Hop til indhold

Så kom Beedle hjem


Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

Lørdag morgen , lige fra job , startede den lange tur på 4 timer , op for at hente Beedle , Jeg siger jer der er langt , godt øm i røven lykkedes det endelig at nå målet

 

Her mødte vi Janni og hendes dejlige fam. , nogle rigtig søde mennesker , og alle deres hunde , som lige havde været i bad , og var driv våde , men der blev hilst på de fleste , og så gik gættelegen i gang , hvem lignede Beedle , det kunne jeg bare ikke finde ud af , men Janni kom til undsætning , Beedle var lige oppe og blive tørret , og endelig var de færdige med alt det tørreri og der var han jo , åhhhhhhhhhhhh hvor var han kær , så blev der kælet , og et et par vovser mere kom ind , så havde jeg ikke hænder nok , og alle ville kæle , snart faldt der ro på og vi fik en kop kaffe og fik snakket om alt fra hunde til radioamatører :lol:

 

Og pludselig kom der et helt kuld af de dejligste babyer drønende ind , hold da op hvor var de kære , så måtte der kæles og gramses igen , nu hoppede og sprang , legede og kælede alle i en stor pærevælling , sikken fornøjelse

 

Tak Janni &Fam. for jeres gæstfrihed og dejlige humør

 

Hjemturen blev lidt af en oplevelse , for sent til færgen , så af sted ,lidt over 400 km for at komme hjem , det var varmt , Beddle prustede og ville kun ligge på min arm , den som var tættest på vinduet , og selv om han er lille gik der ikke lang tid før armen føles død , men det var jo bare derudad , vi stoppede et par gange undervejs , men det gik helt galt for Beedle , han stressede rundt og kunne slet ikke finde ud af noget som helst , både Flemming og mig skulle være ved siden af ham , men vi skulle også lige tisse , og det ville altså ikke se så godt ud at vi alle 3 gik ind på samme toilet :shock: .

 

Endelig hjemme ,næsten 5 timer senere, og spændingen var stor , hvad ville de syntes om hinanden , Jeg gik så en tur i den store have med Beedle , mens Flemming lukkede Kenzo ud og fik hilst på ham , så blev de sluppet sammen , Beedle var lidt trykket over alt det nye , men kun i 5 min , så havde de hilst , nu spurtede de begge ind og Beedle startede med at lægge en lort midt på gulvet :roll: , at rydde op , og nu fik de 2 tid til at hilse ordentligt på hinanden

 

Endelig tid til en slapper nede på den store terasse , med en tår kaffe og synet af de 2 små , hvor Beedle havde travlt med at undersøge det hele med Kenzo lige bagefter

 

Pludselig stod Beedle på den forkerte side af hegnet :shock: , der gik helt panik i mig , hvor pokker var han kommet ud , efter hunden som nu var nået om i den store have , rundt om hjørnet til indhegningen hvor de store var , selvfølgelig var de nysgerrige og løb over til hegnet med et par store vuf , sikken et chok den lille fik , han for om bag mig med halen mellem benene , hold da op hvor han rystede , men der blev trystet , og så tilbage hvor han hørte til

 

Vi fandt hurtigt ud af hvor smuthullet var , Kenzo har aldrig brugt det , han er nemlig for tyk til at komme igennem :-D , der er lidt større mellemrum mellem drædderne hvor hegnet sidder ind til væggen , det var lige netop stort nok til han kunne smutte igennem

 

Natten gik også fint , de sov dog ikke sammen , Beggle lagde sig på et skind og Kenzo sov i hans seng , og de må have været trætte , for ingen af dem kom op i sengen , det plejer Kenzo ellers altid at gøre i løbet af natten

 

Tidligt i morges , kl 6 , for det ikke er løgn , blev Beedlle urolig , han vimsede rundt , så var det bare op , det lille pus skulle tisse , da det var overstået kom der gang i dem begge , sikken energi så tidligt , det er vi sku ikke vandt til , der gik kun 10 min , så lå alt legetøjet spredt i hele huset , det blev rusket og kastet , så gik den jagten ind ,efter hinanden det gik , somme tider glemte de at dreje uden om hinanden , så blev der sammenstød

 

Og lige nu er gassen gået af dem , de sover som sten begge 2 , sikken en ro der er , nu er jeg så spændt på hvad han siger nu jeg skal ned hos papegøjerne , der er Kenzo altid med , nu må jeg se :-D

 

Så er der et par billeder , resten er på min mobil , og de er ikke kørt ind endnu

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååårh - hvor dejligt at se det går som det skal!

Er Kenzo ikke bare lykkelig over sin permanente legekammerat? :-D

 

Det tror jeg han er , de leger ikke helt på samme måde , så de skal lige finde ud af det :-)

 

Det lyder super :-D Stort tillykke med ham :5up:

 

Tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med det nye familiemedlem :5up:

 

Men jeg forstår ikke helt - har du nogle hunde, der sover inde i huset, og nogle der sover et andet sted?

 

De 4 Newfer sover alle ude , de vil kun være inde ret kort tid ,så går de ud igen , de får det for varm , de har et hus som er bygget i forlængelse med stuehuset , og har indhegning på modsatte side af hvor de små render , de små sover inde

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med ham. Hilste på ham for 14 dage siden.

Da vi hentede vores Nalini. Valgtet stod til sidst mellem ham og Nalini.

Han er rigtig sød og charmerende.

 

Hvor pudsigt at tænke på Beedle kunne have boet hos dig , går det godt med Nalini

 

tillykke med ham - det lyder jo til at gå godt allerede :-D

 

Det går rigtig godt , han er lidt nervøs over alt det fremmede , der er store hunde og skrigende fugle , det skal han lige vænne sig til , men Ham og Kenzo enes helt fint

 

Dejligt at høre at det går godt. :-) Hvor gammel er Beedle?

 

Han er 3 år og Kenzo bliver 3 til Dec :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Tillykke tillykke, sikke en fin løve :mrgreen: Det er simpelthen en fantastisk hunderace.

 

Han kunne godt minde lidt om Friggs far ud fra billederne -sådan lidt :rolleyes: Han er dog nok lidt mere grå end jeres.

 

Men glædelig ny vap :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil give dig ret , indtil nu , jeg har jo kun haft Beedle et par dage , men der har ingen problemer været endnu

 

Nu venter jeg bare på han skal begynde at gidde lege med Kenzo , det gidder han ikke , han leger selv , og når Kenzo vil være med , ja så går Beedle :eek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Uha ja :shock: Frigg var på besøg hos Scobby i weekenden, som er en af hendes kuld søskende.

 

Frigg startede ud med at "spille" meget kostbar i ca. 2 min. hvorefter de farede rundt over det hele.

 

Det blev lidt for meget for min mormors "følsomme" nerver. Nu er hun heller ikke hunde mennesker overhovedet. Og var derfor, selvfølgelig, som en magnet for dem begge :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor ser det hyggeligt ud :lol:

De skal nok begynde at lege samme lege, og så vil du ønske at de var lidt mere stille :mrgreen:

Det glæder jeg mig skam til :-D , han er jo stadig lidt trykket over alt det nye , han tør slet ikke gå ned på den bagerste del hvor fuglene bor , og den lille terasse oppe ved stuen tør han heller ikke bruge , der er jo nogle store vovser som siger buf

 

Men han skal nok bare lige lære det hele at kende og falde til

 

Uha ja :shock: Frigg var på besøg hos Scobby i weekenden, som er en af hendes kuld søskende.

 

Frigg startede ud med at "spille" meget kostbar i ca. 2 min. hvorefter de farede rundt over det hele.

 

Det blev lidt for meget for min mormors "følsomme" nerver. Nu er hun heller ikke hunde mennesker overhovedet. Og var derfor, selvfølgelig, som en magnet for dem begge :lol:

 

Jeg glæder mig bare så meget til de 2 små kan lege sammen , Beedle kan godt lege selv , ikke fordi det varer så længe , han vil helst være på skødet , men det skal jo lige blive hverdag i det nye hjem , så skal det nok komme

Tillykke med lille Beedle! :klap2:

 

Og dejligt, at det går så godt, han skal jo nok vende sig til de skrigende fugle osv. :5up:

 

Ja det er noget helt nyt for ham , tror jeg da :-) , alt det nye virker lidt skræmmende på ham , men det er også kun 2 dage han har været her

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille opdate

 

I dag var de så alene hjemme en lille times tid , jeg var nødt til lige at skulle i byen , så jeg var lidt spændt på at komme hjem , jeg blev mødt af 2 glade gøende vovser , og alt så ud til at være i skønneste orden , lige til jeg kom ind i stuen , det lå en bæd midt på gulvet og deres store pude og gulvtæppe var vådt af en stor tissetår , hvem der har tisset kan jeg ikke sige , men Kenzo plejer ikke at lave noget inde , men man skal aldrig sige aldrig , men bædden var Beedles , de får nemlig ikke sammen mad så det var nemt at finde ejermanden , så det blev lige ordnet og nu ville jeg så gå en tur i haven med dem , så Beedle kunne lære hele haven at kende , det gik ikke så godt , han blev meget trykket da vi kom uden for lågen , ville hele tiden op og bæres , jeg satte mig ned for han skulle føle sig mere sikker , men nej det lykkedes ikke ,jeg gik så lidt videre men han rendte bare ind mellem mine ben og ville slet ikke gå tur , han hverken ville have godbidder eller gå nogen steder , og han var virkelig bange , så det gik ikke

 

Han har faktisk slet ikke virket helt glad i dag , han har kastet og rusket lidt legetøj et par gange , ellers har han brugt tiden på at gå efter mig hele tiden , ligge på skødet eller ved siden af mig

 

Kenzo prøver stadig at få ham med i leg , løber over til ham med legetøj i munden , går frem og tilbage foran ham , men opgiver så når der ikke er respons

 

Jeg regner bestemt med at det bare er et spørgsmål om tid , så falder han nok mere til og vil være med til gåture og leg

 

Det var så lidt fra i dag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror han er ved at komme over det , de har tonset rundt hele formiddagen og bare leget :lol:

 

Han er skam også blevet så modig at han stod og kikkede ind i fuglehuset da jeg var nede hos dem , han kom ikke ind , men pyt det var store fremskridt , og her til aften blev han båret ud så han kunne hilse på Bibi , de var ikke lukket sammen , men fik lige lov at snuse , det gik også fint , og lige nu sover de begge , så kan jeg hvile ørene så længe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går bare fint med de 2 små , det er dog ikke altid de er enige om hvornår der skal leges , Beedle elsker tykkeben , og er gået i gang med sådan et , kan Kenzo lokke nok så meget , uden held , så kan Beedle spille op , men når Kenzo sover , så gidder han bestemt ikke :-D

 

Ellers er han en kærlig og dejlig hund , han elsker at putte og kæle , han er meget opsat på at mentaltræne , han så gerne jeg lavede udfordringer med ham hele tiden , men det har jeg altså ikke tid til

 

Der er dog nogle ting som ikke fungere endnu , det arbejder jeg på , Han tør ikke være sammen med de store hunde , han gør helt vildt og pisker en stemning op , der er ingenting når jeg løfter ham op og de hilser gennem hegnet , men de store skal også ind som de plejer , det går bare ikke , så i denne uge har de været henvist til at blive ude , og de store har fået ekstra opmærksomhed ude og et par gåture mere , men jeg bliver nødt til at finde på noget , de store er også en del af fam. og skal kunne komme ind som de plejer

 

Alene hjemme er sådan set også godt nok for Beedle , han skal bare ikke have hele huset , det kan han slet ikke rumme , han gør og farer stresset rundt hele tiden , det er så løst ved at lukke af så kun gang og toilet er til rådighed , det går meget bedre , men det har Kenzo aldrig været vandt til , så han er begyndt at gemme sig og ikke vil snakke med os når vi tager nøglerne , så der skal trænes på det

 

Her er de ved at søge mad som er smidt ud til dem , det er de gode til

 

Ved ikke om det her virker , prøver med en vidio af deres leg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...