Hop til indhold

Går jere shund i snor?


Gæst Casper_W
 Share

Går din/jeres hund i snor?  

105 stemmer

  1. 1. Går din/jeres hund i snor?

    • Ja - altid!
      19
    • Ja - altid, pånær hundeskove
      25
    • Ja - Dog ikke mindre befærdede steder
      44
    • Nej - min hund går altid frit
      1
    • Andet - uddyb i indlæg :)
      16


Recommended Posts

Jeg har stemt 'andet'.

som i 'Jeg går næsten altid uden snor'

 

Jodie går næsten altid uden snor. Undtaget når vi går i gågaden, hvor der er mange mennesker eller når vi går langs en befærdet vej.

Oftest er vi i skove og på træningspladser og dér har hun aldrig snor på.

 

Jodie går faktisk så pænt at hun kan løbe ved siden af cyklen uden snor på og stadig stoppe ved vejkryds etc. (Det eneste hun ikke kan stå for er duften af tennisbolde. Ligger der en tennisbold i en busk når vi løber forbi så stopper hun brat)

Det er ikke fordi jeg plejer at cykle uden snor, men en dag knækkede snoren og vi var et pænt stykke væk hjemmefra - Derfor måtte hun løbe uden snor på hele vejen hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde læst forkert :oops: og stemte: ja, dog ikke mindre befærdede steder (havde læst det som dog ikke mere befærdede steder).

 

Thailo går stort set altid løs fordi jeg vælger steder fra hvor det ikke kan lade sig gøre. Dog har jeg, pga. hans dårlige hørelse, anskaffet en 8 m flexline til vores nattur, for ellers vækker jeg hele nabolaget når jeg skal kalde på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha... nu får jeg nok på puklen... men sandheden er at ud af de 4 hunde jeg har så går kun to i snor. en har ganske enkelt angst for snor (hvorfor aner vi ikke da jeg har haft hende fra hvalp og det har været sådan altid). Hun er dog verdens nemmeste og har ALDRIG i sine 4 leveår været mere end 2 m fra mig når vi færdes udenfor vores eget matrikkel nr. Herhjemme er hun dog oppe på 280 konstant når vi er ude på markerne. (skal vi færdes hvor hun skal være i snor, så går hun rimelig pænt med en løshængende udstillingsline)

den sidste som heller ikke går i snor eller sele har problemer med luftvejen og har hun noget der trykker på hals, bringe e.l ja så er hun ved at blive kvalt. (hun bæres på armen når vi færdes offenligt og ellers er hun fri herhjemme og på indhegnet områder.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har stemt altid. men det gælder så kun for sheila og hun har da undtagelser, men det faldt ikke ind under noget af det.

Vi har en mark, hvor hun kan være løs på og så kan hun en sjælden gang få lov at være løs på stranden som feks nu til aften.

Ellers er hun glad i en flex.

 

Mysla er løs alle andre steder end langs traffikerede veje og steder hvor det er forbudt (dog synder vi på stranden og i "vores" egen skov, når der ingen andre er)

Link til indlæg
Del på andre sites

dette passer delvis til os. Akita bliver dog kaldt ind hvis der kommer andre hunde, mens Lex og Indy oftest får lov at hilse.

Vi har nogle gode marker her omkring hvor de kan l¢be fri.

 

Forhåbentligt ikke langs vejene, det ser ikke spor sejt ud, selvom hunden er lydig.

 

Og så er det F*** ubetænksomt for os billister, der ikke aner om dyret overhovedet bliver på fortorvet eller ej. Man kan selvfølgelig være rimelig ligeglad, hvis hunden alligevel drøner ud foran ens bil og bliver kørt ned, meeeen et eller andet sted...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er det F*** ubetænksomt for os billister, der ikke aner om dyret overhovedet bliver på fortorvet eller ej. Man kan selvfølgelig være rimelig ligeglad, hvis hunden alligevel drøner ud foran ens bil og bliver kørt ned, meeeen et eller andet sted...

 

Så så jeg da hellere små børn med halsbånd og line på..... TÆnker jeg lige....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

da jeg har svaret andet skal jeg jo uddybe stod der

 

nej det er sjældent jeg har snor på hundene den ene er kun i snor på veje og gader med trafik ellers er de altid uden snor om det er i parken,stranden eller lign den anden er sjældent i snor

Link til indlæg
Del på andre sites

Forhåbentligt ikke langs vejene, det ser ikke spor sejt ud, selvom hunden er lydig.

 

Det er nu heller ikke for at se sej ud :blink:

 

 

Jeg har det lidt sådan at der alligevel kommer til at gå 1-2 år før jeg kan se hvordan min hund bliver, så jeg har egentlig ikke lyst til at diskutere det allerede - jeg ved også godt at i kun skriver det for hundens sikkerhed, men hvis min hund kan finde ud af at gå pænt uden snor, så er det nok sådan det bliver.

Nu kommer han alligevel ikke til at rende rundt i Kbh K særlig tit, så måske får han alligevel snor på når vi kommer ud til trafik, det vides ikke.

 

 

For mit vedkommende er det nok også mere interessant om han kan lære at løbe pænt ved siden af en cykel.

Har hørt om en speciel snor, den kan sikkert nogle tricks, tænker bare at hunden da helst ikke skal stoppe brat lige pludselig - en væltende cyklist kan jo også være rimelig farlig for alle andre cyklister...

Link til indlæg
Del på andre sites

Cody er næsten altid i snor, pga af (u)lydigheden. Der er enkelte steder, så som stranden, hvor han får lov at rende løs, hvis der ikke er andre..

 

Emma har næsten aldrig snor på. Hun lystrer 99% og den sidste ene % er dopet af fenemal.. Hun har dog altid snor på, når vi møder andre, da hun altid vil hilse, og tror alle mennesker kan li hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Stinnemus

Jason er i snor jo mindre jeg kan se laaangt omkring. :-D

 

Jason har lige haft endnu en "jeg kan ikke rigtig høre ved indkald når vi bare går tur"´-periode og så er han bare aldrig uden en 5 m line hængende efter sig jo mindre vi er i hundeskoven.

 

Ved dchs lydighedstræning er han løs til fremadsendelser osv og ellers har han en 1 1/2 m lang tynd line slæbende efter sig, men da han er super opmærksom på pladsen er den egentlig ligegyldig for jeg kan godt kalde ham til mig hvis han synes han skal gå lidt væk fra mig. Ved Redningshundene er han i snor til det er hans tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret "Ja - Dog ikke mindre befærdede steder"

 

 

Jeg slipper ham fri ligeså snart jeg kan slippe afsted med det. Dvs. ligeså snart vi er inde på stierne i skoven/mosen. Kommer der nogle kalder jeg ham dog til mig, og sætter en snor på... Jeg er ikke overbevist, at alle gider at snakke med ham, og hvis ikke han har snoren på, når der kommer andre, så giver han dem ikke et valg :oops::-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt forskelligt!

 

Stella er løs rigtigt mange steder, stranden, markveje, marker, små-stier osv. Hun er yderst indkaldssikker. Tidligere var hun også løs i skoven, men så truede skovfogende med at skyde hende, og så fik det en brat ende :???:

 

Asta er i langline, for hun lider af alvorlig selektiv hørsel når vi er ude og har lavet nogle ret alvorlige forsvindingsnumre. Jeg sørger dog for at hun får løbet løs og strukket ud under sikre forhold i indhegnede områder.

 

Ingen af dem er løse nær veje, og jeg kalder altid Stella på plads når der kommer andre mennesker. Ser vi andre hunde kommer der snor på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt andet :blink: min hund går nemlig mest fri, men har snor på på stier, og når vi er nær vej og hvor der kan være fare for der kommer biler. ellers løber han frit i skove, på marker, grønne områder osv. Morgentur er dog i snor, mest fordi jeg ikke gider han løber efter en hare, som vi møder og vækker :lol: ( har ikke nerver til at stå og råbe efter en vovse på jagt efter haremisser kl 6 om morgen ) Og ja det har givet nogle skæld ud men ja det må man jo som lovbryder tage med :rolleyes: han løber ikke efter mennesker, cykler osv men men men andre hunde ja dem kan han ikke stå for, jeg køre mange gange ud i skoven el. hundeskov om eftermiddagen og ellers har vi et grønt område hvor hundefolk har "vedtaget" at vores hunde løber og leger og er uden snor :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom jeg måske godt kunne gå med Odin uden snor, så vælger jeg at give ham snor på, når vi går uden for vores egen grund. Og i sær Lady og Balou, stoler jeg ikke på endnu, så de får snor på, uden diskusion.

 

Men på vores egen mark som er indhegnet, da løber de frit. Vi har ca 3700 kvadratmeter grund.

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...