Hop til indhold

Hvorfor bider vores schæfer i alt??


Gæst Kris
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

 

Jeg har et par spørgsmål omkring vores schæfer.

 

Vi har for en 1½ måneds tid siden fået en ny schæfer hund Asja på lige godt 2 år, og hun er stadig hvalpet i sin opførsel osv. Det er meningen at hun skulle "erstatte" vores gamle schæfer tæve Laika som bliver 10 år i år, og hun har problemer med sit bagparti (slid-gigt) Og på et tidspunkt må vi tage den tunge beslutning at aflive hende når hun ikke kan mere :(

 

Men da vi købte Asja havde hun været ved en kennel siden hendes fødsel og har fået træning i diverse ting. Asja havde ikke været vand til at være inde i huset om natten, men udenfor i en hundegård, og hun er faldet godt til inde i huset og det ser ud til at hun nyder det :)

 

Det var lidt historie, og nu til spørgsmålet.

 

Vi har problemer med når Asja og Laika er alene hjemme eller når "kvinden" i huset (deres leder) ikke er hjemme så har Asja en mani med at bide og ødelægge forskellige ting som tilhører Kvinden i huset så som støvler, sko, kalender, briller, puder osv. OG vi kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor hun gør det, om det er et sagn eller hvad det er? Og begge hunde har forskelligt legetøj så som gnavereb eller gummibolde.

 

Håber der er nogle som kan hjælpe med hvad der gør at hun opførere sig sådan, og måske hvordan man løser problemet :)

 

På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om i har lært Asja at være alene hjemme. Men det kan nemt være, at hun skal lære det igen, nu da hun har skiftet hjem.

 

En 2½ år gammel hund, har brug for mere aktivitet end en ældre hund på 10 år.

 

Jeg vil foreslå jer, at give hende nogle aktiviteter hvor hun skal bruge sin hjerne.

 

Hun skal også ud på nogle gode ture hvor hun bruger sig selv både fysisk og mentalt.

 

Gå til træning med hende, selv om hun kan diverse ting.

 

Vær tålmodig og sammenlign hende ikke med jeres anden hund. Vi glemmer nemt hvordan det var med en hvalp/unghund, når vi igen står med en.

 

Hun skal have tid til, at lære jeres regler og forstå dem.

 

Der er flere schæferfolk herinde som kan give dig gode råd til aktiviteter.

 

Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke min kone men min mor ;)

 

Hmm ja det er rigtigt hun gnaver en masse ting i stykker og det har mest været ting som tilhører min Mor.

 

Vi tror at Asja kun har været i kontant til en kvinde siden den blev født og derfor knytter den sig til en kvinde og det er så min Mor, så når hun ikke er hjemme så kan vi ikke kalde den ind igen hvis den har været udenfor så det er lidt somom den ignorere os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret Jane, det vil vi bygge vidre på.. Ved godt at en ung hun kræver mere aktivitet og det er vi også igang med, vi er ved at lære den at løbe ved sidenaf cykel og gå på plads når vi er ude og gå, så den er skam aktiv ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...