Hop til indhold

Minus byttedrift - hvad så?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Leroy og jeg skal til at træne feltsøg.

Den anden DdB på vores hold springer glad og begejstret hen til genstandene og giver dem en ordentlig rusketur. Leroy er komplet ligeglad :gab:

 

Når genstanden bevæger sig - f.eks. bliver kastet - kan han godt lunte hen og snuse til den, men samle den op - aldrig!

 

I dag havde træneren så en gammel handske og en sko, som hun havde puttet pølsestykker i, og så ville han selvfølgelig gerne gnave lidt i dem, men stadig viser han ikke selve genstanden nogen speciel interesse.

 

Nogle gode tips til hvordan man kan træne søg med en hund uden byttedrift eller naturlige anlæg for at apportere? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Leroy og jeg skal til at træne feltsøg.

Den anden DdB på vores hold springer glad og begejstret hen til genstandene og giver dem en ordentlig rusketur. Leroy er komplet ligeglad :gab:

 

Når genstanden bevæger sig - f.eks. bliver kastet - kan han godt lunte hen og snuse til den, men samle den op - aldrig!

 

I dag havde træneren så en gammel handske og en sko, som hun havde puttet pølsestykker i, og så ville han selvfølgelig gerne gnave lidt i dem, men stadig viser han ikke selve genstanden nogen speciel interesse.

 

Nogle gode tips til hvordan man kan træne søg med en hund uden byttedrift eller naturlige anlæg for at apportere? :confused:

Jeg havde nøjagtig samme problem med Huckie da jeg trænede lydighed med ham.

 

Han ejer ikke byttedrift, hvilket var en udfordring for mig, da jeg var vant til hunde med meget høj grad af byttedrift.

 

En af de vigtige ting for ham, var at blive nusset, så jeg begyndt at lære ham at have ting i munden for at få den helt store nussetur.

 

Han har stadigvæk ingen byttedrift, men nu apporterer han næsten alt......bare der venter en stor nussetur.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil foreslå dig at træne "indefra og ud" i stedet for "udefra og ind" når det gælder apportering, som feltsøg jo dybest set er.

 

Altså at betinge Leroy på en rigtig god opsamling/aflevering til hånd helt inde ved dig gerne vha. klikker.

 

Når den sidder: signal på og derfra er resten næsten kun en formsag

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...