Hop til indhold

Øret og balancen


Gæst Tanten
 Share

Recommended Posts

Ved os mennesker sidder balancen jo i øret - men gør den også det ved hunde?

 

Jeg tænker på om en hund der har ørebetændelse evt. kan få problemer med balancen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg sagtens den kan. Jeg ved ihvertfald at en hund der har væske i det indre øre vil have problemer med ballancen.

 

Tak :-D jeg tænkte nemlig på min gamle hund der i perioder havde en del øreproblemer (den der med hoved der hælder til den ene side, øre der hænger og rysten på hovedet), hvis det giver problemer med balancen (som jeg selv tror også) så skal man vel være opmærksom på det i forbindelse med træning - jeg mener feks i C-arbejdet kan hunden have problemer med at placere bisserne ordentligt på ærmet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cleo fik konstateret mellemørebetændelse på begge ører igår, og hun slingrer lidt og har hovedet på skrå

 

Hvis hun slingre, så er vi/jeg nok ikke helt tosset når jeg mener det går ud over balancen.

 

Håber Cleo er i bedring :-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D jeg tænkte nemlig på min gamle hund der i perioder havde en del øreproblemer (den der med hoved der hælder til den ene side, øre der hænger og rysten på hovedet), hvis det giver problemer med balancen (som jeg selv tror også) så skal man vel være opmærksom på det i forbindelse med træning - jeg mener feks i C-arbejdet kan hunden have problemer med at placere bisserne ordentligt på ærmet.

 

Det lyder ikke til at være helt ude i skoven. Jeg ville ihvertfald ikke melde mig som figurant. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, det gør den. Det er drfor du kan afhjælpe køresyge hunde ved at stoppe en tot vat i det ene øre.

 

Sådan nogle triks kender jeg ikke - har aldrig haft en køresyg hund :-D

 

men ved at man kan kurrere søsyge med et par hurtige snaps, netop fordi det går ind og påvirker balancenerven :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...