Hop til indhold

Gode hundebøger?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Kunne rigtig godt tænke mig noget inspiration til hvilke bøger der kunne være interessante at læse.

 

Ikke indenfor noget bestemt emne, eller med andet formål, end at blive klogere, men bare generelt om hunde, træning, racer osv.

 

Jeg synes, at uanset hvem man snakker med, så anbefaler de en god bog man burde læse. Og jeg må indrømme at jeg har været lidt små nærig indtil nu, og har mest læst på nettet - Men det skal der ændre på skal der :mrgreen:

 

Så skyd løs, hvis i kan anbefale nogle bøger, de fleste hundefolk kan få glæde af!!

(Og også gerne websites med god læsning - Ud over her selvfølgelig ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

hehe....synes min yndlingsrace skal kendes af alle...så jeg anbefaler altid "american staffordshire terrier - comprehensive owners guide" af Joseph Janish....i samme serie er udgivet bøger om pitbull, dogue de bordeaux og dogo argentino...

 

meeen...er ik helt sikker på den egentlig vil være ret meget til glæde for folk der søger generel viden om hunde....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
hehe....synes min yndlingsrace skal kendes af alle...så jeg anbefaler altid "american staffordshire terrier - comprehensive owners guide" af Joseph Janish....i samme serie er udgivet bøger om pitbull, dogue de bordeaux og dogo argentino...

 

meeen...er ik helt sikker på den egentlig vil være ret meget til glæde for folk der søger generel viden om hunde....:mrgreen:

 

Hehe, med den hetz der køre lige nu, burde alle nok få en gratis kopi tilsendt med posten - Så ville tonen i debatten nok være lidt anderledes, balndt det danske folk :mrgreen:

OT, I know....

 

Og takker for de gode anbefalinger! Skal i den grad på bogindkøb - Der er vist mere end meget god læsning, jeg har snydt mig selv for indtil videre :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hehe, med den hetz der køre lige nu, burde alle nok få en gratis kopi tilsendt med posten - Så ville tonen i debatten nok være lidt anderledes, balndt det danske folk :mrgreen:

OT, I know....

 

 

hehe...ville sgu ikke være skidt....:mrgreen:...har læst den to gange, og kigger stadig jævnligt i den...

 

har også gjort et mindre heldigt bog-indkøb, men kan ikke huske navnet på bogen...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen A

Hej

Jeg har bl. a. læst nedenstående bøger, som jeg kan anbefale. Hvis du klikker ind på

http://www.tro-fast.dk/default.asp?ID=121 kan du læse mere om, hvad bøgerne indeholder.

 

 

Mere Agility

Af Marie Hansson

 

Hundes og ulves adfærd

Af Freddy Worm Christiansen

 

Forstår du din hund?

Af Anders Hallgren

 

Alfasyndromet - om lederskab og rangorden hos hunde

af Anders Hallgren

 

Problemhund og hundeproblemer

Af Anders Hallgren

 

Drivkraft og motivation - kernen i seriøs hundetræning

Af Anders Hallgren

 

Hunden vor ven

Af Roger Abrantes

 

 

God læselyst

Jørgen

Link til indlæg
Del på andre sites

"I den anden ende af hundesnoren" af Patricia B. McConnell

 

"Bones would rain from the sky" af Suzanne Clothier (hvis du ikke har noget imod at læse engelsk)

 

"Hunden, mennesket og relationen" af Kerstin Malm

 

 

 

 

Og så er der jo altid "klassikerne" af Lone Greva, Irene Jarnved, Anders Hallgren og Christina Bruun. :-)

 

Fra Hvalp Til Hund (af Lone Greva) er go' :-D

(synes jeg)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Den man ikke skal købe hedder "American pitbull" af Marc Joseph...havde glædet mig til en bog med en masse om racen og dens historie...amstaffen som selvstændig race er jo ikke engang 100 år gammel, og der er ikke tilført nyt blod for at få racen...så jeg tænkte at den bog måtte man da have...

 

det er så en billedbog med 200 billeder af pitbulls fra USA og deres ejere+en minimal portion tekst....suk...det var så de 300kr eller hvad jeg nu gav...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...