Hop til indhold

Jeg får min lille Chihuahua på fredag!


Gæst astridmarie
 Share

Recommended Posts

Gæst Unknown99
Men jeg vil også helst have at han sover i sengen ved siden af mig!! men.. ikke hvis han tisser :confused:

 

Nu tisser hunde ikke ofte der hvor de sover... nu sover jeg ret tungt, men min kæreste vågner altid når de render rundt i sengen,og det ville han normalt gøre. Han vil søge væk for, at ikke at tisse der hvor han sover.. :) ellers kan du jo give ham et tissebælte på..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, da ikke tissebælte, det kan I ikke mene, han er jo kun en lille hvalp :shock:

Han vil søge væk fra sit leje for at tisse, men lav en trappe af puder så han kan komme ud af sengen, hvis du ikke er sikker på at du hører ham.

 

Eller endnu bedre: Tag madrassen ned på gulvet den første tid.

 

Ingen af mine 2 chier har nogensinde tisset i sengen, og det er ikke fordi de har været eminent hurtige og nemme til at blive renlige, det har såmænd taget sin tid, men de tisser bare ikke hvor de sover eller spiser.

 

Bedste plads: I sengen. Næstbedste plads: Ved siden af sengen, så en hånd kan kæle. Under ingen omstændigheder ud af soveværelset, så kan hvalpen tro at den er blevet udskudt af flokken, og at ingen er der til at passe på den = utryg hvalp :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, da ikke tissebælte, det kan I ikke mene, han er jo kun en lille hvalp :shock:

Han vil søge væk fra sit leje for at tisse, men lav en trappe af puder så han kan komme ud af sengen, hvis du ikke er sikker på at du hører ham.

 

Eller endnu bedre: Tag madrassen ned på gulvet den første tid.

 

Ingen af mine 2 chier har nogensinde tisset i sengen, og det er ikke fordi de har været eminent hurtige og nemme til at blive renlige, det har såmænd taget sin tid, men de tisser bare ikke hvor de sover eller spiser.

 

Bedste plads: I sengen. Næstbedste plads: Ved siden af sengen, så en hånd kan kæle. Under ingen omstændigheder ud af soveværelset, så kan hvalpen tro at den er blevet udskudt af flokken, og at ingen er der til at passe på den = utryg hvalp :(

 

:shock: minder SÅ meget om filmen Urban Legends, hvor pigen hver aften stak hånden ned i hundens kurv for at sikre sig at hunden lå der, og den slikker på hendes hånd. Og det samme når hun vågner om natten...så en nat hvor hun hører en lyd stikker hun hånden ned til hunden, den slikker på hendes hånd og hun sover videre. Næste dag finder hun hunden hængt fra stangen i bruseren og der står med blod på væggen: Mennesker kan også slikke! :shock:

 

 

 

 

 

 

(fik jeg skræmt nogen :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: minder SÅ meget om filmen Urban Legends, hvor pigen hver aften stak hånden ned i hundens kurv for at sikre sig at hunden lå der, og den slikker på hendes hånd. Og det samme når hun vågner om natten...så en nat hvor hun hører en lyd stikker hun hånden ned til hunden, den slikker på hendes hånd og hun sover videre. Næste dag finder hun hunden hængt fra stangen i bruseren og der står med blod på væggen: Mennesker kan også slikke! :shock:

 

 

 

 

 

 

(fik jeg skræmt nogen :lol: )

 

Ja :skraek: Ad for en film!

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: minder SÅ meget om filmen Urban Legends, hvor pigen hver aften stak hånden ned i hundens kurv for at sikre sig at hunden lå der, og den slikker på hendes hånd. Og det samme når hun vågner om natten...så en nat hvor hun hører en lyd stikker hun hånden ned til hunden, den slikker på hendes hånd og hun sover videre. Næste dag finder hun hunden hængt fra stangen i bruseren og der står med blod på væggen: Mennesker kan også slikke! :shock:

 

 

 

 

 

 

(fik jeg skræmt nogen :lol: )

 

:skraek: :skraek: :skraek:

 

Sådan noget kan jeg altså ikke tåle at læse efter midnat, lige før jeg skal lægge mig til at sove. Dumme Tonks. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: minder SÅ meget om filmen Urban Legends, hvor pigen hver aften stak hånden ned i hundens kurv for at sikre sig at hunden lå der, og den slikker på hendes hånd. Og det samme når hun vågner om natten...så en nat hvor hun hører en lyd stikker hun hånden ned til hunden, den slikker på hendes hånd og hun sover videre. Næste dag finder hun hunden hængt fra stangen i bruseren og der står med blod på væggen: Mennesker kan også slikke! :shock:

 

 

 

 

 

 

(fik jeg skræmt nogen :lol: )

 

Ej føj da hvor ækelt :shock::skraek::shock: Godt man har 3 hunde og en mand der er oppe det meste af natten -og så har jeg heller ikke nogen stang i bruseren :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst astridmarie

Så har jeg fået min chi-hvalp.. han er bare så kær.. men lige et par spørgsmål:

 

 

1. han ryster meget, fryser han, er han bange eller hvad er det? :confused:

 

2. er det forsvarligt at lade ham sove i sengen, jeg mener hvis jeg ruller hen over ham :shock:

 

3. han piver lidt engang i mellem.. savner han sin mor :megaked: ?

 

4. Kan han være alene 4 timer i morgen?! :(

 

5. Må han få noget af det mad vi spiser? ris, kød osv?

 

ps.. sætter snart billeder ind!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg fået min chi-hvalp.. han er bare så kær.. men lige et par spørgsmål:

 

Tillykke :-D

 

1. han ryster meget, fryser han, er han bange eller hvad er det? :confused:

 

Måske, eller måske er han bare lidt utryg,

 

2. er det forsvarligt at lade ham sove i sengen, jeg mener hvis jeg ruller hen over ham :shock:

 

Mon dog ;-) Nogle forældre sover jo også med deres spædbørn i sengen :blink:

 

3. han piver lidt engang i mellem.. savner han sin mor :megaked: ?

 

Muligvis. Eller også er det måske fordi han skal ud, eller fordi han endnu er lidt utryg.

 

4. Kan han være alene 4 timer i morgen?! :(

 

Nej, det kan han under ingen omstændigheder!!! Alene hjemmeræning, tager MINIMUM en uge-14 dage at træne op, og ofte mere, inden du når op på at han kan være alene i 4 timer.

 

5. Må han få noget af det mad vi spiser? ris, kød osv?

 

Ja, men der er ingen grund til det ;-) Og hvis du gør, skal du i hvert fald ikke overdrive.

 

Held og lykke med ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg fået min chi-hvalp.. han er bare så kær.. men lige et par spørgsmål:

 

 

1. han ryster meget, fryser han, er han bange eller hvad er det? :confused:

 

Det kan skyldes mange forskellige ting, som du selv er inde på.

 

2. er det forsvarligt at lade ham sove i sengen, jeg mener hvis jeg ruller hen over ham :shock:

Det kommer vel an på hvor tungt, du sover? Jeg er aldrig selv kommet til at lægge mig oven på min hund - jeg tror ikke, at jeg ville kunne sove sådan.

 

3. han piver lidt engang i mellem.. savner han sin mor :megaked: ?

Det kan også være, at han skal tisse eller besørge.

 

4. Kan han være alene 4 timer i morgen?! :(

Bestemt ikke! Har der ikke stået noget om alene hjemme træning i dine hundebøger? Ellers kan du læse her:

http://hundeliv.dk/?Artikler:Alene_hjemme_problemer

Hjemmesiden tilhører Irene, som du skal gå til træning hos.

 

5. Må han få noget af det mad vi spiser? ris, kød osv?

I starten ville jeg nok bruge det foder, som han har fået hos opdrætteren, men lidt ad gangen kan man godt begynde at give dem noget ris og kød. Men tjek på netdyredoktor hvad hunde kan tåle og ikke kan tåle. Nogle helt almindelige fødevarer såsom løg, vindruer og broccoli, er nemlig ikke godt for hunde.

ps.. sætter snart billeder ind!

Det glæder jeg mig til :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst astridmarie

jeg føler bare slet ikke jeg kan tage ansvar for ham. han er så lille og hjælpeløs. det ene øjeblik piver han og vil have opmærksomhed, det andet øjeblik knurrer han og snapper når jeg tager hånden ned til ham. jeg synes virkelig det er svært at skulle erstatte en hundemor og jeg føler slet ikke jeg kan kapere det.. han er overhovedet ikke selvstændig. det havde jeg selvfølgelig ikke regnet med, men det er virkelig først nu hvor jeg har ham at det er gået op for mig hvor stort et ansvar det er at have sådan en lille hvalp. fuldstændig som en baby. jeg kan jo ikke engang passe mit arbejde.. jeg ved godt at jeg overhovedet ikke lyder som noget rart menneske men nu må jeg bare være ærlig.

 

mener i at jeg ikke er i stand til at tage vare på ham og bør give ham videre til en familie der ikke lader sig slå ud af at han er så lille og hjælpeløs?

eller skal jeg give det en chance? jeg mener det skal vel gøres hurtigst muligst. det er absolut ikke fordi jeg ikke giver ham kærlighed. jeg giver virkelig alt hvad jeg overhovedet kan, og det er nok også derfor jeg bliver så ulykkelig når jeg ser hvordan udfaldet er. men jeg vil ham det bedste. hvad skal jeg gøre? er et uforsvarligt af mig at beholde ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
jeg føler bare slet ikke jeg kan tage ansvar for ham. han er så lille og hjælpeløs. det ene øjeblik piver han og vil have opmærksomhed, det andet øjeblik knurrer han og snapper når jeg tager hånden ned til ham. jeg synes virkelig det er svært at skulle erstatte en hundemor og jeg føler slet ikke jeg kan kapere det.. han er overhovedet ikke selvstændig. det havde jeg selvfølgelig ikke regnet med, men det er virkelig først nu hvor jeg har ham at det er gået op for mig hvor stort et ansvar det er at have sådan en lille hvalp. fuldstændig som en baby. jeg kan jo ikke engang passe mit arbejde.. jeg ved godt at jeg overhovedet ikke lyder som noget rart menneske men nu må jeg bare være ærlig.

 

mener i at jeg ikke er i stand til at tage vare på ham og bør give ham videre til en familie der ikke lader sig slå ud af at han er så lille og hjælpeløs?

eller skal jeg give det en chance? jeg mener det skal vel gøres hurtigst muligst. det er absolut ikke fordi jeg ikke giver ham kærlighed. jeg giver virkelig alt hvad jeg overhovedet kan, og det er nok også derfor jeg bliver så ulykkelig når jeg ser hvordan udfaldet er. men jeg vil ham det bedste. hvad skal jeg gøre? er et uforsvarligt af mig at beholde ham?

 

Vi skal nok tage ham hvis du mener du ikke kan magte det :P ... men tag nu lige en slapper, og giv det en chance.. du var vel forberedt på, at det ville tage lidt tid. du skal jo tænke på hvalpen.. den bliver taget ud fra sine omgivelser, og smidt ind i nye. Selvfølgelig bliver den nye hvalp usikker.. men det er her du skal træde ind. og så begyndt med alene hjemmetræning. Jo før jo bedre.. :) men giv det nu lige en chance.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Alle forældre føler sig magtesløse sommetider :) Forsøg at tage det lidt med ro. Det er frustrerende at have en hvalp sommetider. Man skal også til at lære "hvad tingene" betyder. Er sikker på at du kan varetage opgaven, men det kræver tålmodighed :) Kun du kan vide om du magter opgaven, men vil sige at jeg også selv sommetider har været ved at gå ud af mit gode skind. Ganske naturligt. Hvalpe er ikke kun søde og skønne, de er også krævende. Tag en dyb indånding og tæl til ti :) Det plejer at virke. Uanset hvad du beslutter. Er jeg sikker på at du vælger den bedste løsning til din hvalp. Mange hilsner fra Maja, Held og lykke :)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg føler bare slet ikke jeg kan tage ansvar for ham. han er så lille og hjælpeløs. det ene øjeblik piver han og vil have opmærksomhed, det andet øjeblik knurrer han og snapper når jeg tager hånden ned til ham. jeg synes virkelig det er svært at skulle erstatte en hundemor og jeg føler slet ikke jeg kan kapere det.. han er overhovedet ikke selvstændig. det havde jeg selvfølgelig ikke regnet med, men det er virkelig først nu hvor jeg har ham at det er gået op for mig hvor stort et ansvar det er at have sådan en lille hvalp. fuldstændig som en baby. jeg kan jo ikke engang passe mit arbejde.. jeg ved godt at jeg overhovedet ikke lyder som noget rart menneske men nu må jeg bare være ærlig.

 

mener i at jeg ikke er i stand til at tage vare på ham og bør give ham videre til en familie der ikke lader sig slå ud af at han er så lille og hjælpeløs?

eller skal jeg give det en chance? jeg mener det skal vel gøres hurtigst muligst. det er absolut ikke fordi jeg ikke giver ham kærlighed. jeg giver virkelig alt hvad jeg overhovedet kan, og det er nok også derfor jeg bliver så ulykkelig når jeg ser hvordan udfaldet er. men jeg vil ham det bedste. hvad skal jeg gøre? er et uforsvarligt af mig at beholde ham?

 

Ring til opdrætter med det samme og beskriv situationen, hun kender din hvalp.

Har du taget ferie i forbindelse med at du skulle have hvalp, så han lige så stille kan vænne sig til at være alene hjemme? Jeg kan huske du skrev at du har læst en del bøger, jeg håber det stod i dem?

De første dage kan være hårde, det bedste du kan gøre er at være der for hvalpen, og sørge for at hans behov er dækket.

 

Det kunne være godt at nogen lige smuttede forbi og besøgte dig og hvalpen, har du kontakt til nogen andre chihuahuaejere i Kbh?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst astridmarie

Ja men han skal lige vænne sig til andre mennesker og jeg vil heller ikke bombardere ham med alt for mange ting. Jeg har prøvet at have ham lidt ude i haven, men han sidder bare stille og vil ikke rigtig gå nogen steder.. han ryster hele tiden, det gør mig lidt urolig fordi han er så lille og jeg håber ikke han fryser? han er sikkert bare utryg, men skal jeg så tage ham op når han ryster?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Ja men han skal lige vænne sig til andre mennesker og jeg vil heller ikke bombardere ham med alt for mange ting. Jeg har prøvet at have ham lidt ude i haven, men han sidder bare stille og vil ikke rigtig gå nogen steder.. han ryster hele tiden, det gør mig lidt urolig fordi han er så lille og jeg håber ikke han fryser? han er sikkert bare utryg, men skal jeg så tage ham op når han ryster?

 

jeg tror ikke han fryser. tror mere han ryster fordi han er utryg.. vil slet ikke tage ham med ud, med mindre det er for at besørge de første 14 dage.. du kan sagtens tage ham med steder hen, hvis det er for, at besøge familie osv.. men ville slet ikke tage ham med udenfor.. vores den yngste er 15 uger, og vi er først for en uge siden, begyndt at gå ture med hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, det lille pus. Jeg har desværre ingen gode ideer, men jeg foreslår også at du ringer til opdrætter og lige får nogle gode råd.

 

Mht. det med at sove med lille Eddie i sengen. Nu ved jeg ikke hvor stor en chi-hvalp er, men jeg ved at min mor har slået en kattekilling på 12-13 uger ihjel ved at sove med den i sengen. Hun havde lagt sig oven på den i søvne...men jeg tror det er en undtagelse! Men bare så du måske lærer ham at sove oppe ved dit hoved eller noget i den dur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Åh, det lille pus. Jeg har desværre ingen gode ideer, men jeg foreslår også at du ringer til opdrætter og lige får nogle gode råd.

 

Mht. det med at sove med lille Eddie i sengen. Nu ved jeg ikke hvor stor en chi-hvalp er, men jeg ved at min mor har slået en kattekilling på 12-13 uger ihjel ved at sove med den i sengen. Hun havde lagt sig oven på den i søvne...men jeg tror det er en undtagelse! Men bare så du måske lærer ham at sove oppe ved dit hoved eller noget i den dur.

 

altså jeg har haft anders til at sove i sengen, og de gange jeg har rullet mig over på ham, har givet lyd fra sig hehe.. så hun må godt nok sove tungt.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. rysten har jeg hørt forskellige udlægninger.

 

Når de er meget unge kan de f.eks. efter søvn lige have svært ved at få temperaturreguleringscentret i gang. Og kan derfor ryste når de lige er vågnet. Det passede meget godt på min tidligere chihuahua. Og så kunne hun ryste en sjælden gang i koldt vintervejr.

Min nuværende chi kan godt ryste hvis der er noget han synes er enten farligt eller meget spændende. Det er blevet mindre med alderen, han er nu ½ år.

 

Er det en kort-eller langhåret chihuahua? Det kan sagtens være usikkerhed, men det kan også være en kombination. Du kan jo prøve at putte ham i et fleece tæppe i din favn, og se om det hjælper :-)

 

Jeg har endnu aldrig hørt om nogen der har ligget sin chihuahua ihjel. Men jeg var noget nervøs for det med min første chi. Så hun havde en kurv ved siden af gulvmadrassen, men kravlede selv op og lagde sig som "halstørklæde" på mig om natten, det gør mange chier når de er små :-D

 

Jeg ville tage min chihuahua ud, det er vigtigt at de oplever verden. Om ikke andet så bare sidde på et lille tæppe udendørs og se verden gå forbi.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er i søde. tak for alle jeres gode svar!!!

 

hvornår er der chihuahuamøde igen? er der ikke et tidspunkt hvor alle chi'er mødes?

 

Jeg ved at du nu har fået kontakt til en i Kbh :5up: Start med hende hurtigt, hun har jo en hvalp, og har chihuahuaerfaring. Jeg vil gerne være med til at mødes også, så måske kan vi derefter finde en dag hvor vi kan være lidt flere hunde.

 

Der er også de store træf i Grøndalsparken den sidste søndag i hver måned. Og der kan det være en fordel hvis din hund har mødt et par af hundene før, for det kan være et meget stort forum for en lille hvalp at være i.

 

Det ville være dejligt at kunne mødes i en privat lukket have i Kbh., men de fleste derinde bor jo i lejligheder.

Parkerne er fine, men man skal være klar over at de helt små let vil kunne lære af nogle af de store at man gør ad forbipasserende hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...