Hop til indhold

Tysons og Noomis dogdancingtråd


Nollike
 Share

Recommended Posts

På Sonjas initiativ er der hermed oprettet en tråd til udveksling af oplevelser, tips og tricks, koreografi osv. osv. i forbindelse med dogdancing :5up:

 

Selv har jeg ikke så meget at bidrage med endnu, for Noomi og jeg skal afsted for første gang i morgen :mrgreen: men jeg kommer med en update når vi er returneret til basen :cool:

 

Indtil da, så vil jeg være taknemmelig hvis I vil :x: for at hun gider at deltage aktivt i træningen, det er jo som bekendt ikke træning hun plejer at være mest engageret i... e025.gif Men jeg har store forhåbninger til det her, for små tricks plejer hun at synes er sjovt, så håbet er jo lysegrønt ik'? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Super god tråd :blink:

 

Glæder mig til at følge den... Så kan det være jeg også kommer forbi og får hjælp til mit...

 

Hvor går i til træning henne???

 

I Hundeklubben Lyngby. Fra i morgen altså, for mit vedkommende :mrgreen:

 

Du skal være meget velkommen til at deltage i løjerne :5up: Hvor går du henne? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I Hundeklubben Lyngby. Fra i morgen altså, for mit vedkommende :mrgreen:

 

Du skal være meget velkommen til at deltage i løjerne :5up: Hvor går du henne? :-D

 

Oki...

Går ingen steder bare derhjemme bor på fyn så har ikke kunne finde noget indenfor en passende afstand :cry:

 

Været til intro hos emmy simonsen men ellers kigger jeg på hvornår der er kurser for at kunne komme med på nogle der..

 

Ellers træner vi tricks til musik derhjemme og læser os frem til en masse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Oki...

Går ingen steder bare derhjemme bor på fyn så har ikke kunne finde noget indenfor en passende afstand :cry:

 

Været til intro hos emmy simonsen men ellers kigger jeg på hvornår der er kurser for at kunne komme med på nogle der..

 

Ellers træner vi tricks til musik derhjemme og læser os frem til en masse..

 

Jamen hun er da ellers rigtig dygtig :5up: Holder hun træning på Fyn? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hun er da ellers rigtig dygtig :5up: Holder hun træning på Fyn? :-D

 

 

Nej Det har været i forbindelse med dkk træner træf i vejen hvor hun var med som underviser og der var jeg på et af hendes hold.

 

Der sker desværre ikke så meget på fyn.... :cry:

 

Hvad er adressen på jeres træningsplads?? kan jo være det ikke tager sååå lang tid at køre derover en gang imellem...

Har de en hjemmeside jeres træner???

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er hjemmesiden til Hundeklubben Lyngby - det er også dér, Tyson og jeg træner:

 

http://www.hundeklubben-lyngby.dk/default.html

 

Ellers kender jeg også nogle, som går her http://www.dogdancers.dk/ og er rigtig glade for det. :-)

 

Det her kursus den 25/9 skulle være godt, og der er stadig nogle ledige pladser:

 

http://www.dogdancers.dk/page3.html

 

Det melder jeg mig nok ikke til, men jeg har meldt til kursus i dogdancing for begyndere og let øvede ved Karen Sykes og Kath Hardman via DKK, som jeg har store forventninger til. Det kan man finde på denne liste:

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/1167

Link til indlæg
Del på andre sites

I skal for øvrigt huske at krydse fingre for Tyson og mig i morgen, når vi skal til vores anden officielle konkurrence. Til den første gik det jo ikke så godt, men jeg krydser fingre for, at det går bare lidt bedre i morgen. Så kan det være, at det ligefrem går halvgodt til konkurrencen den 20/9. :mrgreen:

 

 

 

 

Nollike, hvordan gik første træningsgang? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I skal for øvrigt huske at krydse fingre for Tyson og mig i morgen, når vi skal til vores anden officielle konkurrence. Til den første gik det jo ikke så godt, men jeg krydser fingre for, at det går bare lidt bedre i morgen. Så kan det være, at det ligefrem går halvgodt til konkurrencen den 20/9. :mrgreen:

 

 

 

 

Nollike, hvordan gik første træningsgang? :-)

 

Sonja for fa'en, du skal selv deltage???? :shock: Jeg lover at gøre et ihærdigt forsøg på at få lokket min veninde derop :mrgreen: :5up: :banan:

 

Jeg sendte dig lige et par tanker et par gange i dag, især da hun spillede "Big spender" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så har vi jo været afsted til den første omgang dogdancing :banan:

Lige da vi kom blev jeg dog lidt bleg, for der var en blandingstæve som med det samme så sig sur på Noomi :shock: Det har jeg godt nok ikke prøvet før :cry: Noomi blev også helt perpleks og hoppede forvirret rundt i selen samtidig med at hun forsøgte at fjolle sig ud af det :cry: Heldigvis var ejeren fornuftig (og tæven var i løbetid, så det KAN jo være hormonerne der talte), men jeg må indrømme at det sætter nogle tanker i gang omkring når vi skal til at træne uden snor... :???: Det var kun Noomi den reagerede sådan på, de andre hunde syntes den var ok :confused:

 

Nå, men ud over det, så gik det fint :5up: Det gik i dag op for mig at der faktisk er to dicipliner, heelwork to mucis og freestyle :shock: og jeg kan allerede nu spå, at den vi kommer til at læne os mest op af bliver freestylen :mrgreen: (ved faktisk ikke om man kan nøjes med at deltage i den ene diciplin til konkurrencer???)

 

Vi trænede forskellige positioner til en start og det kommer nok til at kræve lidt mere øvelse :oops: og derefter forskellige tricks, hvor Noomi faktisk er rimelig godt med, for en stor del af det, kan hun i forvejen :mrgreen: (så gælder det bare om at motivere hende for at koncentrere sig om det :cool:). Efterfølgende skulle vi selv bevæge os til musik som om vi havde hundene med :lol: Og så så man lige en flok hundeejere danse rundt på banen mens vi kiggede os omkring i håbet om at der ikke var alt for mange som så på :lol::oops: Til sidst skulle vi have hunden med og prøve at lave lidt sammen med den, men på det tidspunkt var hundende SÅ brugte, at vi nærmest allesammen måtte give op. Æv :cry:

 

Sjovt var det og jeg er helt overbevist om at Mugge har ret når hun siger at vi fra nu af ikke kan høre et stykke musik uden lige at overveje om det kan bruges til dogdancing... :mrgreen: :banan:

 

Vi får sendt en træningsplan og en kommandooversigt om et par dage, Mugge syntes lige at det skulle have lov til at bundfælde sig. Jeg glæder mig til at komme rigtig i gang!!! :5up: :klap:

 

Sonja, måske kan vi lave lidt træning sammen??? :engel: Eller rettere, måske kan du hjælpe mig lidt en dag og se om vi er på rette spor? Så skal jeg tilgengæld nok heppe på dig og Tyson :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Broholmer Bertha
I skal for øvrigt huske at krydse fingre for Tyson og mig i morgen, når vi skal til vores anden officielle konkurrence. Til den første gik det jo ikke så godt, men jeg krydser fingre for, at det går bare lidt bedre i morgen. Så kan det være, at det ligefrem går halvgodt til konkurrencen den 20/9. :mrgreen:

 

 

 

 

Nollike, hvordan gik første træningsgang? :-)

 

Alt krydset herfra!! Held og lykke.. :-)

Selvom det ikke er lige rundt om hjørnet den dato der :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike, det kunne da være super hyggeligt at mødes til lidt selvtræning. :-)

 

Man kan sagtens nøjes med at deltage én af disciplinerne, Tyson og jeg stiller kun op i freestyle. Jeg tror simpelthen, at Tyson ville kede sig for meget, hvis vi skulle lave et helt nummer med heelwork.

 

Det var da ærgerligt med den tæve. :( Jeg håber, at det går bedre næste gang. I kan jo i hvert fald sørge for ikke at stå for tæt på hinanden, når I træner.

 

Hvor lang tid trænede I - 3 timer? Så er der i hvert fald ikke noget at sige til, at hundene var flade, de plejer at være godt brugte efter vores træning, som varer 1-1 1/2 time. :gab:

Link til indlæg
Del på andre sites

Held og lykke i morgen Sonja.

 

Elliott og jeg går jo på hold med Sonja, der har desværre bare været en masse komplikationer de sidste par måneder, så vi er lidt bagud med træningen:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så er det da det vi gør Sonja :5up: Det kunne da være super hyggeligt :klap: Nu skal jeg bare lige have instrukserne til de forskellige positioner først, så jeg er bare en lille smule med :mrgreen: Vi kan evt. træne nede i vores have? Jeg kan bare komme og hente dig og Tyson :-D

 

Godt at man kan nøjes med freestyle, det andet duer vist ikke rigtigt til Noomi i længden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Ser en masse bla bla bla, men ingen billeder....:mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(stiller mig i ring med de andre brugere og råber med forvrænget stemme "billeder, billeder"...og ser det langsomt brede sig til alle råber på billeder...:-D)

 

 

 

 

 

Ej jeg driller bare...det lyder faktisk rigtigt hyggeligt...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser en masse bla bla bla, men ingen billeder....:mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(stiller mig i ring med de andre brugere og råber med forvrænget stemme "billeder, billeder"...og ser det langsomt brede sig til alle råber på billeder...:-D)

 

 

 

 

 

Ej jeg driller bare...det lyder faktisk rigtigt hyggeligt...:-D

 

Det er ejjerrøjme svært at styre unghund + snor + klikker + guffer OG et kamera med selvudløser :mrgreen:

 

Det var hyggeligt :5up: og forudser endnu mere hygge når Sonja, Tyson, Noomi og mig sæl skal hjemmetræne :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er ejjerrøjme svært at styre unghund + snor + klikker + guffer OG et kamera med selvudløser :mrgreen:

 

Det var hyggeligt :5up: og forudser endnu mere hygge når Sonja, Tyson, Noomi og mig sæl skal hjemmetræne :banan:

 

 

hehe...det kan jeg levende forestille mig....:mrgreen:

 

Det bliver da fedt...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så er det da det vi gør Sonja :5up: Det kunne da være super hyggeligt :klap: Nu skal jeg bare lige have instrukserne til de forskellige positioner først, så jeg er bare en lille smule med :mrgreen: Vi kan evt. træne nede i vores have? Jeg kan bare komme og hente dig og Tyson :-D

 

Godt at man kan nøjes med freestyle, det andet duer vist ikke rigtigt til Noomi i længden ;-)

 

Ja, hvis du kan hente os (og køre os hjem bagefter?), er det helt fint med din have. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...