Hop til indhold

Lidt undren over godbidder


Gæst Tinee
 Share

Recommended Posts

Ellers er ostetern også et stort hit hos mange hunde. Tyson vil gøre næsten hvad som helst for sådan en lille ostehaps. :-D

 

 

også her :5up: Lillebror ostehaps flækkes to gange og skæres i bitte små tern. Det giver pænt mange godbidder ud af sådan en ostehaps og så er de dejligt "smattede", så man kan også bruge dem til at klistre fast i træernes bark til et anderledes fodersøg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er endnu ikke lykkedes mig, at finde lige dén godbid som Ninja vil gøre ALT for (og hun er nu 7 mdr.)... Og det kan godt være noget af en udfordring nogle gange... Og jeg har virkelig prøvet alt, men efter et par træningsgange, så gider hun ikke rigtigt den samme guf mere... :roll:

Men tilgengæld er hun så boldfikseret, så hun vil gøre alt for sin gule bold ;-) Og selvom jeg bruger to helt ens bolde, så er den ene bare så meget bedre end den anden!!! Og hun ved nøjagtigt hvilken af dem det er :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er endnu ikke lykkedes mig, at finde lige dén godbid som Ninja vil gøre ALT for (og hun er nu 7 mdr.)... Og det kan godt være noget af en udfordring nogle gange... Og jeg har virkelig prøvet alt, men efter et par træningsgange, så gider hun ikke rigtigt den samme guf mere... :roll:

Men tilgengæld er hun så boldfikseret, så hun vil gøre alt for sin gule bold ;-) Og selvom jeg bruger to helt ens bolde, så er den ene bare så meget bedre end den anden!!! Og hun ved nøjagtigt hvilken af dem det er :blink:

 

Er det ikke bare noget de der schæfere har ? Jeg synes hovedparten af de schæfere til ph er tossede med bolden, men godbidden ? Nej tak. (og det er så også dem jeg giver skylden for at have smittet Bassen med det bold-fjas. Bernere skal stå på hovedet for noget spiseligt, men Bassen vil helst have sit reb eller en bold :roll::mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke bare noget de der schæfere har ? Jeg synes hovedparten af de schæfere til ph er tossede med bolden, men godbidden ? Nej tak. (og det er så også dem jeg giver skylden for at have smittet Bassen med det bold-fjas. Bernere skal stå på hovedet for noget spiseligt, men Bassen vil helst have sit reb eller en bold :roll::mrgreen: )

 

He he jo tror jeg også efterhånden... Caisar var den største boldidiot :roll: Han gad absolut ikke guffer.

Kimba derimod, hun ville slå ihjel for en krumme... Men det gav altså nogle ret grimme sår på hænderne efter træning :roll::shock:

 

Må altså møde ham Bassen en dag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger begge dele - der er slet ingen tvivl om, at hendes drive og hurtighed er dobbelt så stort når hun arbejder for sin bold. Desværre bliver det også ofte noget sjusk :rolleyes: fordi hun har så travlt med at skulle have den skide bold nununununununununu!

 

Så til lydighed bruger vi guffer - til agility er det bolden - der kan gufferne hoppe og rende.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med de andre - find noget hunden kan lide og som den er villig til at arbejde for.

 

Jeg varierer Livas godbider til træning. Pølser i alle varianter er gode. Vi holder os dog fra de færdigkøbte kylling- og skinketern. De er altså for små og det gik for meget udover mine fingerspidser.

 

P.t. får hun minifrikadeller - var i Føtex i sidste uge, hvor de var sat ned til ½ pris p.g.a. dato. Købte en masse pakker, som røg direkte i fryseren.

 

Et tid hvis man gerne vil spare lidt på pølser m.v. er at blande pølsestykker og tørfoder i godbidsposen lidt tid for træning. Pølserne afgiver så lidt væske og duft, så tørfoderet bliver lidt blødere (nemmere at få ned hurtigt, selvom det ikke er et problem for os) og dufter og smager lidt af pølse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er man jo nødt til hvis hunden skal synes det kan betale sig at samarbejde :-D

Nemlig.

Derfor synes jeg også det er noget sært noget at man som træner har bestemt 'krav' for hvad man skal bruge som godbidder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeps! Men du bør kun bruge det til specielle lejligheder - fx til holdtræning - da det både er dyrt, usundt og fedende.... :mrgreen: men MUMS det smager godt siger Karla :mums:

Hvor smart.

Vi holder pt en pause med træningen,men jeg må da lufte det for ham en dag :-D

Tak for tippet.

Link til indlæg
Del på andre sites

En godbid alle hunde næsten med garanti kan lide er råt hakket kød.

 

En posefuld i lommen også bare igang med at træne, beløn med små klumper.

 

Det giver meget fedtede finger, men det kan tørres af med en klud med lidt sæbevand efter træningen.

 

hehe - fortæl det til mit kræ, der syens at råt kød er det klammeste i verden :mrgreen: jeg tror simpelthen det er konsistensen, for hun dufter til det - og tager det også af og til i munden, men spytter det hurtigt ud igen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal starte til hvalpetræning med vores hvalp på onsdag, og i forbindelse med godbidderne er jeg begyndt at undre mig lidt.

 

Vi har købt nogle godbidder, der hedder 'Training Bites', og begge vores hunde ELSKER dem! Det er kun godbidder, de får i forbindelse med træning, så det er noget helt specielt for dem, når de får dem.

 

Men til informationsmødet for hvalpetræningen igår fik vi at vide, at det ville være bedst med små stykker pølser til hvalpen. Lidt som om, at det man kan købe i tørfoder slet ikke er godt nok. Det undrer mig lidt, for hvis man har vænnet den til ét, så behøver man vel ikke begynde at vænne den til noget andet senere...?

 

Hvad er jeres erfaring med godbidder? Vi har selv haft stor glæde af vores training bites før, og det er derfor også dem, vi starter op med. Men det kan selvfølgelig være, at vi bliver klogere ;-)

 

Altså! jeg læser det afgjort ikke som en træner der VIL have man bruger pølser!

Mere som en træner som gør opmærksom på at tørfodder ikke ret tit er nok!

Det er jeg helt og aldeles enig i.

Viser det sig at dine tøre bidder er nok til din hund er det helt sikkert fint med træneren, han/hun har bare gjort opmærksom på hvad der efter deres erfaring er bedst!

Derfor igen :) hvis det var mig ville jeg medbringe en pose med pølse stykker eller lign. i reserve:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Cuvette!!

DET er den bedste godbid i verden. :-P

 

Når Silke og jeg skulle op til prøve, så stegte jeg cuvette til aftensmad dagen før.

Når den store dag så oprandt, så var hun HELT med på, hvad der skulle ske, og hvad der forventedes af hende.

En enkelt skive kunne ternes ud et en rigelig masse små godbidder.

 

I det hele taget er middagsrester tit lækre godter. Flæskesteg, koteletter, lam, kylling --alt, hvad der ikke er for saltet eller krydret. På stege kan man bare skære det yderste væk, og hvis man pandesteger kødstykker som kyllingefilet eller schnitzeler, så kan man bare lade et enkelt stykke blive stegt uden salt.

---Frikadellerne skal tilberedes uden salt. Så er de gode.

--Milde pølser er osse godt. Men det er jo tit hvalpe og unge hunde, vi træner med. De har ikke godt af for meget af de ting, der er i pølser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
også her :5up: Lillebror ostehaps flækkes to gange og skæres i bitte små tern. Det giver pænt mange godbidder ud af sådan en ostehaps og så er de dejligt "smattede", så man kan også bruge dem til at klistre fast i træernes bark til et anderledes fodersøg :-D

 

Aldi fører små ostetern, dog mere faste end Lillebror

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Nemlig.

Derfor synes jeg også det er noget sært noget at man som træner har bestemt 'krav' for hvad man skal bruge som godbidder :-)

 

Der står at træneren syntes det ville være bedst at bruge pølæser.

 

Det læser jeg slet ikke som et krav. :-D

 

Men, bestemt nej, ingen træner skal bestemme hvad hunden skal have.

 

Man kan vejlede ud fra erfaring og det ER hammerirriterende og frustrerende at have en eller flere hunde på holdet, som bare ikke er motiveret for at samarbejde, ikke synes det kan betale sig fordi belønningen er uden betydning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Cuvette!!

DET er den bedste godbid i verden. :-P

 

Når Silke og jeg skulle op til prøve, så stegte jeg cuvette til aftensmad dagen før.

Når den store dag så oprandt, så var hun HELT med på, hvad der skulle ske, og hvad der forventedes af hende.

En enkelt skive kunne ternes ud et en rigelig masse små godbidder.

 

I det hele taget er middagsrester tit lækre godter. Flæskesteg, koteletter, lam, kylling --alt, hvad der ikke er for saltet eller krydret. På stege kan man bare skære det yderste væk, og hvis man pandesteger kødstykker som kyllingefilet eller schnitzeler, så kan man bare lade et enkelt stykke blive stegt uden salt.

---Frikadellerne skal tilberedes uden salt. Så er de gode.

--Milde pølser er osse godt. Men det er jo tit hvalpe og unge hunde, vi træner med. De har ikke godt af for meget af de ting, der er i pølser.

 

Præcis!

 

Jeg siger gerne til mine kursister at hundetræning er en god anleding til at spise culottesteg mv. så der bliver rester til hunden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står at træneren syntes det ville være bedst at bruge pølæser.

 

Det læser jeg slet ikke som et krav. :-D

 

Men, bestemt nej, ingen træner skal bestemme hvad hunden skal have.

 

Man kan vejlede ud fra erfaring og det ER hammerirriterende og frustrerende at have en eller flere hunde på holdet, som bare ikke er motiveret for at samarbejde, ikke synes det kan betale sig fordi belønningen er uden betydning.

Det var også derfor jeg brugte ' ' da jeg skulle vælge ord :lol:

 

Det er jeg helt med på,jeg synes bare det var lidt...ehmm.. underligt at foreslå godbidder inden de overhovedet var kommet i gang med træningen, men måske jeg har læst forkert :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
hehe...jeg ved jeg får slag nu...:oops:...udover pølser og kyllingetern, får Pablo og Victoria "fucking fedtet fake-frolic"...:mrgreen:...som er Rufus fuldfoder fra Aldi til 20kr...

 

de er bløde og hundene elsker dem...som foder har det vist lav eller ingen værdi...men som godbidder er det udmærket...

Jeg bruger også Rufus som godbidder til Mimi, hun elsker dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var også derfor jeg brugte ' ' da jeg skulle vælge ord :lol:

 

Det er jeg helt med på,jeg synes bare det var lidt...ehmm.. underligt at foreslå godbidder inden de overhovedet var kommet i gang med træningen, men måske jeg har læst forkert :oops:

 

 

---Det er ikke så mange år siden at man ikke måtte bruge godbidder til træning. Hundene skulle lære at "lystre" fordi ejeren sagde det, -IKKE fordi der vankede en godbid. Og man mente, at det forstyrrede træningen hvis nogle ejere havde godbidder med og andre ikke havde.

 

Hvis man ikke har gået til træning før, og man måske kun har snakket med sine forældre om det, så kan det sagtens være, at DE tror at man ikke må have godbidder med til træning.

Derfor kan det være nødvendigt at gøre opmærksom på "godtepligten" når der indkaldes til et nyt hold.

Og små pølsebidder er en nem løsning hvis folk slet ikke har tænkt på godter.

 

Hundetræning har ændret sig helt kollossalt i de 30-40 år, jeg har haft hunde.

---Det er MEGET sjovere i dag:-P.

Link til indlæg
Del på andre sites

---Det er ikke så mange år siden at man ikke måtte bruge godbidder til træning. Hundene skulle lære at "lystre" fordi ejeren sagde det, -IKKE fordi der vankede en godbid. Og man mente, at det forstyrrede træningen hvis nogle ejere havde godbidder med og andre ikke havde.

 

Dengang jeg begyndte hundetrænning for 35 år siden ved DCH og Hjemmeværnet skulle vi da have godbidder med

Link til indlæg
Del på andre sites

Dengang jeg begyndte hundetrænning for 35 år siden ved DCH og Hjemmeværnet skulle vi da have godbidder med

 

Jeg tror det har varieret lidt alt efter hvad der har været moderne og hvilke klubber man har trænet i. I min specialklub er det ikke mere end et år siden en træner ikke ville have godbidder på træningspladsen. Behøver jeg sige vedkommende ikke træner mere.

 

Da jeg startede for små ti år siden var godbidder også noget man helst ikke så. Men heldigvis er det ikke alle steder, der har været så indsnævrede!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det har varieret lidt alt efter hvad der har været moderne og hvilke klubber man har trænet i. I min specialklub er det ikke mere end et år siden en træner ikke ville have godbidder på træningspladsen. Behøver jeg sige vedkommende ikke træner mere.

 

Da jeg startede for små ti år siden var godbidder også noget man helst ikke så. Men heldigvis er det ikke alle steder, der har været så indsnævrede!

 

 

Ja... Og i dag får man vist de allerfleste steder at vide at man SKAL!! have godbidder med.

(men en ordentlig træner har naturligvis et lille ekstra lager af pølse gemt i lommen:lol:)

 

Det er næsten ikke til at fatte, hvordan træning var til at begynde med.. Træning for familiehunde er jo også noget relativt nyt.. --Altså noget, der er opstået i løbet af mit liv...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

---Det er ikke så mange år siden at man ikke måtte bruge godbidder til træning. Hundene skulle lære at "lystre" fordi ejeren sagde det, -IKKE fordi der vankede en godbid. Og man mente, at det forstyrrede træningen hvis nogle ejere havde godbidder med og andre ikke havde.

 

Hvis man ikke har gået til træning før, og man måske kun har snakket med sine forældre om det, så kan det sagtens være, at DE tror at man ikke må have godbidder med til træning.

Derfor kan det være nødvendigt at gøre opmærksom på "godtepligten" når der indkaldes til et nyt hold.

Og små pølsebidder er en nem løsning hvis folk slet ikke har tænkt på godter.

 

Hundetræning har ændret sig helt kollossalt i de 30-40 år, jeg har haft hunde.

---Det er MEGET sjovere i dag:-P.

Ahh... Se det vidste jeg ikke, interessant og bedre udvikling må man sige :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det skal du faktisk være glad for at du ikke vidste. Så er det da ikke dig, der har trænet hund på den måde og tillige troet på, at det var de rigtige metoder :shock:

 

:lol::lol:Tjah... De rigtige metoder?? Det tror man vel altid, at det er. Om tyve år vil der nok være mange, der ryster på hovedet over VORES hundeopdragelse.

 

Ting udvikler sig, og vi når nok aldrig til "det rigtige".

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...