Hop til indhold

Alaskan Malamute hvalp afsættes


martin
 Share

Recommended Posts

jeg ved ik om det er her man skal skrive dette .......

jeg har 2 alaskan malemutter som er hanner jeg skal af med en af dem den er 3 mdr gammel fordi de ik kan enes så skriv eller ring til mig hvis er der en der er interseret mit tlf er 31.52.13.12

jeg bor i hårlev

med venlige hilsen

martin sonn

Redigeret af guanomo
Beskrivende overskrift.
Link til indlæg
Del på andre sites

har fåndet ud af at man ik kan have 2 hander sammen af denne rase derfor skal vi af med dem

Nu er din hvalp jo ikke kønsmoden så du kan ikke sammenlign det med 2 voksne hanner :-)

og jo vil sagtens mene du kan have 2 hanhund sammen, uanset race :-)

 

Men ellers held og lykke med salget.

 

Du mangler måske lidt info, tavle?, pris? krav?

Link til indlæg
Del på andre sites

Årrrhh :lun: Jeg kan desværre, desværre, desværre ikke hjælpe, vores hvalp er stadig lille og også vores hjem....

 

Men tror også at du skal skrive lidt mere om hvalpen, og hvor gammel er den anden hund, og er det den som ikke vil enes med hvalpen, eller hvordan?

Folk vil nok gerne vide noget om pris, og om der er andet man skal være opmærksom på, med den lille hvalp.

 

Så vidt jeg ved, vil alaskan malamute da gerne være i flok - eller er det forkert?

 

Held og lykke med det. Gid jeg kunne sige ja tak :oops: Skal nok høre folk jeg kender, i det mindste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
har fåndet ud af at man ik kan have 2 hander sammen af denne rase derfor skal vi af med dem

Det passer nu ikke helt.

Jeg er vokset op med mutter, men har dem ikke mere pga. flere omstændigheder. Vores mutter havde ingen problemer med at være sammen med andre hunde - heller ikke af samme køn.

Sidste år tilbragte jeg 3 dage hos en mutte opdrætter i spanien og her gik 5 mutter sammen med 7 aussier - begge køn hos begge racer - uden problemer.

Men du har ret, det er nok ikke mange danske mutter der kan det idag :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Rigtig mange mutter er dog-aggresive og kan derfor ikke længere holdes i flok, med andre hunde af samme køn.

 

Vores mutter stammede fra norske (amerikanske) linjer, som ikke rigtig længere ses i DK (måske fordi der var en del katarakt i dem :confused:). Det var store, meget stolte og meget dominerende hunde, men aldrig aggresive.

Tæven var en total sej tøs, som ofte ikke gad så meget som at nedværdige sig med at se på andre - laverestående - hunde :mrgreen:, spillede de "smarte" så fik de blot BLIKKET og tror jeg en undertrykt fnisen "come on - det kan du bare ikke seriøst mene!"

 

Desværre er der - efter min mening - set lidt for meget på udseende, samt sket en del misforståelse mellem koncepterne dominans og aggresion; mange mutter er derfor ikke rare hunde over for specielt artsfæller af eget køn.

 

Min søster har mutte og den af "tygget" lidt i flere hunde (inklusiv min dejlige Emmy) - og den er ikke unik.

Desværre ser det også ud til at bidehæmningen ikke rigtig fungere hos nogle mutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej igen nu har han fået et nyt hjem .......

nu her jeg talt med ca 10 opdratter som har haft malemutter i over 30 år.

2 hanner kan ik gå sammen af samme kul det er någet af det værste man kan gøre også min hundetræner som også er adfærstræner og har kun med malemutter af gøre har også fortalt det .

 

 

det var virkelige hårt for mig og min kerste at gå af med ham trode ik at det skulle være så hårt !!!!!! har ik græt så meget som i går i mange år!!!!!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

hej igen nu har han fået et nyt hjem .......

nu her jeg talt med ca 10 opdratter som har haft malemutter i over 30 år.

2 hanner kan ik gå sammen af samme kul det er någet af det værste man kan gøre også min hundetræner som også er adfærstræner og har kun med malemutter af gøre har også fortalt det .

 

 

det var virkelige hårt for mig og min kerste at gå af med ham trode ik at det skulle være så hårt !!!!!! har ik græt så meget som i går i mange år!!!!!!!!!

Godt at hører i fandt et nyt hjem til ham :-)

 

Men ja må være trist at skulle sige farvel til en man lige er begyndt at lære at kende og holde af :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
hej igen nu har han fået et nyt hjem .......

det var virkelige hårt for mig og min kerste at gå af med ham trode ik at det skulle være så hårt !!!!!! har ik græt så meget som i går i mange år!!!!!!!!!

 

Godt at høre I fandt et hjem til ham og jeg kan godt forstå at I synes det var hårdt

 

 

nu her jeg talt med ca 10 opdratter som har haft malemutter i over 30 år.

2 hanner kan ik gå sammen af samme kul det er någet af det værste man kan gøre også min hundetræner som også er adfærstræner og har kun med malemutter af gøre har også fortalt det .

Siger du her med at jeg lyver :?::confused:

 

Jeg siger hvilke erfaringer jeg har haft med mutter - og siger også at jeg heller ikke ville sætte to mutter af samme køn fra den nuværende danske population sammen, ikke sådan som de temperamentsmæssigt har udviklet sig siden vi selv havde mutter - og slet ikke to kuldbrødre (den fangende jeg ikke lige det var).

 

Men tro mig, ikke alle mutter er sådan og det har heller ikke været sådan I Danmark for år tilbage.

 

Den opdrætter som jeg snakkede om, som har sine mutter gående sammen - også med hendes øvrige hunde, kan ses her:

 

http://www.alaskanmalamute.es/index-in.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...