Hop til indhold

Bærer foderet væk og spiser det


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Det har Victor altid gjort, med tørfoder. Altså i stedet for at spise fra skålen. Skør vane, som jeg troede var noget hvalpe-noget. Hvorfor gør han det?

 

Han fylder mulen og går væk fra skålen, og enten hen på hans Fatboy eller hen på tæppet, og så spytter det ud, og så knaser han så foderpillerne en efter en:?:

 

Jeg prøvede engang at snuppe ham hvor han havde mulen fyldt, og så sætte ham tilbage til madskålen, der blev han rasende:shock: Så det vil jeg ikke indlade mig på. Har også prøvet at rose ham, når han er igang med at spise, men det har heller ingen effekt, han vandrer kækt afsted med "byttet" og strør ud hvor han vil spise det.

 

Nu er vi begyndt at fodre ham en del udenfor på plænen, fordi det griser, og han tydeligvis ikke gider det der skål-noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske bryder han sig ikke om at stå og spise der hvor hans skål er? Nogle hunde har brug for ro og tryghed når de spiser.

 

Jamen hans skåle står i et meget roligt hjørne i vores stue, og vi har prøvet at flytte dem, der hvor vi boede indtil før jul (nu lyder det som om vi flytter meget rundt, det gør vi ikke, men vi flyttede til et større rækkehus på samme vej, det er den eneste gang vi er flyttet:blink: )

 

Men da han havde gjort det noget tid som hvalp, prøvede vi at flytte hans skåle ud i køkkenet, så holdt han nærmest op med at spise, og ventede bare på at det blev flyttet tilbage. Så han kunne bære det rundt igen:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Beauty har samme vane, eller havde skulle jeg vel sige.

Hun havde sin skål stående i køkkenet men bar altid sit foder ind i spisestuen hvor der er gulvtæppe på og spyttede det ligeledes ud på gulvet og spiste en ad gangen.

Vi prøvede så at flytte hendes skål derhen hvor det lod til at hun gerne ville spise, og så var det lige pludseligt ikke et problem at spise af sin skål.

 

Hun er lettere forfinet og skal helst sidde ned når hun spiser, og ved så ikke om det er fordi gulvtæppet er mere blødt at sidde på...suk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Mimi gør det samme - det er et renderi frem og tilbage, fra skålen og hen i sofaen. Min teori er at det er fordi hun er en meget magelig hund, som gerne vil ligge blødt når hun spiser, så jeg lader hende - dog sætter jeg grænsen ved leverpostejmadder i sofaen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Beauty har samme vane, eller havde skulle jeg vel sige.

Hun havde sin skål stående i køkkenet men bar altid sit foder ind i spisestuen hvor der er gulvtæppe på og spyttede det ligeledes ud på gulvet og spiste en ad gangen.

Vi prøvede så at flytte hendes skål derhen hvor det lod til at hun gerne ville spise, og så var det lige pludseligt ikke et problem at spise af sin skål.

 

Hun er lettere forfinet og skal helst sidde ned når hun spiser, og ved så ikke om det er fordi gulvtæppet er mere blødt at sidde på...suk :mrgreen:

Nårh...sådan et gulvtæppe er da også meget mere dejligt, at spise på, det synes Victor også:-D

 

Men det lader også til, at han, med hans selskabshunds-personlighed, foretrækker at spise hos os. Han præsterer endda at slæbe tørfoder hen på min kærestes futsko:mums: og gnaske løs derfra, og det er gerne hen under spisebordet, hvor vi sidder, han slæber sit foder hen, så det tyder egentlig ikke på han søger ro, men mere at han vil spise sammen med os.

 

Måske vi skulle dække op til ham i aften:-D?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mimi gør det samme - det er et renderi frem og tilbage, fra skålen og hen i sofaen. Min teori er at det er fordi hun er en meget magelig hund, som gerne vil ligge blødt når hun spiser, så jeg lader hende - dog sætter jeg grænsen ved leverpostejmadder i sofaen :mrgreen:

 

:lol: Ja det er nemlig et renderi!

 

Victor gør det sjovt nok ikke med godter som kylling/fisk/lam og når han får et kødben, næh, de førstnævnte er væk, før man kan knipse med fingrene og bliver pænt spist af skålen. Slagterben har han lært, at det skal han holde på et strandhåndklæde hvis vejret er dårligt, eller også får han det ude i haven. Vil ikke have kød og knogle-stumper og blod rundt på tæpperne eller i møblerne he he.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla gør det med andre hundes foder :mrgreen: Altså hvis hun er besøg i et hus, hvor hunden får tørfoder i en skål, så tager hun mulen fuld og trisker andetsteds hen og gumler sit "bytte"

 

Jeg gik ud fra, at det var fordi hun håbede at "tyveriet" ikke blev opdaget på den måde :mrgreen:

 

:lol:

 

Jeg læste engang noget om, at det kunne være, hvis der var flere hunde om samme skål, at ens hund gjorde sådan, fordi den kunne være bange for ikke at få mad nok,...bogus:roll: :lol:

 

Jeg har jo f.eks jo kun Victor, så det forklarer det i hvert fald ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Familiens hund gjorde det også med sin mad :lol: Men jeg tror heller ikke på, at det var fordi, hun var bange for at vi tog den eller lign. Hun fik både hjemmelavet og foderpiller til hvert måltid. Det "normale" mad åd hun så hurtigt som muligt - så skulle der tigges mad ved bordet. NÅR hun havde fået en bid kød eller lign, så gik der action i hende. Hen og hente foderpiller og så luske ind i stuen uden vi opdagede hende og så knase foderpillen udover hele stuetæppet og så spise og slikke krummer op :roll::lol: Og hun synes bestemt ikke, at foderpillerne var spændende. De blev kun spist, når der ikke var andet mad i sigte :-D

 

Måske hun ikke ville slikke gulvet - men hellere ville have gulvtæppehår i kæften ? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nikkie gør nøjagtig det samme. Fylder munden og trasker ind i stuen med det. Ikke så lækkert når hun nogen gange er heldig at få lidt sovs på.

 

En anden underlig ting er at hun ikke kan lide at spise fra skåle. Det er som om hun ikke kan lide at stikke hovedet der ned? Så vi bliver nødt til at servere det på noget fladt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nikkie gør nøjagtig det samme. Fylder munden og trasker ind i stuen med det. Ikke så lækkert når hun nogen gange er heldig at få lidt sovs på.

 

En anden underlig ting er at hun ikke kan lide at spise fra skåle. Det er som om hun ikke kan lide at stikke hovedet der ned? Så vi bliver nødt til at servere det på noget fladt.

sovs på :shock:

 

ud med foderet på græsplænen og lad hunden arbejde for føden, de kan lide det og har godt af det :5up:

Det er aldrig for dårligt vejr :genert: næsten ... ellers kan man jo fylde foderet i en ½ liters flaske og lade dem arbejde med at få foderet ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

sovs på :shock:

 

ud med foderet på græsplænen og lad hunden arbejde for føden, de kan lide det og har godt af det :5up:

Det er aldrig for dårligt vejr :genert: næsten ... ellers kan man jo fylde foderet i en ½ liters flaske og lade dem arbejde med at få foderet ud.

 

Ja lidt eksklusivt må det gerne være en gang i mellem. Ellers får vi hende aldrig til at spise sit tørkost føder.

 

Hmm arbejde for føden - god idé. Måske skulle hun i gang i dag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja lidt eksklusivt må det gerne være en gang i mellem. Ellers får vi hende aldrig til at spise sit tørkost føder.

 

Hmm arbejde for føden - god idé. Måske skulle hun i gang i dag :-)

 

Karla spiser jo ikke selv af skål / tallerken - det nægter hun - hun arbejder for al sin mad... men dette ændrer ikke på, at hun udfører denne adfærd når vi er fremmede steder, hvor hundene har foder stående

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine spiser KUN fra bademåtten, madskålen står på badet og så henter hun maden ud på bademåtten (som ligger i entreen) og spiser derfra, en bid ad gangen, hun kan dog, hvis maden er ufatteligt delilkat, bære sin madskål ud og sætte den på bademåtten :-D

 

Tror ikke det har noget med at hun vil have ro at gøre, for i entreen er der et værre rend, det er noget med at hun vil spise fra tæppe ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine spiser KUN fra bademåtten, madskålen står på badet og så henter hun maden ud på bademåtten (som ligger i entreen) og spiser derfra, en bid ad gangen, hun kan dog, hvis maden er ufatteligt delilkat, bære sin madskål ud og sætte den på bademåtten :-D

 

Tror ikke det har noget med at hun vil have ro at gøre, for i entreen er der et værre rend, det er noget med at hun vil spise fra tæppe ;-)

 

 

Du har simpelthen den mest bedårende og sjov hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hans skåle står i et meget roligt hjørne i vores stue, og vi har prøvet at flytte dem, der hvor vi boede indtil før jul (nu lyder det som om vi flytter meget rundt, det gør vi ikke, men vi flyttede til et større rækkehus på samme vej, det er den eneste gang vi er flyttet:blink: )

 

Men da han havde gjort det noget tid som hvalp, prøvede vi at flytte hans skåle ud i køkkenet, så holdt han nærmest op med at spise, og ventede bare på at det blev flyttet tilbage. Så han kunne bære det rundt igen:lol:

 

Tja, men måske synes han ikke det er det sted der er bedst at spise. der hvor han bærer maden hen er nok det stad han fortrækker at spise.

Vi havde en hund så hele tiden bar sin mad ud i gangen, så vi flyttede til sidst skålen der ud, og så stoppede det.

Link til indlæg
Del på andre sites

sovs på :shock:

 

ud med foderet på græsplænen og lad hunden arbejde for føden, de kan lide det og har godt af det :5up:

Det er aldrig for dårligt vejr :genert: næsten ... ellers kan man jo fylde foderet i en ½ liters flaske og lade dem arbejde med at få foderet ud.

 

:lol: Det var nok lige noget Victor ville være med på, med sovs på:lol:

 

Aj han kommer også i haven på dekketiv-arbejde (her taler vi ikke normalt til hunden:roll:) detektiv-arbejde it is... søge søge, og når vejret er dårligt så er alle de der foderboldsopfindelser/flasken fra hunter med den løse prop et hit, når jeg husker det. Ellers sidder stupid bare og undrer sig over hvorfor han bærer det rundt:lol:

 

Måske fordi han selv spreder det ud, nu jeg ikke har gjort det:stupid:?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...