Hop til indhold

En lille solstrålehistorie


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

I går var jeg ringsekretær til Terrierklubbens lydigheds DM - der samtidig var officielle lydighedsprøver for alle racer.

 

En af hundeførerne fra mit hold var oppe - med den ene af hendes to amstaffer. Og de fik rent faktisk 1. præmie i klasse 1 og blev 2. vinder i klassen - det var bare SÅ godt! Og dommeren virkede helt pjattet med Rosa og nussede hende også lige lidt efter præmieoverrækkelsen. Samtidig er Rosa bare rigtig sød og fik mulet lidt med Asta og Vilya. Det var så sjovt at se, når folk stod og sagde "næh, hvor er den sød, hvad er det for én?" Og Janne så svarede "en amstaff" :mrgreen:

 

Og samtidig så tankevækkende, for inden prøven sagde hun "jeg håber, det går godt, for det er jo nok sidste gang, jeg kan gå op med hende".... For pokker, hvor er det træls, når al den her ballade går ud over de forkerte - for hun er virkelig ansvarlig og har fint styr på hendes hunde, samtidig med, at hun godt ved, at de ikke skal hilse eller lege med alle mulige hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig historie :-D

 

Men dette er desværre også årsagen til at mig og Luna har droppet lydighedstræningen...

 

Luna har jo gået på hvalpehold for kommende konkurrence hunde, men jeg har ikke tilmeldt hende unghundeholdet for kommende konkurrence lydigheds hunde, jeg kan på nuværende tidspunkt ikke helt se formålet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig historie :-D

 

Men dette er desværre også årsagen til at mig og Luna har droppet lydighedstræningen...

 

Luna har jo gået på hvalpehold for kommende konkurrence hunde, men jeg har ikke tilmeldt hende unghundeholdet for kommende konkurrence lydigheds hunde, jeg kan på nuværende tidspunkt ikke helt se formålet...

 

Formålet skulle jo gerne være, at Luna og du har det sjovt - ikke om I kan vinde konkurrencer. Prøverne er jo bare en bonus, så uanset, hvad resultatet af politikernes rablerier bliver, så synes jeg da ikke, at I skal stoppe med at træne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Formålet skulle jo gerne være, at Luna og du har det sjovt - ikke om I kan vinde konkurrencer. Prøverne er jo bare en bonus, så uanset, hvad resultatet af politikernes rablerier bliver, så synes jeg da ikke, at I skal stoppe med at træne.

 

Vi stopper så heller ikke med at træne, vi træner bare andre steder, steder hvor ingen kigger skævt til os... Og vi træner ikke noget hvor det skal ende med en konkurrence, da jeg syntes, at det er lidt omsonst at træne op til en konkurrence man ikke må deltage i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi stopper så heller ikke med at træne, vi træner bare andre steder, steder hvor ingen kigger skævt til os... Og vi træner ikke noget hvor det skal ende med en konkurrence, da jeg syntes, at det er lidt omsonst at træne op til en konkurrence man ikke må deltage i...

 

Jeg tvivler på, at der kommer regler, der betyder at allerede registrerede hunde, ikke må deltage... det ville ligne Dansk lovgivning og DKK meget dårligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tvivler på, at der kommer regler, der betyder at allerede registrerede hunde, ikke må deltage... det ville ligne Dansk lovgivning og DKK meget dårligt!

 

Du har nok ret, men som debatten kører i øjeblikket, så er jeg nok bare lidt demotiveret... Det er også lidt svært at tage til træning, når man hver eneste gang skal høre på kommentarer om ens race, og nærmest bliver påtvunget ansvaret for de dumme hunde af denne race som de forskellige kender. Så lige nu holder vi os på et rent muskel/kamphunde hold, hvor alle er i samme båd :blink:

 

Så efter samtale med min træner fra konkurrence holdet, så har vi besluttet at udsætte træningen i et halvt år, for derefter at se hvad der sker. Hun mente ikke at det var et problem, så længe jeg bare forsatte med at træne herhjemme, så ville vi godt kunne indhente det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke et bittert sødt indlæg :5up: :(

 

Super resultat :cool: bittert at det måske bliver det sidste :(

 

Hvem bestemmer om hun får lov til at stille igen? Er der et regelsæt, der dikterer eller ..... :?:

 

Nej, DKK's officielle udmelding er jo, at de er imod et raceforbud, men som det ser ud politisk bliver det jo nok en realitet - og så skal DKK selvfølgelig rette sig efter det. Forventer dog at de laver en overgangsordning - lige som med halekuperede hunde o.l.

 

Og det er nok ikke sandsynligt, at amstaf ikke bliver en af de racer, der rammes af et forbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Nej, DKK's officielle udmelding er jo, at de er imod et raceforbud, men som det ser ud politisk bliver det jo nok en realitet - og så skal DKK selvfølgelig rette sig efter det. Forventer dog at de laver en overgangsordning - lige som med halekuperede hunde o.l.

 

Og det er nok ikke sandsynligt, at amstaf ikke bliver en af de racer, der rammes af et forbud.

 

Jeg skrev og spurgte DKK, og her er deres svar:

 

Hvis Folketinget skulle ende med at vedtage forbud mod enkeltracer, hvad DKK - som bekendt - ikke anbefaler, så vil der under alle omstændigheder jo skulle indføres overgangsbestemmelser. DKK vil i så fald respektere den lovgivning, der måtte komme på området.

Mere præcist kan vi af gode grunde ikke svare dig på nuværende tidspunkt. Men under alle omstændigheder er det naturligvis godt for din hund, at du arbejder engageret med den.

Med venlig hilsen

DANSK KENNEL KLUB

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev og spurgte DKK, og her er deres svar:

 

Hvis Folketinget skulle ende med at vedtage forbud mod enkeltracer, hvad DKK - som bekendt - ikke anbefaler, så vil der under alle omstændigheder jo skulle indføres overgangsbestemmelser. DKK vil i så fald respektere den lovgivning, der måtte komme på området.

Mere præcist kan vi af gode grunde ikke svare dig på nuværende tidspunkt. Men under alle omstændigheder er det naturligvis godt for din hund, at du arbejder engageret med den.

 

Med venlig hilsen

DANSK KENNEL KLUB

 

Fint svar - uden at love noget, de ikke kan holde! Men for pokker, hvor jeg forstår din frustration :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...