjorde mig opmærksom på det :5up:

 

Det kan jo så undre mig at vores første dyrlæge forbød os at gå til træning med Baldur, og dermed ødelagde den vigtige socialsering da han var 4 måneder :confused:

 

Jeg kunne forresten læse på netdoktor, at man har fundet ud af at frøer også kan fungere som smittekilde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu været oppe hos Baldur's normale dyrlæge (ikke ham der fejlbehandlede ham), idet at hende der har fundet ud af alt det her ikke er Baldur's normale dyrlæge, og så skulle jeg jo lige fortælle den rigtige dyrlæge hvad der var fundet ud af.

 

Hun fik en kopi af de blodprøver der er taget på Baldur, og kunne kun give den anden dyrlæge ret, det var en infektion han har haft rigtig længe, og hans imunforsvar er lettere nedsat.

 

Men hun fortalte så, at jeg desværre ikke har helt ret i at hvis han stadig har lungeorm, så har han ikke taget skade. Dette kan nemlig ikke ses på blodprøverne, men kun ved en røgten af hans lunger :cry:

Men som hun sagde, hvis han havde taget skade på lungerne, så kan han stadig leve et godt liv, han får dog svært ved at trække vejret og vil aldrig kunne blive f.eks. konkurrencehund hvor der kræves en god fysik. Men nu er Baldur jo heldigvis en hyggehund, og ikke en konkurrencehund. Men derfor håber jeg da alligevel ikke at det står sådan til...

 

Så kryds lige jeres fingre i samlet flok for at han IKKE stadig har hjerteorm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glemte lige at fortælle den positive del :-D

 

Baldur's egen dyrlæge mener at der er store chancer for at de fleste af hans adfærdsproblemer vil løse sig helt af sig selv, så snart han er blevet rask igen :5up:

 

Weeeeeeeeeeeeeeeee k015.gif Weeeeeeeeeeeeeeeee k015.gif Weeeeeeeeeeeeeeeee k015.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Til info.

Når der er mistanke for hjerte-/lungeorm skal man typisk aflevere 3 sterile afføringsprøver. Men sterilt mener der, at de ikke må have været i berøring med jorden på noget tidspunkt!

 

Der er trilliarder af bakterier og orm og og i jorden, dette KAN give et falsk positiv i afføringen hvis denne har været udast for overnævnte :-)

 

God bedring til søde Baldur!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Til info.

Når der er mistanke for hjerte-/lungeorm skal man typisk aflevere 3 sterile afføringsprøver. Men sterilt mener der, at de ikke må have været i berøring med jorden på noget tidspunkt!

Der er trilliarder af bakterier og orm og og i jorden, dette KAN give et falsk positiv i afføringen hvis denne har været udast for overnævnte :-)

 

God bedring til søde Baldur!!

Det er nemlig rigtigt :5up:

 

Da Hero var igennem de forskellige test pga hans vægtproblem, der skulle jeg nemlig tage på afføringsprøver + urinprøve.

 

Folk glor altså noget, når man render rundt med et fejeblad og stikker det ind under r**** af hunde når den går i stilling :lol:

 

Urinprøven var ikke nemmere. Der skulle en skål ind i strålen.....uden at blive ramt selv :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nemlig rigtigt :5up:

 

Da Hero var igennem de forskellige test pga hans vægtproblem, der skulle jeg nemlig tage på afføringsprøver + urinprøve.

 

Folk glor altså noget, når man render rundt med et fejeblad og stikker det ind under r**** af hunde når den går i stilling :lol:

 

Urinprøven var ikke nemmere. Der skulle en skål ind i strålen.....uden at blive ramt selv :evil:

 

:lol: Jeg var igennem det samme med Stella da hun var mistænkt for at have hjerte-/lungeorm! :lol:

 

Kan godt være du synes det var svært med Hero, men forestil dig så hvordan jeg havde det :lol: Stellas ben er hvad? 15 cm lange?? Og hun kunne IKKE overtales til at skide i haven, så jeg måtte jo ud i offintligheden med Politiken under armen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo så undre mig at vores første dyrlæge forbød os at gå til træning med Baldur, og dermed ødelagde den vigtige socialsering da han var 4 måneder :confused:

Der er vist andre former for lungeorm som måske kan smitte fra hund til hund. Jeg ved det ikke, men det kan jo være at Baldur har haft en anden parasit end fransk hjerte-/lungeorm og at dyrlægen derfor har rådet jer til at holde jer væk fra træning.

 

Jeg kunne forresten læse på netdoktor, at man har fundet ud af at frøer også kan fungere som smittekilde.

Tak for den information. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne forresten læse på netdoktor, at man har fundet ud af at frøer også kan fungere som smittekilde.

 

Snegle kan ligeledes fungere som smittekilde!

 

Andre hundes afføring kan også, så vidt jeg er orienteret også fungere som smittekilde. Det kræver bare at hunden er mere end almindeligt interesseret i afføringen og indtager det oralt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Puuha :ae: Stakkels hund, og sikke en dårlig dyrlæge!! :evil: Den første altså.

Har i tænkt over at kontakte den første dyrlæge, evt. bare med et brev?

Ellers kommer han/hun aldrig til at vide hvor farlig den vurdering har været - som så måske viser sig at være helt forkert! Kan heller ikke forstå at hunden ikke er blevet tjekket igen efter medicinen? Eller har jeg misforstået der?

Jeg ville helt bestemt kontakte den første dyrlæge, om ikke andet så for andre hundes skyld.

 

Nu ved jeg ikke om denne nye dyrlæge er en i beholder, men hun virker da som om hun vil være god for jeres Baldur. At hun fravælger fysisk undersøgelse, fordi hun ved at hunden er bange for det - fedt!

 

Måske kan hun også hjælpe jer med at få Baldur over sin angst, i kan komme forbi hende flere gange og bare spise godbidder, hvor dyrlægen ikke gør noget, så Baldur på sigt vil forbinde hende med noget rart?

 

Håber Baldur får det godt igen, meget snart. Det er såååå skræmmende når dyrlæger - eller alm. læger for den sags skyld - vurderer forkert :skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til info.

Når der er mistanke for hjerte-/lungeorm skal man typisk aflevere 3 sterile afføringsprøver. Men sterilt mener der, at de ikke må have været i berøring med jorden på noget tidspunkt!

 

Der er trilliarder af bakterier og orm og og i jorden, dette KAN give et falsk positiv i afføringen hvis denne har været udast for overnævnte :-)

 

God bedring til søde Baldur!!

 

Tak :-D

 

Ifølge min nuværende samt den nye dyrlæge jeg er hos, så behøves prøven ikke at være steril. Det kommer helt anpå hvilken metode man bruger for at kigge på prøven, samt hvor dygtig man er. Hjerteorm skiller sig rigtig meget ud udssendemæssigt i forhold til alle andre orme, så hvis man er dygtig nok, så er det ikke noget problem at skelne dem fra alle andre orme.

 

Så begge mine nye dyrlæger mener altså ikke at prøven skal være steril, men min rigtige dyrlæge vil foretrække at man nøjes med at tage toppen af lorten, for at undgå at få jord med, da dette gør det lettere at undersøge prøven. Men hun udtalte stadig at selvom der var jord med, så ville man stadig kunne se hvad der var hjerteorm og hvad der ikke var, det besværliggjorde bare arbejdet hvis der var jord med.

 

Puuha :ae: Stakkels hund, og sikke en dårlig dyrlæge!! :evil: Den første altså.

Har i tænkt over at kontakte den første dyrlæge, evt. bare med et brev?

Ellers kommer han/hun aldrig til at vide hvor farlig den vurdering har været - som så måske viser sig at være helt forkert! Kan heller ikke forstå at hunden ikke er blevet tjekket igen efter medicinen? Eller har jeg misforstået der?

Jeg ville helt bestemt kontakte den første dyrlæge, om ikke andet så for andre hundes skyld.

 

Nu ved jeg ikke om denne nye dyrlæge er en i beholder, men hun virker da som om hun vil være god for jeres Baldur. At hun fravælger fysisk undersøgelse, fordi hun ved at hunden er bange for det - fedt!

 

Måske kan hun også hjælpe jer med at få Baldur over sin angst, i kan komme forbi hende flere gange og bare spise godbidder, hvor dyrlægen ikke gør noget, så Baldur på sigt vil forbinde hende med noget rart?

 

Håber Baldur får det godt igen, meget snart. Det er såååå skræmmende når dyrlæger - eller alm. læger for den sags skyld - vurderer forkert :skraek:

 

Den første dyrlæge behandlede ham for ord, men de glemte at behandle ham for betændelsen... Men jeg vil ikke gå derop og klage, idet at jeg tror at det bare bliver deres ord imod mit, det er jo en 2 år gammel sag, så de vil jo bare påstå at den betændelse kan være opstået senere, og ikke behøver at have noget med den første sag at gøre. Så det orker jeg ikke.

 

Hvad angår den nye dyrlæge, så er hun rigtig dygtig, men hun bor 70 km fra hvor vi bor, så jeg tror kun at det vil være i specielle tilfælde at vi vil bruge hende. Og det viste sig rent faktisk, at min nuværende dyrlæge har arbejdet hos hende :-D

Og så er jeg rigtig glad for min nuværende dyrlæge, og de virker også rigtig dygtige :5up: Grunden til at de ikke var med inde over denne behandling var, at jeg fik den nye dyrlæge anbefalet til netop adfærdsproblemer, og min nuværende dyrlæge havde ferie, så jeg kunne ikke spørge dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...