Hop til indhold

Tysons og Noomis dogdancingtråd


Nollike
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Jeg kan se at der faktisk er flere "dansere" i det stor københavenske.

 

Jeg er begyndt sådan i det meget små at træne lidt med røvertøsen, men har svært ved at finde på hvad der er smart at lære til et nummer (laaangt ude i fremtiden godt nok).

 

Kunne der være interesse for en H-F dogdancer hold som mødtes engang i mellem for at hente inspiration, dele erfaring (host host :mrgreen:) mv.?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hahaha... Ak ja, Bitten har jo som fortalt lært at bakke..

Har så bare lavet den fejl at indlære "løftet pote" samtidig.

 

= En hund som kan bakke som en ninja med en løftet pote..

Men.. det var jo ikke heeelt det jeg gik efter :lol:

 

Det lyder da mega kært. :lun::lol:

 

Du sørger bare for, at det passer ind i jeres koreografi, så tror alle, at du har indlært det sådan med vilje og bliver vildt imponerede. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se at der faktisk er flere "dansere" i det stor københavenske.

 

Jeg er begyndt sådan i det meget små at træne lidt med røvertøsen, men har svært ved at finde på hvad der er smart at lære til et nummer (laaangt ude i fremtiden godt nok).

 

Kunne der være interesse for en H-F dogdancer hold som mødtes engang i mellem for at hente inspiration, dele erfaring (host host :mrgreen:) mv.?

 

Det kunne da være hyggeligt. :-) Hvis Tyson og skal være med, kræver det, at vi mødes et sted, hvor jeg rimelig let kan komme til med cykel eller det offentlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Buju påstår jo hårdnakket, at samojeder ikke dogdancer - men det modbeviser samojeden Aslan i klippet herunder. Jeg synes ikke, at nummeret generelt er specielt spændende, men prøve lige at tjekke 1 minut og 10 sekunder inde, hvor Aslan helt på egen pote laver sit show-stopper trick over mod dommerbordet, mens ejeren forgæves forsøger at få kontakt med ham. Jo, Aslan ved da nok, hvem han skal prøve at imponere for at vinde. :lol::lol::lol:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste omgang videoer for i aften - promise. :mrgreen:

 

Aussie, der danser til "Never ending story". Ikke et fantastisk nummer efter min mening, men sjovt for mig at sammenligne med Luna fra mit begynderhold, der dansede til samme sang til klubmesterskabet (nr. 2 video).

 

Jeg har vist for øvrigt i en anden tråd udnævnt Luna til at være springer spaniel, men hun er altså stabyhoun. :oops:

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

Aussien deltager i udtagelsen til det norske landshold, mens Luna kun havde gået de 8-9 gange på begynderholdet. Ud fra den betragtning synes jeg faktisk ikke, at hun klarer sig så dårligt i sammenligning. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For øvrigt er det en god idé at lave en liste over de tricks og positioner, ens hund kan eller er ved at lære. Det er en stor hjælp, når man laver koreografi, og når man skal danne sig et overblik over, hvad man vil arbejde på. Ud for de forskellige tricks kan man så skrive, hvor langt man er med dem.

 

Tysons liste ser f.eks. sådan ud:

 

Tysons tricks

· sit

· dæk

· stå

· rulle

· giv pote (både med højre og venstre pote)

· high five (højre pote)

· high ten (først højre, så venstre pote)

· vinke

· kysse

· bukke

· bakke

· twist

· turn

· otte (ottetal ml. ben) – også mens jeg går baglæns eller sidelæns

· zig-zag (også mens jeg går baglæns)

· danse (dreje rundt om sig selv på bagben)

· gå (gå fremad på bagben)

· tigge/hænderne op

· bang, du er død (lig død)

· kravle (kun med tydeligt håndtegn)

· hviske

· slange (lave slangeagtig bevægelse med hovedet)

· krydse (krydse forpoterne)

· op (hoppe op på noget, eller stille sig op på noget med forpoterne)

· ned (hoppe ned fra noget)

· elefanten (begge veje rundt)

· cirkle

· round

· kom

· vent

· spring (springe over/gennem noget)

· gennem (løbe gennem noget eller gå gennem ben)

· touch (snudetarget)

· apport

· bære (bære noget i munden)

· plads (heelwork position 1)

· fod (heelwork position 2)

· her (heelwork position 3)

· der (heelwork position 4)

· hest (heelwork position 5)

· emu (heelwork position 6)

· left (heelwork position 7)

· right (heelwork position 8)

· venstre (er ved at lære, skal stadig laves op mod væg for at være lige) (heelwork position 9)

· højre (er ved at lære, skal stadig laves op mod væg for at være lige) (heelwork position 10)

· front

· løfte forben I takt med at jeg løfter mine ben

· behind (bakke rundt om mig)

· op (springe op på min ryg bagfra, hvor jeg rejser mig)

· give me ten (løbe imod mig og klappe poterne mod mine hænder, mens han står på bagbenene)

· sidde med forpoterne på min arm

· stå med forpoterne på min hånd

· rotér (gå rundt om mig med forpoterne på mine lår) (er ved at lære)

· walk on (er ved at lære – skal stadig bruge plastikkrus)

· fremad (løbe fremad) (kan ikke perfekt endnu)

· pote (potetarget)

· ahead (gå fremad foran mig i omvendt front) (er stadig ved at lære)

 

 

- Springe over ben el. arm, springe gennem ben/arme, springe over stok, springe over ben bag ved kroppen, springe over min ryg, springe op ad mig

- cirkle/rundt om stok el. ben

 

 

 

 

Samtidig plejer jeg også at føre en liste over de tricks/positioner/kombinationer/moves, som jeg vil lære ham som det næste. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For øvrigt er det en god idé at lave en liste over de tricks og positioner, ens hund kan eller er ved at lære. Det er en stor hjælp, når man laver koreografi, og når man skal danne sig et overblik over, hvad man vil arbejde på. Ud for de forskellige tricks kan man så skrive, hvor langt man er med dem.

 

Tysons liste ser f.eks. sådan ud:

 

Tysons tricks

·sit

·dæk

·stå

·rulle

·giv pote (både med højre og venstre pote)

·high five (højre pote)

·high ten (først højre, så venstre pote)

·vinke

·kysse

·bukke

·bakke

·twist

·turn

·otte (ottetal ml. ben) – også mens jeg går baglæns eller sidelæns

·zig-zag (også mens jeg går baglæns)

·danse (dreje rundt om sig selv på bagben)

·gå (gå fremad på bagben)

·tigge/hænderne op

·bang, du er død (lig død)

·kravle (kun med tydeligt håndtegn)

·hviske

·slange (lave slangeagtig bevægelse med hovedet)

·krydse (krydse forpoterne)

·op (hoppe op på noget, eller stille sig op på noget med forpoterne)

·ned (hoppe ned fra noget)

·elefanten (begge veje rundt)

·cirkle

·round

·kom

·vent

·spring (springe over/gennem noget)

·gennem (løbe gennem noget eller gå gennem ben)

·touch (snudetarget)

·apport

·bære (bære noget i munden)

·plads (heelwork position 1)

·fod (heelwork position 2)

·her (heelwork position 3)

·der (heelwork position 4)

·hest (heelwork position 5)

·emu (heelwork position 6)

·left (heelwork position 7)

·right (heelwork position 8)

·venstre (er ved at lære, skal stadig laves op mod væg for at være lige) (heelwork position 9)

·højre (er ved at lære, skal stadig laves op mod væg for at være lige) (heelwork position 10)

·front

·løfte forben I takt med at jeg løfter mine ben

·behind (bakke rundt om mig)

·op (springe op på min ryg bagfra, hvor jeg rejser mig)

·give me ten (løbe imod mig og klappe poterne mod mine hænder, mens han står på bagbenene)

·sidde med forpoterne på min arm

·stå med forpoterne på min hånd

·rotér (gå rundt om mig med forpoterne på mine lår) (er ved at lære)

·walk on (er ved at lære – skal stadig bruge plastikkrus)

·fremad (løbe fremad) (kan ikke perfekt endnu)

·pote (potetarget)

·ahead (gå fremad foran mig i omvendt front) (er stadig ved at lære)

 

 

-Springe over ben el. arm, springe gennem ben/arme, springe over stok, springe over ben bag ved kroppen, springe over min ryg, springe op ad mig

-cirkle/rundt om stok el. ben

 

 

 

 

Samtidig plejer jeg også at føre en liste over de tricks/positioner/kombinationer/moves, som jeg vil lære ham som det næste. :-)

Der er meget at huske

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Sonja for alle de gode råd og film til at insperer :-P

Jeg er begyndt at træne paraply tricks med kiki til im singing in the rain og Koda ja han får kun trænet få tricks og masse Lp men han hygger sig alligevel men når vi er ovre fores lp prøve i oktober vil jeg også træne mere tricks med ham, han er bare lidt mere sløv i bevægelserne og ikke så vims med kiki han er lidt en elegant herre... Mn den sang som du også snakker om youve got a friend har jo hele tiden været min første ide til sang til ham fordi han ikke er så vims men så langt er vi slet ikke noget...

 

Men igen lærer utrolig meget af læse dine gode råd i denne tråd og så ses vi jo forhåbentlig til den næste seson udendørs konkurrencer med dogdancing :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Sonja for alle de gode råd og film til at insperer :-P

 

Selv tak, det er bare så hyggeligt at have nogle at snakke dogdancing med. Og du må også endelig lægge flere videoer ind, hvis det er, det er altid sjovt at se, hvad andre har fundet af gode numre. :5up:

 

Men igen lærer utrolig meget af læse dine gode råd i denne tråd og så ses vi jo forhåbentlig til den næste seson udendørs konkurrencer med dogdancing :mrgreen:

 

Jah, det kunne være sjovt! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, en border der danser til "You've Got A Friend In Me". Sådan ser Tyson og mits nummer til den sang altså ikke ud. :oops: Men vores er jo også et htm nummer, ikke freestyle, så det kan jeg jo altid bruge som undskyldning. :mrgreen:

 

[media]

[/media]

 

 

 

Der er jo konkurrence på søndag i Brøndby i forbindelse med DKK-udstillingen, og der stiller vi bare op i Freestyle klasse 1 med vores sædvanlige Big Spender"-nummer. Men den 3/10, hvor der er konkurrence i Border Collie klubben, har jeg også meldt os til HTM For Sjov klassen med "You've Got A Frind In Me". Det bliver lidt spændende at se, hvordan det går. Jeg har lavet koreografien og kan den også selv, men den er svær at få øvet med Tyson, da jeg ikke har plads nok derhjemme til at gå den igennem.

 

Årests sidste konkurrence ligger i slutningen af november, og der håber jeg, at vi er parat til at stille op med vores "Oh Pretty Woman"-nummer. Men nu må vi se...

Link til indlæg
Del på andre sites

I er altså vildt seje, sådan allerede at have flere numre:5up:

 

Mysla og jeg droppede pretty woman igen, den er for hurtig for hende..

 

Nu arbejder jeg lidt i "always look on the bright side of life", den passer vist fint i rytmen og er også sådan lidt sjov i det:mrgreen:

 

Det glæder jeg mig til at se - husk at filme til jeres afslutning! :-D

 

Jeg ville ellers have troet, at den passede fint til hende, for den er perfekt til Tyson, og jeg havde en idé om, at de bevægede sig på samme måde. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

SOnja :-D igen tak for alle de gode film...

Så "gyserfilmen" for noget tid siden hvor jeg fandt den på youtube og synes den er så genial og kan huske jeg tænkte bare det var mig som var kommet på den lidt anderledes ide... hehe

 

Vil gerne lære kiki "behind" som du har vist på film med tyson... Ikke lig etænkt over hvordan jeg vil indlære den endnu men hvordan har du gjort nogle tricks til den, har du udnyttet nogle andre ting han kunne i forvejen for at lære ham den???

Link til indlæg
Del på andre sites

SOnja :-D igen tak for alle de gode film...

Så "gyserfilmen" for noget tid siden hvor jeg fandt den på youtube og synes den er så genial og kan huske jeg tænkte bare det var mig som var kommet på den lidt anderledes ide... hehe

 

Vil gerne lære kiki "behind" som du har vist på film med tyson... Ikke lig etænkt over hvordan jeg vil indlære den endnu men hvordan har du gjort nogle tricks til den, har du udnyttet nogle andre ting han kunne i forvejen for at lære ham den???

 

Han kan jo bakke i forvejen, og det var selvfølgelig en hjælp. Da jeg lærte ham det, stillede jeg mig i et hjørne af stuen, så jeg havde vægge på min venstre side og bagved mig. Min højre side blokerede jeg med Tysons hundekurv. Så stillede jeg Tyson i plads og førte en hånd med en god bid bagud, så han var tvunget til at bakke for at få fat i den. I starten måtte jeg selv dreje halvt rundt og "møde" ham på halvvejen for at få ham hele vejen rundt (der er nogle, der deler øvelsen op i to trin, og så først sætter den sammen til sidst).

 

Da han kunne bakke hele vejen rundt om mig uden problemer i hjørnet, satte jeg verbalt signal på, inden jeg lavede håndtegnet. Derefter kunne jeg uden problemer flytte mig ud fra hjørnet og få ham til at lave tricket andre steder i stuen.

 

Han kan det perfekt derhjemme, uanset hvor i lejligheden vi laver det. Men af en eller anden grund har han lidt sværere ved det, så snart vi kommer udenfor, så det prøver jeg at træne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi har faktisk har talent for dogdancing. :5up: Vi træende med hende og Nollike i dag, og Noomi var rigtig god til heelworkpositionerne, til at gå zig-zag både forlæns, baglæns og sidelæns, hun kunne bakke i hest, hun kunne "stejle" og alt muligt. :klap:

 

Hun kunne ikke koncentrere sig i alt for lang tid af gangen, men når hun var på, var hun rigtig dygtig. :5up: Især når Nollike fik styr på sine ben. :mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

lidt ideer til tricks kan jo også komme i denne tråd :mrgreen:

 

 

der nogle gode ting i denne her [media]http://www.youtube.com/watch?v=YUD4pxM_p5Q[/media]

 

Det er altså farligt at se sådan en video, hvor de bruger klikker - Tyson kom hen for at se, hvor hans godbid blev af. :mrgreen:

 

Linda, husk nu at få nogen til at filme jer, når I træner tricks. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...