Hop til indhold

Hvornår stopper vovse med at sove?


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Kan nogle af jer med store hvalpe huske hvornår de begyndte at være vågne i mere end nogle timer af gangen?

Kan huske en som skrev at det nærmest skete fra den ene dag til den anden - men ændrer deres aktivitets niveau sig så lige så drastigt?

 

Eller ved i hvornår den glidende overgang sådan cirka starter? + - selvfølgelig, ingen hunde er jo ens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Kan nogle af jer med store hvalpe huske hvornår de begyndte at være vågne i mere end nogle timer af gangen?

Kan huske en som skrev at det nærmest skete fra den ene dag til den anden - men ændrer deres aktivitets niveau sig så lige så drastigt?

 

Eller ved i hvornår den glidende overgang sådan cirka starter? + - selvfølgelig, ingen hunde er jo ens.

 

Pyyyyyh synes ikke lige at jeg kan huske hvornår Freya begyndte at blive mere aktiv... men tror at det var omkring 6 mrd... Jeg synes nu ikke at det er så drastisk...nok derfor at jeg ikke kan huske det helt eksakte tidspunkt...Men mere en glidene overgang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... nå ok, men jeg troede bare at der kom et skift, hvor hvalpen ligesom stoppede med at sove hver 2.-3. time.

Måske er det så ved 6 måneders alderen så.

 

Har lige et andet spørgsmål også, hvor tit får/fik jeres hvalpe ormekure?

 

Buddha har fået 4 stk nu, og fra nummer 4 skal der gå 5 uger, og så derfra hver anden måned. Dyrlægen sagde at det var for at være på den sikre side, er bare vildt nervøs for at han får ligeså dårlig mave næste gang igen :syg:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige et andet spørgsmål også, hvor tit får/fik jeres hvalpe ormekure?

 

Buddha har fået 4 stk nu, og fra nummer 4 skal der gå 5 uger, og så derfra hver anden måned. Dyrlægen sagde at det var for at være på den sikre side, er bare vildt nervøs for at han får ligeså dårlig mave næste gang igen :syg:

 

Vores skal ikke have ormekur med mindre han viser tegn på orm. Han har fået 3 gange (mener jeg) hos opdrætteren. Vores dyrlæge har en ordning hvor man kan indlevere en gratis afføringsprøve i forbindelse en af de første vaccinationer. Eddie have nogle forstådier til spoleorm og fik derfor en ormekur. De udleverer ikke ormekur uden at vide om der er orm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror Aslan var vågen det meste af tiden da han blev omkring 5 mdr :hmm: Men er ikke 100% sikkert, så blev han et år, det blev varme måneder og nu hviler han det meste af dagen (lige indtil man ligger op til noget :mrgreen: )

 

Tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores skal ikke have ormekur med mindre han viser tegn på orm. Han har fået 3 gange (mener jeg) hos opdrætteren. Vores dyrlæge har en ordning hvor man kan indlevere en gratis afføringsprøve i forbindelse en af de første vaccinationer. Eddie have nogle forstådier til spoleorm og fik derfor en ormekur. De udleverer ikke ormekur uden at vide om der er orm.

 

Der er bare rundt regnet et par hundrede hunde i dette område, så tror næsten det er sikkert at Buddha får orm, hvis vi ikke giver ham kure, også derfor dyrlægen sagde det med at være på den sikre side.

 

Har bare hørt andre sige at deres hunde får hver 3. måned, måske er det til voksne hunde, den dosis.

Ligemeget hvad er der dr. dyr besøg inden han skal have næste kur, så må jeg lige snakke med hende om det med maven.

 

Hunde skal jo også have ormekure hvis de skal med til udlandet, og det kommer Buddha jo nok engang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gorm bliver 11 uger nu her snart og han er bestemt blevet mere aktiv,så meget at jeg nu værdsætter når han sover:-D

 

Men det skal nok komme alle hunde er jo forskellige.

 

Buddha er bestemt også aktiv :!::-D Han er 14 uger nu, men sover jo stadig mange middagslure i løbet af dagen, det er også fint, ville bare gerne være på forkant med, hvornår det kunne begynde at ændre sig.

Indtil videre gætter jeg bare på 5-6 måneders alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Elvis er 5½ måned og han sover stadig meget. Min kæreste kom f.eks tidligt hjem fra arbejde forleden, så han havde "kun" været alene hjemme i ca. 4½ time, hvor han normalt er alene 6-8 timer, og alligevel sov vovse det meste af dagen - som han jo sikkert er vant til, når han er alene. "Bare fordi" han nu havde selskab, var der åbenbart ingen grund til at ændre på dét :blink:

 

I weekenden sover han også det meste af eftermiddagen væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har to tøser på henholdsvis 15 måneder og 9 et halvt år. De sover det meste af tiden. Så længe der er ro på, benytter de sig af muligheden for at hyggeputte. De er gerne med i det der foregår, men er ikke hypervågne og aktive i al den tid vi er hjemme.

 

I forhold til ormekur bor vi midt i København, og jeg tror ikke den gamle har fået ormekur i et par år efterhånden. Hvilket ikke har givet problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm, jeg er ikke sikker på at i forstår hvad jeg mener, ved godt at hunde sover meget, men de sover vel ikke tungt i 3 timer efter at have leget med en anden hund eller gået tur i en halv times tid....

Mener ikke når de ligger og hviler sig, mener den tunge hvalpesøvn.

 

I forhold til ormekur bor vi midt i København, og jeg tror ikke den gamle har fået ormekur i et par år efterhånden. Hvilket ikke har givet problemer.

 

Men hvad med den på 15 måneder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla har fået ormeur 1 gang siden hun kom fra opdrætter, dette skyldes, at jeg havde hende mistænkt for at have orm...

 

Jeg ville ikke give hende ormekur "bare fordi.." hvor længer forventer du at blive ved med a give ham en kur hver anden måned? resten af hans liv, eller? :confused:

 

Jeg har ike hørt om det før, troede man gav de relevante kure for udenlandsrejser når man stod og skulle udenlands og derudover kun gav ormekure når hunden havde orm... men det er slet ikke sikkert jeg har ret i det....

 

Karla reagerer generelt med at blive dårlig af medicin, vaccinationer, antibiotika og den slags, så desto mindre af den slags jeg skal fylde i hende, desto bedre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad med den på 15 måneder?

 

Hun fik en gang da hun var babyhvalp.

 

Og jeg må skam i stemmen (eller næsten) sige, at det faktisk er snyd vi ikke får oftere, for vi er tit i Sverige. Min dyrlæge er blot af den overbevisning, at midlet ikke skal gives for tit, og i princippet kun hvis der er tegn på orm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... ok, men vi skal til dyrlæge på mandag for den sidste vaccine (thank god, efter den historie fra odense), så må jeg høre hende.

Tror nu også at hun giver ormekure nu, fordi vi gerne vil til Tyskland, men det er ikke sikkert det bliver lige foreløbig alligevel.

Malmø skal vi til om 2 måneder, ved ikke om Buddha kan komme med endnu.

 

Men er der ikke noget med at de fleste hvalpe er født med risikoen for orm, derfor de 3 ormekure op til 8 ugers alderen - mener man så at det orm der kunne være så er væk, og derfor behøver man ikke give kuren præventivt mere?!

 

Tak Amocca og i andre, for svarene! Er glad for at høre det i skriver, jeg er heller ikke særlig glad for medicin, hverken til vovse eller mig selv.

 

 

Mk101 - uhh... der venter dig en klækkelig bøde, hvis du bliver snuppet uden en ormekur i Sverige. Ved godt det er irriterende og at kuren koster penge, men ikke noget i nærheden af bøden :shock:

Det er vel også en af de ting som bliver lovkrav i hele EU, dvs du både risikerer bøde ved ankomst til udlandet, men også når du skal tilbage, hvis jeg husker rigtigt. Men det er måske slet ikke endnu, den lovgivning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mk101 - uhh... der venter dig en klækkelig bøde, hvis du bliver snuppet uden en ormekur i Sverige. Ved godt det er irriterende og at kuren koster penge, men ikke noget i nærheden af bøden :shock:

Det er vel også en af de ting som bliver lovkrav i hele EU, dvs du både risikerer bøde ved ankomst til udlandet, men også når du skal tilbage, hvis jeg husker rigtigt. Men det er måske slet ikke endnu, den lovgivning.

 

Nopes, for jeg har alle mine papirer i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nopes, for jeg har alle mine papirer i orden.

 

Nå ok... .... hehe, det ved jeg ikke helt hvad jeg synes om. Never mind --- noget helt andet, holder du så bare øje med hundene?

Er et tegn fx tynd mave? Ændrer spisevanerne sig?

 

Bare hvis jeg nu ikke synes Buddha så skal have ormekur, altså medmindre dyrlægen kommer med en rigtig god grund, så vil jeg gerne vide de tidligste tegn, gerne før der ligger en orm og spræller i hømmen :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Donna sov meget som hvalp - og jeg tænkte "Hvad er det folk piver over, og siger en hvalp er som at få et barn?"

 

Jeg tror bare jeg var heldig med Donna - hun er stille og rolig, og har altid været det, en super dejlig nem hund.

 

Nu har mig og min kæreste købt os en hvalp mere - Cavalier King Charles som Donna, da jeg godt kunne tænke mig muligheder inden for udstilling, og tja.. bare gerne ville have en hund nr. 2. Bella som vi har døbt hende, er helt anderledes, der er FULD knald på - jeg er hjemmegående, og jeg er lykkelig for jeg er det lige pt. for lille Bella mener nemlig at hun skal leges med klokken 4 om morgenen, så der er jeg bla. oppe en time fra 4-5 hver morgen, hun bider i alt, som hun ikke må - og der skal bare ske noget hele tiden. :blink:

 

Så har du en rolig hvalp, så NYD det. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Donna sov meget som hvalp - og jeg tænkte "Hvad er det folk piver over, og siger en hvalp er som at få et barn?"

 

Jeg tror bare jeg var heldig med Donna - hun er stille og rolig, og har altid været det, en super dejlig nem hund.

 

Nu har mig og min kæreste købt os en hvalp mere - Cavalier King Charles som Donna, da jeg godt kunne tænke mig muligheder inden for udstilling, og tja.. bare gerne ville have en hund nr. 2. Bella som vi har døbt hende, er helt anderledes, der er FULD knald på - jeg er hjemmegående, og jeg er lykkelig for jeg er det lige pt. for lille Bella mener nemlig at hun skal leges med klokken 4 om morgenen, så der er jeg bla. oppe en time fra 4-5 hver morgen, hun bider i alt, som hun ikke må - og der skal bare ske noget hele tiden. :blink:

 

Så har du en rolig hvalp, så NYD det. :engel:

 

Hej, tak for svaret. Hehe, Buddha er bestemt ikke rolig :!::mrgreen:

Der er fuld fart over feltet når han er vågen, men han sover også stadig en del middagslure.. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...