Hop til indhold

hvor opholder jeres hund sig?


Gæst anonym82
 Share

Recommended Posts

Gæst Chaddin
Jeg har læst at samojeder (nu er det sådan en jeg har, men de har jo også underuld) godt kan være ude hele året, men de skal tilvænnes til det.

Ved ikke hvordan man lige tilvænner en hund til kulde, men det var hvad der stod..

Vores hund kommer til at være rimelig meget ude, men altid med mulighed for at komme ind i butikken. Måske kan jeg komme med et bedre svar om et par år :-D når jeg har set hvordan Buddha opfører sig i kulde.

 

Tusind tak det ville være dejligt! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst hundebøger!

Hvilke?. Sådan noget som at hvalpe ikke må overbelastes af for meget motion synes jeg da fremgår af alle hundebøger. De fleste skriver også om hvordan man træner hvalpen til at være alene hjemme.

 

og nej jeg ALDRIG sagt at jeg ikke ville forklarer HVORFOR jeg fik Bella så tidligt, læs tråden igen! og har allerede skrevet et indlæg til en anden.

Du skriver følgende:

 

Vores huns Bella, er også en lab, vi fik hene da hun var ca. 4 uger.. (en længere forklaring, hvorfor vi fik hende så tidligt, dog ikke relevnt :-D)

 

Det lyder i mine ører til at du ikke ønsker at fortælle om det, specielt da du ikke reagerer på en der spørger om historien (igår),..... før jeg bliver muggen over det i denne tråd.

Jeg var ikke klar over, at man kunne anmelde avleren.

Fordi du ikke vidste at det var ulovligt, eller hvad?. Det står også i de fleste bøger.

 

Ja jeg ELSKER min hund, og nej vi har ingen issues.

Det tvivler jeg overhovedet ikke på at du gør og okay, måske fejltolker jeg dig bare.

 

Synes ærligt talt du er nedladne
Det kan jeg egentlig godt forstå, jeg bliver sgu bare så irriteret over folks tilgang til hunde engang imellem.
også har jeg ALDRIG hørt at man ikke må motionere en hund på ti mdr!

Og åbenbart heller ikke at man ikke skal give sin hvalp rigtig meget motion hver dag, som du selv skrev.

 

Nå, jeg må heller daffe ud af denne tråd ellers kommer Chief eller G.I. Dina efter mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville du ikke gå ture på mere end én time med en unghund på 10 mdr.?? :shock:

 

Izzie er knap 7 måneder og har side hun var 4 måneder KRÆVET minumum 1 times tur/aktivitet(boldspil osv.) Eller havde hun hoppet fra væg til væg :neutral:

 

Nu hvor hun er 7 måneder er 1 time MINIMUM og kun hvis der også er boldspil og leg uden snor. Ellers er hun umulig.

 

Så skulle du måske også have haft læst en bog. :blink: Hvis man kører sin hund træt ved fysisk aktivitet, vil behovet bare stige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skulle du måske også have haft læst en bog. :blink: Hvis man kører sin hund træt ved fysisk aktivitet, vil behovet bare stige.

 

Jo, jeg HAR læst indtil flere bøger og de siger alle at små hvalpe ikke må få overdreven motion.

 

Og det er jo fint når hvalpen er 8-15 uger eller mere men med en dsg med krudt i numsen der kan man bare ikke spise den af med max 1 time :rolleyes:

 

Fysisk aktivitet + mental aktivitet så som træning og lege der udfordrer hjerne og næsen. Og det løber gerne op i omkring 2 timer eller mere.

 

For hun skal ud og snuse til nye dufte, have lov at løbe frit og få brugt hele kroppen uden mig bagved i snoren, så lidt leg med bolden og on 'n' off træning af tricks og lydighed.

 

KAN ikke se hvordan man skal kunne nå alt det på under en time :engel:

 

Jeg kan godt se det, hvis du mener at du fx. ikke må løbe en tur (maraton - what ever) på 1 time eller mere at så er det for overdrevent og kan skade hunden da den ikke er udvokset. Men almindelig gåtur - der gir jeg mig squ ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anonym82
Hvilke?. Sådan noget som at hvalpe ikke må overbelastes af for meget motion synes jeg da fremgår af alle hundebøger. De fleste skriver også om hvordan man træner hvalpen til at være alene hjemme.

 

 

Du skriver følgende:

 

Vores huns Bella, er også en lab, vi fik hene da hun var ca. 4 uger.. (en længere forklaring, hvorfor vi fik hende så tidligt, dog ikke relevnt :-D)

 

Det lyder i mine ører til at du ikke ønsker at fortælle om det, specielt da du ikke reagerer på en der spørger om historien (igår),..... før jeg bliver muggen over det i denne tråd.

 

Fordi du ikke vidste at det var ulovligt, eller hvad?. Det står også i de fleste bøger.

 

 

Det tvivler jeg overhovedet ikke på at du gør og okay, måske fejltolker jeg dig bare.

 

Det kan jeg egentlig godt forstå, jeg bliver sgu bare så irriteret over folks tilgang til hunde engang imellem.

 

Og åbenbart heller ikke at man ikke skal give sin hvalp rigtig meget motion hver dag, som du selv skrev.

 

Nå, jeg må heller daffe ud af denne tråd ellers kommer Chief eller G.I. Dina efter mig.

 

 

Det ikke helt rigtigt, jeg skrev hvordan jeg fik Bella inden jeg så du havde skrevet herinde!! jeg har intet t skjule vedr. omstændighederne. ja det var ikke relevant for den tråd. Desuden er alle bruger ikke online hver dag på dette forum, jeg er ihvertfald ikk.

 

Bella hr self ikke gået i timevis som hvalp, men flere korte ture!

 

jeg var klar over at det ikke er godt for hvalpen, men ikke at det vr direkte ulovligt.

 

og jeg ER klar over hvordan man træner til t være alene hjemme.

 

Jeg fatter vitterligt ikke hvad dit problem er, og nogengang skal man bare lad vær med at sige noget. Jeg kan godt tage konstruktiv kritik, men du har ingen ret til at være nedladende! Og nej vi behandler vores hund godt, vi gør ihvertfald vores bedste og vores yderste. Hvis vi er i tvivl så søger vi information, ved dyrelægen, hundtræner, internettet!

 

og ja måske fejltolker du! og jeg bryder mig ikke om, at du vil udstille mig som om jeg er totalt blank. Jeg bliver ked af og skuffet over, at jeg stiller et spørgmål om, noget jeg er i tvivl om, også er det den voksne seriøse respons jeg får af dig?

 

Og ja måske er jeg bare følsom...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det der motion er en svær størrelse, for ordet dækker over rigtig meget..

 

Er også helt enig i at hvalpe ikke skal trækkes en time ved siden af en cykel, men i den uge hvor vi prøvede at spise Buddha af med korte ture og mere hjerne gymnastik indenfor eller i haven, der var han ved at kravle væggene i stykker...

 

Sådan som jeg tolker det, er det at hvalpen fx ikke skal være på en ensartet gåtur i fx 50 min. Men en tur som egentlig ikke er specielt lang, kan sagtens vare næsten 50 min - så skal der lige snuses, løbes lidt uden snor, gå med snor, snuse 200 gange mere, tygge i en pind, leges med en hund eller lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Okay, den har jeg godt nok aldrig hørt før.. Da ikke i den alder ihvertfald.

 

Jeg ved godt de ikke skal gå ture som små hvalpe, men det blev da langsomt øget..

 

Nu skal jeg lige høre, hvad du mener med motionere... Ville du slet ikke gå ture med hunden i den alder?

 

Det kunne jeg faktisk også godt tænke mig at vide:engel:

 

Hvad jeg forstå ved at motionere er ture på over en time, spring, cykle og løbe... En hvalp på 10mrd. ser jeg ikke noget galt i at gå en god lang tur, så længe den altså ikke er FOR lang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne jeg faktisk også godt tænke mig at vide:engel:

 

Hvad jeg forstå ved at motionere er ture på over en time, spring, cykle og løbe... En hvalp på 10mrd. ser jeg ikke noget galt i at gå en god lang tur, så længe den altså ikke er FOR lang.

 

Jamen, det har jeg da svaret på i #24 og tror vi har nogenlunde samme synspunkt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg håber at det er ok med TS at jeg lige kommer med et spørgsmål fra min side :roll: (hvis ikke, så undskyld)

 

Nå, men ville det være for koldt hvis hunden var ude i haven om vinteren? Selvfølgelig med adgang til et godt isoleret hundehus :-)

P.S. Vi snakker om en hund med underuld. Dvs en ordentlig pelsklump ;-)

 

Men er det for koldt eller er det okay?

 

Hmmmm:hmm:... Jeg tror faktisk at der er en svar til det, alt efter hvilket temperament og mening man har... Jeg selv ville ikke lade Freya være udenfor når hun er alene hjemme.. det gælder både sommer og vinter...

 

Frea er samojed og har tonsvis af underuld.. hun eeeeeelsker kulde og kunne sagtens ligge udenfor døgnet rundt om vinteren hvis det stod til hende... men det tillader jeg ikke:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jamen, det har jeg da svaret på i #24 og tror vi har nogenlunde samme synspunkt. :blink:

 

Haha.. skulle lige nå for enden af tråden... men... done... :lol:

 

Tror også at vi har det samme synspunkt der... jeg ville nemlig også for alt i verdenen undgå trapper og steje bakker før hunden faktisk er HD fotograferet... Jeg fik Freya HD fotograferet da hun var 15mrd. med resultatet A/B først derefter er jeg begyndt at virkelig motionere hende (når vejret er til det) i form af trav ved siden af cyklen, løbeture mm...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Han er i en mindre gang hvor han har sin kurv stående. Samme sted som han er om natten.

 

En klassisk fejl,hunde kan ikke automatisk være alene hjemme,det er noget de gradvis skal vænnes til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke?. Sådan noget som at hvalpe ikke må overbelastes af for meget motion synes jeg da fremgår af alle hundebøger. De fleste skriver også om hvordan man træner hvalpen til at være alene hjemme.

 

 

Du skriver følgende:

 

Vores huns Bella, er også en lab, vi fik hene da hun var ca. 4 uger.. (en længere forklaring, hvorfor vi fik hende så tidligt, dog ikke relevnt :-D)

 

Det lyder i mine ører til at du ikke ønsker at fortælle om det, specielt da du ikke reagerer på en der spørger om historien (igår),..... før jeg bliver muggen over det i denne tråd.

 

Fordi du ikke vidste at det var ulovligt, eller hvad?. Det står også i de fleste bøger.

 

 

Det tvivler jeg overhovedet ikke på at du gør og okay, måske fejltolker jeg dig bare.

 

Det kan jeg egentlig godt forstå, jeg bliver sgu bare så irriteret over folks tilgang til hunde engang imellem.

 

Og åbenbart heller ikke at man ikke skal give sin hvalp rigtig meget motion hver dag, som du selv skrev.

 

Nå, jeg må heller daffe ud af denne tråd ellers kommer Chief eller G.I. Dina efter mig.

 

nemlig:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

hvor er jeres hunde, når i ikke er hjemme? hvordan undgår man ulykker?

 

På forhånd tak.

Knus

s

 

 

Aslan er i køkken/bryggers, efter en del dvd'er og en bærbar og såen lidt.........Fik jeg et råd af tanten om at Aslan måske ikke magtede store rum. Det kom sådan ca lige pludseligt, omkring 8 mdr alderen (måske 7, er ikke lige helt sikker).

Dette hjalp i en rum tid, óg så gik det ud over karmene, dette viste sig dog at være foderet (da vi skiftede stoppede det).

 

 

Hvilken udestue har i?`Der kan ikke være for koldt endnu? Kan der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...