Hop til indhold

Valg af en bestemt størrelse hund


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Jeg er mest til mellemstørrelseshunde:) De er ikke for små og ikke for store:mrgreen:

 

opvokset med en blanding på 22 kg og ca 50 cm høj. Sheila er lidt større men stadig ikke større end at hun kan ligge i smørhullet, jeg kan give godbidder uden at bøje mig, kan løfte hende uden kran ovs ovs.

 

Mysla er lidt lille i det..

 

Jeg kan godt lide hunde der har fysik til megen bevægelse og det udelukker gigant og miniature:blink:

 

Jeg kunne dog godt tænke mig en lille hund engang og elsker at passe alle slags, da alle hunde har sin egen charme:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg er bare mest til de der store uden personlighed...kan bedst lide dem sådan lidt enfoldige....:mrgreen:

 

Ej..det er jo ikke engang fordi mine hunde er store...30kg hver...men masser af personlighed, og det elsker jeg...og man skal ik være bange for at træde på dem...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er opvokset med schæfere (højavlstæver tæver), og fik min første egen da jeg var 12 år og stadig boede hjemme - men da hun kun blev 5 år, fik jeg en ny (Hally), og hun blev så 6 år. Derefter kom Caisar til. Han var min første schæfer af grå brugslinier, samt første hanschæfer. Og jeg sværger nu til de grå. Jeg kan faktisk bedst lide hanhundene, men det er noget sværere at få hvalpe på hanner, derfor jeg nu har en tæve :blink: Men der kommer nok en hanhund igen på et tidspunkt ;-)

 

Jeg er helt sikkert mest til grå schæfere, da deres størrelse, temperament, aktivitetsniveau og behov passer godt til de krav og ønsker jeg har.

 

Jeg er mest til de større hunde, men det er langtfra alle de større racer jeg har lyst til at eje :cool:;-) Men jeg kunne godt se mig selv have en mellemstor race, men ikke som eneste hund... Der skal også være én rigtig hund i hjemmet, basta :blink: :mrgreen::engel::cool:

 

Af små hunde er jeg klart til Jack Russell :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne have en størrelse som hverken var for stor eller lille. Mine unger skulle kunne holde en forsvarligt på tur, og den skulle være nem at have med i bilen og ikke vælte hele huset når vi var på besøg hos andre. Hende vi fik er sådan på str med en cocker eller beagle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Personlighedsmæssigt kan jeg godt lide de store, godmodige hunderacer med deres blide øjne. Sådan en man rigtigt kan kramme og begrave næsen i og tude, når verden er imod én. :lun::lol: Jeg kan godt blive lidt irriteret over små aggressive hunde.. tsk. :rolleyes::-D

 

Hjemme hos mine forældre havde vi dog den dejligste (egenrådige og frække gravhund) som jeg knuselskede - så ingen regler uden undtagelser. Han var jo lille bitte og dem i min familie er nogle kæmper. Det synes jeg simpelthen så så sødt ud, når vi gik tur. Og så var han en rigtig sejler-hund. :hjerte:

 

Det værste ved de store hunde synes jeg er deres høm-høm'ere, jeg kan slet ikke forestille mig at samle sådan en op. :lol: De er også for store til at have i sengen og jeg synes de lugter og fælder mere.:-P

 

Valget på en lille race (som ikke er hidsig!) :blink: var hovedsageligt fordi hun er lille og nem at have med rundt i byen (selv om vi sjældent går tur herinde. Kører som regel ud i skoven/ til stranden, hvor hun kan løbe løs. Men jeg kan godt lide at have hende med overalt. Og så kan jeg have hende på skødet, når jeg fryser, i sengen osv. :-D Det er rigtig hyggeligt. Men hun er bestemt en RIGTIG hund, hvilket alle små hunde er, hvis de ellers får lov. ;-)

 

Alle hunde og racer er dejlige, jeg kunne faktisk se mig selv med det hele. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Personlighedsmæssigt kan jeg godt lide de store, godmodige hunderacer med deres blide øjne. Sådan en man rigtigt kan kramme og begrave næsen i og tude, når verden er imod én. :lun::lol: Jeg kan godt blive lidt irriteret over små aggressive hunde.. tsk. :rolleyes::-D

 

Hjemme hos mine forældre havde vi dog den dejligste (egenrådige og frække gravhund) som jeg knuselskede - så ingen regler uden undtagelser. Han var jo lille bitte og dem i min familie er nogle kæmper. Det synes jeg simpelthen så så sødt ud, når vi gik tur. Og så var han en rigtig sejler-hund. :hjerte:

 

Det værste ved de store hunde synes jeg er deres høm-høm'ere, jeg kan slet ikke forestille mig at samle sådan en op. :lol: De er også for store til at have i sengen og jeg synes de lugter og fælder mere.:-P

 

Valget på en lille race (som ikke er hidsig!) :blink: var hovedsageligt fordi hun er lille og nem at have med rundt i byen (selv om vi sjældent går tur herinde. Kører som regel ud i skoven/ til stranden, hvor hun kan løbe løs. Men jeg kan godt lide at have hende med overalt. Og så kan jeg have hende på skødet, når jeg fryser, i sengen osv. :-D Det er rigtig hyggeligt. Men hun er bestemt en RIGTIG hund, hvilket alle små hunde er, hvis de ellers får lov. ;-)

 

Alle hunde og racer er dejlige, jeg kunne faktisk se mig selv med det hele. :-)

 

 

hvem har også lyst til at have hømmere i sengen? Men hvad falder af når de fælder?:mrgreen:

 

 

 

 

 

 

Undskyld...er i drillehumør...:oops::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er til mellemstore/store hunde med lang pels. Har altid haft blandingshunde, da jeg ikke går op i stamtavler og konkurrencer/udstillinger.

 

Jeg har dog udviklet en mani med at falde for hunde der kræver noget af en og næste hund bliver med stor sansynlighed en border collie. Den er verdens smukkeste hund og jeg kan godt li' at den er så intelligent.

 

Andre hunde: schäfer, Alaskan malamute.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...