Hop til indhold

Showline


Recommended Posts

Denne lørdag kan vi faktisk ikke, men næste lørdag? Næste igen kan vi også.

Motor vil super gerne lege :-D Han har heller aldrig set en ko før, god miljøtræning hehe.

 

Så skal du glæde dig - i starten når han møder dig ligner han en orm, senere bliver han så lidt samojede agtig men så begynder han højst sandsynligt at lyde som en sæl... han er et fint eksemplar af racen :genert:

 

Med sådan en beskrivelse, hvordan kan man så andet end at glæde sig til at se udyret?

 

Jeg får lige tjekket og dobbelttjekket kalenderen, men vi skal nok finde en dag sådan inden tilmeldingsfristen til udstilling i april, sådan at du kan melde til med ro i maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 143
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst freya3010
Perfekt med en dommer som er til en helt anden afstøbning! Han ville så til gengæld have elsket Buddha, for han var hvad jeg ser som en løbs samojed.. godt nok uden tavle, men alligevel.

 

Bur ja! Hvilket bur er godt? Stål eller?

Det skal vi vist også have lært ham at ligge i...

 

Hehe jeg er overbevist om, at Motor nok skal få gjort et eller andet helt sort, man skulle nogle gange tro at han har humor :mrgreen:

 

Jeg har begge dele:mrgreen:... Et ud af stål er godt hvis man har ekstra meget happengut med... Det ud af stof er genialt hvis man en dag er træt og lang i armene...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har begge dele:mrgreen:... Et ud af stål er godt hvis man har ekstra meget happengut med... Det ud af stof er genialt hvis man en dag er træt og lang i armene...:lol:

 

Et af stål, så kan du slappe bedre af - når fx jeg kommer forbi med vores samme-køns-aggresive welsh terrier :engel: og med en lille dug på toppen har du kaffebord!

Link til indlæg
Del på andre sites

Et af stål, så kan du slappe bedre af - når fx jeg kommer forbi med vores samme-køns-aggresive welsh terrier :engel: og med en lille dug på toppen har du kaffebord!

 

Har nu også haft hund, der er lykkedes med at slippe ud af stålbur. Min egen lille pest tager gerne turen ud af stofburet. Hun lyner ligeså fint ned, og kommer styrtende direkte hen til mig. På sidste udstilling fandt hun mig hele to gange i den anden ende af hallen - og så røg der hængelås på buret.

Redigeret af mk101
stålbord rettet til stålbur - som straf for stavefejl, har jeg nu sendt mig selv under dynerne!
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så smukke Freya i fredericia og Marlenes liner er vanvitig flotte. jeg kunne ikke bestemme mig, så har studeret hendes hjemmeside og fundet frem til en. Det er en der er sort og gylden så den passer til Enzo.

:klap: har lokket manden til at give mig den i fødselsdagsgave :-D

 

Jeg så ikke Freya i fredericia, tilgengæld brugte jeg lang tid ovre på standen med Malenes smukke liner, for min veninde Tina forelskede sig i en hvid en, som hun blev ved med at måtte ned og besøge :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg så ikke Freya i fredericia, tilgengæld brugte jeg lang tid ovre på standen med Malenes smukke liner, for min veninde Tina forelskede sig i en hvid en, som hun blev ved med at måtte ned og besøge :lol:

 

Ihhh... jammen var det jer.... Det kunne være fedt næste gang hvis i liiiige oplyser HF navn, så jeg kunne kende dig Amocca:5up:.....

 

Lillepigen var også kun med om lørdagen, da hun selv var i ringen der.:mrgreen:... Ayoe og Janni (de andre to i standen) havde overnattet på hotel, så derfor var deres hunde også med om søndagen...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes personligt at det er for lille... Det har en passende størrelse til en tæve... men ikke til en han. Der skal du op i min. 1m i længden.

 

Ok tak :-D Havde ellers sammenlignet med en (dårlig) hjemmeside som skrev at denne størrelse passede til en rottweiler :roll:

Kigger videre, det bliver bare nødt til at være vildt billigt i denne måned, for skattefar har taget alle mine penge :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ok tak :-D Havde ellers sammenlignet med en (dårlig) hjemmeside som skrev at denne størrelse passede til en rottweiler :roll:

Kigger videre, det bliver bare nødt til at være vildt billigt i denne måned, for skattefar har taget alle mine penge :???:

 

Jammen jeg er sikker på at han nok godt kan klemmes der ind:lol:... men jeg har bare en idé om at lidt for meget plads er bedre.:5up:... ofte ligger de jo i et bur en hel dag på sådan en udstilling, og så synes jeg selv at det er synd hvis de skal ligge klemt.:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen jeg er sikker på at han nok godt kan klemmes der ind:lol:... men jeg har bare en idé om at lidt for meget plads er bedre.:5up:... ofte ligger de jo i et bur en hel dag på sådan en udstilling, og så synes jeg selv at det er synd hvis de skal ligge klemt.:cry:

 

Helt klart, ville selv få klaustrofobi i et bur jeg ikke kunne bevæge mig i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh... jammen var det jer.... Det kunne være fedt næste gang hvis i liiiige oplyser HF navn, så jeg kunne kende dig Amocca:5up:.....

 

Lillepigen var også kun med om lørdagen, da hun selv var i ringen der.:mrgreen:... Ayoe og Janni (de andre to i standen) havde overnattet på hotel, så derfor var deres hunde også med om søndagen...:engel:

 

undskyld :mrgreen: Næste gang tager jeg navneskilt på... Men jeg vidste jo ikke om du var dig - eller om du var en "hjælpe-pige" - for det var en anden en der stod der om formiddagen (og hende hørte jeg sige, at hun havde flattere - så det var ikke dig jo :mrgreen:)...

 

Og hvis det ikke var dig - var det så sært at sige: "Hej jeg er Amocca" til en tilfældig fremmed, som nok ville undre sig og svare... "Øøøøhm, nå ok - tillykke?" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten så skulle jeg jo lige øve løb efter mig med godbid igår aftes på aften-tisseturen. Gik fint indtil jeg væltede over en cykel (jeg løb jo baglæns) og Motor panisk løb bjæffende væk fra mig, indtil jeg ligesom kom til at grine, så ormede han sig hen og hoppede på mig :lun:

 

Men super pinligt optrin som jeg sikkert også får lavet i en ring en skønne dag :mrgreen: Ja, jeg ved godt at hunden skal løbe på siden af en - det gør ikke min motorik specielt meget bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahh, måske hvis jeg venter til næste måned med at købe det: Stålbur med 2 døre - Stål - Produkter - Shop4Dogs

 

Ser det ikke ok ud? Størrelse XXL.

Tror i ikke jeg kan nå at lære Motor at et bur er rart at være i på en måneds tid? (Gætter på at det er noget med en masse godbidder og tyggeting derinde, mens døren er åben?)

Han gider slet ikke hundekurve osv, er det dumt at starte med at øve det med en flyttekasse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
undskyld :mrgreen: Næste gang tager jeg navneskilt på... Men jeg vidste jo ikke om du var dig - eller om du var en "hjælpe-pige" - for det var en anden en der stod der om formiddagen (og hende hørte jeg sige, at hun havde flattere - så det var ikke dig jo :mrgreen:)...

 

Og hvis det ikke var dig - var det så sært at sige: "Hej jeg er Amocca" til en tilfældig fremmed, som nok ville undre sig og svare... "Øøøøhm, nå ok - tillykke?" :blink:

 

Hihi...:lol::lol::lol:... ja jeg tror også at Janni havde undret sig lidt over det så...:lol:...

 

Men rigtig hyggeligt at møde dig.:klap::5up::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ahh, måske hvis jeg venter til næste måned med at købe det: Stålbur med 2 døre - Stål - Produkter - Shop4Dogs

 

Ser det ikke ok ud? Størrelse XXL.

Tror i ikke jeg kan nå at lære Motor at et bur er rart at være i på en måneds tid? (Gætter på at det er noget med en masse godbidder og tyggeting derinde, mens døren er åben?)

Han gider slet ikke hundekurve osv, er det dumt at starte med at øve det med en flyttekasse?

 

det ser rigtig fint ud.:5up:... men vil faktisk sige at XL er fint:5up:.

 

Jeg havde faktisk inden brutræning med Freya. Hun elskede sit bur fra dag 1...

 

Men jeg vil godt tro at du kan nå det på en måned. Start med at give ham sin mad derinde med åben låge osv. når det går godt kan du begynde at lukke lågen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil stadig slå et lille slag for stofburene. Det er jo sjældent man fuldstændig forlader sin hund når den er i buret (ellers bliver andre jo som regel tilbage og holder øje), og derfor er risikoen for udbryderkonger og dronninger minimal.

 

Og så er der det ultimative plus: stofburene vejer ingenting, og er efterhånden nede i en pris, hvor man må le lidt mens man betaler. Især på udstillingerne (siger jeg næsten helt ondt, nu den kommende udstilling er hvor premieren finder sted). Nu husker jeg ikke om I har bil, men har i flere år selv turneret rundt med det offentlige og et stålbur samt hund på slæb. Og det er noget der kan give sved på panden, og få en til at miste overblikket bare en lille smule. Eller for at sige det som det er; det var noget seriøst møg at slæbe rundt på, og jeg måtte bruge ekstra penge på noget at trække den rundt på.

 

Stofburene er hurtige at slå op, de er "tonede" i det nylon der fungerer som vinduer, hvilket betyder man ofte ikke behøver slæbe ekstra tæpper med for at skærme hunden af for solen. Og så er de så lette, at man kan jonglere med syv af gangen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stofbur siger du. Må jeg lige kigge på :-D

 

Vi har ikke bil pt., men vi skal have en indenfor et par år - men går ikke ud fra at det stålbur fra shop4dogs virker i en bil? Rent sikkerhedsmæssigt?

 

Synes det er smart at det kan klappes sammen, men aner ikke hvad det vejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stofbur siger du. Må jeg lige kigge på :-D

 

Vi har ikke bil pt., men vi skal have en indenfor et par år - men går ikke ud fra at det stålbur fra shop4dogs virker i en bil? Rent sikkerhedsmæssigt?

 

Synes det er smart at det kan klappes sammen, men aner ikke hvad det vejer.

 

Hundens Netbutik har også tilbud på gode stofbure denne måned ;-)

 

www.hnb.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundens Netbutik har også tilbud på gode stofbure denne måned ;-)

 

www.hnb.dk

 

Uha, syntes det er dyrt... Gav godt nok selv 1.300 for mit brugte stofbur for seks år siden, men syntes at have set, at de er faldet bemærkelsesværdigt i pris når man ser dem på udstillingerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...