Hop til indhold

"lege-bid" i snor sidst på gåtur


Gæst jacob_schutz
 Share

Recommended Posts

Gæst jacob_schutz

Hej,

 

Jeg går og undrer mig en anelse over Floras (som nu er lidt over 3 måneder) adfærd, når vi er ude at gå tur... Det, som jeg undrer mig over er, at Flora ofte begynder af bide i/legebide i snoren, når gåturen er ved at være slut (altså når vi nærmer os huset igen).

 

Når vi er undervejs, så er der ingen problemer, men når vi er ca. 20-30 meter fra carporten, så begynder hun at bide efter snoren... Kan det være fordi hun ikke synes at turen skal være slut endnu? Altså en form for "kontrol-kamp" hun prøver at sætte gang i? :?:

 

Det er tydeligt at hun "leger" når hun gør det, og tænker om en måde at komme omkring det kan være at have noget legetøj med på gåturene, og så lokke hende med legetøjet i stedet når/hvis hun begynder at bide efter snoren, når vi nærmer os hjemmet?

 

Alle idéer er velkomne :-)

Redigeret af jacob_schutz
tilføjelse af alder
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, som Amokka sigerså er hunden måske overstimuleret og bliver overfjollet. prøv med en mindre tur og se om hun stadig gør det...

 

Gør hun det stadig, så ville jeg helt sikkert som du selv er inde på aflede med noget legetøj. Men husk at øve 'slut' kommando, når der ikke skal leges mere. Denne kommando kan også gælde snoren.

 

Selv bruger jeg faktisk snoren som legetøj og belønning :oops: Det startede på lidt samme måde. Hvis Jodie har gjort noget godt, så er hendes belønning ofte en kort ruskeleg med snoren. Det er praktisk fordi jeg altid har snoren med mig og fordi Jodie er fuldstændig ligeglad med godbidder og endvidere fordi man ikke kan kaste med bold når man går midt i en travl gågade. Men ved godt at mange vil mene at det er en dårlig ide. slut-kommandoen er dog meget vigtig og Jodie leger kun med snoren hvis hun får lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jacob_schutz
Jeg tænker faktisk nærmere, at det er det modsatte, at turen har været lige rigeligt for hende, så hun er faktisk er blevet "overmættet" af indtryk...

 

Karla sprang op, bed i snor og bukseben / blev hyper som hvalp, når hun simpelthen ikke kunne "rumme" mere...

 

Ja, som Amokka sigerså er hunden måske overstimuleret og bliver overfjollet. prøv med en mindre tur og se om hun stadig gør det...

 

Ja, I kan nok godt have ret, for det har vist fortrinsvist været efter nogle af de længere ture, hvor hun har oplevet en masse (læs: hils på en masse andre hunde, lavet små søge-øvelser og indkald...), eller hvis det har været super varmt (og så er det jo ekstra varmt med en sort pelsfrakke ;-)).

 

Jeg tror vi vil prøve med nogle lidt kortere, men måske så hyppigere ture (men vi vil jo samtidig gerne lære hende, at det er helt ok at besørge på turene i stedet for i haven - hvilket hun også er ved at have godt styr på heldigvis :-))

 

Tak for jeres input!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...