Hop til indhold

Formel 1 Hund


Gæst Galle
 Share

Recommended Posts

Ikke i følge tråden omkring kaukaseren :blink: - som blev anskaffet efter familiens to rottweilere ikke kunne holde ubudne gæster fra døren. Hele to gange endda...

 

Og til TS: jeg burde selvfølgelig holde mig fra tanken, og give dig mulighed for at byde ind med mere. Men umiddelbart lyder det ikke som om det er en hund, der vil gøre mest lykke hjemme hos jer. Der er mange af de ting, der hører til at have hund, som lyder til vil være et stort irritationsmoment hos jer. Den må ikke lugte, den må ikke fælde (så meget) og den skal være en sofahyggehund.

 

Uanset hvor meget hygge en hund kan rumme og give, skal den stadig aktiveres og motioneres. Ingen hund er tjent med, at den bare skal trille rundt derhjemme hele dagen, uden at blive aktiveret behørigt. Herunder ugentlig træning og andre spændende aktiviteter og udfordringer.

 

Nej. Jeg HAR da også haft indbrud en gang mens jeg har haft Silke..... Men det er så den eneste gang i de snart 40 år jeg har haft hund.

 

Jeg skriver jo ikke, at man kan være sikker på at undgå indbrud, --jeg skriver, at en indbrudstyv sjældent går ind et sted hvor der er hund, hvis naboen ikke har hund.

 

Men jeg tror vi er enige i, at hvis man ønsker at bruge sin hund som vagthund, så skal man finde en type, der egner sig til det... Og så skal man træne den specielt til DET.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ikke i følge tråden omkring kaukaseren :blink: - som blev anskaffet efter familiens to rottweilere ikke kunne holde ubudne gæster fra døren. Hele to gange endda...

 

Og til TS: jeg burde selvfølgelig holde mig fra tanken, og give dig mulighed for at byde ind med mere. Men umiddelbart lyder det ikke som om det er en hund, der vil gøre mest lykke hjemme hos jer. Der er mange af de ting, der hører til at have hund, som lyder til vil være et stort irritationsmoment hos jer. Den må ikke lugte, den må ikke fælde (så meget) og den skal være en sofahyggehund.

 

Uanset hvor meget hygge en hund kan rumme og give, skal den stadig aktiveres og motioneres. Ingen hund er tjent med, at den bare skal trille rundt derhjemme hele dagen, uden at blive aktiveret behørigt. Herunder ugentlig træning og andre spændende aktiviteter og udfordringer.

 

Alternativ (hygge uden fældning og aktivering + sikkerhed i hjemmet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er da flot :-)

 

Blinker ;-)

 

Det er så bare et billede jeg har linket til på nettet, ikke min ;)

Går generalt ikke ind for avl som forringer dyret, hvilket jeg mener at manglende pels gør (mere udsat for træk samt rifter osv). Jeg tror på der er en grund til at meget få pattedyr naturligt ikke har pels.. Men hvis man har hår allergi eller sådan noget er det sikkert meget smart.. Det må i hvertfald give minimal fældning, selvom den vist har nogen små dun-hår..

Link til indlæg
Del på andre sites

Den hårløse kat, kaldet sphinx, dukkede op i USA i 50'erne hvor et par katte i et kuld grundet en genetisk fejl var født nøgne. Dem begyndte man at avle videre på, og fik på det grundlag den nye racer. Husker ikke hele historien, men den kan sikkert let googles.

 

De findes også herhjemme, så der burde kunne findes masser af materiale om dem hvis man er nysgerrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg nogensinde skulle få en hjerneblødning og anskaffe mig en kat, så skulle det være sådan én :5up:

 

 

Hvordan nåede tråden dertil :confused::shock:

 

Hæhæ, det var vist min skyld.. Ville da bare foreslå et alternativ til en vagthund som hverken lugter eller fælder, men giver beskyttelse og hygge..

 

Nøgen kat + alarm ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...