Hop til indhold

Søvn i øjnene/øjenbetændelse


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Håber i kloge hoveder kan give lidt gode råd igen;-).

 

Om morgenen har min hvalp grønt snask(søvn???) i øjnene og han får også lidt brunt snask i øjnene i løbet af dagen(jeg tørrer ham vel en 2-3 gange).

 

Er det helt almindelig og "bare" søvn som vi andre også får, eller tror i at han har fået lidt øjenbetændelse???

 

Han virker ikke generet af det og jeg synes ikke umiddelbart at hans øjne ser røde ud(som når børn har øjenbetændelse).

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det hvide i øjnene er rødt og der løber grønligt snask er det øjnbetændelse. For ikke evt at ødelægge hundens øjne med alskens velmente huskeråd, så gå op til dr. Dyr og få noget salve til øjnene.

 

For at forebygge det (og forhudsbetændelse hvis det er en hanhund) så en tomat i maden om dagen...eller jeg giver en helt tomat til 55 kg hund. Så må du selv fedte lidt med, hvor meget din skal have :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre kun et husråd :blink: - kamille the. Vi dypper lidt vat i theen og smører hans øjne med, her stoppede det efter 2 1/2 dag, med the.

 

Ellers kan man bruge sterilt saltvand - kogt vand med salt i.

 

Hvis du tørrer søvn af hans øjne, skal du huske at vaske fingre inden! Ellers tværer du bare en masse bakterier ind..

 

Hvis det er et tilbagevendende problem skal du selvfølgelig kontakte dyrlægen, jeg er bare stadig lidt hippie, så hvis jeg kan undgå medicin gør jeg det helst, men selvfølgelig ikke hvis det er uforsvarligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre kun et husråd :blink: - kamille the. Vi dypper lidt vat i theen og smører hans øjne med, her stoppede det efter 2 1/2 dag, med the.

 

Ellers kan man bruge sterilt saltvand - kogt vand med salt i.

 

Hvis du tørrer søvn af hans øjne, skal du huske at vaske fingre inden! Ellers tværer du bare en masse bakterier ind..

 

Hvis det er et tilbagevendende problem skal du selvfølgelig kontakte dyrlægen, jeg er bare stadig lidt hippie, så hvis jeg kan undgå medicin gør jeg det helst, men selvfølgelig ikke hvis det er uforsvarligt.

 

Man skal bare lige være opmærksom på at kamille the KAN risikere at gøre mere skade end gavn i øjnene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har nu aldrig haft en hund som ikke kunne tåle det, men man skal selvfølgelig holde øje med det, og hvis det ikke er bedre i løbet af et par dage, skal man ikke bruge det.

 

Har du haft en hund som ikke kunne tåle det? Blev det værre eller hvordan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har nu aldrig haft en hund som ikke kunne tåle det, men man skal selvfølgelig holde øje med det, og hvis det ikke er bedre i løbet af et par dage, skal man ikke bruge det.

 

Har du haft en hund som ikke kunne tåle det? Blev det værre eller hvordan?

 

Nej, jeg har ikke nogen personlige erfaringer med det, da jeg har valgt ikke at bruge det :blink:

 

Men det forlyder at kamille the kan ridse hornhinden og/eller risikere at udløse en alvorlig allergisk reaktion...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeps ... kamille er et stort fy-fy når man snakker med dyrlægen.

 

Har det ikke lige nu, men man kan købe små engangsflasker på apoteket med borvand.

Det er det absolut bedste at bruge :5up:.

 

Konstant øjensnask - uden at der er tegn på øjenbetændelse - kan også være en allergisk reaktion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet kamillete på manden, han brokkede sig voldsomt, så jeg ville ikke gøre det ved en hund.

 

God bedring, det du får hos dyrlægen er vildt effektivt!

 

Ja det må man sige! :5up:

 

Cody har haft øjenbetændelse én gang, han blev dryppet to gange med det fra dyrlægen og så var det pist væk! :-D

 

Lidt senere havde jeg en hund i pleje som også begyndte at vise tegn på øjenbetændelse, jeg dryppede hans øjne én gang og så var der heller ikke mere at se hos ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Effektivt og effektivt :mrgreen:

 

Møffe har haft irriterende, tilbagevendende øjenbetændelse, trods behandling med dyrlægens, irriterende, tykrflydende stads... Behandling 2xdagligt i 6 dage til trods.

 

Nu får han behandling 6xdagligt i 7 dage, med noget tyndsflydende tilgengæld, fordi Møffe absolut ikke gad det tyksflydende.. Nu lægger han bare hovedet ned og venter på at blive dryppet, for så får man nemmerlig "klik" og gooodbid :mrgreen:

 

Jeg mistænker dog hans tilbagevendende øjenbetændelse for, at været grundet, at han sover med åbne øjne? Altså, sådan halvt lukkede og vender det hvide ud af dem...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Effektivt og effektivt :mrgreen:

 

Møffe har haft irriterende, tilbagevendende øjenbetændelse, trods behandling med dyrlægens, irriterende, tykrflydende stads... Behandling 2xdagligt i 6 dage til trods.

 

Nu får han behandling 6xdagligt i 7 dage, med noget tyndsflydende tilgengæld, fordi Møffe absolut ikke gad det tyksflydende.. Nu lægger han bare hovedet ned og venter på at blive dryppet, for så får man nemmerlig "klik" og gooodbid :mrgreen:

 

Jeg mistænker dog hans tilbagevendende øjenbetændelse for, at været grundet, at han sover med åbne øjne? Altså, sådan halvt lukkede og vender det hvide ud af dem...?

 

Jeg har så kun oplevet det som meget effiktivt! :-D

 

Om de åbne øjne er årsagen til at du ikke kan komme af med det hos Møffe, skal jeg så ikke kunne sige, men det kan da godt være ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så kun oplevet det som meget effiktivt! :-D

 

Om de åbne øjne er årsagen til at du ikke kan komme af med det hos Møffe, skal jeg så ikke kunne sige, men det kan da godt være ;-)

 

Det tror jeg... Skidtet må jo virkelig kunne samle sig, når han sover i sit Zombi-mode... :(

 

Man kan se det her, hvor han sover - heldigvis er de ikke åbne hver gang:

 

bernerazuro-albums-moffe-8-uger-15-uger-picture9423-zombi-hvalp-p-8-uger-og-5-dage.jpg

 

 

Og det var da egentlig utroligt, som jeg ikke kunne stave? :hmm:

 

Tyndsflydende, tykstflydende og tykrflydende.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...