Hop til indhold

Hilse-træning


Adele
 Share

Recommended Posts

Af og til dukker der jo nogle nye problemer op, og lige fortiden er der ét der går mig lidt på.

 

Sagen er den, at Sherlock overgearer når der kommer gæster. Da han var helt lille var han slem til det, så blev han dygtig, men lige for tiden kan han slet ikke styre sig.

 

Det starter med at han gør, når han kan høre dem. Fint nok, det kan vi leve med. Men, når de kommer indenfor vil han simpelthen så gerne hilse, og laver det der skingre ynke-vov, i laaang tid. Nogle gange gør han uafbrudt i er par minutter, imens han står foran dem. Han hopper hverken op af dem eller lign. men der er trodsalt nogle mennesker der bliver lidt skræmte af hans snaksalige facon.

Det skal vist lige siges, at så snart gæsterne har hilst på ham, er de ikke intressante mere.

 

Jeg har selv nogle idéer til hvordan man kan gøre gæsterne lidt mindre intressante, men jeg vil først lige høre hvordan i vil gribe det an. På forhånd tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk vil sandsynligvis anbefale dig, at aflede og gi´ guffer, når vaps opfører sig ordenligt. Så skal man selvfølgelig være lidt hurtig på aftrækkeren, men det skal man jo så tit med vovser.

 

Du kan også lade gæsterne starte besøget med, at de giver vaps guffer og hilser på ham stille og roligt, så han kan få det overstået.

 

Den upædagogiske metode som jeg har effektueret med Bassen er, at når det ringer på døren og han TROR, at han skal fise ud og modtage gæsterne aller-hjerteligst, så får han et "Sit" ude ved hoveddøren og dér forventes han at blive indtil han får et "Fri". Det er ligesom det tager gassen af ballonen...ihvert fald ved Bassen. Så er gæsterne efterfølgende temmelig ligegyldige...minus pakkeposten for han har guffer i lommen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...