Hop til indhold

Byld/svulst


Gæst Sypherian
 Share

Recommended Posts

Gæst Sypherian

Jeg har en dejlig blandings hund på næsten 2½ år hans blanding er Labrador/dobberman med chance for en smule hønse hund også, opdaget for en uges tid siden at min hund havde en frygtelig stor rund byld eller knude omkring på brystkassen langt nok oppe til den ikk kan bide i den men stadig lige under halsen omtrent hvor halsbåndet sidder følte forsigtigt på den og kunne mærke den var hård inde bagved, tog hunden med ud til mine forældre næsten panikslagen over hvad det kunne være de mente det bare kunne være en bums eller fordi kvæler lænken havde nappet den. Tjekkede så igen i dag og den var til min skræk stadig stor der er ingen hår på midten af det bulende sted og har flere gange ladet mærke til at halsbånd eller kvæler lænken har rykket hul når vi har været ude det der så gør mig mest bange er at der nu starter to mere på hver sin side af den der allerede er der, byld agtig dog knap så store men er lidt lost hvad jeg skal gøre nogen der har kendskab til det her.

 

P.S. den eneste sygdom jeg har kunnet google mig frem til der minder om den er støversygen men igen man kan også tro den fejler alverdens ting ved at læse på for meget sygdom

 

Håber i kan hjælpe mig

 

Sypherian

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sypherian

kan jeg desværrer ikk af to grunde et er at jeg aldrig fik lært den at gå pænt ingen hunde træning desværrer S.U. og og penge til hundetræning da den var hvalp var ikk den bedste mix specielt da foderet kostede mig 500 pr pose men har dog tilgengæld forbedret dens gang den lystrer for det meste på gå pænt med mindre den lige bliver for ivrig over en lille hund/hvalp eller tæve.

 

Den anden grund er at den blev angrebet af en kamphund der var uden lænke i starten af i år siden det skete er alt hvad der er størrelse hund af den selv eller størrer vil den være aggresiv overfor så uden den lænke kan jeg knap nok holde den, har overvejet en kemisk kastrering for om det kan afhjælpe dens aggressive adfærd mod store hunde men tvivler på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sypherian

Den store byld er på størrelse med en 5 krone og da jeg havde fat i den i dag rørte jeg knap nok ved den og så væltede der gul og rødlig væske ud af den, det sjove er at de ikk ser betændte ud men en bule uden hår på midten og så er der bare hvid hud hen over, så indtil viderer gætter jeg på ringorm eller støversyge og så må ham dyrlægen ellers give mig den endelige konstatering i morgen tidlig håber på det er godt nyt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Den store byld er på størrelse med en 5 krone og da jeg havde fat i den i dag rørte jeg knap nok ved den og så væltede der gul og rødlig væske ud af den, det sjove er at de ikk ser betændte ud men en bule uden hår på midten og så er der bare hvid hud hen over, så indtil viderer gætter jeg på ringorm eller støversyge og så må ham dyrlægen ellers give mig den endelige konstatering i morgen tidlig håber på det er godt nyt

 

Ja det lyder da godt nok ikke godt... Ja ring hellere her i morgen...Jeg ser frem til at høre hvad dr. dyr siger til det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sypherian

super lader jer lige høre hvad det er i morgen og kan eventuelt smide et billede op af det også når jeg lige får lånt mine forældres kamera men tror jeg skal hente en øl eller to og se om det ikk kan dulme nerverne tak for hjælpen alle sammen og sov godt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
super lader jer lige høre hvad det er i morgen og kan eventuelt smide et billede op af det også når jeg lige får lånt mine forældres kamera men tror jeg skal hente en øl eller to og se om det ikk kan dulme nerverne tak for hjælpen alle sammen og sov godt

 

Det er nogle gange det som der skal til:ae:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sypherian

Har så den glædelig nyhed at der ikk er noget grumt galt med hunden viste sig at det nok er en tæge eller flåt som er faldet af og har gjort den har fået en stor betændt svulst agtig ting, og dr. dyr var sikker på at grunden til at det har bredt sig er at der er blevet revet hul af halsbånd eller lænke og så har været skyl i infektion den fik en gang pencillin og så fik jeg lige lavet en kemisk kastation også så håber vi er fit for fight om et par dages tid. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har så den glædelig nyhed at der ikk er noget grumt galt med hunden viste sig at det nok er en tæge eller flåt som er faldet af og har gjort den har fået en stor betændt svulst agtig ting, og dr. dyr var sikker på at grunden til at det har bredt sig er at der er blevet revet hul af halsbånd eller lænke og så har været skyl i infektion den fik en gang pencillin og så fik jeg lige lavet en kemisk kastation også så håber vi er fit for fight om et par dages tid. :-)

Det var dejligt at høre en update, tænkte lige på jer :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Har så den glædelig nyhed at der ikk er noget grumt galt med hunden viste sig at det nok er en tæge eller flåt som er faldet af og har gjort den har fået en stor betændt svulst agtig ting, og dr. dyr var sikker på at grunden til at det har bredt sig er at der er blevet revet hul af halsbånd eller lænke og så har været skyl i infektion den fik en gang pencillin og så fik jeg lige lavet en kemisk kastation også så håber vi er fit for fight om et par dages tid. :-)

 

Dejligt at høre at der trods alt ikke var værre....

 

Rigtig god bedring til ham...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre at det gik godt, men en anden gang så tjek om hunden har feber (normal er mellem 38 og 39) tjek lympfekirtlerne (en hævning kan give et fingerprej) og slimhindernes farve kan også henvise om Dr.Dyr er påkrævet.

 

Uanset hva så er det dejligt at du nu kan ånde lettet op, min colliepige fik en tæge midt i panden og det er først nu (efter 2 mdr) at hævelsen er helt væk og pelsen er kommet fint ud.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sypherian

det med feber havde jeg tjekket og næsen har altid været god kold med mindre den har lagt og sovet selvfølgelig men husker lige på det med lymfe kirtlerne tak for rådet, hunden har til gengæld sovet meget på det sidste men har så tilgengæld også lige været en omvæltning for den at jeg er begyndt at arbejde igen efter at have gået hjemme i de sidste 5 måneder men ser ud til den har det godt og tar lige en kig om det er begyndt at hele en af dagene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...