Hop til indhold

Tysons og Noomis dogdancingtråd


Nollike
 Share

Recommended Posts

Ser en masse bla bla bla, men ingen billeder....:mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(stiller mig i ring med de andre brugere og råber med forvrænget stemme "billeder, billeder"...og ser det langsomt brede sig til alle råber på billeder...:-D)

 

 

 

 

 

Ej jeg driller bare...det lyder faktisk rigtigt hyggeligt...:-D

 

Jeg ville også gerne se nogle dansebilleder af Nollike og Noomi. :-) Men du kan da få et par af Tyson og mig, hvis det skulle være. :blink:

 

[ATTACH]13337[/ATTACH]

 

[ATTACH]13338[/ATTACH]

 

[ATTACH]13339[/ATTACH]

 

[ATTACH]13340[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Jeg ville også gerne se nogle dansebilleder af Nollike og Noomi. :-) Men du kan da få et par af Tyson og mig, hvis det skulle være. :blink:

 

cool....:-D....det ser ud til i er rigtigt gode til det...og man kan se at Tyson rigtigt nyder det...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også gerne se nogle dansebilleder af Nollike og Noomi. :-) Men du kan da få et par af Tyson og mig, hvis det skulle være. :blink:

 

[ATTACH]13337[/ATTACH]

 

[ATTACH]13338[/ATTACH]

 

[ATTACH]13339[/ATTACH]

 

[ATTACH]13340[/ATTACH]

 

Glyp :shock::oops: Der går vist liiiiige et stykke tid før der kommer billeder af Noomi og mig tror jeg.... :oops::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres krydsede fingre - DE HJALP! :klap2:

 

I går vandt Tyson og jeg freestyle klasse 1 med 26,4 point (ud af 30 mulige). Og en af dommerne gav os skisme 9,2 (ud af 10) i kategorien "musik og fortolkning" - det er helt vildt! :banan:

 

Vi slog oven i købet Anja og Queeny fra www.dogdancers.dk. :shock: Anja er selv dogdancing-instruktør, og Queeny er HTM Champion, dvs. at hun har tre certifikater i HTM klasse 3. De er først lige begyndt at konkurrere i freestyle, og derfor var de i klasse 1, men de har trænet det længe, og Queeny er super dygtig og kan rigtig mange tricks, så jeg havde godt nok ikke regnet med at slå dem!

 

Til sidste konkurrence var Tyson jo ikke så meget på, så denne gang havde jeg virkelig sørget for at gejle ham op, inden vi kom i ringen. Og jeg skal love for, at det virkede. :mrgreen: Han var så ivrig, at han flere gange selv indlagde nogle ekstra tricks med at dreje rundt om sig selv i luften, og han var flere gange ved at løbe ind i mig af bare ivrighed. :lol: Men det var bare skønt, det var dejligt at gå i ringen med en hund, der var så meget på og helt tydeligt syntes, at det var kanonsjovt at være der. :5up:

 

I dag er jeg megatræt, for jeg havde så meget adrenalin i kroppen, at jeg næsten ikke har sovet i nat. Heldigvis er Tyson også ret kvæstet efter i går, så vi skal vist have os en lur senere på dagen. :gab:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres krydsede fingre - DE HJALP! :klap2:

 

I går vandt Tyson og jeg freestyle klasse 1 med 26,4 point (ud af 30 mulige). Og en af dommerne gav os skisme 9,2 (ud af 10) i kategorien "musik og fortolkning" - det er helt vildt! :banan:

 

Vi slog oven i købet Anja og Queeny fra www.dogdancers.dk. :shock: Anja er selv dogdancing-instruktør, og Queeny er HTM Champion, dvs. at hun har tre certifikater i HTM klasse 3. De er først lige begyndt at konkurrere i freestyle, og derfor var de i klasse 1, men de har trænet det længe, og Queeny er super dygtig og kan rigtig mange tricks, så jeg havde godt nok ikke regnet med at slå dem!

 

Til sidste konkurrence var Tyson jo ikke så meget på, så denne gang havde jeg virkelig sørget for at gejle ham op, inden vi kom i ringen. Og jeg skal love for, at det virkede. :mrgreen: Han var så ivrig, at han flere gange selv indlagde nogle ekstra tricks med at dreje rundt om sig selv i luften, og han var flere gange ved at løbe ind i mig af bare ivrighed. :lol: Men det var bare skønt, det var dejligt at gå i ringen med en hund, der var så meget på og helt tydeligt syntes, at det var kanonsjovt at være der. :5up:

 

I dag er jeg megatræt, for jeg havde så meget adrenalin i kroppen, at jeg næsten ikke har sovet i nat. Heldigvis er Tyson også ret kvæstet efter i går, så vi skal vist have os en lur senere på dagen. :gab:

 

Hvor er I bare seje. :5up: Tillykke med sejren. k010.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

:vinken:

Tak for alle jeres krydsede fingre - DE HJALP! :klap2:

 

I går vandt Tyson og jeg freestyle klasse 1 med 26,4 point (ud af 30 mulige). Og en af dommerne gav os skisme 9,2 (ud af 10) i kategorien "musik og fortolkning" - det er helt vildt! :banan:

 

Vi slog oven i købet Anja og Queeny fra www.dogdancers.dk. :shock: Anja er selv dogdancing-instruktør, og Queeny er HTM Champion, dvs. at hun har tre certifikater i HTM klasse 3. De er først lige begyndt at konkurrere i freestyle, og derfor var de i klasse 1, men de har trænet det længe, og Queeny er super dygtig og kan rigtig mange tricks, så jeg havde godt nok ikke regnet med at slå dem!

 

Til sidste konkurrence var Tyson jo ikke så meget på, så denne gang havde jeg virkelig sørget for at gejle ham op, inden vi kom i ringen. Og jeg skal love for, at det virkede. :mrgreen: Han var så ivrig, at han flere gange selv indlagde nogle ekstra tricks med at dreje rundt om sig selv i luften, og han var flere gange ved at løbe ind i mig af bare ivrighed. :lol: Men det var bare skønt, det var dejligt at gå i ringen med en hund, der var så meget på og helt tydeligt syntes, at det var kanonsjovt at være der. :5up:

 

I dag er jeg megatræt, for jeg havde så meget adrenalin i kroppen, at jeg næsten ikke har sovet i nat. Heldigvis er Tyson også ret kvæstet efter i går, så vi skal vist have os en lur senere på dagen. :gab:

 

Hvor er det VIIIIIIIILDT :-) TILLYKKE:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor er det bare flot.. hihi - Stort tillykke! :klap2:

 

Hvad er forskellen på freestyle og HTM? - er det som med skøjteløb, at der er nogle bestemte øvelser man skal lave i HTM, mens det er op til en selv i Freestyle?

 

Og hvilket nummer lavede i? Evt. nogen der tog billeder/video?! Er lidt nysgerrig! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor er det bare flot.. hihi - Stort tillykke! :klap2:

 

Hvad er forskellen på freestyle og HTM? - er det som med skøjteløb, at der er nogle bestemte øvelser man skal lave i HTM, mens det er op til en selv i Freestyle?

 

Og hvilket nummer lavede i? Evt. nogen der tog billeder/video?! Er lidt nysgerrig! :mrgreen:

 

I HTM (heelwork to music) skal minimum 75 pct. af koreografien være heelwork-positioner, dvs. fri ved fod. Der er 10 heelwork-positioner i HTM. I freestyle skal mindst 75 pct. af koreografien være tricks. Som tricks regnes alt, der ikke er heelwork.

 

Den officielle betegnelse for sporten (altså begge discipliner) er HTM, så det kan være lidt forvirrende. Derfor kalder de fleste sporten for dogdancing, og når man snakker om HTM, mener man så heelwork-disciplinen.

 

Der er ikke nogle øvelser, man skal lave, det er det, der er noget af det fede ved dogdancing. Man laver jo selv sin koreografi, så man kan bygge den op af øvelser, man ved ens hund kan lide og er god til. De ting, den er mindre god til, lader man bare være med at tage med. :-)

 

Billeder kan du se i et af mine tidligere indlæg i tråden. Der blev optaget video i går, som vi kan købe på dvd, men jeg tror ikke, at de bliver lagt på nettet. Men du kan se en videooptagelse fra en af vores træningssessioner:

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=XazktLMkblI[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike, har du overvejet at melde dig til dette kursus?

 

http://www.dogdancers.dk/page3.html

 

Sidst jeg hørte, var der stadig et par ledige pladser. Randi, en af trænerne fra min agilityklub, som også dogdancer, har meldt sig til. Jeg havde egentlig ikke tænkt, at jeg skulle med, men Randi talte ret godt for det i går, så nu er jeg lidt fristet. Randi har hørt meget godt om Johannas tidligere kurser, de skulle virkelig give en noget med hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike, har du overvejet at melde dig til dette kursus?

 

http://www.dogdancers.dk/page3.html

 

Sidst jeg hørte, var der stadig et par ledige pladser. Randi, en af trænerne fra min agilityklub, som også dogdancer, har meldt sig til. Jeg havde egentlig ikke tænkt, at jeg skulle med, men Randi talte ret godt for det i går, så nu er jeg lidt fristet. Randi har hørt meget godt om Johannas tidligere kurser, de skulle virkelig give en noget med hjem.

 

Det lyder rigtig godt :5up: Jeg skal på arbejde, men vil se om jeg kan bytte, så jeg vender lige tilbage :-D Omvendt, så er det måske meget smart lige at vente til jeg har fået bare basis på plads? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig godt :5up: Jeg skal på arbejde, men vil se om jeg kan bytte, så jeg vender lige tilbage :-D Omvendt, så er det måske meget smart lige at vente til jeg har fået bare basis på plads? :hmm:

 

Der står jo, at det er for alle niveauer, men du kan jo evt. maile og spørge. Jeg melder mig til, hvis der stadig er ledige pladser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu overvejer jeg alligevel, om vi skulle prøve at kaste os ud i et htm-nummer på et tidspunkt... :hmm: Jeg kunne godt tænke mig at bruge denne sang, og jeg synes, at den egner sig bedst til et htm-nummer:

 

[media]

[/media]

 

Men altså, det ville også være ærgerligt, hvis Tyson går død i det, fordi han synes, at det er kedeligt. Han er god til heelwork-positionerne, det er slet ikke det, men når han keder sig, begynder han at "hænge", og det er jo ikke så godt.

 

Jeg synes heller ikke selv, at htm er lige så sjovt som freestyle, men jeg bliver alligevel lidt grebet af lysten til at prøve kræfter med det, når jeg har været til konkurrence. :lol: Jeg kunne selvfølgelig bare stille op med det i for sjov-klassen og se, hvordan det går. Der må man have godbidder og legetøj med, og så er det altså lettere at bevare hundens motivation et helt nummer igennem. :mrgreen:

 

 

 

Nå, men vores næste freestyle-nummer bliver til "Oh Pretty Woman". Jeg er allerede ved at tænke koreografi. Jeg har dog måttet korte nummeret lidt ned, da det var lidt for langt, det må max være 2 1/2 minut i klasse 1. Der går nok noget tid, før nummeret er klar, for jeg har tænkt mig at inddrage nogle tricks, som Tyson ikke kan, så dem skal han lige lære. :lol: Det er dog også fint at fortsætte med "Big Spender" et stykke tid endnu, de fleste stiller op mange gange med de samme numre, selvom folk selvfølgelig tit retter dem lidt til mellem konkurrencerne ud fra den dommerkritik, de får.

 

 

 

Nollike, er du begyndt at tænke i musik?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu overvejer jeg alligevel, om vi skulle prøve at kaste os ud i et htm-nummer på et tidspunkt... :hmm: Jeg kunne godt tænke mig at bruge denne sang, og jeg synes, at den egner sig bedst til et htm-nummer:

 

[media]

[/media]

 

Men altså, det ville også være ærgerligt, hvis Tyson går død i det, fordi han synes, at det er kedeligt. Han er god til heelwork-positionerne, det er slet ikke det, men når han keder sig, begynder han at "hænge", og det er jo ikke så godt.

 

Jeg synes heller ikke selv, at htm er lige så sjovt som freestyle, men jeg bliver alligevel lidt grebet af lysten til at prøve kræfter med det, når jeg har været til konkurrence. :lol: Jeg kunne selvfølgelig bare stille op med det i for sjov-klassen og se, hvordan det går. Der må man have godbidder og legetøj med, og så er det altså lettere at bevare hundens motivation et helt nummer igennem. :mrgreen:

 

 

 

Nå, men vores næste freestyle-nummer bliver til "Oh Pretty Woman". Jeg er allerede ved at tænke koreografi. Jeg har dog måttet korte nummeret lidt ned, da det var lidt for langt, det må max være 2 1/2 minut i klasse 1. Der går nok noget tid, før nummeret er klar, for jeg har tænkt mig at inddrage nogle tricks, som Tyson ikke kan, så dem skal han lige lære. :lol: Det er dog også fint at fortsætte med "Big Spender" et stykke tid endnu, de fleste stiller op mange gange med de samme numre, selvom folk selvfølgelig tit retter dem lidt til mellem konkurrencerne ud fra den dommerkritik, de får.

 

 

 

Nollike, er du begyndt at tænke i musik?

 

Jeps :mrgreen: Men det er lidt svært, for jeg ved faktisk ikke hvor hurtig/langsom musikken skal være endnu... :hmm:Så lige nu hører jeg mest efter tekster for at se om der er noget som kunne bruges :-D Jeg har ikke engang fået mail fra Mugge endnu med øvelser/kommandoer osv. så jeg er lidt på bar bund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike, har du overvejet at melde dig til dette kursus?

 

http://www.dogdancers.dk/page3.html

 

Sidst jeg hørte, var der stadig et par ledige pladser. Randi, en af trænerne fra min agilityklub, som også dogdancer, har meldt sig til. Jeg havde egentlig ikke tænkt, at jeg skulle med, men Randi talte ret godt for det i går, så nu er jeg lidt fristet. Randi har hørt meget godt om Johannas tidligere kurser, de skulle virkelig give en noget med hjem.

 

Johanna er fantastisk! Virkelig, virkelig fantastisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres krydsede fingre - DE HJALP! :klap2:

 

I går vandt Tyson og jeg freestyle klasse 1 med 26,4 point (ud af 30 mulige). Og en af dommerne gav os skisme 9,2 (ud af 10) i kategorien "musik og fortolkning" - det er helt vildt! :banan:

 

Vi slog oven i købet Anja og Queeny fra www.dogdancers.dk. :shock: Anja er selv dogdancing-instruktør, og Queeny er HTM Champion, dvs. at hun har tre certifikater i HTM klasse 3. De er først lige begyndt at konkurrere i freestyle, og derfor var de i klasse 1, men de har trænet det længe, og Queeny er super dygtig og kan rigtig mange tricks, så jeg havde godt nok ikke regnet med at slå dem!

 

Til sidste konkurrence var Tyson jo ikke så meget på, så denne gang havde jeg virkelig sørget for at gejle ham op, inden vi kom i ringen. Og jeg skal love for, at det virkede. :mrgreen: Han var så ivrig, at han flere gange selv indlagde nogle ekstra tricks med at dreje rundt om sig selv i luften, og han var flere gange ved at løbe ind i mig af bare ivrighed. :lol: Men det var bare skønt, det var dejligt at gå i ringen med en hund, der var så meget på og helt tydeligt syntes, at det var kanonsjovt at være der. :5up:

 

I dag er jeg megatræt, for jeg havde så meget adrenalin i kroppen, at jeg næsten ikke har sovet i nat. Heldigvis er Tyson også ret kvæstet efter i går, så vi skal vist have os en lur senere på dagen. :gab:

 

Ih, det har jeg da helt overset det her.

 

Kæmpe tillykke, det er sgu godt gået:klap2::klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går til træning sagde Mugge, at Tyson og jeg gerne må flytte op på det øvede hold (også kaldet konkurrenceholdet), hvis jeg vil, da vi er på et højere niveau end de andre på det letøvede hold. Det øvede hold er dog et selvtræningshold og ikke et undervisningshold, selvom man selvfølgelig hjælper hinanden. Mugge og Sessa går selv på holdet.

 

Jeg skal lige tænke over det, men jeg tror egentlig, at jeg gerne vil blive på det hold, hvor vi er nu. Jeg synes nemlig, at det er meget rart med undervisning. En del af tingene kan Tyson allerede eller er på et højere niveau end de andre, men vi får også lært nye tricks, som han ikke kan i forvejen. Lige nu arbejder vi f.eks. med afstandsarbejde, hvor hunden bl.a. skal lære at løbe i en stor cirkel om en på afstand, og det er jeg glad for at få hjælp til.

 

Mugge sagde, at jeg under alle omstændigheder er velkommen til at komme til træning med det øvede hold de sidste gange op til konkurrencer, selv hvis jeg vælger at blive på det letøvede hold. Så det bliver nok sådan jeg gør det.

 

Jeg kan også godt lide mit hold, det er hyggeligt, og de andre på holdet er søde. Jeg kan jo altid se til næste sæson, om jeg så hellere vil rykke hold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg har fået plads på Johannas kursus. :-D

 

Så ender det måske med, at jeg dropper den almindelige dogdancing-træning den uge, for ellers er jeg bange for, at det bliver for meget for Tyson-manden. Søndagen før er der konkurrence i Brøndby (hvis vi da får lov til at eftertilmelde os, jeg missede tilmeldingsfristen), om onsdagen har vi dogdancing og om torsdagen agility. Når vi så også skal til Johannas flere timer lange kursus om fredagen, tror jeg, at det bliver lige i overkanten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...