Hop til indhold

Nyt kamphundeoverfald.


Gæst topsytop
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at starte en tråd om alt det de skriver om gode ting de såkaldte kamp/muskelhunde gør , for det findes bestemt også

 

Men sådan en tråd ville blive glemt , for de skriver jo aldrig noget godt om dem :eek:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

synes sådan en tråd som den her passer mere ind på hundegalleri, ...

 

Så der er altså nogle tråde der er "upassende" her på HF ?........Uha, jeg får altså assosiationer til det gamle DDR, hvor censuren stortrivedes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så der er altså nogle tråde der er "upassende" her på HF ?........Uha, jeg får altså assosiationer til det gamle DDR, hvor censuren stortrivedes.

 

Du kunne jo så bare nøjes med at oprette én tråd om emnet, i stedet for at spamme hele forummet til, så kunne det jo være at folk ikke blev nær så irriterede...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jo tydeligt at der er en flok som helst ser, at sandheden om kamphundes uprovokerede anfgreb på uskyldige bliver tiet ihjel, efter devisen: "Hvis vi bare ikke snakker om det, så går problemet nok væk af sig selv"

 

Ja, lad os så få noget fokus på alle de myrderier, der bliver begået af mindre selskabshunde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Så der er altså nogle tråde der er "upassende" her på HF ?........Uha, jeg får altså assosiationer til det gamle DDR, hvor censuren stortrivedes.

 

haha...den havde jeg godt set komme....

 

Skriv endelig løs, men den der retorik der bruges med ord som "blodtørstig" osv. er bare trættende i længden, og så synes jeg det er sjovt at du forlod den anden tråd da det kom frem at alle kamphundeejere måske ikke er så samvittighedsløse som du godt kunne tænke dig de fremstod....:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, så misforstod jeg dig.

Men jeg synes at tråden bliver uoverskueligt lang, hvis jeg gør sådan, og derfor foretrækker jeg at oprette en ny tråd, når der sker noget nyt.

 

Til dette vil jeg sige som Lonny har skrevet - hvorfor poste et indlæg for derefter at blive væk fra det ?? - det er jo trods alt et debat-forum vi befinder os på og ikke en kamp, der kunne hedde "jeg hader kamphunde" mod "jeg elsker kamphunde" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja, det er jo tydeligt at der er en flok som helst ser, at sandheden om kamphundes uprovokerede anfgreb på uskyldige bliver tiet ihjel, efter devisen: "Hvis vi bare ikke snakker om det, så går problemet nok væk af sig selv"

 

 

Det er endnu mere tydeligt at der er nogen der nyder at kaste brænde på bålet...efter devisen "vi skriver kamphund uanset hvad det er"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er endnu mere tydeligt at der er nogen der nyder at kaste brænde på bålet...efter devisen "vi skriver kamphund uanset hvad det er"...

 

Helt enig her :mrgreen:

 

Men "modparten" kan vist heller ikke prale af plet-fri adfærd i alt dette :blink: Selv den mindste slåfejl i artikler bliver latterliggjort og alle journalister stemplet som idioter!

Konstruktivt er det i hvert fald ikke!!

 

Ja, der er mediestorm omkring emnet lige nu, men det ændrer ikke på at der findes hunde der udviser voldsomt problematisk adfærd og der skal findes en løsning på det stigende problem!

 

Jeres konstante latteliggørelse af folks arbejde fremmer næppe Jeres "sag", ligesom det heller ikke løser problemet for nogle parter!

 

Bare en tanke!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...det lyder sådan nogen gange...men det beklager jeg så....:-D

 

Kan du komme med et link til et sted, hvor jeg har udtalt det?

Næ, jeg har såmænd bare gjort mig til talsmand for, at man rent fysisk kan holde sin hund, og kan man holde en hund på 50+ kg, så er det fint med mig. Men jeg ved godt, at der er et par debattører, der i mangel af gode argumenter prøver at dreje det jeg siger 180 grader. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Helt enig her :mrgreen:

 

Men "modparten" kan vist heller ikke prale af plet-fri adfærd i alt dette :blink: Selv den mindste slåfejl i artikler bliver latterliggjort og alle journalister stemplet som idioter!

Konstruktivt er det i hvert fald ikke!!

 

Ja, der er mediestorm omkring emnet lige nu, men det ændrer ikke på at der findes hunde der udviser voldsomt problematisk adfærd og der skal findes en løsning på det stigende problem!

 

Jeres konstante latteliggørelse af folks arbejde fremmer næppe Jeres "sag", ligesom det heller ikke løser problemet for nogle parter!

 

Bare en tanke!

 

Du har faktisk ret....hehe

 

vil dog lige sige, at jeg ikke mindes at have gjort uberettiget grin med journalister, men til gengæld har jeg vist jordet dem lidt dengang en boxer+en schæferlignende hund angreb en kat, og det kom på forsiden som "nyt kamphundeoverfald"...og da en lille pige blev angrebet af sin stedfars rottweilere og der straks blev blæst til kamp for forbud...

 

begge meget triste tilfælde, men jeg synes man skal skrive sandheden, istedet for det der sælger...:-D

 

Men vi er enige i at der et problem, og problemet skal løses...men det hysteri der er nu, med underlige udtalelser fra politikere og forbud til følge gavner ingen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Kan du komme med et link til et sted, hvor jeg har udtalt det?

Næ, jeg har såmænd bare gjort mig til talsmand for, at man rent fysisk kan holde sin hund, og kan man holde en hund på 50+ kg, så er det fint med mig. Men jeg ved godt, at der er et par debattører, der i mangel af gode argumenter prøver at dreje det jeg siger 180 grader. :lol:

 

 

hehe...det er måske egentlig nærmere det jeg har udledt af den debat du har haft med de andre debattører der er skyld i at jeg har opfattet det sådan...det beklager jeg selvfølgelig...

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...det er måske egentlig nærmere det jeg har udledt af den debat du har haft med de andre debattører der er skyld i at jeg har opfattet det sådan...det beklager jeg selvfølgelig...

 

Det er du ikke alene om. Folk udleder det, der passer i deres kram ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har faktisk ret....hehe

 

vil dog lige sige, at jeg ikke mindes at have gjort uberettiget grin med journalister, men til gengæld har jeg vist jordet dem lidt dengang en boxer+en schæferlignende hund angreb en kat, og det kom på forsiden som "nyt kamphundeoverfald"...og da en lille pige blev angrebet af sin stedfars rottweilere og der straks blev blæst til kamp for forbud...

 

begge meget triste tilfælde, men jeg synes man skal skrive sandheden, istedet for det der sælger...:-D

 

Men vi er enige i at der et problem, og problemet skal løses...men det hysteri der er nu, med underlige udtalelser fra politikere og forbud til følge gavner ingen....

 

Jeg har altid ret :mrgreen: Men ja, jeg tror vi er enige langt hen af vejen!

 

Jeg mangler nok bare en realitetssans hos parterne fra "begge sider"! Det er ligesom folk enten prøver at køre en hype på fænomenet kamphunde eller forsøger at underspille betydningen af deres hundes genetiske egenskaber!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg har altid ret :mrgreen: Men ja, jeg tror vi er enige langt hen af vejen!

 

Jeg mangler nok bare en realitetssans hos parterne fra "begge sider"! Det er ligesom folk enten prøver at køre en hype på fænomenet kamphunde eller forsøger at underspille betydningen af deres hundes genetiske egenskaber!

 

 

hehe...ja det er også sådan jeg lidt opfatter det..synes det er skide ærgerligt når folk har travlt med det der "blodtørstige, låsende kæber, dræberhund" ævl...men samtidig synes jeg også det er decideret trist at mange tror deres amstaff er en labrador(undskyld lab-folk)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid ret :mrgreen: Men ja, jeg tror vi er enige langt hen af vejen!

 

Jeg mangler nok bare en realitetssans hos parterne fra "begge sider"! Det er ligesom folk enten prøver at køre en hype på fænomenet kamphunde eller forsøger at underspille betydningen af deres hundes genetiske egenskaber!

 

Jeg tror at du har ret i ovenstående, og for begge parter gælder det vel, at når man overhovedet ikke føler at folk forsøger at lytte eller forstå, så ryger man i stedet i forsvarsposition, og dermed har vi en skyttegravskrig...

 

De fleste folk er vel så nuancerede at de kan se at det ikke er "alle eller ingen", men man ender nogen gange med at blive lidt firkantet for at skære tingene ud i pap.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan ved I at det er journalisten og ikke vestegnens politi der har forkerte oplysninger.

 

Jeg har et personligt eksempel på at man absolut ikke kan regne med hvad vestegnens politi skriver i en rapport.

Ritzau er kilden, men hvem er så deres kilde? politi rapporter...

 

Kære Kenneth Nielsen,

politiken.dk har sine oplysninger fra Ritzaus Bureau (RB) og ikke - det er heller ikke sædvane for mindre kriminalhistorier - lavet selvstændig research på sagen. RB har tilsyneladende oplysningerne fra politiet.

Jeg har sendt din mail videre til politiken.dk.

Venlig hilsen

Henrik Kaufholz

___________

Henrik Kaufholz

Læsernes Redaktør – Readers’ Editor

POLITIKEN

Rådhuspladsen 37

DK-1785 København V

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

Her har vi endnu en sag, og ganske vist så skriver BT at de følger op på sagen, men efter at TV2 East har fortalt at hunden lige havde fået hvalpe for 2 dage siden, og at kvinden (som ikke var ejeren) havde forsøgt at tage en af disse hvalpe op, så har de søreme ikke opdateret historien...

 

http://www.bt.dk/krimi/kvinde-bidt-i-ansigtet-af-hund

 

politiet har udtalt på TV 2 East at hundens reaktion var fuldstændig normal under omstændighederne, og at de har fået dette bekræftet af en adfærdsterapeut, men dette føler BT selvfølgelig ikke at der er grund til at opdatere deres artikel med...

 

Det kan måske fortælle lidt om hvilken vinkel man er interesseret i at give historierne, og at man måske ikke altid skal stole 100% på medierne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...