Hop til indhold

Tyggegummi - Hjæææææælp!!!


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010
Ja, det er nemt nok at behandle...

 

Skal Freja ikke også have et eller andet for at minimiere for lavt blodsukker? Godt nok har hun kastet op, men derfor har hun sandsynligvis allerede optaget noget xylitol...

 

Nej det hele skulle være helt fint efter den indsprøjtning... Hun skulle bare have rigeligt med vand og noget A38 for at opretholde syrebalancen...

 

Hun har det allerede MEGET bedre... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.snopes.com/critters/crusader/xylitol.asp

Her skriver de at 3g kan være dødeligt for en ca 30kg hund... Det lyder voldsomt synes jeg....

 

hver dansker tygger i gennemsnit 350 gram eller 23 pakker, ifølge en ligegyldig statistik fundet via google.

 

det giver 15 gram tyggegummi pr. pakke cirka

og rundt regnet mellem 0,5 gram - 3 gram xylitol pr. pakke sukkerfrit tyggegummi.

 

:hmm:

 

Men med dét sagt, så mener jeg godt nok den artikel er noget hysterisk og ufunderet...Faktisk minder den mig om de der tossede lister, hvor man også kan finde kviksølvstermometre og batterisyre på..

 

Jeg forsøger at finde de artikler den baserer sig på istedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Tusind tak for alle jeres indlæg...:blink:

 

 

Jeg er bare SÅ glad for at vi handlede som vi gjorde og at vi har så god en dyrelæge som ville tage imod os her om aftenen...:-D

 

 

Hvis nogle skulle komme ud for det samme, så kom vi af med 950kr... men det er jo nok også med aften tillæg... men det er jo også typisk der hvor man har brug for en dyrelæge... En søndag eller efter lukketid...

Link til indlæg
Del på andre sites

hver dansker tygger i gennemsnit 350 gram eller 23 pakker, ifølge en ligegyldig statistik fundet via google.

 

det giver 15 gram tyggegummi pr. pakke cirka

og rundt regnet mellem 0,5 gram - 3 gram xylitol pr. pakke sukkerfrit tyggegummi.

 

:hmm:

 

Men med dét sagt, så mener jeg godt nok den artikel er noget hysterisk og ufunderet...Faktisk minder den mig om de der tossede lister, hvor man også kan finde kviksølvstermometre og batterisyre på..

 

Jeg forsøger at finde de artikler den baserer sig på istedet...

 

Her er en af kilderne til det link jeg gav før:

http://www.dailycamera.com/ci_13064801?IADID=Search-www.dailycamera.com-www.dailycamera.com

 

Den side med 3g osv er ikke noget jeg ville betegne som en artikel, jeg holder mig til pubmed :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er en af kilderne til det link jeg gav før:

http://www.dailycamera.com/ci_13064801?IADID=Search-www.dailycamera.com-www.dailycamera.com

 

Den side med 3g osv er ikke noget jeg ville betegne som en artikel, jeg holder mig til pubmed :mrgreen:

 

Tak :5up:

 

Dét var godt... nogle æder jo sågar wiki-opslag, blogs og brevkasser som "gode" kilder....

 

men dét der er da liiidt mere troværdigt...

 

kunne ikke undgå at se dette:

A 71-pound Labrador retriever ate a pound of xylitol powder and,

after severe illness, recovered.

et halvt kilo rent xylitol, og overlevede.......

 

resten af dyrene i artiklen, havde alle spist noget der indeholder andre kendte giftstoffer udover xylitolen......Mon ikke der har været dobbelt-op effekt på dém så.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...