Hop til indhold

Må man ikke lege med hunden mere?


Gæst Frigga
 Share

Recommended Posts

"Problemet" er at rigtigt mange hunde bliver voldsomt opkørte/stressede af overdrevne kastelege.

Bliver generelt:

overaktive

rastløse

opfarende

 

overser mange signaler osv osv

 

Dejligt du ikke har set dette problem, for det er ikke rart for hverken hund eller ejer :-D

 

Nej det er ikke rart, det er belastende både for hund og ejer. Speedy kunne klare den for for leg, Mega gad ikke, hun var så rolig, så vi mente det var OK. Men så gik det galt..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 81
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst milder batmusen
Jeg gentager mig selv: En hund behøver ikke "brænde" for en aktivitet, her f.eks. næsearbejde for at blive stimuleret af det.

Hvis hundene kun lavede det de højtænder på, ville de ikke holde længe.

 

Det kan godt være hunde "burde" æde alt der sættes foran dem, men de er jo vænnet til fra starten af at der ikke er hungersnød. Der er mad i rigelige mængder.

Hvis hungersnøden kom skulle du bare se overlevelsesinstinkt!

 

Det er den ene side af sagen en anden er at hunde som lever alene ikke oplever ressouceinteresse fra andre hunde og dette kan gøre dem "ligeglade" med mad.

 

Hvis en hund vitterligt ikke har overlevelsesinstinkt nok til at ville æde, har den i mine øjne ingen berettigelse til at blive kaldt et dyr.

 

 

jeg er og bliver aldrig enig

 

overlevelsesinstinkt burde være i i de hunde uanset om de har artsfæller i nærheden eller ej

 

det ligger i deres gener man kan avleinstinkt og drift ind i hundene dette ses med flere racer hvis man fokusere på hundene har deres instinkter og drifter vil de handle udfra dette selvom der ikke er hungersnød

 

ja jeg er godt klar over hundene finder ud af der er rigeligt af mad men jo stærkere instinktet er så burde hundene ikke blive ligeglade med mad uanset om der er masser af det

 

har selv to af slagsen aldrig ville levne deres mad uanset om det er tørfoder,råt eller hjemmelavet de spiser alt

 

min venindes kræsne kræ ville ikke spise ret meget nogle mdr med den metode spis eller sult så spiste han og nu spiser han stort set altid sin mad ligemeget hvad det er fordi han ved godt han ikke kan narre sin ejer længere med og faste til hun gav noget andet han bedre kunne lide men metoden virker på alle hunde stort set og det appelere bare til det naturlige instinkt som hunden egentlig burde have været udrustet med

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg gentager mig selv: En hund behøver ikke "brænde" for en aktivitet, her f.eks. næsearbejde for at blive stimuleret af det.

Hvis hundene kun lavede det de højtænder på, ville de ikke holde længe.

 

Det kan godt være hunde "burde" æde alt der sættes foran dem, men de er jo vænnet til fra starten af at der ikke er hungersnød. Der er mad i rigelige mængder.

Hvis hungersnøden kom skulle du bare se overlevelsesinstinkt!

 

Det er den ene side af sagen en anden er at hunde som lever alene ikke oplever ressouceinteresse fra andre hunde og dette kan gøre dem "ligeglade" med mad.

 

Hvis en hund vitterligt ikke har overlevelsesinstinkt nok til at ville æde, har den i mine øjne ingen berettigelse til at blive kaldt et dyr.

 

 

det er heller ikke det jeg siger at hunden ikke nødvendigvis bliver stimuleret af det om den er god til det er en anden sag

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er og bliver aldrig enig

 

Nej, men det har jeg vænnet mig til :mrgreen:

 

overlevelsesinstinkt burde være i i de hunde uanset om de har artsfæller i nærheden eller ej

 

 

Ja og alle hunde burde have det godt.

 

For at afgøre hvorvidt der er overlevelsesinstinkt i hundene skal man hekt undlade at fodre dem i ugevis samt tilbyde foder man ved er godt for dem.

 

Mange hunde nægter at spise fordi det vi tilbyder dem ikke er godt for dem.

Nix, jeg har ingen statistik...

 

det ligger i deres gener man kan avleinstinkt og drift ind i hundene dette ses med flere racer hvis man fokusere på hundene har deres instinkter og drifter vil de handle udfra dette selvom der ikke er hungersnød

 

Pointen er?

 

ja jeg er godt klar over hundene finder ud af der er rigeligt af mad men jo stærkere instinktet er så burde hundene ikke blive ligeglade med mad uanset om der er masser af det

 

Hvorfor ikke?

Det er da ganske almindeligt at den hund der flyder i f.eks. tyggeting, ikke rører dem før der bliver konkurrence om dem

 

har selv to af slagsen aldrig ville levne deres mad uanset om det er tørfoder,råt eller hjemmelavet de spiser alt

 

De har også konkurrence fra hinanden

 

min venindes kræsne kræ ville ikke spise ret meget nogle mdr med den metode spis eller sult så spiste han og nu spiser han stort set altid sin mad ligemeget hvad det er fordi han ved godt han ikke kan narre sin ejer længere med og faste til hun gav noget andet han bedre kunne lide men metoden virker på alle hunde stort set og det appelere bare til det naturlige instinkt som hunden egentlig burde have været udrustet med

 

Muligt det appellerer til et instinkt hunden burde være udrustet med, men hvis det nu ikke er der er appellen ligegyldig - nej spøg til side...

 

Hvorfor er det at vi har hunde, men når der er noget "i vejen" så er det "kræ"?

Helt udenfor emnet ganske vist

 

Jeg kan komme med tilsvarende historier om hunde som afmagrede fordi de ikke ville spise det tilbudte.

 

Men nu er vi vist meget langt fra det oprindelige emne...

Link til indlæg
Del på andre sites

det er heller ikke det jeg siger at hunden ikke nødvendigvis bliver stimuleret af det om den er god til det er en anden sag

 

Du fremlagde det som om, det var det du mente :-)

At feks. en hyrdehund ikke skulle bruge sin energi på næsearbejde, når det var hyrdning den hellere ville

Link til indlæg
Del på andre sites

Her tænker jeg, at en opdrætter skal være mere end almindelig god menneskekender for at sætte hvalp og køber sammen.

 

 

Lige præcis. Vores hund var meget stille og rolig de gange vi besøgte hende hos opdrætteren inden vi tog hende med hjem. Jeg skal da love for, at hun er kommet efter det!!!! Hun er dog en blanding, men alligevel. Der sker bare så meget når de flytter hjemmefra :-D

Det kan dog sikkert virke i nogle tilfælde. Ville dog være ked af at en anden skulle vælge min hund for mig....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nej, men det har jeg vænnet mig til :mrgreen:

 

 

 

 

Ja og alle hunde burde have det godt.

 

For at afgøre hvorvidt der er overlevelsesinstinkt i hundene skal man hekt undlade at fodre dem i ugevis samt tilbyde foder man ved er godt for dem.

 

Mange hunde nægter at spise fordi det vi tilbyder dem ikke er godt for dem.

Nix, jeg har ingen statistik...

 

 

 

Pointen er?

 

 

 

Hvorfor ikke?

Det er da ganske almindeligt at den hund der flyder i f.eks. tyggeting, ikke rører dem før der bliver konkurrence om dem

 

 

 

De har også konkurrence fra hinanden

 

 

 

Muligt det appellerer til et instinkt hunden burde være udrustet med, men hvis det nu ikke er der er appellen ligegyldig - nej spøg til side...

 

Hvorfor er det at vi har hunde, men når der er noget "i vejen" så er det "kræ"?

Helt udenfor emnet ganske vist

 

Jeg kan komme med tilsvarende historier om hunde som afmagrede fordi de ikke ville spise det tilbudte.

 

Men nu er vi vist meget langt fra det oprindelige emne...

 

 

nej det har intet med konkurrence at gøre sådan var de inden de blev sat sammen han har været vild med mad fra hvalp af ligesom hende og de har været glade for mad selvom de boede i en husstand uden konkurrenter så det er ikke grunden men deres instinkter er stærke

 

 

 

pointen er at kræsenhed er noget som kan ligge i generne ligesom madglæde kan ligge i generne at man kan avle sig til madglade hunde og det modsatte hvis det er det man ønsker

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...