Hop til indhold

Taget ved røven


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Jeg forstår godt, at du blev gal, og jeg håber ikke, at du lagde alt for mange bånd på dig selv, for hun fortjente da godt nok en skideballe.

Næ..hun fik en kæmpeskideballe.. Men jeg slog hende i det mindste ikke.. Selvom jeg havde lyst til både at myrde hende og banke hende og hvad ved jeg.. Og det var rimelig svært at styre mig da hun sagde at hunden var død!!

Link til indlæg
Del på andre sites

For helvede jeg ender med nogle sindsyge kontrakter, hvis jeg nogen sinde skal opdrætte :cry: Tænk, at folk kan være så ligeglade med andre folks følelser og tillid :megaked:

 

Hun skulle have en ordentlig omgang endefuld, skulle hun - og mer' til! :evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Faktisk er man rimelig godt stillet når man udstationerer hunde.. Hvis hunden går hen og "dør"..enten seriøst dør eller bare sådan forsvinder, så skal udstationeringsværten betale/godtgøre dig for hunden. Det er som hvis du lånte en bil ef din nabo og så fik smadret den, så skal du sørge for at levere den tilbage i samme stand. Det samme gælder for en udstationeret hund. Hvis opdrætter er flink skal du kun betale hundens værdi, hvis opdrætter ikke er så flink skal du betale for de eksempelvis 3 parringer som opdrætter mister. Det bliver så et skøn, men en¨Löwchen får måske gennemsnitligt 3 hvalpe i et kuld.. Så bliver betalingen for den "døde" hund 3 x 1500 kr (3 parrings-spring) + 9 x 1500 kr (3 x 3 hvalpe)..

Det vidste jeg så ikke noget om. Jeg troede at hvis hunden rendte ud og blev kørt ned, så var aftalen bare væk..

Så det kunne godt være man skulle skrive mere udførligt i kontrakten at hvis hunden bliver syg, så skal min dyrlæge kontaktes.. og hvis hunden dør så skal den døde krop leveres heroppe.. Ellers kan værten sq da komme meget slemt i klemme på den korntrakt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk er man rimelig godt stillet når man udstationerer hunde.. Hvis hunden går hen og "dør"..enten seriøst dør eller bare sådan forsvinder, så skal udstationeringsværten betale/godtgøre dig for hunden. Det er som hvis du lånte en bil ef din nabo og så fik smadret den, så skal du sørge for at levere den tilbage i samme stand. Det samme gælder for en udstationeret hund. Hvis opdrætter er flink skal du kun betale hundens værdi, hvis opdrætter ikke er så flink skal du betale for de eksempelvis 3 parringer som opdrætter mister. Det bliver så et skøn, men en¨Löwchen får måske gennemsnitligt 3 hvalpe i et kuld.. Så bliver betalingen for den "døde" hund 3 x 1500 kr (3 parrings-spring) + 9 x 1500 kr (3 x 3 hvalpe)..

Det vidste jeg så ikke noget om. Jeg troede at hvis hunden rendte ud og blev kørt ned, så var aftalen bare væk..

Så det kunne godt være man skulle skrive mere udførligt i kontrakten at hvis hunden bliver syg, så skal min dyrlæge kontaktes.. og hvis hunden dør så skal den døde krop leveres heroppe.. Ellers kan værten sq da komme meget slemt i klemme på den korntrakt.

 

 

Ja, du er godt stillet....... Men kan det ikke give bagslag? Jeg mener at det måske kunne være sværere for dig at få få folk til at tage en hund som du har rettigheder til. Jeg ville hellere købe én end risikere at skulle godtgøre et beløb og være mere end dødsens ræd for at kræet skulle blive kørt over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du er godt stillet....... Men kan det ikke give bagslag? Jeg mener at det måske kunne være sværere for dig at få få folk til at tage en hund som du har rettigheder til. Jeg ville hellere købe én end risikere at skulle godtgøre et beløb og være mere end dødsens ræd for at kræet skulle blive kørt over.
Jo sikkert.. Men fremover vil jeg også tænke mig meget godt om før jeg udstationerer en hund. Man kan jo nærmest ikke stole på dem man regner med at kunne stole på.

Og hvis hunden døde ville jeg sikkert være så venlig at sige det var det. Jeg tror altså ikke jeg ville begynde at kræve folk for en bunke penge. Medmindre det hele var en løgnhistorie som med den her hund. Så bliver jeg sq godt nok gal!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Ej sikke en forfærdelig oplevelse :ae: Hvordan kan man sælge en hund, man ikke ejer ?????

 

Utrolig folk kan bedrage nogen på den måde, man kan da ikke andet end at total miste tilliden i fremtiden.

 

Det var da i det mindste et held, at hunden så endte ved nogle fornuftige mennesker i stedet for.

 

Du får lige en bunke af disse :ae::ae::ae::ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg måtte ærlig talt trække på smilebåndet over at hun bare broderede videre på historien og påstod at dyrlægen havde taget chippen ud af en død hund for at sætte den i en levende hund!!!

Åh ja, alle skal spare i disse tider, men så dyr kan en chip da heller ikke være :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk er man rimelig godt stillet når man udstationerer hunde.. Hvis hunden går hen og "dør"..enten seriøst dør eller bare sådan forsvinder, så skal udstationeringsværten betale/godtgøre dig for hunden. Det er som hvis du lånte en bil ef din nabo og så fik smadret den, så skal du sørge for at levere den tilbage i samme stand. Det samme gælder for en udstationeret hund. Hvis opdrætter er flink skal du kun betale hundens værdi, hvis opdrætter ikke er så flink skal du betale for de eksempelvis 3 parringer som opdrætter mister. Det bliver så et skøn, men en¨Löwchen får måske gennemsnitligt 3 hvalpe i et kuld.. Så bliver betalingen for den "døde" hund 3 x 1500 kr (3 parrings-spring) + 9 x 1500 kr (3 x 3 hvalpe)..

Det vidste jeg så ikke noget om. Jeg troede at hvis hunden rendte ud og blev kørt ned, så var aftalen bare væk..

Så det kunne godt være man skulle skrive mere udførligt i kontrakten at hvis hunden bliver syg, så skal min dyrlæge kontaktes.. og hvis hunden dør så skal den døde krop leveres heroppe.. Ellers kan værten sq da komme meget slemt i klemme på den korntrakt.

 

Ved du hvordan reglerne er hvis man passer en andens hund?

 

Jeg skal sandsynligvis passe en avlshund på et tidspunkt mens ejers tæve er i løb, hvis der nu sker ham noget, skal jeg så betale hans værdi til ejer?

 

Jeg bliver da helt svedt! -Der kan jo også ske et uheld, som kræver dyrlægebesøg, eller hvad nu hvis katten river ham i øjet eller noget...

 

Hvad siger loven/forsikringen mon i et sådant tilfælde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå du blev gal i skralden, jeg ville også have haft svært ved at styre mig.

Har også ondt af familien som handler i god tro, godt de er ærlige og i kunne finde en løsning so er tilfredsstillende for begge parter.

Synes det er godt du har anmeldt damen, hun skal stoppes inden hund måske snyder andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maggiesmor

Grim historie, men det er på den anden side dejligt at vide at der findes ærlige mennesker derude!

Godt i fandt en løsning med den nye familie, for det kan da være godt det samme at have en hund til at bo ved sådan en gammel krampe :evil:

 

For en måneds tid siden ringede en af mine veninder til mig. Hun havde foræret en af hendes gamle cavalier hanhunde til en veninde som skulle passe godt på ham de sidste år han havde tilbage.

 

Hunden er blevet videresolgt som værende uden stamtavle, min veninde anede ikke noget om det, og guderne vide hvor den er henne. Det var rent tilfældigt hun fandt ud af at hunden var solgt via en gammel annonce på dyrenettet.

 

Der er mange skumle og uærlige mennesker rundt omkring, desværre!

 

Mvh

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...