Hop til indhold

Lidt undren over godbidder


Gæst Tinee
 Share

Recommended Posts

Da jeg startede med min første hund i DcH i 1974, brugte vi ikke godbidder. Men vi lærte, at man skulle rose sin hund.

 

Min daværende hund blev trods de manglende godbidder en meget dygtig hund, der deltog i Landskonkurrencer.

 

Jeg bruger i dag godbidder og bold samt masser af ros.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Cuvette!!

DET er den bedste godbid i verden. :-P

 

Når Silke og jeg skulle op til prøve, så stegte jeg cuvette til aftensmad dagen før.

Når den store dag så oprandt, så var hun HELT med på, hvad der skulle ske, og hvad der forventedes af hende.

En enkelt skive kunne ternes ud et en rigelig masse små godbidder.

 

I det hele taget er middagsrester tit lækre godter. Flæskesteg, koteletter, lam, kylling --alt, hvad der ikke er for saltet eller krydret. På stege kan man bare skære det yderste væk, og hvis man pandesteger kødstykker som kyllingefilet eller schnitzeler, så kan man bare lade et enkelt stykke blive stegt uden salt.

---Frikadellerne skal tilberedes uden salt. Så er de gode.

--Milde pølser er osse godt. Men det er jo tit hvalpe og unge hunde, vi træner med. De har ikke godt af for meget af de ting, der er i pølser.

 

tak for super idé :5up:

 

 

 

Der står at træneren syntes det ville være bedst at bruge pølæser.

 

Det læser jeg slet ikke som et krav. :-D

 

Men, bestemt nej, ingen træner skal bestemme hvad hunden skal have.

 

Man kan vejlede ud fra erfaring og det ER hammerirriterende og frustrerende at have en eller flere hunde på holdet, som bare ikke er motiveret for at samarbejde, ikke synes det kan betale sig fordi belønningen er uden betydning.

 

Ja, det må dælme være fustrerende, også for ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg varierer Livas godbider til træning. Pølser i alle varianter er gode. Vi holder os dog fra de færdigkøbte kylling- og skinketern. De er altså for små og det gik for meget udover mine fingerspidser.

 

Nu ved jeg godt trådstarter har en golden, så det er måske ikke så aktuelt for hende, men jeg kan sagtens bruge de færdigkøbte tern - og jeg skærer dem endda over i 2 (3 hvis der er lidt store tern i pakken). Mine fingre har det fint - men det er jo så også en lidt mindre hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... Og i dag får man vist de allerfleste steder at vide at man SKAL!! have godbidder med.

(men en ordentlig træner har naturligvis et lille ekstra lager af pølse gemt i lommen:lol:)

 

 

Aaarh - ikke i lommen, vel? Prøver jeg i hvert fald at huske på :mrgreen: Kan nemt blive alt for interessant på den måde. Men jeg har altid et lager af lidt af hvert (bare ikke altid folk er vildt begejstrede for mine godbidder, fordi de altid er lidt.... "hengemte" :mrgreen:) Det mest irriterende ved det er, at jeg har mistet utroligt meget godt legetøj på den konto....

 

Men vil give Irene og andre ret - det er SÅ frustrerende at stå som instruktør overfor kursister, der ikke forstår hvorfor hunden ikke gider. Og så kigger man deres godbidder efter i sømmene og opdager, at de står med en pose Bob's hundekiks :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Aaarh - ikke i lommen, vel? Prøver jeg i hvert fald at huske på :mrgreen: Kan nemt blive alt for interessant på den måde. Men jeg har altid et lager af lidt af hvert (bare ikke altid folk er vildt begejstrede for mine godbidder, fordi de altid er lidt.... "hengemte" :mrgreen:) Det mest irriterende ved det er, at jeg har mistet utroligt meget godt legetøj på den konto....

 

Men vil give Irene og andre ret - det er SÅ frustrerende at stå som instruktør overfor kursister, der ikke forstår hvorfor hunden ikke gider. Og så kigger man deres godbidder efter i sømmene og opdager, at de står med en pose Bob's hundekiks :roll:

 

Hvad mener du med det markerede?

Link til indlæg
Del på andre sites

de hold jeg har trænet på, har været med godbidsbytte-runde...det er et hit...:-D...

 

 

Det synes jeg er en rigtig god idé.

 

Hundene synes tit at naboens godbidder er mere spændende :mrgreen:

 

Således var Guincho helt ekset med papillonejerens shih tsu tørfoder, og en anden på holdet ville allerhelst have Guinchos kogte kylling.

 

Jeg drog jo ud og købte en pose shih tsu tørfoder, men den står her stadig, det var kun lige der på træningspladsen det var et hit af de store, fordi det var naboens godter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... Og i dag får man vist de allerfleste steder at vide at man SKAL!! have godbidder med.

(men en ordentlig træner har naturligvis et lille ekstra lager af pølse gemt i lommen:lol:)

 

Eller i klubhuset :mrgreen:

 

Har oplevet en broholmer forsøge at rasere mine lommer imens jeg holdte ham under indkald, fordi jeg havde pølser i lommen! Han var ikke synderligt motiveret for at komme, da ejeren kaldte :???::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg godt trådstarter har en golden, så det er måske ikke så aktuelt for hende, men jeg kan sagtens bruge de færdigkøbte tern - og jeg skærer dem endda over i 2 (3 hvis der er lidt store tern i pakken). Mine fingre har det fint - men det er jo så også en lidt mindre hund.

 

og Liva er lidt for madglad og i sin iver kan hun ikke helt se forskel på bittesmå godbidder og mine fingre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, hvor en lang tråd jeg pludselig er vendt tilbage til :-)

 

Min mand har til aften været til 1. træning - og han havde vores tørfoder-godbidder med. Vores Golden kunne fint stille sig til tåls med disse godbidder, så det er dem, han fortsætter med at bruge...

 

Tak for alle jeres svar!! Dejligt, at der kunne komme sådan en god diskussion ud af mit spørgsmål :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol::lol::lol: Næh, jeg mente altså ikke at træneren rent fysisk skulle rende rundt med pølser i lommen. Det var mere i overført betydning, at en god træner er "klædt på til" at hjælpe en ejer, der har glemt godterne.. :lol::lol:

 

---Og NEJ, træneren skal heller ikke være klædt i et pølseskørt..:lol::lol:

 

Kan ellers lige se det for mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, hvor en lang tråd jeg pludselig er vendt tilbage til :-)

 

Min mand har til aften været til 1. træning - og han havde vores tørfoder-godbidder med. Vores Golden kunne fint stille sig til tåls med disse godbidder, så det er dem, han fortsætter med at bruge...

 

Tak for alle jeres svar!! Dejligt, at der kunne komme sådan en god diskussion ud af mit spørgsmål :-)

 

Selv tak, og skulle din hund pludselig blive trætte af de "tørre" så må i jo prøve noget andet. Held og lykke med træningen

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg bruger faktisk slet ikke godbider når jeg går til hundetræning. Men hvis jeg skulle vælge en form for godbidder til træning så ville jeg helt klart også vælge pølsen. Og det behøver jo ikke være store stykker, hunden skal sådan set bare lige ha færten og smagen af noget godt. Derfor er de fleste hundekiks også for store (efter min mening) for hvis man skal træne mange ting så når hunden jo næsten at blive mæt. Og så dufter pølse altså bedre en tørkost:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...