Hop til indhold

Nyt kamphundeoverfald.


Gæst topsytop
 Share

Recommended Posts

Her har vi endnu en sag, og ganske vist så skriver BT at de følger op på sagen, men efter at TV2 East har fortalt at hunden lige havde fået hvalpe for 2 dage siden, og at kvinden (som ikke var ejeren) havde forsøgt at tage en af disse hvalpe op, så har de søreme ikke opdateret historien...

 

http://www.bt.dk/krimi/kvinde-bidt-i-ansigtet-af-hund

 

politiet har udtalt på TV 2 East at hundens reaktion var fuldstændig normal under omstændighederne, og at de har fået dette bekræftet af en adfærdsterapeut, men dette føler BT selvfølgelig ikke at der er grund til at opdatere deres artikel med...

 

Det kan måske fortælle lidt om hvilken vinkel man er interesseret i at give historierne, og at man måske ikke altid skal stole 100% på medierne...

 

Øhh, altså, hvis hunden lige har fået hvalpe, så er det da ikke så mærkeligt at den siger fra over for at de bliver taget op :confused: Medmindre kvinden er hundens ejer altså (og så bør man vel stadig være lidt påpasselig tænker jeg?)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 92
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Øhh, altså, hvis hunden lige har fået hvalpe, så er det da ikke så mærkeligt at den siger fra over for at de bliver taget op :confused: Medmindre kvinden er hundens ejer altså (og så bør man vel stadig være lidt påpasselig tænker jeg?)

det er en kamphund jo, mon ikek den skal undersøges og evt. have den blå sprøjte? nok er vel nok....

 

 

 

 

 

 

 

ironi er vildt overdrevet og ikke myntet på dig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh, altså, hvis hunden lige har fået hvalpe, så er det da ikke så mærkeligt at den siger fra over for at de bliver taget op :confused: Medmindre kvinden er hundens ejer altså (og så bør man vel stadig være lidt påpasselig tænker jeg?)

 

netop, men det skriver BT jo så absolut intet om... De skriver bare "kvinde bidt af kamphund"...

Link til indlæg
Del på andre sites

jo den er da opdateret med det var pga. hvalpe... :-)

 

De har opdateret den imens jeg skrev, de slyngler :evil::lol:

 

I den første artikel var der blod i opgangen, og man vidste ikke hvordan kvindens tilstand var...

 

Nu har hun bare fået overfladiske skræmmer og hunden er helt normal :-D

 

Så måske skal de vente med at bringe historierne, til de ved hvad der egentlig er sket...

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan her så den første artikel ud:

 

Tirsdag morgen blev en kvinde bidt af en hund på Rantzausgade på Nørrebro i København. Kvindens tilstand kendes endnu ikke.

Det bekræfter centrale vagtleder ved Københavns Politi Mads Firlings til bt.dk.

Han fortæller, at kvinden blev bidt i en lejlighed på Rantzausgade, og at kvinden efterfølgende blev kørt på hospitalet, med en veninde, mens hunden stadig befinder sig lejligheden. Politiet holder fortsat vagt foran lejligheden. En hundepatrulje er ankommet for at finde ud af mere om hunden.

I følge bt.dks reporter på stedet fortæller lokale beboere, at det drejer sig om en kamphund af racen Amstaff og at kvinden er blevet bidt i hovedet. Der er blod i opgangen på Rantzausgade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan da sagtens debattere emnet :-) men jeg synes personligt at man så kunne holde sig til enkelte tråde om præcis samme emne, en del af tråde er ikke oprettet for at diskutere en holdning omkring et emne, det er tit for at vise "nu igen" i stedet for måske at bringe det op i de tråde hvor sagens kerne bliver diskuteret.

Plus at "vi" godt kunne tænke os at folk begrunder deres meninger i stedet for at slynge halve løsninger ud, jeg har det selv sådan at jeg ikke vel slynge et løsnings forslag ud uden at kunne sige hvorfor jeg synes sådan.

 

Vi ser også det som "vrøvl" at folk "spammer" løs med "forbyd kamphunde.." og så kommer der ikke mere ? :-)

Vi vil jo gerne vide hvorfor folk synes det?

Der bliver også prikket til os kamphunde ejer om hvad vi vil gøre det? som om det er vores problem? det er jo ikke vores hunde, os der bestemmer over de pågældende hunde og ejer.

:-)

 

Jeg er altid åben for en debat, men det burde så også være en hvor ens holdning kan uddybes... og ikke "fordi det synes jeg bare" holdning.

 

Jeg synes stadigvæk der er alt for mange spørgsmål omkring bideskade statistikker som er ubesvaret og som vil kunne gøre en debat emre nuanceret, uanset udfaldet af sådan en rapport.

 

Havde en ejer af en hund der var blevet overfaldet lavet en tråd omkring det, var sagen en helt anden.

 

Undskyld sent svar, jeg kæmper stadig med at indhente det forsømte efter at have været livløs (læs: uden internet :oops:) weekenden over :engel:

 

Egentlig har Ekatarina skrevet hvad jeg mente :5up: Jeg er træt af at vi ikke kan debattere mulige løsningsforslag og at der ikke kan lægges en tråd omkring et overfald uden at der straks er x antal brugere som angriber med "hvilken race var det hva'???? Hvis I ikke kan se forskel på en amstaff og en ambull (eller andet) så er det jo slet ikke sikkert at det er en kamphund vel????" I er sgu snart værre end Vildmanden som vil se stamtavle hver gang en lab. bliver nævnt :blink: Det bliver så særdeles svært her, eftersom en stor del af de danske kamphunde ikke har tavle, men det betyder måske så at det slet ikke ER en kamphund men bare en blandingshund?? :blink: (læs i øvrigt her Ekatarinas indlæg omkring det med journalisters arbejde, det skulle have stået her...) Mht. statistik, så jo, det ville da være rart at have noget at forholde sig til, men det kan da ikke være den store overraskelse at der er ret mange angreb fra kamphunde efterhånden og at der skal gøres noget?

 

Personligt har jeg opgivet de debatter, hvilket jeg faktisk synes er ærgerligt, for der sidder nogle ret fornuftige kamphundeejere herinde som jeg egentlig gerne ville meningsudveksle med, men jeg gider ikke når det bliver sådan en skyttegravskrig hvor man fjerner sig mere og mere fra hinanden i stedet for at forsøge at argumentere og udtænke mulige løsningsforslag (som vi evt. kunne forsøge at påvirke politikerne med)

 

Giver ovenstående mening?

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld sent svar, jeg kæmper stadig med at indhente det forsømte efter at have været livløs (læs: uden internet :oops:) weekenden over :engel:

 

Egentlig har Ekatarina skrevet hvad jeg mente :5up: Jeg er træt af at vi ikke kan debattere mulige løsningsforslag og at der ikke kan lægges en tråd omkring et overfald uden at der straks er x antal brugere som angriber med "hvilken race var det hva'???? Hvis I ikke kan se forskel på en amstaff og en ambull (eller andet) så er det jo slet ikke sikkert at det er en kamphund vel????" I er sgu snart værre end Vildmanden som vil se stamtavle hver gang en lab. bliver nævnt :blink: Det bliver så særdeles svært her, eftersom en stor del af de danske kamphunde ikke har tavle, men det betyder måske så at det slet ikke ER en kamphund men bare en blandingshund?? :blink: (læs i øvrigt her Ekatarinas indlæg omkring det med journalisters arbejde, det skulle have stået her...) Mht. statistik, så jo, det ville da være rart at have noget at forholde sig til, men det kan da ikke være den store overraskelse at der er ret mange angreb fra kamphunde efterhånden og at der skal gøres noget?

 

Personligt har jeg opgivet de debatter, hvilket jeg faktisk synes er ærgerligt, for der sidder nogle ret fornuftige kamphundeejere herinde som jeg egentlig gerne ville meningsudveksle med, men jeg gider ikke når det bliver sådan en skyttegravskrig hvor man fjerner sig mere og mere fra hinanden i stedet for at forsøge at argumentere og udtænke mulige løsningsforslag (som vi evt. kunne forsøge at påvirke politikerne med)

 

Giver ovenstående mening?

gav fin mening :-)

 

kan svare kort, her i tråden startet den med et løsnings forslag, forbud, jeg har svaret TS i andre tråde ang. forbud og ulemper osv. med et forbud, uden der blev taget stilling til det...

 

DERFOR min svar til TS :-)

 

Men igen, kræver nu ikke stamptavle, men når de skriver den har lap størrelse er det i hvert fald ikke amstaff, før alle de har overfald blev en ukendt hund kaldet for lap blanding, nu hedder de kamphunde blandinger :blink:

 

Havde jeg overskud i mine betændte senehindeskede havde jeg startet en ny tråd med alle mulige synspunkt set fra min vinkel og håb om en frisk og saglig diskusition kunne starte, min viden bunder jo så kun i fra hvor jeg bor, altså det jeg ser, det jeg hører her og snakker med andre hunde ejer om.

Link til indlæg
Del på andre sites

gav fin mening :-)

 

kan svare kort, her i tråden startet den med et løsnings forslag, forbud, jeg har svaret TS i andre tråde ang. forbud og ulemper osv. med et forbud, uden der blev taget stilling til det...

 

DERFOR min svar til TS :-)

 

Men igen, kræver nu ikke stamptavle, men når de skriver den har lap størrelse er det i hvert fald ikke amstaff, før alle de har overfald blev en ukendt hund kaldet for lap blanding, nu hedder de kamphunde blandinger :blink:

 

Havde jeg overskud i mine betændte senehindeskede havde jeg startet en ny tråd med alle mulige synspunkt set fra min vinkel og håb om en frisk og saglig diskusition kunne starte, min viden bunder jo så kun i fra hvor jeg bor, altså det jeg ser, det jeg hører her og snakker med andre hunde ejer om.

 

Ok :-D

 

Uden at jeg har lyst til at gå ind i den diskussion omkring hvilke racer der er kamphunde og hvilke der ikke er (som plejer at være den naturlige forlængelse af det jeg skriver nu :cry:) så er jeg enig i at det er ærgerligt at både labber og amstaffer er genstand for maling med den brede pensel, sådan at forstå at alle sorte hunde af en hvis statur per automatik er en lab og alle hunde med bredt hoved er amstaffer, men alt andet lige, så ER der jo nogle fællestræk i udseendet hos kamphunde bl.a. de ekstremt brede kæber (og desværre ofte også kuperede ører :cry:) så mon ikke de fleste godt kan se om de er blevet overfaldet af en lab- eller en kamphundetype?

Vi kan jo prøve at lege "gæt en kamphund":

Link til indlæg
Del på andre sites

gav fin mening :-)

 

kan svare kort, her i tråden startet den med et løsnings forslag, forbud, jeg har svaret TS i andre tråde ang. forbud og ulemper osv. med et forbud, uden der blev taget stilling til det...

 

DERFOR min svar til TS :-)

 

Men igen, kræver nu ikke stamptavle, men når de skriver den har lap størrelse er det i hvert fald ikke amstaff, før alle de har overfald blev en ukendt hund kaldet for lap blanding, nu hedder de kamphunde blandinger :blink:

 

Havde jeg overskud i mine betændte senehindeskede havde jeg startet en ny tråd med alle mulige synspunkt set fra min vinkel og håb om en frisk og saglig diskusition kunne starte, min viden bunder jo så kun i fra hvor jeg bor, altså det jeg ser, det jeg hører her og snakker med andre hunde ejer om.

 

:shock: Det var hurtigt!!! Har du anmeldt det til Admin som en arbejdsskade? :slem: :mrgreen:

 

 

God bedring, jeg har heldigvis aldrig prøvet det, men det skulle gøre jævlens ondt har jeg hørt :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok :-D

 

Uden at jeg har lyst til at gå ind i den diskussion omkring hvilke racer der er kamphunde og hvilke der ikke er (som plejer at være den naturlige forlængelse af det jeg skriver nu :cry:) så er jeg enig i at det er ærgerligt at både labber og amstaffer er genstand for maling med den brede pensel, sådan at forstå at alle sorte hunde af en hvis statur per automatik er en lab og alle hunde med bredt hoved er amstaffer, men alt andet lige, så ER der jo nogle fællestræk i udseendet hos kamphunde bl.a. de ekstremt brede kæber (og desværre ofte også kuperede ører :cry:) så mon ikke de fleste godt kan se om de er blevet overfaldet af en lab- eller en kamphundetype?

Vi kan jo prøve at lege "gæt en kamphund":

plsu der er 15-20 cm forskel i højden og 5-10 kilo :blink:

 

:shock: Det var hurtigt!!! Har du anmeldt det til Admin som en arbejdsskade? :slem: :mrgreen:

 

 

God bedring, jeg har heldigvis aldrig prøvet det, men det skulle gøre jævlens ondt har jeg hørt :ae:

jeps gør skide ondt, har lidt af det i 5 år :shock::shock: find et nyt job er beskeden... yea right...nu er smerten til at leve med, så er sjældent på pc aften og weekend...

Link til indlæg
Del på andre sites

plsu der er 15-20 cm forskel i højden og 5-10 kilo :blink:

 

Ja, det burde også give et vist hint :mrgreen:

 

jeps gør skide ondt, har lidt af det i 5 år :shock::shock: find et nyt job er beskeden... yea right...nu er smerten til at leve med, så er sjældent på pc aften og weekend...

 

 

Ej :shock: Jeg havde ellers fået forståelsen af at Admin var mere fair end det, men man kan åbenbart tage fejl :shock:ligesom at alt kan misforstås hvis man gør sig umage :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

jeps gør skide ondt, har lidt af det i 5 år :shock::shock: find et nyt job er beskeden... yea right...nu er smerten til at leve med, så er sjældent på pc aften og weekend...

 

HOV! :shock: Næh, den går sgu ikke du k050.gif Nu har du fået sådan et fint Admin-job og så render du fra pladsen e060.gif Det kan man ikke!!!a025.gifDu skal være online og passe på biksen 24-7 :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld sent svar, jeg kæmper stadig med at indhente det forsømte efter at have været livløs (læs: uden internet :oops:) weekenden over :engel:

 

Egentlig har Ekatarina skrevet hvad jeg mente :5up: Jeg er træt af at vi ikke kan debattere mulige løsningsforslag og at der ikke kan lægges en tråd omkring et overfald uden at der straks er x antal brugere som angriber med "hvilken race var det hva'???? Hvis I ikke kan se forskel på en amstaff og en ambull (eller andet) så er det jo slet ikke sikkert at det er en kamphund vel????" I er sgu snart værre end Vildmanden som vil se stamtavle hver gang en lab. bliver nævnt :blink: Det bliver så særdeles svært her, eftersom en stor del af de danske kamphunde ikke har tavle, men det betyder måske så at det slet ikke ER en kamphund men bare en blandingshund?? :blink: (læs i øvrigt her Ekatarinas indlæg omkring det med journalisters arbejde, det skulle have stået her...) Mht. statistik, så jo, det ville da være rart at have noget at forholde sig til, men det kan da ikke være den store overraskelse at der er ret mange angreb fra kamphunde efterhånden og at der skal gøres noget?

 

Personligt har jeg opgivet de debatter, hvilket jeg faktisk synes er ærgerligt, for der sidder nogle ret fornuftige kamphundeejere herinde som jeg egentlig gerne ville meningsudveksle med, men jeg gider ikke når det bliver sådan en skyttegravskrig hvor man fjerner sig mere og mere fra hinanden i stedet for at forsøge at argumentere og udtænke mulige løsningsforslag (som vi evt. kunne forsøge at påvirke politikerne med)

 

Giver ovenstående mening?

 

Det giver udemærket mening, og jeg forstå dig godt. Men en tråd bliver jo som oftest modtaget på samme måde som den er skrevet, og i denne tråd var der f.eks. kun en artikel uden kommentar, så det var ret tydeligt at det eneste man ville var at sige, "se, nu er det sket igen" med slet skjult harme i stemmen... Og så kan man altså ikke forvente en saglig debat fra mig af, enten ignorerer jeg det eller hvis jeg føler mig tilstrækkeligt provokeret, så ryger jeg desværre lige tilbage til trodsalderen :oops:

 

 

Men hvis folk er intereseret i en en saglig og fornuftig debat, så deltager jeg også gerne i den.

 

Så jeg har nok en tildens til at svare i samme tonefald som folk skriver til mig i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den hund der bed kvinden som legede med sin kat, er blevet aflivet. Ejeren gik med til at få aflivet sin Amstaff.

Kan godt være en Amstaff er mindre end en labber, men Formel1 labbere er ikke specielt store.

Hvis jeg blev overfaldet af en hund og den væltede mig omkuld, er jeg heller ikke sikker på jeg kunne se forskel på 10-15 cm og 5-10 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Den hund der bed kvinden som legede med sin kat, er blevet aflivet. Ejeren gik med til at få aflivet sin Amstaff.

Kan godt være en Amstaff er mindre end en labber, men Formel1 labbere er ikke specielt store.

Hvis jeg blev overfaldet af en hund og den væltede mig omkuld, er jeg heller ikke sikker på jeg kunne se forskel på 10-15 cm og 5-10 kg.

 

Pjat..jeg har målebånd og vægt med, bare i tilfælde af jeg skulle møde en bidsk hund og ikke gider lege gætteleg...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...