Hop til indhold

Luna og hjerteormen


Lonny
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen
Ja, det er jo endnu værre hvis hun er konkurrence hund, og skal have en vis fysisk formåen :cry:

Hvad siger dyrlægen angående de permanente skader, tror h*n at hun slipper helskindet fra den omgang?

 

 

jeg har dårlig nok snakket med en dyrlæge om hendes lungeorm det er altid en sygeplejeske som ringer synes godt det er irriterende da jeg havde nogle spørgsmål:(:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg har dårlig nok snakket med en dyrlæge om hendes lungeorm det er altid en sygeplejeske som ringer synes godt det er irriterende da jeg havde nogle spørgsmål:(:evil:

 

Det ville jeg da godt nok også blive sur over :evil: Min dyrlæge ringer altid personligt tilbage hvis man beder om det. Og selvom Baldur bliver behandlet hos en anden dyrlæge en vores normale, så tager hun sig også tid til at tale med mig om Baldur :5up:

 

Til gengæld har jeg lige opdaget hvad manglende nattesøvn kan gøre ved et ægtepar :blink:

Min mand tillod sig lige (i tlf) at brokke sig over at han havde sovet dårligt og var træt... Men nu var det ligesom mig der steg op alle 3 gange Luna skulle ud og besørge, og det var mig der tog hende med ned i stuen og var vågen sammen med hende i 2 timer, så min Baldur og min mand kunne få lov at sove i fred.

 

Så det faldt ikke i helt god jord, da han begyndte at klage over hvor dårligt han syntes han havde sovet... :evil:

 

Og da han så begyndte at brokke sig over at hundene havde skubbet i nat og at det havde holdt ham vågen, så måtte jeg jo insistere på at han måtte have drømt, idet at jeg jo lå nede i stuen med Luna :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååå, men det er da godt, at ingen af dem hoster. Det kunne måske tyde på, at de ikke er SÅ hårdt angrebne.. --Eller osse var Silke bare ekstremt hårdt angrebet. Det sagde dyrlægen godtnok at hun var, men jeg tror ikke rigtig det sivede ind at min hund måske kunne dø..

---Og det er jo næsten 7 år siden. Dengang havde man ikke så megen erfaring med behandlingen...

 

--Men hosten varede "kun" et døgn..

 

Så vi kan da håbe på, at dine hunde slipper af med ormene uden at de først skal irritere lungerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååå, men det er da godt, at ingen af dem hoster. Det kunne måske tyde på, at de ikke er SÅ hårdt angrebne.. --Eller osse var Silke bare ekstremt hårdt angrebet. Det sagde dyrlægen godtnok at hun var, men jeg tror ikke rigtig det sivede ind at min hund måske kunne dø..

---Og det er jo næsten 7 år siden. Dengang havde man ikke så megen erfaring med behandlingen...

 

--Men hosten varede "kun" et døgn..

 

Så vi kan da håbe på, at dine hunde slipper af med ormene uden at de først skal irritere lungerne.

 

Det håber jeg også, men jeg tror det ikke med Baldur, da han i forvejen har gået og småhostet den sidste måneds tid.

 

Luna savler bare. Men jeg tror det må være fordi at hun har kvalme, at hun går og savler og smasker hele tiden :confused:

 

Men jeg havde det ikke godt med at forlade dem i morges, og nu sidder jeg bare her og venter på at jeg kan komme hjem og se hvordan de har det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det håber jeg også, men jeg tror det ikke med Baldur, da han i forvejen har gået og småhostet den sidste måneds tid.

 

Luna savler bare. Men jeg tror det må være fordi at hun har kvalme, at hun går og savler og smasker hele tiden :confused:

 

Men jeg havde det ikke godt med at forlade dem i morges, og nu sidder jeg bare her og venter på at jeg kan komme hjem og se hvordan de har det.

 

uuuh....:ae:

 

Er de alene hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

uuuh....:ae:

 

Er de alene hjemme?

 

Ja, jeg var jo nødt til at gå på arbejde :megaked:

 

Men nu har jeg heldigvis fri om 10 minutter, og så overvejer jeg rent faktisk at blive "syg" resten af ugen, så jeg kan holde øje med dem.

 

Hvad gjorde du? Man kan jo ikke tage fri i en måned, som er den tid behandlingen varer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg var jo nødt til at gå på arbejde :megaked:

 

Men nu har jeg heldigvis fri om 10 minutter, og så overvejer jeg rent faktisk at blive "syg" resten af ugen, så jeg kan holde øje med dem.

 

Hvad gjorde du? Man kan jo ikke tage fri i en måned, som er den tid behandlingen varer?

 

 

Ej... der burde være noget der hedder "Hunds første sygedag"...:roll:

 

Jeg er så priviligeret, så jeg er arbejdsfri. Jeg er førtidspensionist.

Så jeg kunne sagtens sidde og stirre ind i et par desperate hundeøjne på en hund, der ikke kunne trække vejret uden at hoste.

DET er altså osse anstrengende.

 

Og i al den tid Silke fik piller, måtte hun ikke rende løs. Det var 100% snorluftning. Som hun absolut ikke var vant til.

Første gang, hun blev sluppet fri, stak hun efter en hjort, --og spurtede af sted, så JEG var ved at få et nervøst hjertetilfælde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej... der burde være noget der hedder "Hunds første sygedag"...:roll:

 

Jeg er så priviligeret, så jeg er arbejdsfri. Jeg er førtidspensionist.

Så jeg kunne sagtens sidde og stirre ind i et par desperate hundeøjne på en hund, der ikke kunne trække vejret uden at hoste.

DET er altså osse anstrengende.

 

Og i al den tid Silke fik piller, måtte hun ikke rende løs. Det var 100% snorluftning. Som hun absolut ikke var vant til.

Første gang, hun blev sluppet fri, stak hun efter en hjort, --og spurtede af sted, så JEG var ved at få et nervøst hjertetilfælde...

 

Ja, jeg havde 2 selvbetalte fridage i sidste uge, og så kan jeg vist desværre ikke rigtig tillade mig flere fridage :cry:

 

Men jeg er næsten lige kommet hjem, og begge hunde har det efter omstændighederne godt :5up:

Luna har fået dårlig mave og har overskidt det hele, men det var vel hvad man kunne forvente.

De hoster ikke rigtig, så jeg håber, at det betyder at det alligevel ikke står så slemt til med Baldur :5up:

 

Hverken Baldur eller Luna må gå til træning, eller på nogen måde anstrenge sig. Så i går gik med at ringe til de steder vi allerede går til træning, og til de steder hvor vi skulle starte i september... Der hvor vi ikke var startet endnu var de heldigvis flinke, og vi får vores penge retur :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så godt at høre de ikke hoster sig søvnløse. Har du overvejet en madras i stuen så du kan ligge lidt mens du holder Luna med selskab? Læg evt aviser på gulvet, hvis Luna er renlig vil hun sandsynligvis ikke være glad for at lave noget indendørs, så kan aviser måske gøre det mindre skamfuldt for hende?

 

Så er der kun 29 dage tilbage af kuren!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så godt at høre de ikke hoster sig søvnløse. Har du overvejet en madras i stuen så du kan ligge lidt mens du holder Luna med selskab? Læg evt aviser på gulvet, hvis Luna er renlig vil hun sandsynligvis ikke være glad for at lave noget indendørs, så kan aviser måske gøre det mindre skamfuldt for hende?

 

Så er der kun 29 dage tilbage af kuren!

 

Luna er skam velkommen i både sofa og seng, så ingen grund til madrasser her :lol:

 

Luna er næsten renlig, så hun siger heldigvis til om natten, og jeg tvinger så mig selv til at stige op, så vi løber i fast rutefart frem og tilbage hele natten.

 

Det er værre om dagen, da hun jo er i bur når hun er alene hjemme, og det er simpelthen så synd for hende når hun er nødt til at besørge i sit bur :cry:

Men når jeg opdager at hun har dårlig mave, så plejer jeg at tage hende med på arbejde, så hun slipper for ikke at kunne komme ud og besørge. Men jeg troede jo lige at jeg havde fået bugt med hendes dårlige mave, og så var jeg for træt i morges (efter 2 timers søvn) til at tænke over at jeg selvfølgelig skulle have haft taget hende med på arbejde :cry:

 

Men jeg er heldigvis ved bedre mod i dag, efter at have set at de havde det godt da jeg kom hjem. Og så har jeg også lige talt med dyrlægen, som bekræftede, at det at de ikke hoster, godt kan betyde at de ikke er så slemt inficeret som vi lige troede :5up:

Desuden fortalte hun mig at det var sjældent at hunde fik en allergisk reaktion når de var under behandling, og at de ikke sådan bare drattede om fra det ene øjeblik til det andet, men derimod fik det mere og mere dårligt. Så jeg skulle ikke være så nervøs over at tage på arbejde, da jeg stadig ville kunne nå at gøre noget ved det selvom han blev syg i løbet af dagen.

 

Baldur er rigtig, rigtig træt, men han spiser og han logrer med halen, så helt galt kan det ikke være.

Og Luna har dårlig mave, men ellers er hun en pestilens som sædvanligt, så det kan heller ikke stå helt galt til.

 

Så i dag ser jeg meget mere lyst på det hele end jeg har gjort de sidste par dage :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det ville jeg da godt nok også blive sur over :evil: Min dyrlæge ringer altid personligt tilbage hvis man beder om det. Og selvom Baldur bliver behandlet hos en anden dyrlæge en vores normale, så tager hun sig også tid til at tale med mig om Baldur :5up:

 

Til gengæld har jeg lige opdaget hvad manglende nattesøvn kan gøre ved et ægtepar :blink:

Min mand tillod sig lige (i tlf) at brokke sig over at han havde sovet dårligt og var træt... Men nu var det ligesom mig der steg op alle 3 gange Luna skulle ud og besørge, og det var mig der tog hende med ned i stuen og var vågen sammen med hende i 2 timer, så min Baldur og min mand kunne få lov at sove i fred.

 

Så det faldt ikke i helt god jord, da han begyndte at klage over hvor dårligt han syntes han havde sovet... :evil:

 

Og da han så begyndte at brokke sig over at hundene havde skubbet i nat og at det havde holdt ham vågen, så måtte jeg jo insistere på at han måtte have drømt, idet at jeg jo lå nede i stuen med Luna :lol:

 

jeg kan slet ikke se hvorfor det er en veterinærsygeplejerske der skal ringe til kunden når det drejer sig om en diagnose hvor hunden er syg:evil: så er det en dyrlæge det er min vurdering hvis hundens afføringsprøve var nagativ derimod er det ok at sygeplejersken ringer

 

ja jeg kender det min bedre halvdel har det også med og beklage sig selvom det er os andre der både er oppe med baby og hunde om natten :roll::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge hunde har det forbløffende godt efter omstændighederne :5up:

 

Luna har lige sovet hele natten igennem uden at skulle ud og skide, det er første gang i en uge :mrgreen:

 

De er begge lidt mere trætte en normalt, men ellers er der ikke noget at se på dem, ingen hoste, ingen opkastninger, ingenting overhovedet :5up:

 

Så efterhånden som dagene går, så tror jeg mere og mere på at det her ender godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så bliver der nok heller ikke noget. Silke hostede MEGET lige fra starten af.....

 

Men det kan jo selvfølgelig være, at man starter med en mildere dosis i dag end man gjorde dengang?

Har I en plan om at sætte dosis op på et tidspunkt?

 

 

Det KAN jo osse være, at dine heldige hunde bare ikke er så hårdt angrebet..

 

----------Og så er det, at nogle mennesker i den situation tænker: "Nåmen så var det nok ikke så galt, jeg behøver nok ikke gennemføre HELE kuren med de dyre piller..............."

 

Tanken er forståelig nok. Men hvis man stopper i utide, så er der netop fare for at man er med til at skabe resistente orm.

---Så det er bare om at få proppet alle pillerne i begge hundene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så bliver der nok heller ikke noget. Silke hostede MEGET lige fra starten af.....

 

Men det kan jo selvfølgelig være, at man starter med en mildere dosis i dag end man gjorde dengang?

Har I en plan om at sætte dosis op på et tidspunkt?

 

 

Det KAN jo osse være, at dine heldige hunde bare ikke er så hårdt angrebet..

 

----------Og så er det, at nogle mennesker i den situation tænker: "Nåmen så var det nok ikke så galt, jeg behøver nok ikke gennemføre HELE kuren med de dyre piller..............."

 

Tanken er forståelig nok. Men hvis man stopper i utide, så er der netop fare for at man er med til at skabe resistente orm.

---Så det er bare om at få proppet alle pillerne i begge hundene...

 

Jeg har skam ikke tænkt mig at stoppe nogen som helst kur! Men nu var det nok heller ikke mig du tænkte på :blink:

Mine hunde forbliver på kuren lige indtil dyrlægen siger at det ikke længere er nødvendigt.

 

Dyrlægen har ikke tænkt sig at sætte dosis op senere, men hun siger, at det ikke er sikkert at de er kurerede når måneden er gået. Hun behandler dem med en meget lav dosis, netop for ikke at slå for mange orme ihjel på én gang, og dermed risikerer et hjertestop eller en allergisk reaktion.

 

Jeg kan dog se på Baldur at pencilinen er begyndt at virke på ham, han er ikke så rød i øjene mere som han har været. Jeg har et par gange haft ham hos dyrlægen fordi at hans øjne var lidt blodskudte, men da der ikke rigtig var nogen andre symptomer, så er vi blevet enige om at han enten bare var lidt irriteret, eller måske var forkølet. Men det har selvfølgelig været pga. hans infektion. Men nu kan jeg som sagt se at hans øjne begynder at blive mere klare, og mindre blodskudte :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skam ikke tænkt mig at stoppe nogen som helst kur! Men nu var det nok heller ikke mig du tænkte på :blink:

Mine hunde forbliver på kuren lige indtil dyrlægen siger at det ikke længere er nødvendigt.

 

Dyrlægen har ikke tænkt sig at sætte dosis op senere, men hun siger, at det ikke er sikkert at de er kurerede når måneden er gået. Hun behandler dem med en meget lav dosis, netop for ikke at slå for mange orme ihjel på én gang, og dermed risikerer et hjertestop eller en allergisk reaktion.

 

Jeg kan dog se på Baldur at pencilinen er begyndt at virke på ham, han er ikke så rød i øjene mere som han har været. Jeg har et par gange haft ham hos dyrlægen fordi at hans øjne var lidt blodskudte, men da der ikke rigtig var nogen andre symptomer, så er vi blevet enige om at han enten bare var lidt irriteret, eller måske var forkølet. Men det har selvfølgelig været pga. hans infektion. Men nu kan jeg som sagt se at hans øjne begynder at blive mere klare, og mindre blodskudte :5up:

 

Nehej! Det var bestemt ikke dig, jeg tænkte på. Det var bare oppe tidligere i debatten, at resistens kunne opstå på grund af fejlmedicinering, hvilket der var nogen der havde svært ved at se hvordan det skulle kunne ske.

 

Det lyder i hvert fald som om Baldur er stærkt på vej til at få det bedre. --Eller osse er der bare ingen veninder i løbetid lige nu:lol::lol:.. DE kan nemlig osse give røde øjne hos en helt rask hanhund..

 

Dyrlægen har sikkert ret i, at det ikke er nok med en enkelt måneds behandling. --Problemet er bare, at hundenes afføring sagtens kan være falsk negative flere gange efter behandlingen.

--Hvis der dukker symptomer op efter endt behandling, så kan det godt være, at I skal gentage ormekuren ---selv om afføringen er negativ...

 

....Det er noet jævelskab, det hjerte- lunge-ormeri...:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så... har jeg kikket mine gamle dyrlægekvitteringer igennem. Den pille, som Silke fik som forebyggelse mod hjerte-lungeorm efter hun var blevet kureret, den hed Interceptor. Og hun skulle have en pille på samme dato hver måned.

 

Nu får hun Advocate. Også på samme dato hver måned.

 

Her er en side med forebyggende behandlinger mod hjerteorm:

 

http://marvistavet.com/html/body_heartworm_prevention.html

 

Det er sikkert kun nogle af præparaterne, der bruges herhjemme.

 

Men det ER altså muligt at forebygge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nehej! Det var bestemt ikke dig, jeg tænkte på. Det var bare oppe tidligere i debatten, at resistens kunne opstå på grund af fejlmedicinering, hvilket der var nogen der havde svært ved at se hvordan det skulle kunne ske.

 

Det lyder i hvert fald som om Baldur er stærkt på vej til at få det bedre. --Eller osse er der bare ingen veninder i løbetid lige nu:lol::lol:.. DE kan nemlig osse give røde øjne hos en helt rask hanhund..

 

Dyrlægen har sikkert ret i, at det ikke er nok med en enkelt måneds behandling. --Problemet er bare, at hundenes afføring sagtens kan være falsk negative flere gange efter behandlingen.

--Hvis der dukker symptomer op efter endt behandling, så kan det godt være, at I skal gentage ormekuren ---selv om afføringen er negativ...

 

....Det er noet jævelskab, det hjerte- lunge-ormeri...:evil:

 

Aftalen med dyrlægen er at vi tester efter en måned, hvis denne test er negativ (han har ikke hjerteorm), så tester vi igen efter 3 måneder, og igen efter et halvt år. Herefter tester vi én gang hvert år, eller hvis jeg føler at det er nødvendigt. Så vi burde være rimelig sikre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige gået op for mig hvor dyrt det er at have syge dyr :shock:

 

Luna:

 

Dyrlægeregning 1.000

Medicin: 600

 

Baldur:

 

Dyrlægeregning: Jeg har endnu ikke fået regningen, men jeg vil anslå den til mellem 2.000 - 3.000 (Vi har fået taget en fuld blodtest, og hun har brugt 3 timer på at undersøge og tale med os)

 

Medicin: 1.000

 

Og nu er katten også blevet syg :shock:

Han nægter at spise sin tørfoder, også den nye... Jeg prøvede så at lade være med at give ham andet end det, men nu er han blevet rigtig tynd :cry: Så jeg tror at grunden til at han nægter at spise tørkost er, at der er noget galt med hans tænder. Så afsted til dyrlægen igen.

 

Jeg vil altså have et rabatkort til dyrlægen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...