Hop til indhold

Hjælp med at finde lignende foder...


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Øv... Det ser ud til at Healthy Paws, som jeg glædeligt fodrer beaglerne med, udgår :( Safedog har det ikke i deres sortiment, og petfoods har det ikke på deres hjemmeside mere...

 

Jeg har været rigtig glad for det foder. Oscar har fungeret super godt på det, ligeledes har Svea, men hun har heller ikke en sart mave.

 

Jeg vil rigtig gerne finde et foder der minder om det - altså som er letfordøjeligt og har gode ingredienser. Der må ikke være lam i. Og det må ikke være et fiskefoder - så står Oscar nemlig af :mrgreen:

 

 

Healthy paws indeholder følgende:

Ingredienser: Brune ris, Kanin kødmel, havreflager, tørret gulerod, lucerne, havtang, fiskeolie, kyllingefedt, organisk solsikkeolie, mineraler, vitaminer, mælkebøtte, burre snerre, tørret tranebær.

 

Typisk analyse: Protein 21%, Fedt 7.5%, Fiber 2.5%, mineraler 6%, Vitamin A 10,000iu/kg, Vitamin D3 1,500iu/kg, Vitamin E 75iu/kg, Copper 18mg/kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor typisk :evil:

 

Hvad med en variant fra Eaglepack eller BoiVetCur???

 

Eaglepack har Oscar fået engang, men hans mave fungerede ikke. Der er mange (gode) ingredienser i eaglepack, men dermed også større risiko for at der er noget han ikke kan fordøje. Eaglepack udgår vist også - eller bliver erstattet af golden eagle.

 

BioVetCur kigger jeg lige på... :) - eller det gør jeg ikke - kan ikke finde noget om det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Hvis man vil tørfoder, så er Fromm Family Gold et af de bedre - jeg må dog indrømme, at jeg ikke kan huske ingredienslisten :oops:

 

Det er uden en masse korn, det er holistisk (hvis man er til sådan noget) og det er for mange hunde velsmagende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Eaglepack har Oscar fået engang, men hans mave fungerede ikke. Der er mange (gode) ingredienser i eaglepack, men dermed også større risiko for at der er noget han ikke kan fordøje. Eaglepack udgår vist også - eller bliver erstattet af golden eagle.

 

BioVetCur kigger jeg lige på... :) - eller det gør jeg ikke - kan ikke finde noget om det :hmm:

 

Her: http://www.vetcur-biotec.com/

:-D

 

Edit: Du skal ind i webshoppen (i menuen til venstre) for at finde ingredienslisten ;-)

Redigeret af BlackGSD
Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at kontakte shopamoktilhundogkat.dk - det ser ud til at de har det i sortimentet :neutral:

 

Royal Canin har noget speciel foder med kanin og kartofler men om det sælges i DK aner jeg ikke :neutral:

 

Safedog har været importør af foderet, og jeg tror det er en af deres forhandlere. Dvs foderet sandsynligvis udgår ved dem også. Så vil jeg hellere finde et godt alternativ.

 

Kigger på RC.

 

Og har bestilt prøver fra regal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Safedog har været importør af foderet, og jeg tror det er en af deres forhandlere. Dvs foderet sandsynligvis udgår ved dem også. Så vil jeg hellere finde et godt alternativ.

 

Kigger på RC.

 

Og har bestilt prøver fra regal.

 

Har du prøvet at skrive til producenten af foderet for at høre, om de får en ny importør/forhandler i DK :neutral: Alternativt hvad det koster at få fodret sendt fra England?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at skrive til producenten af foderet for at høre, om de får en ny importør/forhandler i DK :neutral: Alternativt hvad det koster at få fodret sendt fra England?

 

 

Hvad jeg kender til foderbranchen, så er der mange der inden for en overskuelig fremtid stopper, pga noget kvalitetskontrol der er blevet indført i USA som kommer til at fordyre produkterne .

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at skrive til producenten af foderet for at høre, om de får en ny importør/forhandler i DK :neutral: Alternativt hvad det koster at få fodret sendt fra England?

 

Har jeg overvejet, men er ikke kommet længere end dertil :mrgreen: Jeg tror det ender med et foderskift. Sandsynligvis til regal, hvis dyrene kan lide det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...