Hop til indhold

Hundeting- sjove ting jeres hunde gør!


Gæst CaseyLover
 Share

Recommended Posts

Gæst CaseyLover

Hej allesammen!

Jeg syntes det ville være rigtig skægt hvis I skrev om hvad for nogle sjove ting jeres hunde finder på i hele deres levetid! Små søde ting og rigtig sjove opførelser for eksempel!

Min hund Casey elsker at smide sig på ryggen og vende maven opad, åbne munden og ligne en rigtig tyksak der siger "NUS MIG! JEG ER LÆKKER!". Det er hun nu også ;D

Tror jeg vil prøve at tage et billede næste gang hun gør det, men ellers så undskyld!

Vær så venlig at skrive løs! :D

Knus fra en glad hundeejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen!

Jeg syntes det ville være rigtig skægt hvis I skrev om hvad for nogle sjove ting jeres hunde finder på i hele deres levetid! Små søde ting og rigtig sjove opførelser for eksempel!

Min hund Casey elsker at smide sig på ryggen og vende maven opad, åbne munden og ligne en rigtig tyksak der siger "NUS MIG! JEG ER LÆKKER!". Det er hun nu også ;D

Tror jeg vil prøve at tage et billede næste gang hun gør det, men ellers så undskyld!

Vær så venlig at skrive løs! :D

Knus fra en glad hundeejer

 

Det er en Berner du har, ikk ? De gør det der. I stor stil...vi kalder det "Berner-Dæk" og så er der den der med at sætte sig på folks fødder med ryggen ind mod det uskyldig offer og så vriiiide hovedet bagover i endnu et "Nus mig jeg er lækker"-anfald :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Når jeg laver indkald med Pablo sætter han sig mellem mine ben, og kigger op...det er ik så sjovt igen..MEN...nogen gange hvis han stopper en meter foran mig, og jeg siger "nej...helt herhen", så smider han sig på ryggen og ruller rundt...hehe....

 

Hvis han ikke må komme op og ligge ovenpå mig når jeg ser tv lægger han hovedet på kanten af sofaen og ligner en der bare er blevet forsømt, med de største hundeøjne...:mrgreen:

 

Victoria laver det der tilløb fra stuen til hoveddøren og springer sidelæns op...(der er et klip i en anden tråd)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Når jeg finder Mimis sele frem, så ved hun jo godt at vi skal ud at gå - så spæner hun hele huset rund, og går ned i legebuk og siger vov, meningen er så at jeg skal spæne efter hende, og fange hende - tossede hund :mrgreen:

 

En anden tosset ting hun gør er at slikke på min hovedpude, det er ikke bare det at hun slikker, men det er mere udtrykket i hendes øjne, hun ser helt forelsket ud :lol:

 

Der er masser af andre ting, skriver dem efterhånden som de dukker frem fra huskeren

Link til indlæg
Del på andre sites

Det morsomste ved Karla - især fra omverdnens synspunkt - er at hun selv pakker taske :mrgreen:. Når vi skal til træning, ud og passes eller på andre måder afsted i et tidsrum der gør, at vi skal medbringe ting, som fx legetøj, guffer, vand, tæppe osv. så sniger hun næsten ALTID ekstra ting med... Ekstra tyggepinde, noget mere legetøj, en bamse, en bold, et griseøre eller hvad hun nu lige mener hun ikke kan leve uden :lol:....

 

Derudover er hun en meget venlig og høflig hund, så folk hun holder af løber hun hen imod i nærmest sidelæns krabbegang, for at vise hvor ufarlig og venlig hun er... Min svigermor kalder hende: "Mit lille komma" :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Det morsomste ved Karla - især fra omverdnens synspunkt - er at hun selv pakker taske :mrgreen:. Når vi skal til træning ud og passes eller på andre måder afsted i et tidsrum der gør, at vi skal medbringe ting, som fx legetøj, guffer, vand, tæppe osv. så sniger hun næsten ALTID ekstra ting med... Ekstra tyggepinde, noget mere legetøj, en bamse, en bold, et griseøre eller hvad hun nu lige mener hun ikke kan leve uden :lol:....

 

 

:lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden tosset ting hun gør er at slikke på min hovedpude, det er ikke bare det at hun slikker, men det er mere udtrykket i hendes øjne, hun ser helt forelsket ud :lol:

Hihi :lol: Det er det samme når de slikker på deres forpoter fx, de ser helt forelskede ud :hjerte: Så sødt!

 

Det morsomste ved Karla - især fra omverdnens synspunkt - er at hun selv pakker taske :mrgreen:. Når vi skal til træning, ud og passes eller på andre måder afsted i et tidsrum der gør, at vi skal medbringe ting, som fx legetøj, guffer, vand, tæppe osv. så sniger hun næsten ALTID ekstra ting med... Ekstra tyggepinde, noget mere legetøj, en bamse, en bold, et griseøre eller hvad hun nu lige mener hun ikke kan leve uden :lol:....

Nårh hvor er det sødt :lol: :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget af det sødeste Svea gør, er at sætte sig ved siden af os i sofaen, så hun vender samme vej som os. Når hun så synes det er tid til nusning, så kaster hun hovedet tilbage mod os, så hun strækker halsen helt og kigger på os "på hovedet" :lun:

 

Svært at forklare, men disse billeder giver en idé :mrgreen: Beklager kvaliteten...

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslans hoved er tungt, meeeeeeeeeeeeget tungt. Så når han mener det er tid til aflastning - hvilket det altid er når han keder sig - så går han hen og stikker hovedet ind under armen, ligger hovedet på låret og kiiiiiiiiiiiiigger ind i mine øjne. Indtil jeg sig "jaja" så løfter han hovedet og venter på at min hånd kommer frem så han kan hvile hovedet på den.

 

 

Det samme gælder hvis man læser reklamer nede på hundemasressen, hold da helt op hvor er sådannne reklamer bare hunde-bløde :mrgreen:

 

 

 

Hvis vi ligger os ned på hudnemadressen, med en pude.....så kommer aslan med sit tyggeben- rejser vi os halvt op for at tage noget på bordet, kan denne her kæmpe broholmer blive ekstremt lille og mye sig ind og ligge sig på puden, med hovedet og benet :mrgreen:

 

 

Aslan har måske et berner gen i sig, han laver også hvad de kalder for berner-dæk :mrgreen: Dog ikke ude i offentligheden :blink:

 

 

Han er begyndt meget her på det sidste med scoobi doo lyde, hvilket sikkert er pænt irriterende for martin kl 5 om morgenen når mit vækkeur ringer, for han skal nok sørge for at jeg ikke sover over, vi skal jo på tur :mrgreen:

 

 

Den sidste nye sjove ting er sporten "pærer plukning". der er to forskelle i forhold til sidste år (

og her er
) er at nu behøves han ikke at hoppe, og han samler dem i en mindre raius (trods at aslan samler dem, kan martin ikke overkomme at samle dem op, og kører derfor plæneklipperen hen over - det er jo en bio klipper :roll::evil: )

 

Puha, jeg kan jo blive ved........... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

hihi :lol: det er nogle gode nogen :mrgreen:

 

Når vi en sjælden gang kan sove længe, så skal Izzie nok sige til hvornår vi skal op. For kommer jeg til at vende mig om på ryggen så kommer bissen og ligger sig på mig :rolleyes: også skal der nusses og kysses og puttes indtil moar står op :blink: Totalt nuttet.

 

Om natten så vågner jeg tit ved at hun står ved siden af mig og kradser på dynen, så skal jeg løfte den så hun kan kravle ned under og putte ved fødderne :lun:

 

Når jeg sidder og spiser, så kommer hun stille hen og ligger sit hoved på mit skød, mens hun kigger tilbedende op på mig. Hjælper det ikke, så kommer poten med :lol: Vildt cute når hun gør det :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kiitos sover på ryggen med benene op af mit klædeskab. Det er som om han ikke selv mener han er en hund og derfor prøver at sove som en rigtig lille dreng.

 

Han er også en rigtig charme trold som ofte sætter sig på bagben og giver begge poter til alt og alle :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Emma tager selv puder fra sofaen, når hun mener at der rigtigt skal hygges under sofabordet (gerne med dug på, så det bliver en hule), det ser simpelthen så sjovt ud. Hun scanner lige sofaen for puder, udvælger sig en der ser god ud, og tager den så i en af spidserne, med uder bordet. Det hele slutter med et dybt suk, når hun ligger hovedt på puden:lun:

 

Og så er der den der med at når hun er ude i haven, og gerne vil ind men døren er lukket. Jamen så må man jo over til stuevinduet, og hoppe op så man kan kigge ind i stuen for at se om der er nogle der gider at lukke hende ind. Det plejer at være ved min fars plads hun hopper op, og det har givet nogle sjove scener, når han har ligget og døset hen, "klask, klonk, skrabe" "ARGH, sindsyge møghund":mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Emma tager selv puder fra sofaen, når hun mener at der rigtigt skal hygges under sofabordet (gerne med dug på, så det bliver en hule), det ser simpelthen så sjovt ud. Hun scanner lige sofaen for puder, udvælger sig en der ser god ud, og tager den så i en af spidserne, med uder bordet. Det hele slutter med et dybt suk, når hun ligger hovedt på puden:lun:

 

 

Nåh...:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe æææælsker sofaen.. Men han må ikke være i den.

 

Så lige pludselig kan han gå helt uskyldigt over til den og kravle op i den - og så SMIDER han sig ned i puderne og kigger på én når man kommer over for at tage ham ned, virkelig som om han siger, eeeej, det kan du da ikke mene! :engel:, mens han putter sig endnu mere i puderne :hjerte:

 

Når han vil et eller andet, om det er nus eller mad eller bare sige hej, så får man poten - han kunne åbenbart ikke tåle at lære at give den, for inden jeg lærte ham at gi' pote, fik man så at skrive aldrig poten :mrgreen:

 

Han skal aaaaltid have skoene, hvis han kan få dem... ALTID! Man kan ikke lige tage skoene af for at få en lufter til tæerne - så er Møffe der fluks! Så trappen, som der står børnegitter for, er blevet vores nye, uofficielle skohylde - man kan åbenbart ganske enkelt ikke lære det kræ at holde sig væk fra sko :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla elsker at dele kys ud/ slikke i hele ansigtet. Men allerhelst bider/ rykker hun i mine øjenvipper. Gør jeres hunde også det?

 

Og så er hun begyndt at gå og gemme de små træklodser til Ninna Ottosen spillet 'Dog Smart'. Så har jeg ikke noget at dække for hullerne og så er der ligesom ikke så meget fidus i spillet. Igår tog jeg hende i at lægge een ind i min kærestes underbukse-skuffe. :nar:

 

Desuden når hun træner 'touch' på musemåtte, så har hun det med at trampe hårdt ned på den med forbenene, som om den skulle udløse et eller andet (skal den jo egentligt også).:blink: Nogle gange tager hun i stedet et kæmpe-spring henimod den og lander ovenpå. Ser bare så sødt, klodset og hvalpet ud (men desværre ikke noget jeg tør træne hende meget i, nu hvor hun er halt).:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Natascha21

Min hund er tosset.

 

Vi har for et par dage siden taget mederne af sengene og lagt madresserne på gulvet.

 

Joey har så fået den ide at han stiller sig med røven til sengen, bakker op på sengen med bagbenene og sætter sig. Så han sidder med røven på sengen og med forbenene på gulvet.

 

Det er ser bare vildt komisk ud. Og hvorfor han gør det aner jeg ikke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er tosset.

 

Vi har for et par dage siden taget mederne af sengene og lagt madresserne på gulvet.

 

Joey har så fået den ide at han stiller sig med røven til sengen, bakker op på sengen med bagbenene og sætter sig. Så han sidder med røven på sengen og med forbenene på gulvet.

 

Det er ser bare vildt komisk ud. Og hvorfor han gør det aner jeg ikke :mrgreen:

 

:lol: det gør Karla også hvis der ligger et eller andet på gulvet, fx en pude el. lign... især når hun bakker, for lige at sikre, at måsen finder det rette bløde sted, synes jeg er virkelig morsomt

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh altså de hunde!! Jeg savner min helt vildt! Hun er kun på weekend fordi vi skulle til fest, men jeg savner hende alligevel!

 

Når hun vil lege eller føler at hun ikke har fået opmærksomhed længe sætter hun sig ved siden af eller foran og stirrer og logrer med halen. Efter lidt tid, kommer der en lille bitte lyd. Og så lidt mere lyd.. Ikke en knurren, nærmere end "mmmph" lyd som så bare bliver højere. Så kommer poten. Hun poter egentlig meget blidt de første gange, men til sidst sidder hun faktisk og skubber! Og så kommer begge poter. Stadig med "mmmph" lyden. Jeg elsker når hun gør det..

 

Og så elsker hun at sidde pande til pande. Så presser hun sin pande ind mod min og så sidder vi sådan lidt..

 

Og så skal hun altid have det sidste ord. Når hun hører en ny lyd, eller naboen går forbi vinduet knurrer hun gerne. Med hovedet vendt lidt væk, mens hun kigger op på os.. Jeg tror godt hun ved at hun ikke må knurre, men hun kan simpelthen ikke lade være! Det plejer at forløbe nogenlunde sådan her...

Mig: "neej cookie"

Cookie: "grrrr"

Mig: "tak cookie. Så er det fint"..

Cookie: "rrr.."

Mig:"neej."

Cookie:: "mmmph"

Mig:"slut så"

Cookie:"mmmph"

Mig: "hund!"

Cookie: "mph *suk*"..

Det er først når jeg stopper, at hun stopper med at sige lyde..

 

Nåja, og så kan hun finde på hvis man skælder hende lidt ud mens man sidder tæt på hende, at smække sin pote op på min mund så jeg ikke kan sige noget. "jaaaah mor jeg har fattet det! :roll:".. :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...